Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Dit is niet normaal

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:23
In dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/500837 ( pagina 4 moet je hebben) staat een reactie van een user die mij helemaal ziek maakt.

De reden waarom ik niet in SU post is dat ik wil laten zien aan iedereen hoe sommige mensen hier hun meningen verkondigen.

Laat ik voorop stellen dat iedereen zijn eigen mening mag hebben. Maar de meningen die door verschillende mensen geplaatst worden gaan te ver.

Kijken jullie eens naar de reactie van VIPTWEAK naar aanleiding van een post van mij. Dit is een reactie die zo ziek is, dat deze eigenlijk getrashed hoort te worden omdat de voorstellen die deze user doet, iedereen moet laten denken aan 50 jaar geleden.

Ik kan me niet voorstellen dat de mods en ads van deze site dit kunnen goedkeuren.

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Nielsz

Looking good = feeling great

Heb je een specifiekere link? (tussen je username en de postingstijd zit een knopje. Daarmee kan je 'm specifiek linken.

Hippopotomonstrosesquippedaliophobia = Fear of long words
Denial is a river in Egypt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
Pagina 4

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerB|IA
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-05-2003

RutgerB|IA

Mag aan F16's ruiken

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 09:54 schreef Blue_White_Army het volgende:
Pagina 4
Dus niet iedereeen heeft 25 post per pagina, lees nou even de 2e reactie.
Ook zijn 3 of meer vraagtekens achter een zin niet echt blijk van goeie wil.

Never underestimate the stupidity of ignorance.
SWOS voor altijd
I fucking hate Pikies !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 29-05 16:04

Empathy

Extreme Audio

quote:
Pagina 4
ook als je je pagina instellingen anders hebt staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ItSnows
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-09-2003

ItSnows

is evil watje :-)

quote:
Pagina 4
Bij jou ja. IK heb maar 2 pagina's. Zie je dat WITTE DINGETJE voor het woordje 'door ItSnows'? Zoek de post, klik op dat ding en pleur die URL in dit topic ;)

international RO (P2P):
ItSnows: Knight lvl 67/37 Orc MVP since 1.8.2003
Rinzwind: BlackSmith: lvl 53/11

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
Laatste pagina dan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12-10-2017

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 09:57 schreef Blue_White_Army het volgende:
Laatste pagina dan :)
Klik nu ff op "http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/posticon.gif " naast de user zijn naam en post die url, dan kan iedereen het aanklikken, onafhankelijk van de instellingen. :)

edelsteenkralen.nl | steinperlenwelt.de | daveweetraad.nl | deblijeekster.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
Gevonden!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

wat is er mis dan?

hoi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 29-05 16:04

Empathy

Extreme Audio

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 09:59 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Klik nu ff op "[afbeelding] " naast de user zijn naam en post die url, dan kan iedereen het aanklikken, onafhankelijk van de instellingen. :)
oe, wat is iedereen toch behulpzaam vanochtend :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ItSnows
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-09-2003

ItSnows

is evil watje :-)

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 09:59 schreef GaMeOvEr het volgende:
Hmz, weer te laat. :P
Waarom vraag je niet of je de nick van Traag mag hebben? :)

international RO (P2P):
ItSnows: Knight lvl 67/37 Orc MVP since 1.8.2003
Rinzwind: BlackSmith: lvl 53/11

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerB|IA

RutgerB|IA

Mag aan F16's ruiken

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 09:59 schreef Juggernaut het volgende:
wat is er mis dan?
En jij bent naief en je zal het nog wel ondervinden

Dit is het enigste wat ik kan vinden, wat persoonlijk is gericht aan hem.
Zal wel op zijn linkse teentjes getrapt zijn :P

SWOS voor altijd
I fucking hate Pikies !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 09:59 schreef Juggernaut het volgende:
wat is er mis dan?
Heb je het gelezen??
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:00 schreef RutgerB het volgende:

[..]

En jij bent naief en je zal het nog wel ondervinden

Dit is het enigste wat ik kan vinden, wat persoonlijk is gericht aan hem.
Zal wel op zijn linkse teentjes getrapt zijn :P
Mijnheer Viptweak reageert op een reactie van mij eerder in dat topic. Hij zegt dat marokanen geweert moeten worden uit zwembaden. Puur omdat het marokanen zijn. Dat is een opmerking die niet kan. Hoe kun je nu mensen weigeren in een gelegenheid, puur omdat ze van een bepaalde afkomst zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:01 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Heb je het gelezen??
ja :) als je een discussie niet kunt winnen moet je niet direct gaan miepen bij de adjes :{

hoi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hem gelezen, maar was het nou zo erg? Er waren regelmatig mods aanwezig, maar die vonden het kennelijk ook niet te erg. Het is wel jammer, maar flames zijn in dit soort topics helaas veel voorkomend. Je moet hier helaas een wat dikkere huid hebben dan normaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerB|IA

RutgerB|IA

Mag aan F16's ruiken

Het gaat dus om deze post ?
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 18:16 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Alleen marokkanen de toegang weigeren zou al zoveel schelen.
[..]

Uiterlijke kenmerken
[..]

En jij bent naief en je zal het nog wel ondervinden.
[..]

Daar ergeren wij ons allemaal aan.
[..]

Het is geen racisme. Racisme is als je discrimineerd op ras en/of geloof. Zolang niemand zegt dat het Noord-Afrikaanse volk ongewenst is, is er geen sprake van racisme, wel van discriminatie.
[..]

En van jou naieve post.

SWOS voor altijd
I fucking hate Pikies !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:28
Hoe kun je hier iets tegen ondernemen? Ik vind het een vrij zieke mening. Gelukkig denken niet alle mensen zo. Ik vind het zelf eigenlijk discriminatie, dus van mij mag ie getrasht worden. Ook Nederlanders doen zulk soort smerige dingen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 14:54

Wokschotel

Op 6 wielen

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:01 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Heb je het gelezen??
Ik vind hier twee dingen van:

a. Viptweak is wel erg radicaal en zijn mening is absoluut de mijne niet
en b. hij heeft recht op het uiten van die mening, zolang hij zich aan de regels van GoT houdt.

Wat hij zegt vind ik ver, erg ver gaan, maar het lijkt me nog wel binnen de perken. Waar hij wel op moet passen is dat hij niet persoonlijk moet worden, richting jou bijvoorbeeld.

Maargoed, dit IMHO, ik ben geen modje of ander gekleurd gespuis ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HawVer
quote:
Op vrijdag schreef Juggernaut:
ja :) als je een discussie niet kunt winnen moet je niet direct gaan miepen bij de adjes :{
Het gaat hier niet over het wel of niet winnen van een discussie. Het gaat erover of het wel of niet door de beugel kan. Ik vind van niet. Dus ben ik het met de topicstarter eens dat hij hier een discussie over start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerB|IA

RutgerB|IA

Mag aan F16's ruiken

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:06 schreef HawVer het volgende:

[..]

Het gaat hier niet over het wel of niet winnen van een discussie. Het gaat erover of het wel of niet door de beugel kan. Ik vind van niet. Dus ben ik het met de topicstarter eens dat hij hier een discussie over start.
Tuurlijk mag hij zijn mening verkondigen, als ik zeg in Friesland de mensen buiten de steden achterlijk zijn dan komt er toch ook niemand zeuren ?

SWOS voor altijd
I fucking hate Pikies !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:01 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

Het gaat niet om het winnen.

het gaat over een uitlating. Als ik deze uitlating op straat verkomndig wordt ik opgepakt en krijg ik een boete.
quote:

[..]

Justem, dat bedoel ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:08 schreef RutgerB het volgende:

[..]

Tuurlijk mag hij zijn mening verkondigen, als ik zeg in Friesland de mensen buiten de steden achterlijk zijn dan komt er toch ook niemand zeuren ?
Jawel hoor. Justitie bijvoorbeeld, wegens belediging. Er zijn echt wel grenzen aan de vrijheid van meningsuiting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

quote:

[..]

ik vind toevallig dat het wel kan. Ik haat mensen die gelijk overal om gaan miepen :{ Boeeeohohoh hij scheld me uit!. big fucking deal |:(
icq hem erover ofzo.

hoi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: december 2001

St@m

@ Your Service

Ik zie een niet zon aardige opmerking van jou in de post daarboven
[quote]Op donderdag 23 mei 2002 15:20 schreef Blue_White_Army het volgende:

Als dit jouw standpunt en mening is dan vind ik dat je een erg racistsich figuur bent die niet alleen ontzettend dom is maar ook gestraft mag worden voor deze uitspraak.

quote]

en voor de rest heeft ie verder gewoon gelijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:08 schreef RutgerB het volgende:

[..]

Tuurlik, maar viptweak stelt dingen voor die vroeger in nazi duitsland gedaan werden met de joden. Vind jij dat normaal dan wat er toen gedaan werd. En dan bedoel ik dus niet de gaskamers ( wat ook niet normaal is) maar het verbieden van een bioscoop bezoeken en het verbieden van joden om naar een restaurant te gaan.

Wat viptweak voorstelt is precies hetzelfde als wat de nazi's deden met de joden.

Je gaat mij niet vertellen dat je dat niet snapt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:10 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

ik vind toevallig dat het wel kan. Ik haat mensen die gelijk overal om gaan miepen :{ Boeeeohohoh hij scheld me uit!. big fucking deal |:(
icq hem erover ofzo.
Het gaat mij erniet om dat hij mij uitscheld. Het gaat mij erom wat hij zegt over het verbieden van bepaalde mensen met een bepaalde afkomst!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HawVer
quote:
Op vrijdag schreef Juggernaut :
icq hem erover ofzo.
Het gaat hier niet over zijn eigen persoonlijke zaken. Wie zegt hier dat iemand zich aangesproken voelt vanwege die mening? Als jij het wel vind kunnen... oke. Maar geef er dan een goed argument voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerB|IA

RutgerB|IA

Mag aan F16's ruiken

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:12 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Tuurlik, maar viptweak stelt dingen voor die vroeger in nazi duitsland gedaan werden met de joden. Vind jij dat normaal dan wat er toen gedaan werd. En dan bedoel ik dus niet de gaskamers ( wat ook niet normaal is) maar het verbieden van een bioscoop bezoeken en het verbieden van joden om naar een restaurant te gaan.

Wat viptweak voorstelt is precies hetzelfde als wat de nazi's deden met de joden.

Je gaat mij niet vertellen dat je dat niet snapt
Ik krijg steeds meer het idee dat jij geen andere meningen acepteert; je begint goed maar dat moet je hiermee eindigen ?
"Je gaat mij niet vertellen dat je dat niet snapt"
Als jij nou voor zou staan had ik je alang van je sokken geslagen.

En hoe kun je morokanen die misdaden plegen vergelijken met de joodse kwestie, dit is een grove belediging aan alle joden.

Natuurlijk is uitzetting ontoelaatbaar maar wat meestal achter zo'n uitspraak hangt is waarom zouden we onze cellen besteden aan mensen die asiel gekregen hebben en zich misdragen, als ik jouw huis het servies de kamer door ga gooien dan ga jij toch ook niet zeggen "nou nou dat mag jij niet doen, ga je eerst maar even bezinnen"

SWOS voor altijd
I fucking hate Pikies !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
Jongens,

het boeit mij voor geen meter of ik een discussie win of niet. Het gaat over een uitspraak die niet kan!! Ik hoef hier geen IMHO achter te zetten, want de uitspraken die gedaan zijn door Viptweak mogen niet volgens de wet.

Ik wil hem geen ban, boete of een OW aannaaien, ik wil dat de modjes of adjes deze posting van hem trashen. Deze uitlatingen kunnen gewoon niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
quote:
Natuurlijk is uitzetting ontoelaatbaar maar wat meestal achter zo'n uitspraak hangt is waarom zouden we onze cellen besteden aan mensen die asiel gekregen hebben en zich misdragen.
Turken en Marokkanen zijn geen asielzoekers. Ze zijn hierheen gehaald als gastarbeiders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:14 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Het gaat mij erniet om dat hij mij uitscheld. Het gaat mij erom wat hij zegt over het verbieden van bepaalde mensen met een bepaalde afkomst!!!
Ik denk dat jij niet de juiste post hebt gegeven, want hij scheld je niet uit hoor
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 18:16 schreef VipTweak het volgende:
[..]

[..]

Uiterlijke kenmerken
[..]

En jij bent naief en je zal het nog wel ondervinden.
[..]

Daar ergeren wij ons allemaal aan.
[..]

Het is geen racisme. Racisme is als je discrimineerd op ras en/of geloof. Zolang niemand zegt dat het Noord-Afrikaanse volk ongewenst is, is er geen sprake van racisme, wel van discriminatie.
[..]

En van jou naieve post.
Dus nou niet meer zeuren, hier staat nix ergs in

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:17 schreef RutgerB het volgende:

[..]

Ik krijg steeds meer het idee dat jij geen andere meningen acepteert; je begint goed maar dat moet je hiermee eindigen ?
"Je gaat mij niet vertellen dat je dat niet snapt"
Als jij nou voor zou staan had ik je alang van je sokken geslagen.

En hoe kun je morokanen die misdaden plegen vergelijken met de joodse kwestie, dit is een grove belediging aan alle joden.

Natuurlijk is uitzetting ontoelaatbaar maar wat meestal achter zo'n uitspraak hangt is waarom zouden we onze cellen besteden aan mensen die asiel gekregen hebben en zich misdragen, als ik jouw huis het servies de kamer door ga gooien dan ga jij toch ook niet zeggen "nou nou dat mag jij niet doen, ga je eerst maar even bezinnen"
VIPtweak zegt duidelijk in zijn posting dat hij mensen wilt weren op uiterlijke kenmerken en omdat ze marokaan zijn!!!

Vind jij dat normaal zo'n uitspraak. Leg mij het verschil eens uit tussen het weigeren op marokaan zijn of uiterlijk kenmerken en jood zijn??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 05-02 23:11

Reefer

madness

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:20 schreef St@m het volgende:

[..]

Ik denk dat jij niet de juiste post hebt gegeven, want hij scheld je niet uit hoor
[..]

zoek jij discriminatie eens op in de dikke van dale |:(

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:20 schreef St@m het volgende:

[..]

[..]

[..]

Uiterlijke kenmerken

^^^^

^Vind je dat niet erg???En dat uitschelden was een reactie op juggernaut

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerB|IA

RutgerB|IA

Mag aan F16's ruiken

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:19 schreef polaris het volgende:

[..]

Turken en Marokkanen zijn geen asielzoekers. Ze zijn hierheen gehaald als gastarbeiders.
Dus hebben ze asiel gekregen, ik schreef toch niet dat zij asielzoekers waren.

Het is niet eens mijn mening ik legde alleen even uit wat meestal de achter liggende gedacht is bij zo mening.

SWOS voor altijd
I fucking hate Pikies !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
Kan er misschien een modje of adje zijn mening geven please, anders komen we er niet uit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:49
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:02 schreef HawVer het volgende:
Hoe kun je hier iets tegen ondernemen? Ik vind het een vrij zieke mening. Gelukkig denken niet alle mensen zo. Ik vind het zelf eigenlijk discriminatie, dus van mij mag ie getrasht worden. Ook Nederlanders doen zulk soort smerige dingen.
Nederlanders doen dat soort dingen (vrijwel) nooit, het zijn bijna altijd allochtonen.. Lijkt me geen discriminatie maar gewoon een feit..

Verder vind ik het 'racistisch' gehalte van die post wel meevallen.. Bovendien heeft ie recht op zijn eigen mening en die mag ie (tot op zekere hoogte) verkondigen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:22 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

[..]

Uiterlijke kenmerken

^^^^

^Vind je dat niet erg???En dat uitschelden was een reactie op juggernaut
Het IS zo, als je alle marokanen de toegang weigert kunnen ze ook geen meisjes meer aanranden toch? (vooropgesteld dat het marokanen waren)

Tuurlijk is het geen goed onderbouwde stelling maar ja daar kunnen we verder ook nix mee, dus laat het gewoon hangen, ik heb hier op het forum al veel ergere dingen gelezen hoor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-07-2015
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:19 schreef polaris het volgende:

[..]

Die zelf maar besloten "te gast" te blijven... Maar das weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:24 schreef devv05 het volgende:

[..]

Nederlanders doen dat soort dingen (vrijwel) nooit, het zijn bijna altijd allochtonen.. Lijkt me geen discriminatie maar gewoon een feit..

Verder vind ik het 'racistisch' gehalte van die post wel meevallen.. Bovendien heeft ie recht op zijn eigen mening en die mag ie (tot op zekere hoogte) verkondigen..
Dan mag jij mij uitleggen wat het verschil is tussen het weigeren van marokanen of het weigeren op uiterlijke kenmerken en wat de nazi's deden met de joden ( weigeren in openbare gelegenheden voor de oorlog etc)

Als ik namelijk zeg dat ik het goed vind wat de nazis deden voor de oorlog met de joden, krijg ik een boete

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:25 schreef St@m het volgende:

[..]

Het IS zo, als je alle marokanen de toegang weigert kunnen ze ook geen meisjes meer aanranden toch? (vooropgesteld dat het marokanen waren)

Tuurlijk is het geen goed onderbouwde stelling maar ja daar kunnen we verder ook nix mee, dus laat het gewoon hangen, ik heb hier op het forum al veel ergere dingen gelezen hoor
Ik kan mij niet voorstellen dat jij het ermee eens bent dat mensen geweigerd kunnen gaan worden ( volgens de mening van viptweak) op hun afkomst etc etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18-07 23:25

Steffie

Opaque

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:19 schreef Blue_White_Army het volgende:
Ik wil hem geen ban, boete of een OW aannaaien, ik wil dat de modjes of adjes deze posting van hem trashen. Deze uitlatingen kunnen gewoon niet
Ja die post van hem was fout. Ik heb nogmaals aangegeven dat die discussie gewoon niet kan. Maar je moet ook even kijken naar de aanleiding tot die post. Jij quote iets wat eerder in het topic al duidelijk was toegelicht, dan word ik er zelf ook moe van dat zoiets opnieuw moet worden aangehaald.
Wat overigens niet de post van VipTweak goed praat, zeker niet. Maar trashen heeft geen enkel nut, want het is nu toch al ter sprake gekomen en meerdere malen gequote.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerB|IA

RutgerB|IA

Mag aan F16's ruiken

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:29 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat jij het ermee eens bent dat mensen geweigerd kunnen gaan worden ( volgens de mening van viptweak) op hun afkomst etc etc.
Dat is toch niet moeilijk voor te stellen ?
In supermarkten mag als je scholier ook niet in groepjes van 3 of hoger binnen komen, omdat die groepen veel problemen veroorzaakten.

SWOS voor altijd
I fucking hate Pikies !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:30 schreef Steffie het volgende:

[..]

Ja die post van hem was fout. Ik heb nogmaals aangegeven dat die discussie gewoon niet kan. Maar je moet ook even kijken naar de aanleiding tot die post. Jij quote iets wat eerder in het topic al duidelijk was toegelicht, dan word ik er zelf ook moe van dat zoiets opnieuw moet worden aangehaald.
Wat overigens niet de post van VipTweak goed praat, zeker niet. Maar trashen heeft geen enkel nut, want het is nu toch al ter sprake gekomen en meerdere malen gequote.
Dus jullie doen niks aan een uilating op dit forum, die als ik het openbaar verkondig mij een boete opleverd??

Jongens zulke uitlatingen MOGEN niet in nederland!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HawVer
quote:
Op vrijdag schreef devv05:

Er is een verschil tussen disriminatie en racisme. Racisme vind ik wel een erg zwaar woord voor een ongezouten mening.
Discriminatie is onderscheid maken tussen verschillende soorten mensen. Het kan mischien een feit zijn. Maar het blijft discriminatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
Ok

Iedereen die het niet met mij eens is, mag mij iets vertellen.

Geef mij het verschil aan tussen het weigeren van mensen op hun afkomst of uiterlijke kenmerken, en wat de nazis deden met de joden VOOR de oorlog.

Als je namelijk in nederland zegt dat je het met de nazis eens bent ( van voor de oorlog) dan krijg je een boete!! Het is namelijk verboden!!!

Leg iemand mij ff het verschil uit dan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Dit is common practice in 's lands discotheken, het weren van mensen op basis van uiterlijk.

Of dat nu sportschoentjes zijn of bepaalde shirts of een Marokkaans voorkomen, het blijft hetzelfde. Misschien ben je het er niet mee eens, maar om zijn posting 'niet normaal' te betitelen is imo een beetje *quote*naief..*unquote*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:31 schreef RutgerB het volgende:

[..]

Dat is toch niet moeilijk voor te stellen ?
In supermarkten mag als je scholier ook niet in groepjes van 3 of hoger binnen komen, omdat die groepen veel problemen veroorzaakten.
Dit is geen ras of nationaliteit. Het valt dan ook niet onder het discriminatieverbod in de Grondwet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerB|IA

RutgerB|IA

Mag aan F16's ruiken

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:35 schreef Blue_White_Army het volgende:
Ok

Iedereen die het niet met mij eens is, mag mij iets vertellen.

Geef mij het verschil aan tussen het weigeren van mensen op hun afkomst of uiterlijke kenmerken, en wat de nazis deden met de joden VOOR de oorlog.

Als je namelijk in nederland zegt dat je het met de nazis eens bent ( van voor de oorlog) dan krijg je een boete!! Het is namelijk verboden!!!

Leg iemand mij ff het verschil uit dan
De joden werden vermoord.
NATUURLIJK is zo'n vergelijking FOUT, maar het is een mening laat hem toch die mening hebben.

SWOS voor altijd
I fucking hate Pikies !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:38 schreef RutgerB het volgende:

[..]

De joden werder vermoord.
NATUURLIJK is zo'n vergelijking FOUT, maar het is een mening laat hem toch die mening hebben.
Ik zet er toch bij VOOR de oorlog!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Super_ik
  • Laatst online: 12:56

Super_ik

haklust!

kep nie heel t topic gelezen, maar wat viptweak zegt onderbouwt ie wel, en hij houd t ook netjes, ongeacht de mening zelf, en geeft argumenten, of je het hier mee eens bent of niet, maakt t in dit geval niet tot een goede of slechte post.
vind ik :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
Ben ik dan echt de enige die het niet normaal vind om mensen te weigeren op afkomst of uiterlijke kenmerken.

Is het dan echt zo erg in nederland op dit moment

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Super_ik
  • Laatst online: 12:56

Super_ik

haklust!

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:40 schreef Blue_White_Army het volgende:
Ben ik dan echt de enige die het niet normaal vind om mensen te weigeren op afkomst of uiterlijke kenmerken.

* Super_ik is t wel vrij veel eens met de mening van viptweak, en de jouwe
maar daar ging dit topic volgens mij nie over

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerB|IA

RutgerB|IA

Mag aan F16's ruiken

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:38 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Ik zet er toch bij VOOR de oorlog!!!
rustig rustig nou, voor 'de' oorlog worden er ook al joden vermoord, niet zo massaal als later in de concentratie kampen maar de opruiming was al begonnen.

Knap trouwens hoe je dit topic hebt kunnen ombuigen zodat het nou over joden gaat, want je wie de iets kan vergelijking met de joden kwestie 50 jaar geleden mag geen ongelijk hebben.

SWOS voor altijd
I fucking hate Pikies !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
Nee, het topic gaat over het wel of niet toleren van uitspraken die in het openbare leven als een overtreding gezien worden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:49
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:32 schreef HawVer het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen disriminatie en racisme. Racisme vind ik wel een erg zwaar woord voor een ongezouten mening.
Discriminatie is onderscheid maken tussen verschillende soorten mensen. Het kan mischien een feit zijn. Maar het blijft discriminatie.
Een beetje gelijk heb je wel, maar je zou kunnen zeggen 'de goede moeten maar onder de slechte leiden', gebeurt met voetbalsupporters enzo ook, alleen is dat geen ras.. (zeg niet dat het wel of niet een goed idee is)

Maar vind sowieso dat ze die gasten (allochtonen of niet) VEEL harder aan moeten pakken, zodat ze het wel uit hun kop laten het nog een keer te doen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:42 schreef RutgerB het volgende:

[..]

rustig rustig nou, voor 'de' oorlog worden er ook al joden vermoord, niet zo massaal als later in de concentratie kampen maar de opruiming was al begonnen.

Knap trouwens hoe je dit topic hebt kunnen ombuigen zodat het nou over joden gaat, want je wie de iets kan vergelijking met de joden kwestie 50 jaar geleden mag geen ongelijk hebben.
Ik haal de joden erbij om dat de nazis begonnen zijn met het weigeren van joden in openbare gelegenheden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:42 schreef RutgerB het volgende:

Eerlijk gezegd deed ik dat, in dat andere topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The End
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:54

The End

!Beginning

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:40 schreef Blue_White_Army het volgende:

Nee, je bent niet de enige. Ik begrijp jou standpunt wel, maar ik kan het andere standpunt ook goed begrijpen.
Het is niet meer dan logisch dat mensen zo gaan reageren op marokkaanse jongeren. Keer op keer lees je in de krant: "een groep Marokkaanse jongeren heeft blablabla gedaan..."
Als ze groepjes schoolkinderen kunnen weren uit de supermarkt omdat die problemen veroorzaken (Dit is ook discriminatie, want er zijn genoeg schoolkinderen die niks jatten!), dan zouden ze net zo goed Marokaanse jongeren uit zwembaden kunnen weren.
Dat is natuurlijk een stevige stelling, maar daar kan je best over discussieren. (liefst met argumenten :) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerB|IA

RutgerB|IA

Mag aan F16's ruiken

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:42 schreef Blue_White_Army het volgende:
Nee, het topic gaat over het wel of niet toleren van uitspraken die in het openbare leven als een overtreding gezien worden
Gedeeltelijk want nogmaals als ik ga roepen dat Friezen achterlijk zijn krijg ik geen boete en wordt hoogsten vreemd aangekeken want iedereen weet dat zo'n uitspraak zelf achterlijk is.
Maar zodraar ik ga roepen dat Turken achterlijk zijn krijg ik een boete en wordt haatdragend aan gekeken.

Oei oei wat een bedroefende spelling weer, maar ja ik ben dan ook weer niet in NL geboren >:)

SWOS voor altijd
I fucking hate Pikies !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
Wat zegt het over ons, dat wij mensen willen weigeren in openbare gelegenheden omdat ze bijv turks of marokaans zijn.

Natuurlijk , ik weet ook wel dat een percentage van deze NEDERLANDERS problemen veroorzaken.

Maar wat zegt dat over ons als we deze mensen de toegang willen ontzeggen in openbare gelegenheden.

Maar daar gaat dit topic niet over!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:31
Als je exact op basis van de wet dit gaat beoordelen heeft Blue_white_Army gelijk:

een oproep om toegang tot zwembaden te weigeren voor mensen met een noordafrikaans uiterlijk is een pure oproep tot discriminatie en rascistisch.

wat echter wel zo is, dat in dit geval het ook schadelijk is om angst te hebben om bevolkingsgroepen aan te spreken.
Ik heb lange tijd in Rotterdam gewoond, en daar was het 5 jaar terug al zo dat in een aantal zwembaden gewoon overlast was en dat deze van een aantal jonge marokanen afkomstig was, wil je zoiets bestrijden zul je moeten erkennen dat hier een cultureel probleem achter ligt (nl. een conflict tussen het makkelijk mengen van sexes in de NL en een strakke scheiding in de marokaanse cultuur).

Als je werkelijk actie gaat ondernemen op dit soort dingen (bans, OW) verword GoT tot een politie-forum. Zoals Polaris en Wokschotel menen, wil je een discussie, moet je ook verschil in meningen toestaan, en proberen op basis van die mening discussieren.
Vraag is ook of je dan niet roomser dan de paus gaat zijn, een lobby-organisatie als anti-discriminatie-groep RADAR zal al snel beschuldigen op discriminatie, echter dan zie je al te makkelijk een internet-forum als een publicatie, zodra zoiets in de krant wordt gezet zou ik het ook erg storend vinden, in een discussie tussen mensen de mening uiten zal ook door RADAR nooit worden aangemerkt als schadelijk rascisme.
(om maar niet te spreken van politici, een voorstel voor een beleid waarin overlast door marokkaanse jongeren wordt gedaan kan een politicus gerust doen, zolang hij maar niet oordelen over achterlijkheid eraan toevoegd)

wat je aan de thread ziet is, dat als er mensen feiten aanbrengen er niet bepaald diep op wordt ingegaan, liever werpt men met modder.
natuurlijk doet Viptweak daarin mee met zijn opmerking over 'naief', maar dat is ook een reactie op Blue_white_army's eerdere "dom persoon".

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:49 schreef RutgerB het volgende:

[..]

Gedeeltelijk want nogmaals als ik ga roepen dat Friezen achterlijk zijn krijg ik geen boete en wordt hoogsten vreemd aangekeken want iedereen weet dat zo'n uitspraak zelf achterlijk is.
Maar zodraar ik ga roepen dat Turken achterlijk zijn krijg ik een boete en wordt haatdragend aan gekeken.

Oei oei wat een bedroefende spelling weer, maar jij ik ben dan ook weer niet in NL geboren >:)
Nee je krijgt een boete als je gaat verkondigen dat je mensen wilt weigeren in opnbare gelegenheden omdat ze bepaalde uiterlijke kenmerken hebben of van een bepaalde afkomst.

Zoiets is verboden, en ik wil weten of de GoTleiding hier actie op onderneemt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerB|IA

RutgerB|IA

Mag aan F16's ruiken

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:50 schreef Blue_White_Army het volgende:
Wat zegt het over ons, dat wij mensen willen weigeren in openbare gelegenheden omdat ze bijv turks of marokaans zijn.

Natuurlijk , ik weet ook wel dat een percentage van deze NEDERLANDERS problemen veroorzaken.

Maar wat zegt dat over ons als we deze mensen de toegang willen ontzeggen in openbare gelegenheden.

Waarom stel je twee vragen ? en vertel je daaronder dat het daar niet over gaat ?

Wat zegt het over PSV, dat ze geeen kampioen zij geworden met de beste selectie.

Maar wat zegt het over het Nederlands elftal die zich niet konden kwalificeren.

SWOS voor altijd
I fucking hate Pikies !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:53 schreef RM-rf het volgende:
Als je exact op basis van de wet dit gaat beoordelen heeft Blue_white_Army gelijk:

een oproep om toegang tot zwembaden te weigeren voor mensen met een noordafrikaans uiterlijk is een pure oproep tot discriminatie en rascistisch.

wat echter wel zo is, dat in dit geval het ook schadelijk is om angst te hebben om bevolkingsgroepen aan te spreken.
Ik heb lange tijd in Rotterdam gewoond, en daar was het 5 jaar terug al zo dat in een aantal zwembaden gewoon overlast was en dat deze van een aantal jonge marokanen afkomstig was, wil je zoiets bestrijden zul je moeten erkennen dat hier een cultureel probleem achter ligt (nl. een conflict tussen het makkelijk mengen van sexes in de NL en een strakke scheiding in de marokaanse cultuur).

Als je werkelijk actie gaat ondernemen op dit soort dingen (bans, OW) verword GoT tot een politie-forum. Zoals Polaris en Wokschotel menen, wil je een discussie, moet je ook verschil in meningen toestaan, en proberen op basis van die mening discussieren.
Vraag is ook of je dan niet roomser dan de paus gaat zijn, een lobby-organisatie als anti-discriminatie-groep RADAR zal al snel beschuldigen op discriminatie, echter dan zie je al te makkelijk een internet-forum als een publicatie, zodra zoiets in de krant wordt gezet zou ik het ook erg storend vinden, in een discussie tussen mensen de mening uiten zal ook door RADAR nooit worden aangemerkt als schadelijk rascisme.
(om maar niet te spreken van politici, een voorstel voor een beleid waarin overlast door marokkaanse jongeren wordt gedaan kan een politicus gerust doen, zolang hij maar niet oordelen over achterlijkheid eraan toevoegd)

wat je aan de thread ziet is, dat als er mensen feiten aanbrengen er niet bepaald diep op wordt ingegaan, liever werpt men met modder.
natuurlijk doet Viptweak daarin mee met zijn opmerking over 'naief', maar dat is ook een reactie op Blue_white_army's eerdere "dom persoon".
Mensen, er zijn topics gesloten of er hebben mensen een ow gekregen in het politiek forum omdat ze uilatingen deden tegen links of rechts.

Deze uitspraak is 1000X erger, en hier wordt niks aan gedaan??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 10:54 schreef RutgerB het volgende:

[..]

Waarom stel je twee vragen ? en vertel je daaronder dat het daar niet over gaat ?

Wat zegt het over PSV, dat ze geeen kampioen zij geworden met de beste selectie.

Maar wat zegt het over het Nederlands elftal die zich niet konden kwalificeren.

Het topic gaat over of het getolereerd wordt op Got.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janh
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09-05-2004
Wat is de mening van de GoT crew over dit onderwerp?

Is aanzetten tot discriminatie en rassenhaat toegestaan op GoT of niet?

Graag een reactie van een moderator die hier over gaat. Ik heb nog geen reactie van GoT kunnen vinden in dit topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
eindelijk een medestander, thx sjaan!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerB|IA

RutgerB|IA

Mag aan F16's ruiken

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:00 schreef sjaan het volgende:

Graag een reactie van een moderator die hier over gaat. Ik heb nog geen reactie van GoT kunnen vinden in dit topic.
Ook graag een reactie over het aanzetten tot tot discriminatie jegens Fok graag, want sommige users hier kunnen nooit positief zijn over fok daardoor heb ik een mening gekregen dat fok slecht is want Mensen zijn kudde dieren die alles geloven wat hun aangereikt wordt.

SWOS voor altijd
I fucking hate Pikies !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Volgens mij worden er al genoeg mensen van bepaalde gelegenheden geweerd op basis van uiterlijkheden.

Deze uiterlijkheden kunnen een manier van kleden zijn, of een kleurtje wat je huid heeft.

Dit komt echt wel genoeg voor en volgens mij mogen die zaken (Discotheken) enzo dat ook, anders was die toko al wel dicht gok ik zo.

[edit]

Hmz. Serkoon zei dit ook al.

[edit]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HawVer
quote:
Op vrijdag schreef Blue_White_Army
eindelijk een medestander, thx sjaan!!
Ben je eenzaam? ;)
quote:
Op vrijdag schreef sjaan :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13726574#13726574

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:02 schreef RutgerB het volgende:

[..]

Ook graag een reactie over het aanzetten tot tot discriminatie jegens Fok graag, want sommige users hier kunnen nooit positief zijn over fok daardoor heb ik een mening gekregen dat fok slecht is want Mensen zijn kudde dieren die alles geloven wat hun aangereikt wordt.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er uitspraken gedaan worden die wel wat erger zijn als kut ..... ( vul hier een nationaliteit in )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:02 schreef GaMeOvEr het volgende:
Volgens mij worden er al genoeg mensen van bepaalde gelegenheden geweerd op basis van uiterlijkheden.

Deze uiterlijkheden kunnen een manier van kleden zijn, of een kleurtje wat je huid heeft.

Dit komt echt wel genoeg voor en volgens mij mogen die zaken (Discotheken) enzo dat ook, anders was die toko al wel dicht gok ik zo.

[edit]

Hmz. Serkoon zei dit ook al.

[edit]
Dus jullie tolereren deze uitspraken. Dit is niet zomaar een uitspraak. Als jij deze uitspraak op zaterdagmiddag in het centrum van je stad verkondigt, dan wordt je opgepakt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerB|IA

RutgerB|IA

Mag aan F16's ruiken

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:03 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er uitspraken gedaan worden die wel wat erger zijn als kut ..... ( vul hier een nationaliteit in )
Zoals ?
Er wordt niet opgeroepen tot moord, of tot DDos attacks wat jegens fok wel gebeurt.

SWOS voor altijd
I fucking hate Pikies !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:06 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Dus jullie tolereren deze uitspraken. Dit is niet zomaar een uitspraak. Als jij deze uitspraak op zaterdagmiddag in het centrum van je stad verkondigt, dan wordt je opgepakt
Zou niet best zijn als dat zo was. Lees mijn vorige post en die van GaMeOVeR (oid) eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 21-03 12:11
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:02 schreef RutgerB het volgende:

[..]

Mensen zijn kudde dieren die alles geloven wat hun aangereikt wordt.
blaat, fout gelezen.. ik edit mijn reaktie even :*

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

potveredorie nou ben ik het zat

hello people dit topic gaat over de opmerkingen van viptweak
het gaat over de link die de topicstarter heeft gegeven!!!

Waarom leest niemand dat stuk :? En voor de topicstarter, als je andere posts bedoeld dan zul je ook andere links moeten geven hoor, ik vind dat iedereen hier offtopic aan het posten is!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
Ziet niemand dan de overeenkomst dan die ik eerder aangegeven heb??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:09 schreef St@m het volgende:
potveredorie nou ben ik het zat

hello people dit topic gaat over de opmerkingen van viptweak
het gaat over de link die de topicstarter heeft gegeven!!!

Waarom leest niemand dat stuk :? En voor de topicstarter, als je andere posts bedoeld dan zul je ook andere links moeten geven hoor, ik vind dat iedereen hier offtopic aan het posten is!!
Het gaat over de post van Viptweak, maar dat heb ik eerder aangegeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:06 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar dat verandert de feiten niet dat het wel zo gebeurd.

Het punt is dat alles en overal groepen op de actie van de individuen worden afgerekend. Onafhankelijk van kleurtje of afkomst.

Als er een groep te benoemen is, en veel individuen die lid zijn van die groep zorgen voor ongein, wordt de totale groep daar op aangekeken en afgerekend.

Dat dit niet terecht is, is een tweede, maar het is wel zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:10 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar dat verandert de feiten niet dat het wel zo gebeurd.

Het punt is dat alles en overal groepen op de actie van de individuen worden afgerekend. Onafhankelijk van kleurtje of afkomst.

Als er een groep te benoemen is, en veel individuen die lid zijn van die groep zorgen voor ongein, wordt de totale groep daar op aangekeken en afgerekend.

Dat dit niet terecht is, is een tweede, maar het is wel zo.
Ok dat het gebeurt ok. Maar dat jullie die uitspraken op jullie forum tolereren valt mij vies tegen. En daar gaat dit topic over.

Aannames zijn fataal... <-- dat staat onder je icoontje ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:10 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Het gaat over de post van Viptweak, maar dat heb ik eerder aangegeven.
duh, dat zeg ik toch, waarom loopt iedereen te owuehoeren over joden enz. dan, dat staat niet in die post hoor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:12 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Ok dat het gebeurt ok. Maar dat jullie die uitspraken op jullie forum tolereren valt mij vies tegen. En daar gaat dit topic over.

Wat is het nut van een mening bediscussieren als deze mening al tijden geleden is omgezet in beleid die al tijden in de praktijk wordt toegepast?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

quote:

Ok dat het gebeurt ok. Maar dat jullie die uitspraken op jullie forum tolereren valt mij vies tegen. En daar gaat dit topic over
Dat komt omdat die reacties best te begrijpen zijn.

Laat ik dit eens verduidelijken met een voorbeeld:

Jij hebt een kroeg.

Wekelijks komen in jouw kroeg een stapel gastjes van een jaar of 18 in trainingspak, zeg een stuk of 10.

Van die 10 zijn er altijd 8 die met glazen smijten en de andere mensen lastig vallen, knokpartijen veroorzaken etc.

Politie komt langs, mensen blijven weg, jij blijft maar stoelen bestellen omdat die gastjes die altijd slopen.

Na een keer of 5 in die situatie gezeten te hebben ben je het zat, dus jij gaat gastjes van een jaar of 18 in trainingspak weren uit je kroeg, dat daar dan 2 onschuldigen bijzitten is dan dikke pech.

Jij bent namelijk alle heisa zat, dan maar een beetje generaliseren, zodat je kroeg gezellig blijft, mensen weer komen en jij omzet draait.

Nu gebruik ik als voorbeeld gastjes in trainingspak van een jaar of 18, maar dit kan natuurlijk een willekeurige bevolkingsgroep zijn.

Het punt is, al die andere gasten van 18 in trainingspak die altijd netjes thuis zitten of in een andere kroeg komen benadeel jij ook, maar weet jij veel, jij kent de situatie niet anders en jij vindt dat jouw maatregels terecht zijn, wat het misschien voor jouw specifieke situatie ook wel is.

Dat dit niet voor andere kroegen/situaties/zaken opgaat, tja, weet jij veel, jij kent alleen jouw ervaringen ermee en beoordeelt het dus op basis daarvan.

edit:

Overigens doe ik geen aannames hoor. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renegade
quote:

[..]

Maar dat jullie die uitspraken op jullie forum tolereren valt mij vies tegen. En daar gaat dit topic over.
Ik moet zeggen dat ik niet echt iets heel erg extreems lees in de reaktie van viptweak. Ik kan me voorstellen dat mensen het er oneens mee zijn (ze misschien zelfs als kwetsend ervaren), maar ik heb eerlijk gezegd toch een beetje het idee dat je erg heftig reageerd.
quote:
:?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:19 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Dat komt omdat die reacties best te begrijpen zijn.

Laat ik dit eens verduidelijken met een voorbeeld:

Jij hebt een kroeg.

Wekelijks komen in jouw kroeg een stapel gastjes van een jaar of 18 in trainingspak, zeg een stuk of 10.

Van die 10 zijn er altijd 8 die met glazen smijten en de andere mensen lastig vallen, knokpartijen veroorzaken etc.

Politie komt langs, mensen blijven weg, jij blijft maar stoelen bestellen omdat die gastjes die altijd slopen.

Na een keer of 5 in die situatie gezeten te hebben ben je het zat, dus jij gaat gastjes van een jaar of 18 in trainingspak weren uit je kroeg, dat daar dan 2 onschuldigen bijzitten is dan dikke pech.

Jij bent namelijk alle heisa zat, dan maar een beetje generaliseren, zodat je kroeg gezellig blijft, mensen weer komen en jij omzet draait.

Nu gebruik ik als voorbeeld gastjes in trainingspak van een jaar of 18, maar dit kan natuurlijk een willekeurige bevolkingsgroep zijn.

Het punt is, al die andere gasten van 18 in trainingspak die altijd netjes thuis zitten of in een andere kroeg komen benadeel jij ook, maar weet jij veel, jij kent de situatie niet anders en jij vindt dat jouw maatregels terecht zijn, wat het misschien voor jouw specifieke situatie ook wel is.

Dat dit niet voor andere zaken opgaat, tja, weet jij veel.

edit:

Overigens doe ik geen aannames hoor. ;)

Jullie tolereren dus deze uitspraken van VIPTWEAK op GoT ??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:22 schreef Blue_White_Army het volgende:

Jullie tolereren dus deze uitspraken van VIPTWEAK op GoT ??
Wat mij betreft wel.

Zoals je ziet geef ik aan dat uitspraken/acties van mensen gebaseerd/benvloed worden door hun eigen referentiekader.

Aangezien ik die van Viptweak niet ken, ken ik zijn verdere bedoelingen niet. Echter zegt hij wel iets wat in de praktijk al gewoon op diverse locaties toegepast wordt, dus wat dat betreft heb ik er geen problemen mee.

En zoals ik in mijn voorbeeld aangeef, kan ik best begrijpen hoezo er op die manier gereageerd wordt.

Ik zeg niet dat ik zulke acties goedkeur (zoals in mijn voorbeeld), ik zeg dat ik het begrijp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renegade
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:22 schreef Blue_White_Army het volgende:
Jullie tolereren dus deze uitspraken op GoT ??
Je hoeft niet de hele tekst te qouten hoor :)

Maar waar struikel je nou precies over? Misschien lees ik verkeerd, maar een generaliserende/discriminerende uitspraak uitspraak binnen een discussie hoeft nog niet eens zo heel slecht te zijn.

En volgens mij tolereren ze het inderdaad, te zien aan de uitspraken van Steffie en GO

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:23 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel.
Ok, dat moet ik dan maar accepteren. Niet dat het me gaat lukken.

Ik vind het onbegrijpelijk dat deze uitspraken getolereed worden op GoT. Het is namelijk aanzetten tot rassenhaat. Mensen die op links of rechts zitten te hakken krijgen een waarschuwing. Mensen die zeggen dat zij willen dat mensen geweerd worden op afkomst of uiterlijke kenmerken, worden niet gestrafd of Got tolereerd het.

Ik vind het onbegrijpelijk en geeft mij een vieze smaak in de mond ( die niet op te lossen is met kilo's kauwgom of 4 tubes tandpasta)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:31
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:09 schreef Blue_White_Army het volgende:
Ziet niemand dan de overeenkomst dan die ik eerder aangegeven heb??
ja en ik vind het nogal ziek en een dooddoener om gelijk daarmee aan te komen.
Ook al ben ik met je eens dat generalisatie en een al te makkelijk beleid op basis van uiterlijkheden een fout idee is, ik denk dat je dat moet bestrijden met argumenten en niet met uitgekauwde dooddoeners die weinig overtuigende waarde hebben.

ik ben erg benieuwd naar jouw voorbeelden van mensen die in TF op basis van opmerkingen "tegen rechts en links" gebanned zijn, ik weet niet waarop je doelt.
het gaat hier om een discussie over criminaliteit en VipTweak stelt een nogal radicale methode voor, daar kun je het mee eens zijn of niet, maar als je er niet mee eens bent dan moet je discussieren en niet te snel een mening die je niet bevalt als onwettelijk verklaren.

ik ben ook erg benieuwd wat je bijvoorbeeld van deze alinea vindt, volgens jouw maatstaven ook discriminerend?
quote:
Zorgelijk is de oververtegenwoordiging
van migrantenjongeren in de
kleine en zwaardere criminaliteit. Bij
groepen migrantenjongeren leidt een
combinatie van gebrek aan perspectief,
spanningen in de thuissituatie, confl icten
op school, moeilijkheden bij het
vinden van werk en de verlokkingen
van het snelle geld tot misdragingen.
Een gericht beleid op deze probleemjongeren
en een dwingender individuele
aanpak kunnen veel onheil voorkomen,
vooral als tegelijkertijd een
uitnodigend beleid wordt ontwikkeld
om deze jongeren in onze samenleving
een plek en een stem te geven.
benadering.
een duidelijk voorbeeld van het oproepen tot 'discriminatie' van allochtone jongeren tov autochtone jongeren (discriminatie hierbij bedoeld als: verschil aanbrengen tussen).

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 16:09

Jaymz

Keep on moving !

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:29 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Ik vind het onbegrijpelijk dat deze uitspraken getolereed worden op GoT. Het is namelijk aanzetten tot rassenhaat. Mensen die op links of rechts zitten te hakken krijgen een waarschuwing. Mensen die zeggen dat zij willen dat mensen geweerd worden op afkomst of uiterlijke kenmerken, worden niet gestrafd of Got tolereerd het.

Ik vind het onbegrijpelijk en geeft mij een vieze smaak in de mond ( die niet op te lossen is met kilo's kauwgom of 4 tubes tandpasta)
Mind het stukkie dat ik in bold heb gezet :)

'T is wel van belang dat je het enigszins op een normale manier brengt enzo. Maar op bovenstaande manier heb ik er geen slapeloze nachten van :)

Zoalg het maar duidelijk is dat het _jouw_ mening is. tuurlijk zijn er altijd zaken te verzinnen die je ook op die manier niet wilt. Belangrijk is in ieder geval hoe je iets brengt :)

Op het moment dat iemand begint met 'zwarte nichten die ze het land moeten uitschoppen' (uit m'n duim gezogen) krijg je wl met ons te maken. En dan zijn we echt niet terughoudend hoor :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

quote:

Mja, jammer, zoals je ziet probeer ik het eea te verduidelijken. Zo te zien ben ik daar niet in geslaagd.
quote:
Ik vind het onbegrijpelijk dat deze uitspraken getolereed worden op GoT. Het is namelijk aanzetten tot rassenhaat.
Aanzetten tot rassenhaat? Je bedoelt dat iemand die neutraal zou staan voor alle bevolkingsgroepen door deze uitspraak opeens een hekel krijgt aan Marrokanen?
quote:
Mensen die op links of rechts zitten te hakken krijgen een waarschuwing. Mensen die zeggen dat zij willen dat mensen geweerd worden op afkomst of uiterlijke kenmerken, worden niet gestrafd of Got tolereerd het.
Het hangt af van waar iets gepost wordt hoe streng we zijn, dit is niet altijd gelijk.
quote:
Mja, zoals gezegd, spijtig. Schijnbaar kun jij je niet al teveel inleven in denkwijzes van anderen om te begrijpen hoezo ze bepaalde uitspraken doen.

Weten waarom mensen uitspraken doen is namelijk de eerste stap voor begrip en een uitgangspunt om zaken bij te sturen. Als dat begrip er niet is, krijg je nooit iemand naar een neutraler standpunt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renegade
quote:

[..]

Sorry om te zeggen, maar dat is dan helaas jouw probleem :{
quote:
Het is namelijk aanzetten tot rassenhaat.
Dat zou het pas zijn wanneer hij bijvoorbeeld openlijk een topic maakt/in een topic begint te verkondigen dat alles wat een bepaald ras doet fout is, en andere mensen aanzet tot het discrimineren van datzelfde ras. Voor zover ik kan zien doet hij dat niet, maar verkondigt hij slechts zijn eigen mening.
quote:
Mensen die op links of rechts zitten te hakken krijgen een waarschuwing.
Je bedoelt hiermee neem ik aan de warnings die zijn uitgedeeld tijdens de PF periode? Dat was iets extreems (lag behoorlijk gevoellig bij een hele grote groep mensen), en er is gewaarschuwd dat er zo kort door de bocht gemod zou worden.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ja en ik vind het nogal ziek en een dooddoener om gelijk daarmee aan te komen.
Ook al ben ik met je eens dat generalisatie en een al te makkelijk beleid op basis van uiterlijkheden een fout idee is, ik denk dat je dat moet bestrijden met argumenten en niet met uitgekauwde dooddoeners die weinig overtuigende waarde hebben.

ik ben erg benieuwd naar houw voorbeelden van mensen die in TF op basis van opmerkingen "tegen rechts en links" gebanned zijn, ik weet niet waarop je doelt.
het gaat hier om een discussie over criminaliteit en VipTweak stelt een nogal radicale methode voor, daar kun je het mee eens zijn of niet, maar als je er niet mee eens bent dan moet je discussieren en niet te snel een mening die je niet bevalt als onwettelijk verklaren.

ik ben ook erg benieuwd wat je bijvoorbeeld van deze alinea vindt, volgens jouw maatstaven ook discriminerend?
[..]
Het is geen dooddoener. Ik vraag in dat topic hoe je iemand wilt weigeren. Daarop wordt geantwoord met uiterlijke kenmerken en afkomst. Ik trek de vergelijking met wat de nazis deden voor de oorlog. Dus beginnen met het verbieden van joden om naar een bioscoop te gaan en naar een zwembad te gaan. Dat is toch precies hetzelfde .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Courage
  • Laatst online: 25-11-2008

Courage

The cowardly dog

quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:43 schreef Blue_White_Army het volgende:
Dus beginnen met het verbieden van joden om naar een bioscoop te gaan en naar een zwembad te gaan. Dat is toch precies hetzelfde .
Je moet niet vergeten hoe die meningen tot stand zijn gekomen. Zorgen die joden ook voor zoveel overlast en waren deze ook een bedreiging voor het publiek ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renegade
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 11:43 schreef Blue_White_Army het volgende:
Dus beginnen met het verbieden van joden om naar een bioscoop te gaan en naar een zwembad te gaan. Dat is toch precies hetzelfde.
Heb je het verhaaltje over de kroeg van GO gelezen :?
daarin staat namelijk het antwoord op de vraag die je nu stelt :{

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Pagina: 1 2 3 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True