Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Cool gedaan man!
mooi gedaan wel !
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Verwijderd
Verder zit het er heel erg mooi uit
Ziet er erg vet uit. Zo gebruik je van die ouwe troep nog eens een keer nuttig.
Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!
Hierdoor ligt het mamaplankje in principe vrij los in de kast, maar door de pci, isa en agp kaarten wordt'ie toch nog erg stevig op zn plaats gehouden
Dat freezen was omdat de backplate te klein was, oftewel, de com/lpt/USB poorten zaten achter plaatstaal. Daar had ik mn pappie ook voor nodig, het kleine priegelwerk. Rest wel zelf gedaan natuurlijk, 't is tenslotte mijn mod
lekker grazen dusOp dinsdag 18 juni 2002 21:49 schreef FragFrog het volgende:
[..]
daarna nog leuke taak voor verzinnen @ home
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
Heeft iemand hier ervaring mee, en is het een goed idee?
Hoe zit het dan met het aan/uitschakelen (bij at zit dat dircect op de voeding, en bij atx op het mainboard)
Was zelf binnen paar uur klaar met ruimte maken voor ATX voeding, inc afwerken & kabeltjes rewiren, vond ikzelf toch een beter idee. Bovendien hoef je dan niet je dure computer toe te vertrouwen aan de grillen van een antieke voeding
Vet coole mod man, ook netjes afgewerkt.
Mooi werk
Verwijderd
Omdat de voeding net iets te groot is moet het bovenste slot (gelukkig ongebruikte slot) ook eraf, zal daar een beetje moeten buigen en solderen om de boel stevig vast te krijgen. Ook de voeding zelf moet vastgesoldeerd worden omdat de oude achterkant bijna helemaal verdwenen is.
1 vraagje aan de topicstarter, hoe heb je het moederbord vast gemaakt?
Lj2000 -> mwja, da's ook een id. Ik denk er nog even over
Verder: dat verhaal met langer moederboard klopt, ik moest mn ATX voeding ook een kwartslag draaien. Met mn slimme kop toch nog wat van de oorspronkelijke backplate heelgelaten zodat'ie daarin vastgeschroefd kon worden
Verder: suc6 nog met de AT mod's, ben erg benieuwd naar jullie pics
* TDLofCC heeft laatst opgeruimt ...
Maareh, ik moet me raampie ook nog afwerken, wat zijn dat voor strips ... zien er nl wel kewl uit
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
Ik kwam naast de voeding ook nog een probleem tegen: Het moederbord was zo lang dat de cdrom speler er maar net in kan en dan raken ze elkaar aan, dat heb ik liever niet want er komt wat spanning op te staan en ik wil me moederbord niet in stukken breken.
Ik heb mijn moederbord gewoon vastgemaakt met 1 busje + 1 schroefje en in alle andere gaten (behalve de bovenste 2) zo'n ouderwets plastic vasthou ding gestopt. Werkt echt perfect. Omdat de bovenkant los zit heb ik een stukje beschermrubber ertussen gezet zodat het moederbord niet tegen de kast aankomt.
Ik heb de voeding trouwens ook vastgeschroeft, ik heb een gat gemaakt waardoor de schroeven precies in de hoekjes komen. Werkt perfect. Ook heb ik een stuk naar de zijkant gebogen om de voeding mooi recht te houden.
Hmmm ... daar kom ik vanavond langsOp woensdag 19 juni 2002 19:20 schreef FragFrog het volgende:
[..]
praxis rulez
standaart profieltje, 1.99 de meter
(had geen zin om raamrubber te bestellen)
Kan ik daar gewoon naar profielen vragen ?
Of weet jij waar ze thuishoren/horen te liggen(bij welke artikelen dus, niet de precieze plek
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
Verwijderd
Is een Intel EXBASE-8 serverkast. Je ziet bij de voeding nog de ophandhaken van de 800W AT PSU. Zit nu dus mijn 235W ATX PSU, met wat perspex heb ik een verloop gemaakt met de achterzijde. Verder de achterzijde (slotgaten) ook maar even vervangen door die uit de oude behuizing. Het volume van de kast is ongeveer 6x groter. Oh ja, zie onderin de 8 plaatsen voor HDD's
Het is niet moeilijk, kost alleen wat tijd (bij mij een weekje incl. spuitwerk.) Nog wat plaatjes:

check de mijne:

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Wel leuke mod, heb 'em van de week al in het echt gezien (ja ik woon bij die freak in de straat
BTW wil die voeding nog wel een keertje terug
edit: Oja heb mn case ook nog gespoten, zilverkleurig met een goudkleurig front
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Noemt mij freak... tsss.... Over slecht zelfbeeld gesprokenOp maandag 24 juni 2002 23:05 schreef m.m het volgende:
Plakband
Wel leuke mod, heb 'em van de week al in het echt gezien (ja ik woon bij die freak in de straat). Ik heb geen digicam dus kan mijn eigen mod niet laten zien (gewoon 4x120mm gaten in mijn chieftec case + redundant voeding alleen die heeft FragFrog geleent omdat z'n eigen kaputt is En wat blauwe ledz (blauwe 'oogjes' aan de voorkant, geeft echt terring veel licht)
BTW wil die voeding nog wel een keertje teruger zit nou zo'n gat achterin m'n case en daar komt allemaal stof door naar binnen
edit: Oja heb mn case ook nog gespoten, zilverkleurig met een goudkleurig front
En je krijgt je voeding terug, hoorde dat PC-Tronix was afgebrand en een ander belde me op over een post hier, krijg binnenkort nieuwe voeding thuisgestuurd
Leer jij eerst maar eens netjes gaatjes maken, met die halve schele ogen in je kast
NOFI natuurlijk
en dan bedoel ik dus niet dat je gewoon op de knop van de kast drukt, maar eerder een uitleg over het stekkertje dat op het moederbord zit(drie pootjes geloof ik) en daar komt dan een schakelaartje aan...
maar hoe zit dit dan? en welke schakelaartjes kan ik gebruiken?
het verstellen van de kast is geen probleem
Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
Da's iig de "normale" manier om een ATX voeding aan te krijgen: bruine en zwarte (bij mijn voeding dan) verbinden
Hoewel ik nog wel ruzie heb met de reset knop... ding is er ook niet voor gemaakt helaas, zal'k nog ff naar moeten kijken
hoe boor je btw door een stalen plaat heen? met een klopboor ofzo? met me dremel op 33000 toeren lukt het namelijk niet(en dat met een splinternieuwe staalboor)
Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
Verwijderd
Er zijn meerder manieren, maar als je je atx voeding in een AT kast bouwt kun je het beste de PG en de aarde door de powerknop laten schakelen. Als de PG (Power Good) geaard is gaat je voeding aan, en als de verbinding weer verbroken wordt weer uit. Heel handig voor AT-powerknoppen die net lichtschakelaars zijn. suc6Op dinsdag 25 juni 2002 00:51 schreef XPointman het volgende:
kan iemand mij uitleggen hoe je een atx voeding aanschakeld?
en dan bedoel ik dus niet dat je gewoon op de knop van de kast drukt, maar eerder een uitleg over het stekkertje dat op het moederbord zit(drie pootjes geloof ik) en daar komt dan een schakelaartje aan...
maar hoe zit dit dan? en welke schakelaartjes kan ik gebruiken?
het verstellen van de kast is geen probleem
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Is al voorbijgekomen, maar boren deed ik idd met vrij zware klopboor, voor de rest frees gebruikt -> like cutting trough butter with a knifeOp dinsdag 25 juni 2002 23:39 schreef XPointman het volgende:
hoe boor je btw door een stalen plaat heen? met een klopboor ofzo? met me dremel op 33000 toeren lukt het namelijk niet(en dat met een splinternieuwe staalboor)
Dremel niet eens geprobeerd (had er nog over gedacht), ding leek me niet sterk genoeg om door 1mm plaatstaal te komen. Bovendien kost je dat een vermogen aan slijschijfjes
Verwijderd
Complimentten hoor, dit krijg ik met een ATX zelfs niet voor elkaar.
Verwijderd
exxxellent mod
Verwijderd
En uiteindelijk ziet het kassie er zeer netjes uit
Enige probleem bij mij was dat ie 55kg was en dus niet echt geschikt voor LANS, dus ben maar overgestapt op een aluminium kast..
De voeding heb ik weggedonderd, wat ik achteraf wel jammer vind aangezien dat ding 500Watt was.
Die stripjes/profielen voor dat raampje ga ik ook halen! Ziet er
Mijn powerknop was tijden lang 2 draadje die even tegen elkaar aan moesten. Sind kort een hele mooie knop van de elektro boer om de hoek
Gebruik de rezet knop...Op donderdag 27 juni 2002 11:29 schreef CBA het volgende:
Héél mooi gedaan, maar hoe zorg je ervoor dat de powerknop terug werkt ?

dan heb je tenminste nog het echt AT gevoel!
dit is het resultaat:
die deurbel, leuk bed8
www.debrasserie.nl
Macconner! | speed 733@1007 :)
Verwijderd
ik vind em eerlijk gezegd niet zo heel spannend, beetje super te grote window, hoewel de deurbel wel lachen isdit is het resultaat:
de kleur is alleen zo saai, misschien een beetje licht erin doen??
(onthoud wel, dat dit slechts een mening van mij is hoor
Verwijderd
Alsjeblieft:Op donderdag 27 juni 2002 10:28 schreef mast3r het volgende:
kunnen alle modders van AT kasten ffkes de achterkant showentnx
Gewoon een kwestie van backplate losboren en ATX-form inpoppen. Dat noppenfolie zit er nog steeds...
het is dan ook een DEUR, en geen windowOp vrijdag 28 juni 2002 02:01 schreef Aryante het volgende:
[..]
ik vind em eerlijk gezegd niet zo heel spannend, beetje super te grote window, hoewel de deurbel wel lachen is
de kleur is alleen zo saai, misschien een beetje licht erin doen??
(onthoud wel, dat dit slechts een mening van mij is hoor)
Even aan de voorkant (waar de plastic pin uitsteekt) de behuizing van de knop open wippen en het Z-vormige pinnetje verwijderen en je bent klaar.
Flans wat snoertjes aan de knop die je aan je moederbord hangt.
Op deze manier heb je een strakke kast waarvan alle knoppen weer op de gebruikelijke manier werken.
Een cliche is ooit origineel begonnen
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Hej.. zo'n kast heb ik dus ook. Na "onderzoek" kwam ik er achter dat deze van een prosignia 466 is, ik heb een 500. (is volgens mij dezelfde kast).Op vrijdag 28 juni 2002 00:49 schreef XPointman het volgende:
ik heb hem klaar, en voor de eerste keer vind ik het niet slecht gelukt... alleen spuiten ging klote... de verf kwam telkens onder mijn tape... na drie keer maar zo gelaten.
dit is het resultaat:
[afbeelding]
Zou je eens een pic kunnen posten van de achterkant en van de zijkant (open case).
Of eventueel mailen, zou helemaal makkelijk zijn.
Ziet er leuk uit iig.
Resultaat hieronder.. :
(nu alleen de kast nog eens van binnen opruimen..)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Bedoel je nu dat een of andere halve gare dit mega ouwe topic weer omhooggekicked heeft, offe?
Nouja, even een update:
heeft ondertussen nu op 3 LAN's als UT server gedient, en dat ging natuurlijk lekker. Helaas met mn luie kop niet extra laklaagje eroverheen, met als gevolg dat de eens zo mooie egale onderkant vol krassen ed zit
Nouja, binnenkort maar weer eens netjes overdoen
Zou die ze kunnen mailen danwel in dit topic willen plaatsen?
ik wil die fotows eigenlijk ook nog wel even bekijken
[ Voor 94% gewijzigd door j-w op 15-12-2002 16:29 ]
edit: stiekum weer open
[ Voor 18% gewijzigd door AcouSE op 16-12-2002 11:51 ]
Plaatjes nu op andere provider, maar let voor de grap eens op de datum van m'n openingspost: juni! Half jaar oud dus
Hmmz, kleine update dan maar?!
Hij heeft nu op 3 lan's netjes dedicated UT gedraait, tot een maximum load van 32 man. Helaas niet meer in deze staat: de voeding is, toen'ie uitstond notabene, op een dag spontaan in de fik gevlogen. Kast zelf en alle hardware (ja, behalve de voeding dan