Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Microsoft wilde Nintendo kopen...

Pagina: 1
Acties:

• MM44
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-12-2004
Check this, Bill was bereid om 25 miljard neer te leggen voor de japanse games gigant :)

http://www.cube-europe.com/news/10198973416591.html

• Fuelke
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-01 19:32

Fuelke

Forza Ferrari

Ja, heb het nog elders gelezen ook. Tja, het is een manier om je plaatsje aan het hogere gedeelte van de consolemarkt in te nemen, maar gelukkig gingen ze bij Nintendo niet op het aanbod in :)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• silentsnow
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• tweakhuis
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 27-11-2008
En toen besloot MS , die lui dan maar op een andere manier uit de markt te halen : XBOX was born :)

Ik denk dat het een hele goede zet is geweest op te proberen Nintendo to kopen, dan hadden ze meteen een grote schare Nintendo Fans omzich heen , en een concurent minder.

Dan ga ik er BTW wel vannuit dat MS de Gamecube had aangepast en er een soort X-cube van gemaakt zou hebben , dus en de nintendo games en de MS games.

Was een absolute topper geworden denk ik.

<a href="http://www.gisteren.net">Weblog</a>

• Exe-cuter
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02-06-2014

Exe-cuter

The Perfect Combination

Ik heb het er niet zo voor,als je bekijkt hoeveel geld dat microsoft daarvoor wou geven ! 9op10 bedrijven zouden ja gezegd hebben : meer monopoly voor microsoft en nog meer geld in't laadje

Opera for world domination !

• Reverend
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-04-2012
ik las het ook al op gamers.nl...
waren ze toch nog een beetje bang voor concurentie ? :)

'I wasn't masturbating, I was just cleaning it when it went off'

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 21:56
Je moet wat om je concurrenten kwijt te raken ;)

The devil is in the details.

• Vibromass
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 25-06-2003

Vibromass

Monica loves her Vibromass!

Jammer dat het toendertijd niet gelukt is. Nu moeten de programmeurs van Nintendo spellen maken voor de inferieure Gamecube hardware. Terwijl ze ook voor de XBox hadden kunnen ontwikkelen. *D

25 miljard is ook wel een beetje een laag bod. Ze zijn natuurlijk vrij klein in vergelijking met de ca. 400 miljard die MS op het moment waard is, maar Yamauchi had waarschijnlijk wel iets meer verwacht dan dat.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.

• Reverend
  • Laatst online: 07-04-2012
quote:
Op zondag 28 april 2002 16:16 schreef Vibromass het volgende:
Jammer dat het toendertijd niet gelukt is. Nu moeten de programmeurs van Nintendo spellen maken voor de inferieure Gamecube hardware. Terwijl ze ook voor de XBox hadden kunnen ontwikkelen.

25 miljard is ook wel een beetje een laag bod. Ze zijn natuurlijk vrij klein in vergelijking met de ca. 400 miljard die MS op het moment waard is, maar Yamauchi had waarschijnlijk wel iets meer verwacht dan dat.
iyho!

slaat nergens op, de "inferieure" gamecube is nog geeneens hier uit en nu moet hij het al afleggen tegen de x-box?, neen, mijne heren, driewerf neen, nintendo heeft het volgens mij aardig goed onder controle, en ik zie hun console ook niet snel ten onder gaan, datzelfde geldt voor de ps2 en de x-box

'I wasn't masturbating, I was just cleaning it when it went off'

• gast
  • Niet online

gast

Did you mean: dataquest

Nou, dan zouden er nu GameCubes zijn met te weinig fps, schokkende beelden en krassen op de DVD's.

Ben ik even blij dat het niet zo met Nintendo is afgelopen, dat zou best wel zonde zijn geweest.

• Shagura
  • Laatst online: 01-01 19:49

Shagura

Say Fouk

'Microsoft GameCube' :r :P

The word fouk is not to be confused with the more commonly used rather vulgar word to describe the act of copulation between two consented adults, or mammals even.

• Jed1Gam
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-09-2006

Jed1Gam

Blaat blaat

Bange luitjes daar bij Microsoft, liever opkopen dan op eigen kracht de strijd aangaan pff.

SC00by where are you???

• Acolyte57
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 30-12-2018

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Waarom niet? Als ik MS bestuurde zou ik precies hetzelfde hebben gedaan. Monopoly is NOT a bad word ;)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

lol @ tweakhuis

onzinnige replies weer met flamerige inhoud.. zal er even op ingaan dan maar..

nog niemand weet hoe goed de gamecube het in europa gaat doen.. maar zo te zien aan de pre-orders .. en de grote campagne van the big N themselves ziet het er naar uit dat ze wel iets groots verw8en.

en waarom zou je je eigen ding verkopen als je helemaal nog niet in de problemen zit en zat geld hebt om leuke dingen te blijven maken.

dat microsoft van dat soort tactieken nodig heeft om de concurrentie aan te gaan zegt veel meer over microsoft hun xbox dan over nintendo :) (die wisten wel gewoon dat het goed zat)

muhahaha.. iig straks zo'n GC bij mij in me kamertje.. en die xbox die gaat het gewoon afleggen ;)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• iKremers
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01-03-2014
quote:
Op zondag 28 april 2002 17:01 schreef Acolyte57 het volgende:
Waarom niet? Als ik MS bestuurde zou ik precies hetzelfde hebben gedaan. Monopoly is NOT a bad word ;)
Precies :)

Als je toch geld zat hebt, waarom dan niet de concurentie de kop indrukken, geld heeft MS toch wel :)

Monopolie Positie is natuurlijk niet zo handig voor de consument, maar dat interesseert MS niet zo. (geen enkele Multi-National trouwens)

Nature and nature's laws lay hid in night; God said "Let Newton be" and all was light. Alexander Pope

• Vibromass

Vibromass

quote:
Op zondag 28 april 2002 16:19 schreef DataBeest het volgende:
Nou, dan zouden er nu GameCubes zijn met te weinig fps, schokkende beelden en krassen op de DVD's.
Die krassen kunnen nog komen, die andere 2 problemen heeft de Gamecube al. Check THPS3, SSX Tricky of Spiderman.

• Vibromass

Vibromass

quote:
Op zondag 28 april 2002 17:08 schreef yamAUchi het volgende:
onzinnige replies weer met flamerige inhoud..

[..]dat microsoft van dat soort tactieken nodig heeft om de concurrentie aan te gaan zegt veel meer over microsoft hun xbox dan over nintendo

.. en die xbox die gaat het gewoon afleggen ;)
Pot, ketel, zwart.

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

quote:
Op zondag 28 april 2002 17:28 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Pot, ketel, zwart.
jij -> lezen :

onzinnige replies weer met flamerige inhoud.. zal er even op ingaan dan maar..

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• MrRudi
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-10-2015

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
Op zondag 28 april 2002 08:58 schreef tweakhuis het volgende:
En toen besloot MS , die lui dan maar op een andere manier uit de markt te halen : XBOX was born :)

Ik denk dat het een hele goede zet is geweest op te proberen Nintendo to kopen, dan hadden ze meteen een grote schare Nintendo Fans omzich heen , en een concurent minder.

Dan ga ik er BTW wel vannuit dat MS de Gamecube had aangepast en er een soort X-cube van gemaakt zou hebben , dus en de nintendo games en de MS games.

Was een absolute topper geworden denk ik.
Dat was een complete ramp geworden. Als er twee bedrijven zijn die NIET bij elkaar passen zijn het MS en Nintendo wel. Als MS Nintendo had gekocht hadden ze trouwens niet een schare Nintendo fans om zich heen, maar was de schare MS haters drie keer zo groot geworden. Daarbij: Japanners en Microsoft klikt niet.

ps. ik ben geen MS hater voor de duidelijkheid en Bill is een aardige kerel, maar dit was heel fout geweest.

Engine Software | >> FFXI Log << |

• JvS
  • Laatst online: 10:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

quote:
Op maandag 29 april 2002 01:42 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Dat was een complete ramp geworden. Als er twee bedrijven zijn die NIET bij elkaar passen zijn het MS en Nintendo wel. Als MS Nintendo had gekocht hadden ze trouwens niet een schare Nintendo fans om zich heen, maar was de schare MS haters drie keer zo groot geworden. Daarbij: Japanners en Microsoft klikt niet.

ps. ik ben geen MS hater voor de duidelijkheid en Bill is een aardige kerel, maar dit was heel fout geweest.
Precies. En daarnaast vind ik de prijzenoorlog ook niet iets erg negatiefs. Zonder de GameCube was die hardware misschien wel erg duur gebleven...

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
Op maandag 29 april 2002 01:55 schreef JvS het volgende:

[..]

Precies. En daarnaast vind ik de prijzenoorlog ook niet iets erg negatiefs. Zonder de GameCube was die hardware misschien wel erg duur gebleven...
Je bedoelt de X-Box neem ik aan. Nee hoor, die prijsdaling was er zonder de NGC ook wel gekomen. Ik hoor iedereen roepen 'prachtige actie van MS', ja..klopt, prachtige WANHOOPSactie van MS. De X-Box liep gewoon niet. Een prijsdaling van 200 euro doe je niet zomaar, in feite is het nu al een forse devaluatie van hun hardware, wat commercieel gezien normaal gesproken geen verstandige zet is, maar een andere keus was er niet echt. Gelukkig lijkt het wel te werken, gezien de enthousiaste reacties die ik om mij heen heb gezien afgelopen week.

(in Japan werden er meer oude dreamcasts verkocht dan X-Boxen geloof ik (ik zal even de cijfers nazoeken))

• 8088
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
Jammer dat het toendertijd niet gelukt is. Nu moeten de programmeurs van Nintendo spellen maken voor de inferieure Gamecube hardware. Terwijl ze ook voor de XBox hadden kunnen ontwikkelen. *D

(...)
Worden spellen voor consoles, evenals voor pc's, niet door 'onafhankelijke' softwarehuizen geproduceerd ?

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
Op maandag 29 april 2002 02:22 schreef KillBilly het volgende:

[..]

Worden spellen voor consoles, evenals voor pc's, niet door 'onafhankelijke' softwarehuizen geproduceerd ?
Beide, je hebt first party developers, dat zijn de interne teams van Nintendo, Sony (SCE, SCEA en SCEE) en voorheen Sega (Am2, Sonic Team) en Microsoft (zo geen voorbeelden, sorry). Daarnaast heb je een grote schare third party developers. Dit kunnen in-house teams van publishers zijn (Square, Namco, Konami etc.) of onafhankelijke developers die hun spel uit laten brengen door een publisher (Grey Matter, Vicarious Visions, Triumph, Oddworld Inhabitants etc.)

Vandaar:
Licensed by Nintendo
Published by Activision
Developed by Vicarious Visions

• 8088
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Dank voor je toelichting :)

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
Op maandag 29 april 2002 02:59 schreef KillBilly het volgende:
Dank voor je toelichting :)
No problem :)

• White Dust
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-09-2018

White Dust

PlaneScape: Torment

quote:
Op maandag 29 april 2002 02:34 schreef MrRudi het volgende:
Microsoft (zo geen voorbeelden, sorry)
Bungie mischien... waar het wel gelukt is wat dus met Nintendo niet gelukt is en het zal niet de eerste keer zijn dat MS de concurentie uitkoopt :)

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
Op dinsdag 30 april 2002 12:55 schreef White Dust het volgende:

[..]

Bungie mischien... waar het wel gelukt is wat dus met Nintendo niet gelukt is en het zal niet de eerste keer zijn dat MS de concurentie uitkoopt :)
Je kan één developer studio (Bungie) niet echt vergelijken met multinational en gamesgigant Nintendo imho. Daarbij was Bungie niet Japans (een wezenlijk verschil). Daarbij stond in het artikel al uitgelegd: Nintendo zou wellicht alleen te koop zijn als ze het geld nodig zouden hebben, wat niet het geval is. Ach, over een paar jaar heb je alleen nog Nintendo, Sony, Microsoft, EA en Infogrames en de rest is opgekocht :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamegod
  • Laatst online: 17-05-2012

Gamegod

af en toe online

quote:
Op dinsdag 30 april 2002 17:14 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Je kan één developer studio (Bungie) niet echt vergelijken met multinational en gamesgigant Nintendo imho. Daarbij was Bungie niet Japans (een wezenlijk verschil). Daarbij stond in het artikel al uitgelegd: Nintendo zou wellicht alleen te koop zijn als ze het geld nodig zouden hebben, wat niet het geval is. Ach, over een paar jaar heb je alleen nog Nintendo, Sony, Microsoft, EA en Infogrames en de rest is opgekocht :(
Hoezo is dat slecht :?
Infogrames heeft nu SEGA zo goed als opgenomen maar er komen nog steeds echte SEGA spellen uit.
Zolang de uitgevers de software huizen die onder ze zitten maar vrije keus geven.

Tuurlijk alles draait om geld maar ze beginnen ook wel door te krijgen dat aparte spellen ook goed kunnen zijn (Monkey Ball)
We lopen het risico dat de groten de boel gaan tegenhouden en het alleen maar voor het geld doen (what else is new) maar dat werkt op een gegeven moment toch niet.
Bijv de markt v/d FPS is nu enorm groot maar denk je dat dat zo zal blijven ?
Op een gegeven moment hebben ze het allemaal wel gezien en zal er een ander genre weer groeien zoals bijv RPGŽs en RTS.
Kijk bijv ook maar naar een spel als MGS 2; het is weer iets compleet anders en dat word zeer gewaardeerd door de gamers (en dus goed verkocht)
Plus je hebt nog de bekende/grote namen zoals Activision,ID software,Rare en Epic die nu gewoon bekend zijn en die mogen gewoon hun ding blijven doen omdat ze zich bewezen hebben.
Ga maar na:
Epic (Infogrames),Rare (Nintendo) en Blizzard (EA :?) vallen allen onder de paar namen die jij noemde, maar beide maken hun eigen type spellen.
Ze maken nog steeds de spellen waar ze zelf achter staan; waar kwaliteit voor kwantiteit gaat.
Epic heeft Unreal 2 verschoven omdat hij nog niet klaar was
Rare heeft geen launchtitel voor de GC omdat ze geen titel af hadden voor de launch (Ze hebben ook niet ff een korte titel gemaakt omdat ze second party zijn)
Blizzard tja kijk maar naar Warcraft 3

Het voordeel van grote bedrijven is dat ze meer geld hebben en eventueel een keer een wat groter risico nemen.
Als je nu een beetje groot spel maakt en het flopt is het meteen einde verhaal voor die programmeurs (Tribes anyone :?)

Het delen van kennis:
Stel Nintendo heeft Rare en Square onder contract en die laat die 2 bedrijven samenwerken dan kunnen daar geweldige dingen uit voortkomen :)

Te weinig grote bedrijven is ook niet goed maar als er uiteindelijk 10 grote namen overblijven die op contract basis werken met de kleinere zie ik geen problemen

GameCube | Super Mario Sunshine | Bomberman Generation | ED | THPS 4 | THPS 3 | Metroid Prime | Star Wars : Rogue Leader | MP 4 | SFA | Doshin the Giant | SMB | Sonic | Tazz Wanted | Bloody Roar | SSB:M | Nightfire | Harry potter | Fifa 2003

Acties:
  • 0Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-09-2018

White Dust

PlaneScape: Torment

quote:
Op woensdag 01 mei 2002 15:06 schreef Gamegod het volgende:
Blizzard (EA :?)
Blizzard zit toch onder de vleugel van Sierra :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
Op woensdag 01 mei 2002 15:06 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Hoezo is dat slecht :?
Infogrames heeft nu SEGA zo goed als opgenomen maar er komen nog steeds echte SEGA spellen uit.
Zolang de uitgevers de software huizen die onder ze zitten maar vrije keus geven.
Wat dus niet gebeurd. Historie leert ons dat een bedrijf dat alles opkoopt, het ook op zijn manier gaat inrichten, de eigen identiteit wist en uiteindelijk het bedrijf mee naar beneden rukt. Voorbeelden: Domark, Core Ltd, Bullfrog en Crystal Dynamics (allen Eidos), Ocean en Grandslam (Infogrames), Orange Games, Digital Innovation, Formula (Lost Boys Games).
quote:
Tuurlijk alles draait om geld maar ze beginnen ook wel door te krijgen dat aparte spellen ook goed kunnen zijn (Monkey Ball)
Zeker bij grote bedrijven ja. Kleine onafhankelijke studios doen het nog voor de fun en het geld. EA alleen nog maar voor het geld. (Zie Fifa4586 etc.)
quote:
We lopen het risico dat de groten de boel gaan tegenhouden en het alleen maar voor het geld doen (what else is new) maar dat werkt op een gegeven moment toch niet.
Bij gebrek aan keus dus wel. En als de groten alle kleinen opslokken heb je geen keus, maar monopolie.
quote:
Bijv de markt v/d FPS is nu enorm groot maar denk je dat dat zo zal blijven ?
Op een gegeven moment hebben ze het allemaal wel gezien en zal er een ander genre weer groeien zoals bijv RPGŽs en RTS.
Ja, dan krijg je 'Mercedes Benz' Unreal Strategy' en 'Kellog's Quake Adventures' enzo. De policy van de groten is nu eenmaal: uitmelken, en er een grote naam aanhangen. (uiteraard een overdreven voorbeeld)
quote:
Kijk bijv ook maar naar een spel als MGS 2; het is weer iets compleet anders en dat word zeer gewaardeerd door de gamers (en dus goed verkocht)
En dat zeg je tegen de grootste MG fan? Nieuw is het niet...in 1987 was het nieuw, alleen iedereen was het alweer vergeten. Daarbij heeft het voorbeeld hier niets mee te maken. Konami is altijd zijn eigen weg gegaan, is onafhankelijk en niet te koop.
quote:
Plus je hebt nog de bekende/grote namen zoals Activision,ID software,Rare en Epic die nu gewoon bekend zijn en die mogen gewoon hun ding blijven doen omdat ze zich bewezen hebben.
Op Epic na zijn het allemaal onafhankelijke studios die je noemt. Dat onderbouwt mijn stelling dus alleen maar. (Rare is geen eigendom van Nintendo, Nintendo heeft 'slechts' 25% van de aandelen).
quote:
Ga maar na:
Epic (Infogrames),Rare (Nintendo) en Blizzard (EA :?) vallen allen onder de paar namen die jij noemde, maar beide maken hun eigen type spellen.
Rare vermeldde ik al, Blizzard is niet van EA (of Sierra) maar van Vivendi Universal. En die krijgen inderdaad carte blanche, omdat alles wat ze maken steenvast goed verkoopt. Ik zeg ook niet dat het fout MOET gaan, maar dat ik het geen prettige gedachte vind dat 'grijze-pakken-bedrijven' zoals EA de hele markt aan het opkopen zijn. Goeie, originele produkten ontstaan door concurrentiewerking.
quote:
Het delen van kennis:
Stel Nintendo heeft Rare en Square onder contract en die laat die 2 bedrijven samenwerken dan kunnen daar geweldige dingen uit voortkomen :)
Ik sta niet bij Nintendo onder contract, maar ik kan ook delen in alle kennis die Nintendo voorhanden heeft hoor.
quote:
Te weinig grote bedrijven is ook niet goed maar als er uiteindelijk 10 grote namen overblijven die op contract basis werken met de kleinere zie ik geen problemen
Als er 10 grote uitgevers zijn die op contract basis werken met [x] aantal onafhankelijke developers voorzie ik ook geen problemen. Die situatie is echter niet waar we naar toe gaan: twee bedrijven kopen ALLES (EA en Infogrames) wat ze te pakken kunnen krijgen (wat Microsoft doet is maar afwachten). Las ik laatst dat Infogrames Shiny Entertainment had overgenomen van Interplay...god, wat een verrassing.

Ik ben geen profeet, ik weet ook niet of het negatief uitpakt of positief, maar het maakt me zeker zorgen. Er zijn niet voor niets wetten tegen monopolie vorming.

• Gamegod

Gamegod

af en toe online

quote:
Op woensdag 01 mei 2002 19:05 schreef MrRudi het volgende:

Wat dus niet gebeurd. Historie leert ons dat een bedrijf dat alles opkoopt, het ook op zijn manier gaat inrichten, de eigen identiteit wist en uiteindelijk het bedrijf mee naar beneden rukt. Voorbeelden: Domark, Core Ltd, Bullfrog en Crystal Dynamics (allen Eidos), Ocean en Grandslam (Infogrames), Orange Games, Digital Innovation, Formula (Lost Boys Games).
Dat is waar ik mis Bubble Bobble :'( en Syndicate maar hadden die bedrijven het gered als ze niet overgekocht waren :?
De reden waarom bedrijf zichzelf in de verkoop zet is omdat ze het niet finacieel redden en op deze manier een doorstart (proberen te) maken.
quote:
Zeker bij grote bedrijven ja. Kleine onafhankelijke studios doen het nog voor de fun en het geld. EA alleen nog maar voor het geld. (Zie Fifa4586 etc.)
Maar de kleine onafhankelijke studios zouden iets meer voor het geld moeten gaan.
De fun is het belangrijkste, dat staat voorop, maar als je 10 geweldige spellen maakt die iedereen leuk vind maar niemand koopt ze dan kom je nog ergens (illegale kopieen |:()
Als bedrijf kan je er weinig aan doen en dit is ook meer iets maatschappelijks maar anders heb ik ff geen argumenten :)
quote:
Bij gebrek aan keus dus wel. En als de groten alle kleinen opslokken heb je geen keus, maar monopolie.
Als niemand UT 2003 of SOF 2 koopt (ff er vanuit gaan dat ze zo goed zijn als iedereen zegt/hoopt) denk je dan dat ze nog een keer zo'n spel gaan maken ?
Als er 1 ding is wat ze willen is het wel verkopen maar als niemand iets koopt zoeken ze wel naar iets anders om te verkopen.
Waarom denk je dat Counter-Strike nog steeds een v/d meest gespeelde spellen is ?
Dat is omdat het een goed multiplayer spel is.
Sinds Counter-strike zijn er wel meer multiplayer games uitgekomen maar die worden allemaal lang niet zo veel verkocht/gekopieerd omdat men het allemaal al gezien heeft.
Pas als er weer een grote vernieuwing komt koopt men het weer dus de uitgevers moeten met grote vernieuwingen komen anders wil de klant het niet meer :)
Wat inhoud dat ze of de huidige spellen veel meer moeten uitbruiden/verbeteren of met nieuwere (soorten) spellen moeten komen
dit is een beetje positief bekeken maar imho wel een realistisch beeld voor de toekomst (niet binnen nu en 5 jaar)
quote:
Ja, dan krijg je 'Mercedes Benz' Unreal Strategy' en 'Kellog's Quake Adventures' enzo. De policy van de groten is nu eenmaal: uitmelken, en er een grote naam aanhangen. (uiteraard een overdreven voorbeeld)
Waar let jij op: de naam of het spel zelf
Als ze dat soort technieken gaan gebruiken verkopen ze in eerste instantie meer maar de hele naam gaat wel naar de tering wat uiteindelijk weer negatief is.

Denk jij dat een spel als Duke Nukem Forever, na Duke Nukem Manhattan Project, nu meer of minder verwacht word ?
quote:
En dat zeg je tegen de grootste MG fan? Nieuw is het niet...in 1987 was het nieuw, alleen iedereen was het alweer vergeten. Daarbij heeft het voorbeeld hier niets mee te maken. Konami is altijd zijn eigen weg gegaan, is onafhankelijk en niet te koop.
1987 hmm was hij toen niet op de C64 :?
Ik heb hem iig daar wel op gespeeld (ook de enige MG die ik ooit gespeeld heb :X)
Wat ik bedoel dat het nieuw in de markt zit.
De oudere gamers kennen het wel maar de nieuwe lichting niet dus voor hun is het nieuw :)
Wat ik bedoelde te zeggen was dat het anders was dan de mainstream spellen die je nu hebt.

Als je jouw beredenatie van nieuw gebruikt is er echt nix nieuws meer :( Monkey Ball is dan gewoon een up-date van Marble Madness
Jouw redenatie klopt wel maar ik lieg mezelf liever een beetje voor anders word ik helemaal depressief v/d spellen wereld hier (qua orginaliteit)
quote:
Op Epic na zijn het allemaal onafhankelijke studios die je noemt. Dat onderbouwt mijn stelling dus alleen maar. (Rare is geen eigendom van Nintendo, Nintendo heeft 'slechts' 25% van de aandelen).
http://www.gamers.nl/nieuws/12912
Ondanks ze voor 25% (volgens het bericht 49%)in het bezit zijn gaan ze misschien toch wel spellen voor de concurrent maken.
Als er een maar genoeg goede spellen maakt dan krijgen ze vanzelf meer ruimte krijgen ze zelfs de kans om met de concurrent te werken
quote:
Rare vermeldde ik al, Blizzard is niet van EA (of Sierra) maar van Vivendi Universal. En die krijgen inderdaad carte blanche, omdat alles wat ze maken steenvast goed verkoopt. Ik zeg ook niet dat het fout MOET gaan, maar dat ik het geen prettige gedachte vind dat 'grijze-pakken-bedrijven' zoals EA de hele markt aan het opkopen zijn. Goeie, originele produkten ontstaan door concurrentiewerking.
Ik wist niet meer van wie Blizzard was vandaar de :? erachter :)
Zie boven
Zolang ze goede games maken krijgen ze idd meer ruimte
quote:
Ik sta niet bij Nintendo onder contract, maar ik kan ook delen in alle kennis die Nintendo voorhanden heeft hoor.
De kennis wel maar de characters niet.
Toen net bekend werd dat SEGA spellen ging maken voor de GC waren er geruchten over een RPG met Mario en Sonic.
Als dat waar zou zijn en beide producenten (Nintendo & SEGA) zouden allebei hun normale kwaliteit halen dan zou dat een geweldig spel zijn (imho).
Als ze het gaan afraffelen dan is er geen reet aan en de moeite niet maar zoiets zou potentieel geweldig kunnen zijn.
OF bijv een intergratie van NWN met een Everquest zou ook mooi kunnen zijn.
quote:
Als er 10 grote uitgevers zijn die op contract basis werken met [x] aantal onafhankelijke developers voorzie ik ook geen problemen. Die situatie is echter niet waar we naar toe gaan: twee bedrijven kopen ALLES (EA en Infogrames) wat ze te pakken kunnen krijgen (wat Microsoft doet is maar afwachten). Las ik laatst dat Infogrames Shiny Entertainment had overgenomen van Interplay...god, wat een verrassing.
Dat is ook waar ik voor ga (die 10 grote met ....) :) maar als Infogrames Shiny niet had overgekocht had of iemand anders het gedaan of Shiny EN Interplay hadden een stuk meer problemen gehad waardoor ze snel moesten cashen met half afgemaakte programma's
quote:
Ik ben geen profeet, ik weet ook niet of het negatief uitpakt of positief, maar het maakt me zeker zorgen. Er zijn niet voor niets wetten tegen monopolie vorming.
Ik denk dat elke gamer die kijkt naar wat er de laatste tijd uitgekomen is zijn hart vast houd.
Maar ik denk/hoop dat als de nieuwe consoles een beetje gesettled zijn dat ze dan weer wat meer voor de inhoudelijkere games gaan ipv de korte maar grafisch mooie games (Luigi Mansion, Crazy Taxi (PS2,GC,XBOX) en nog veeel meer poorts)

Als de console GC & Xbox binnekort ook niet gekraakt worden (illegale meuk) dan zal dat ook goed zijn voor de kleinere softwarehuizen.

Ik denk dat de monopoly wetten voor games heel wat anders zullen zijn dan voor bijv OS
Een OS heb je nodig een game is vrije keuze.
Weet niet veel van wetten en het recht maar lijkt me toch apart als een bedrijf zegt : dat spel mag je niet verkopen omdat... of dat noodlijdende bedrijf mag je niet kopen/redden omdat......

PS Jij hebt toch ook wel eens voor Infogrames meegewerkt aan een project :?
Was dat zo erg dan :)
of was dat nou iemand anders ?

GameCube | Super Mario Sunshine | Bomberman Generation | ED | THPS 4 | THPS 3 | Metroid Prime | Star Wars : Rogue Leader | MP 4 | SFA | Doshin the Giant | SMB | Sonic | Tazz Wanted | Bloody Roar | SSB:M | Nightfire | Harry potter | Fifa 2003

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
Op donderdag 02 mei 2002 13:45 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Dat is waar ik mis Bubble Bobble :'( en Syndicate maar hadden die bedrijven het gered als ze niet overgekocht waren :?
De reden waarom bedrijf zichzelf in de verkoop zet is omdat ze het niet finacieel redden en op deze manier een doorstart (proberen te) maken.
[..]
Dat is inderdaad de reden, of ze het zonder overname gered zouden hebben is koffiedik kijken natuurlijk, maar de kans is groot van niet.
quote:
Maar de kleine onafhankelijke studios zouden iets meer voor het geld moeten gaan.
De fun is het belangrijkste, dat staat voorop, maar als je 10 geweldige spellen maakt die iedereen leuk vind maar niemand koopt ze dan kom je nog ergens (illegale kopieen |:()
Als je 10 geweldige spellen maakt verkopen ze wel hoor :D illegale kopieen zijn er van goede en slechte spellen, wat dat betreft is 'the scene' erg objectief. Velen vonden Max Payne een fantastisch spel, maar het is zo vaak gekopieerd en zo weinig verkocht dat er meteen geld bij moest om het voortbestaan van de makers te garanderen.
quote:
Als niemand UT 2003 of SOF 2 koopt (ff er vanuit gaan dat ze zo goed zijn als iedereen zegt/hoopt) denk je dan dat ze nog een keer zo'n spel gaan maken ?
Als er 1 ding is wat ze willen is het wel verkopen maar als niemand iets koopt zoeken ze wel naar iets anders om te verkopen.
Waarom denk je dat Counter-Strike nog steeds een v/d meest gespeelde spellen is ?
Dat is omdat het een goed multiplayer spel is.
Sinds Counter-strike zijn er wel meer multiplayer games uitgekomen maar die worden allemaal lang niet zo veel verkocht/gekopieerd omdat men het allemaal al gezien heeft.
Pas als er weer een grote vernieuwing komt koopt men het weer dus de uitgevers moeten met grote vernieuwingen komen anders wil de klant het niet meer :)
Laat ik dat eens omdraaien: waarom staan de volgende spellen dan op de releaselijst of zijn onlangs uitgekomen: Unreal 2, UT2, Doom3, Sof2, Aquanox, MOHAA, Duke Nukem Forever, Unreal Championship etc. etc. Je zou zeggen dat 'de consument' intussen toch wel genoeg heeft van niets-toevoegende shooters. Duke Nukem heeft dan nog het voordeel van een populair en herkenbaar karakter. De rest is toch meer het verkopen van de naam (zoals RTCW was).

Omdat door het vele kopieren de verkoopcijfers niet meer een goede afspiegeling zijn van de werkelijke vraag...daarom.
quote:
Waar let jij op: de naam of het spel zelf
Als ze dat soort technieken gaan gebruiken verkopen ze in eerste instantie meer maar de hele naam gaat wel naar de tering wat uiteindelijk weer negatief is.
IK kijk wel naar het spel zelf ja, maar het gros van de consumenten zal eerder 'Raymond Barneveld Pro-Darts' kopen dan 'X-treme Darts' als je ze langs elkaar in de winkel legt. Wat herkenbaar is verkoopt beter, dat is bewezen. De tijd dat je iets kon maken, en het zo populair werd dat je iets herkenbaars MAAKTE (Mario, Sonic, Lemmings, Crash Bandicoot, Duke Nukem) is niet meer. Alleen Nintendo heeft dat eigenlijk nog gedaan met Pokemon.
quote:
1987 hmm was hij toen niet op de C64 :?
Ik heb hem iig daar wel op gespeeld (ook de enige MG die ik ooit gespeeld heb :X)
MSX, NES en PC88. Volgens mij was er geen C64 versie, maar daar kan ik me in vergissen.
quote:
Wat ik bedoel dat het nieuw in de markt zit.
De oudere gamers kennen het wel maar de nieuwe lichting niet dus voor hun is het nieuw :)
Wat ik bedoelde te zeggen was dat het anders was dan de mainstream spellen die je nu hebt.
Klopt, en zoals ik zei zijn er maar verdomde weinig bedrijven die dat (kunnen) doen. Konami is er 1 van.
quote:
Als je jouw beredenatie van nieuw gebruikt is er echt nix nieuws meer :( Monkey Ball is dan gewoon een up-date van Marble Madness
Kuru Kuru Kururin was nieuw, de gameplay van 'The Thing' is nieuw, Rez was nieuw...dus dat valt wel mee hoor :D
quote:
http://www.gamers.nl/nieuws/12912
Ondanks ze voor 25% (volgens het bericht 49%)in het bezit zijn gaan ze misschien toch wel spellen voor de concurrent maken.
Als er een maar genoeg goede spellen maakt dan krijgen ze vanzelf meer ruimte krijgen ze zelfs de kans om met de concurrent te werken
[..]
Het zou kunnen dat ze hun aandeel in Rare intussen hebben vergroot, maar dan is dat me ontgaan :) Maar Rare is, met of zonder Nintendo, gewoon een hele goeie developer. Dat waren ze al in de jaren 80 toen ze spellen als JetPac, Nightlore en Alien 8 maakten.
quote:
De kennis wel maar de characters niet.
Toen net bekend werd dat SEGA spellen ging maken voor de GC waren er geruchten over een RPG met Mario en Sonic.
Als dat waar zou zijn en beide producenten (Nintendo & SEGA) zouden allebei hun normale kwaliteit halen dan zou dat een geweldig spel zijn (imho).
Mee eens. Daarom stond ik er van te kijken dat toen Sega zich opsplitste ze voor alle systemen gingen developen. Sega had zich, imho, beter kunnen richten op de Nintendo systemen in goeie samenwerking met 'the Big N' zelf, aangezien deze twee bedrijven qua idee en cultuur perfect op elkaar aansluiten.
quote:
Ik denk dat elke gamer die kijkt naar wat er de laatste tijd uitgekomen is zijn hart vast houd.
Maar ik denk/hoop dat als de nieuwe consoles een beetje gesettled zijn dat ze dan weer wat meer voor de inhoudelijkere games gaan ipv de korte maar grafisch mooie games (Luigi Mansion, Crazy Taxi (PS2,GC,XBOX) en nog veeel meer poorts)
Dat hoop ik ook :)
quote:
Als de console GC & Xbox binnekort ook niet gekraakt worden (illegale meuk) dan zal dat ook goed zijn voor de kleinere softwarehuizen.
Het niet kraken van de GC en X-Box is gewoon goed voor de gehele markt. Niet alleen voor de kleine developers.
quote:
PS Jij hebt toch ook wel eens voor Infogrames meegewerkt aan een project :?
Was dat zo erg dan :)
Dat ging via Witan Entertainment dus met Infogrames zelf heb ik niet te maken gehad. (het was wel een kloteproject en een slecht spel trouwens) Mijn aversie tegen EA en Infogrames heeft ook niks te maken met persoonlijke ervaringen maar het feit dat grote logge organisaties niet passen in deze industrie. Ik zie dat van dichtbij bij Westwood Studios, waar oprichter Brett Sperry zijn directeurschap heeft neergelegd omdat ie gek werd van de bureaucratie van EA. Dat is gewoon zonde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamegod

Gamegod

af en toe online

quote:
Op donderdag 02 mei 2002 16:08 schreef MrRudi het volgende:

Dat is inderdaad de reden, of ze het zonder overname gered zouden hebben is koffiedik kijken natuurlijk, maar de kans is groot van niet.
Als ze niet overgenomen hebben ze een kleine kans om te overleven en als ze overgekocht worden hebben ze ook een kleine kans om te overleven.
What's the difference ?
Alleen als ze overgenomen hebben ze een betere financiele basis
quote:
Als je 10 geweldige spellen maakt verkopen ze wel hoor :D illegale kopieen zijn er van goede en slechte spellen, wat dat betreft is 'the scene' erg objectief. Velen vonden Max Payne een fantastisch spel, maar het is zo vaak gekopieerd en zo weinig verkocht dat er meteen geld bij moest om het voortbestaan van de makers te garanderen.
:) OK was een beetje doemdenkerig :)
Men kopieert tegenwoordig puur voor de heb en niet voor het spel (jammer genoeg)
quote:
Laat ik dat eens omdraaien: waarom staan de volgende spellen dan op de releaselijst of zijn onlangs uitgekomen: Unreal 2, UT2, Doom3, Sof2, Aquanox, MOHAA, Duke Nukem Forever, Unreal Championship etc. etc. Je zou zeggen dat 'de consument' intussen toch wel genoeg heeft van niets-toevoegende shooters. Duke Nukem heeft dan nog het voordeel van een populair en herkenbaar karakter. De rest is toch meer het verkopen van de naam (zoals RTCW was).

Omdat door het vele kopieren de verkoopcijfers niet meer een goede afspiegeling zijn van de werkelijke vraag...daarom.
Ook maar ook vanwege het geld :(

Het is tegenwoordig het simpelste om een FPS te maken.
Je koopt de enigine van de de een.
Maakt een paar levels en maakte een paar "kleine" veranderingen en je hebt een nieuw spel.

Nu zijn er wel uitzonderingen en dat zijn diegene die een compleet nieuwe engine maken of enorme veranderingen aan een engine maken (Max Payne).
Diegene die dat doen zijn ook diegene die risico lopen
Maken ze een goede nieuwe engine worden ze slapend rijk (doorverkoop v/d engine aan de concurrent) lukt het niet moeten ze (veel) geld bijleggen
Hebben ze dat geld niet gaan ze falliet of worden ze overgekocht
quote:
IK kijk wel naar het spel zelf ja, maar het gros van de consumenten zal eerder 'Raymond Barneveld Pro-Darts' kopen dan 'X-treme Darts' als je ze langs elkaar in de winkel legt. Wat herkenbaar is verkoopt beter, dat is bewezen. De tijd dat je iets kon maken, en het zo populair werd dat je iets herkenbaars MAAKTE (Mario, Sonic, Lemmings, Crash Bandicoot, Duke Nukem) is niet meer. Alleen Nintendo heeft dat eigenlijk nog gedaan met Pokemon.
Ik denk dat het in nederland wel mee valt tenzij het budget titels zijn.
Hier kijkt men eerst naar de prijs voordat ze iets kopen en wij zunnige hollanders vragen wel eerst advies voordat wij 50+ € op tafel leggen.

De meeste bekende titels kwamen allemaal uit het platform tijdperk (alle namen die je noemt muv lemmings en Pokemon waren oorspronkelijk platformgames)

Ze proberen het nog steeds wel, kijk maar naar Maximo en Rayman maar het is makkelijker om een al bekend persoon in een spel te zetten (DragonballZ of een filmlicentie)
quote:
MSX, NES en PC88. Volgens mij was er geen C64 versie, maar daar kan ik me in vergissen.
Heb het ff opgezocht
MG kwam in 1990 uit voor de C64 :)
quote:
Klopt, en zoals ik zei zijn er maar verdomde weinig bedrijven die dat (kunnen) doen. Konami is er 1 van.
jammer genoeg heb je hierin gelijk :(
quote:
Kuru Kuru Kururin was nieuw, de gameplay van 'The Thing' is nieuw, Rez was nieuw...dus dat valt wel mee hoor :D
The Thing zegt me weinig maar wat betreft die andere 2 heb je gelijk (toevallig dat beide spellen Japans zijn of niet :))
quote:
Het zou kunnen dat ze hun aandeel in Rare intussen hebben vergroot, maar dan is dat me ontgaan :) Maar Rare is, met of zonder Nintendo, gewoon een hele goeie developer. Dat waren ze al in de jaren 80 toen ze spellen als JetPac, Nightlore en Alien 8 maakten.
True
quote:
Mee eens. Daarom stond ik er van te kijken dat toen Sega zich opsplitste ze voor alle systemen gingen developen. Sega had zich, imho, beter kunnen richten op de Nintendo systemen in goeie samenwerking met 'the Big N' zelf, aangezien deze twee bedrijven qua idee en cultuur perfect op elkaar aansluiten.
Puur voor het geld :(
SEGA heeft verlies geleden met de Dreamcast en willen (waarschijnlijk) eerst een finaciele basis opbouwen voordat ze alleen voor een systeem gaat maken.
Wat denk je dat meer oplevert: Crazy taxi alleen voor de GC of voor alle systemen.

Gelukkig bestaat SEGA uit verschillende developersteams (oa Sonic Team en AM2) zodat er nog wel verschillen voor de consoles zijn.
Zover ik weet is er nog geen Sonic titel voor een andere console dan GC bekend (kan me hierin vergissen) dus als 1 zo'n team alleen voor de GC een ander voor de PS2 en weer een ander voor de Xbox spellen gaat maken heeft SEGA zijn beste team bij de console die het beste voor dat team is geplaatst.
ofzoiets beetje brakke zin :)
quote:
Het niet kraken van de GC en X-Box is gewoon goed voor de gehele markt. Niet alleen voor de kleine developers.
IDD
quote:
Dat ging via Witan Entertainment dus met Infogrames zelf heb ik niet te maken gehad. (het was wel een kloteproject en een slecht spel trouwens) Mijn aversie tegen EA en Infogrames heeft ook niks te maken met persoonlijke ervaringen maar het feit dat grote logge organisaties niet passen in deze industrie. Ik zie dat van dichtbij bij Westwood Studios, waar oprichter Brett Sperry zijn directeurschap heeft neergelegd omdat ie gek werd van de bureaucratie van EA. Dat is gewoon zonde.
Is ook zonde :( maar jammer genoeg draait alles in deze wereld om geld (zelfs vermaak op de computer)

Welk spel was het precies dan kan ik meelachenhuilen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 10:39 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Als ze niet overgenomen hebben ze een kleine kans om te overleven en als ze overgekocht worden hebben ze ook een kleine kans om te overleven.
What's the difference ?
Alleen als ze overgenomen hebben ze een betere financiele basis
[..]
Klopt, alleen geen vrijheid meer. Ik heb altijd gezegd, en daar blijf ik bij, dat mocht Engine niet te redden zijn en iemand legt een paar miljoen op tafel, strik erom en weg ermee. Denk dat ik dan zelf alleen niet echt lang blijf :D (afhankelijk van hoe het daarna gaat)
quote:
:) OK was een beetje doemdenkerig :)
Men kopieert tegenwoordig puur voor de heb en niet voor het spel (jammer genoeg)
[..]
True...sowieso iets wat ik nooit heb begrepen. Vriend van me heeft ook twee CD bakken met 500 spellen en 300 DIVX'en ofzo...wat MOET je ermee. Voordat je er 10% van gezien hebt is het oud, en zijn er weer 100 nieuwe.
quote:
Het is tegenwoordig het simpelste om een FPS te maken.
Je koopt de enigine van de de een.
Maakt een paar levels en maakte een paar "kleine" veranderingen en je hebt een nieuw spel.
Ik heb het al ooit vergeleken met het 'aan de lopende band staan bij DAF' Daar maak je ook de hele dag vrachtwagens, de ene groen, de andere rood, die weer met magnetron erin, die met een Space Cab, maar het blijven allemaal vrachtwagens.
quote:
Nu zijn er wel uitzonderingen en dat zijn diegene die een compleet nieuwe engine maken of enorme veranderingen aan een engine maken (Max Payne).
Diegene die dat doen zijn ook diegene die risico lopen
Maken ze een goede nieuwe engine worden ze slapend rijk (doorverkoop v/d engine aan de concurrent) lukt het niet moeten ze (veel) geld bijleggen
Hebben ze dat geld niet gaan ze falliet of worden ze overgekocht
[..]
Inderdaad, er zijn mensen cq developers die dat wel proberen. De meesten falen. In feite heeft Max Payne ook gefaald, want het is waar verlieslijdend geweest.
quote:
Ik denk dat het in nederland wel mee valt tenzij het budget titels zijn.
Hier kijkt men eerst naar de prijs voordat ze iets kopen en wij zunnige hollanders vragen wel eerst advies voordat wij 50+ € op tafel leggen.
Klopt, 'we' vinden ons eigen vermaak nu eenmaal niet iets wat geld waard is.
quote:
De meeste bekende titels kwamen allemaal uit het platform tijdperk (alle namen die je noemt muv lemmings en Pokemon waren oorspronkelijk platformgames)
En toen waren het ook nog eens leuke platformers :)
quote:
Ze proberen het nog steeds wel, kijk maar naar Maximo en Rayman maar het is makkelijker om een al bekend persoon in een spel te zetten (DragonballZ of een filmlicentie)
Rayman is goed gedaan, toen de eerste uitkwam was het een verademing op een lekker ouderwets, speelbaar en mooi 2D (TWEE-DEE!) platform spel te zien op een nextgen console.

Maar goed zoals wij zeggen, de spellenmarkt is zelden 'leading'. In praktisch alle gevallen (tegenwoordig) is de video, TV of film de 'leading' industrie. Spellen zijn dus afgeleiden van de 'leaders', ik vind het niks. Waarom moet een spel 'Rugrats' of Powerrangers heten voordat het verkoopt? Verzin zelf karakters, dat is toch veel leuker? Heb je liever een platformer met Dexter, of Rayman?
[..]
quote:
Heb het ff opgezocht
MG kwam in 1990 uit voor de C64 :)
[..]
Ah ok, dat wist ik inderdaad niet. Maar goed, in 1990 hadden 'wij' Metal Gear 2 al :P
quote:
The Thing zegt me weinig maar wat betreft die andere 2 heb je gelijk (toevallig dat beide spellen Japans zijn of niet :))
[..]
The Thing is het eerste 3D 'adventure' waar in het suspense gevoel niet alleen in het spel is verwerkt, maar de essentie van de gameplay vormt. Spellen als Silent Hill en Resident Evil waren al 'eng', maar The Thing is anders. Je moet door het hele spel heen zorgen dat je teammates je blijven vertrouwen...als ze je gaan wantrouwen heb je kans dat ze je een kogel door je kop heen jagen. Daarnaast moet jij hen ook in de gaten houden, want ook zij kunnen 'the thing' zijn. Paranoia overheerst dus.
quote:
Gelukkig bestaat SEGA uit verschillende developersteams (oa Sonic Team en AM2) zodat er nog wel verschillen voor de consoles zijn.
Zover ik weet is er nog geen Sonic titel voor een andere console dan GC bekend (kan me hierin vergissen) dus als 1 zo'n team alleen voor de GC een ander voor de PS2 en weer een ander voor de Xbox spellen gaat maken heeft SEGA zijn beste team bij de console die het beste voor dat team is geplaatst.
ofzoiets beetje brakke zin :)
[..]
Zo is het ook ingericht volgens mij, Sonic Team pakt NGC en GBA, Am2 pakt X-Box en PS2 etc. etc.
quote:
Is ook zonde :( maar jammer genoeg draait alles in deze wereld om geld (zelfs vermaak op de computer)

Welk spel was het precies dan kan ik meelachenhuilen :)
Suske & Wiske op de GBC...wij deden de graphics. Dat moesten we dan aanleveren in een bepaald formaat dat was bedacht door mensen die nog nooit op de gameboy gewerkt hadden...de voorwaarden en beperkingen die we kregen waren echt om te huilen zo triest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamegod

Gamegod

af en toe online

|:( onderstaande is een reply van ROOLIO en niet van GAMEGOD |:(

Even over de toppic:
Als Microsoft Nintendo had opgekocht dan zou dat zeer slecht zijn voor de spelletjeswereld. Microsoft heeft wurgcontracten en geeft geen ruimte voor vernieuwende spellen. Ik zal een en ander even toelichten aan de hand van een (wat uitgebreider) voorbeeld:

Ik zal even wat gedachten ventileren waar ik de laatste tijd mee speel.
:r Nieuwe PC kopen.
Ik ben weer toe aan een nieuwe PC. M'n oude heeft nog wel een processor die nog 6 maand voort kan (langer voor bepaalde spellen) maar mijn videokaart schiet te kort. Zo kan in hierdoor de nieuwste spellen niet meer op mijn scherm toveren (denk aan Tony Hawk 3). Serieuze programma's draaien prima dus ik zou een nieuwe pc speciaal voor de spellen moeten aanschaffen. Dit gaat me te ver. De spellen die de laatste tijd uitkomen zijn meestal clonen en uitdates die me nauwelijks nog kunnen boeien. Ik heb ook veel gekopieerde spellen gehad maar ik speelde ze inderdaad zelden (hebberigheid is een raar iets). Ik ben tegenwoordig op het punt beland dat ik best voor spellen wil betalen maar dan moeten die spellen het wel waard zijn. De PC steeds upgraden gaat ook zoveel geld kosten (steeds weer) dat je nog beter een Game-console kan kopen waar de spellen die je ervoor koopt het altijd zullen doen (expantionpacks even niet meegerekend). Ik laat daarom even de gameconsoles van nu even de revue passeren:
:r X-box
Goede console, dure spellen en vanuit het oogpunt van vernieuwde spellen terleurstellend. Ik heb nog geen vernieuwd nieuw spel gezien en verwacht er de eerste tijd ook geen. Op elk gebied (strategie, race, platform, shooters, RPG, enz) hebben ze niets uitgebracht wat me kan beroeren. (Tony hawk 3 speelt ook nog eens klote met de standaard controller)
:r Playstation2
Goede console nu ze ervoor kunnen programmeren. (duurde even voor dat ok was) Vond ik voorheen nog te duur. Nu ie in prijs gezakt is wordt ie een stuk interessanter. De spellen waar Sony mee komt zijn niet altijd vernieuwd maar ze zijn het waard om gekocht te worden. (Denk even aan de Metal Gear serie, Grand Turismo-serie, Virtua Fighter 4, Final Fantasie-serie). Dit zijn vernieuwende spellen waar ik nu nog op zit te wachten maar een onervarener gamer dan mij heeft daar toch niets om over te klagen. In het kort: Waar ze niet uitblinken in creativiteit maken ze het goed met kwalitatief goede games.
:r Gamecube
Goede console (klein), goedkoop (ook de spellen zijn relatief goedkoop). Nintendo zegt voor de gamers te gaan en dat kan ik goed merken. Er is geen spel geweest wat meer indruk op mij heeft achtergelaten als Zelda(O of T). Het leek lastig om met nieuwe verrassende games te komen maar wat ik hoor doen ze hun uiterste best. Ik denk even aan Pikmin en Super Mokey Ball. Dat zijn spellen die het niet moeten hebben van hun looks maar van de gameplay. Ik verwacht weer kleine wondertjes van de nieuwe Mario (waterspuit? en verf?) en natuurlijk de nieuwe Zelda. Het is nog even afwachten maar het moet raar lopen als zee niet vernieuwde elementen bevatten. Luigi's mansion is een voorbeeld van een te snel uitgebracht spel maar geeft wel aan dat er een paar creatievelingen rondlopen bij Nintendo.

Nu even terug naar de toppic. Als Billyboy Nintendo zou hebben kunnen kopen dan zouden projecten als Zelda en Mario nu nog wel worden afgemaakt maar voor de toekomst zou het toch wel weer dezelfde eenheidsworst worden die we van ze gewend zijn. Ze hebben veel ervaring met het in hun klauwen krijgen van een markt maar zolang Nintendo nog net erbuiten blijft operenen zullen er nog originele spelconcepten een kans krijgen.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar een kans krijgen is niet altijd genoeg (denk ook even aan "Sheep dog 'n wolf" want dit is een vernieuwende coole game maar deze is volgens mij niet goed verkocht). Ik zou het heel erg vinden als microsoft een van de bedrijven die de markt groot hebben gemaak zouden opkopen en volgens met hun Sales gerichte cultuur zouden verzieken. Laten ze liever de X-box die machine maken waar ik niet meer opheen kan door vernieuwende games te maken. Ze zijn nieuw op de markt en ik snap dat ze eerst fatsoenlijke games willen in de bestaande genres maar daarvoor koop ik geen nieuwe console.

Denk nu niet dat ik iets tegen Microsoft heb maar ze moeten op gamesgebied nog veel leren.

Ik hou ook mijn hart vast maar dan meer over de distributie van games in de benelux en het feit dat wij hier altijd de laatsten zijn die van coole games kunnen genieten. In het geval van Luigi' mansion was het een voordeel (extra stuff) maar meestal is het een nadeel.

8-) ik wacht het allemaal wel even af. Ben benieuwd hoe deze giganten (Nintendo, Sony en Microsoft) elkaar gaan bevechten en wie de consument als winnaar gaat bestempelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan_IA
  • Laatst online: 07-08-2006
quote:

GameCube is inferieur maar zie jij het verschil in FPS op een 1600+ met een GeForce 3 ti 500 en een 1800+ met een GeForce 4 ti 4400?
Nee niet op de laagste settings en waarschijnlijk zie je zelfs het verschil niet tussen die 1800+ en een P4 1.5 met een GeForce 2 ti.
Je denkt misschien dat deze laagste setting een krotte vergelijking is, maar de consoles worden nu echt niet tot de top van hun kunnen aangesproken.
Op de PU-Awards van gisteren vertelde een marketing director van Sega dat de DC qua graphics nog wel meekon met de X-doos en de PS2, en héél misschien nog wel met de GC. In your face!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROOLIO
  • Laatst online: 20-04-2004

ROOLIO

pull my hair

De Specs van een console zegt inderdaad niet alles over de grafische kwaliteit van de gamez.
P.S. (Sorry GAMEGOD, was verkeerd ingelogd)

Ja ik ben een meisje :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Volgens mij snappen sommige mensen hier niet helemaal hoe de een economie in elkaar steekt. Dat bod van Microsoft was economisch gezien gewoon hartstikke logisch, los van vraag of de X-Box nou wel of niet zuigt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan_IA
  • Laatst online: 07-08-2006
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 19:05 schreef MrRudi het volgende:

...

...
Blizzard is wel van Sierra, maar Sierra is op haar beurt weer eigendom van Universal.
Universal heeft tig ontwikkelstudios onder zich, waaronder:
Blizzard
Sierra
Fox
quote:
In de laatste PU schreef Jan:

Vivendi is eigenlijk niets meer dan een dozenschuiver. Een hele belangrijke, dat zeker maar onder hen vallen veel ontwikkelaars die op hun beurt weer externe ontwikkelstudio's in dienst hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vibromass

Vibromass

quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 15:26 schreef JanMaster het volgende:

[..]
Op de PU-Awards van gisteren vertelde een marketing director van Sega dat de DC qua graphics nog wel meekon met de X-doos en de PS2, en héél misschien nog wel met de GC. In your face!
Daarmee staat zijn mening in schril contrast met slechts zo'n 95% van de industrie. Ach ja, ze weten ook zoveel van techniek he, die marketing directors. En vooral die van Sega, die ook wat betreft hun eigen vakgebied al opvielen door zeer.. uhm.. bijzondere bekwaamheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 15:36 schreef Nelis het volgende:
Volgens mij snappen sommige mensen hier niet helemaal hoe de een economie in elkaar steekt. Dat bod van Microsoft was economisch gezien gewoon hartstikke logisch, los van vraag of de X-Box nou wel of niet zuigt.
Vertel mij dan eens waarom dat zo logisch is? Roepen dat het economisch gezien hartstikke logisch is maar het niet uitleggen voegt weinig toe. Ik kan de logica er niet direct in zien namelijk.
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 15:38 schreef JanMaster het volgende:

[..]

Blizzard is wel van Sierra, maar Sierra is op haar beurt weer eigendom van Universal.
Universal heeft tig ontwikkelstudios onder zich, waaronder:
Blizzard
Sierra
Fox
[..]
Je spreekt jezelf tegen in 1 zin, das best knap. Sierra is niet de eigenaar van Blizzard, period. De aandelen Blizzard zijn in handen van Vivendi, niet van Sierra.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 17:05 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Vertel mij dan eens waarom dat zo logisch is? Roepen dat het economisch gezien hartstikke logisch is maar het niet uitleggen voegt weinig toe. Ik kan de logica er niet direct in zien namelijk.
Vanuit Microsoft gezien is het gewoon hartstikke logisch => grote concurrent uitgeschakeld en direct al groot aandeel in de markt zonder dat ze ook nog maar wat gedaan hebben. En als er iemand weet wat voor voordelen een monopolipositie met zich meebrengt is het Microsoft wel. Logishc dus dat ze dat op deze markt ook proberen.

Maargoed, ik reageerde eigenlijk op de opmerking dat de X-Box wel slecht móet zijn omdát Microsoft Nintendo op wilde kopen. Bullshit dus :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shagura
  • Laatst online: 01-01 19:49

Shagura

Say Fouk

quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 17:35 schreef Nelis het volgende:

[..]
Maargoed, ik reageerde eigenlijk op de opmerking dat de X-Box wel slecht móet zijn omdát Microsoft Nintendo op wilde kopen. Bullshit dus :)
integendeel zelfs, microsoft wilde Nintendo kopen, maar dat is niet gelukt en proberen ze ze dus (indirect) uit de markt te drukken en daar heb je een goed product voor nodig :)

The word fouk is not to be confused with the more commonly used rather vulgar word to describe the act of copulation between two consented adults, or mammals even.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 17:56 schreef Shagura het volgende:

[..]

integendeel zelfs, microsoft wilde Nintendo kopen, maar dat is niet gelukt en proberen ze ze dus (indirect) uit de markt te drukken en daar heb je een goed product voor nodig :)
Ja precies :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamegod

Gamegod

af en toe online

quote:
Op vrijdag 03 mei 2002 13:27 schreef MrRudi het volgende:

Klopt, alleen geen vrijheid meer. Ik heb altijd gezegd, en daar blijf ik bij, dat mocht Engine niet te redden zijn en iemand legt een paar miljoen op tafel, strik erom en weg ermee. Denk dat ik dan zelf alleen niet echt lang blijf :D (afhankelijk van hoe het daarna gaat)
Had ik ook gedaan :)
Wat dacht je van het volgende. Je wordt overgekocht, het bevalt niet, je stapt uit het bedrijf en je begint met een stel collega's die het ook niet meer bevallen opnieuw
:Y)
quote:
True...sowieso iets wat ik nooit heb begrepen. Vriend van me heeft ook twee CD bakken met 500 spellen en 300 DIVX'en ofzo...wat MOET je ermee. Voordat je er 10% van gezien hebt is het oud, en zijn er weer 100 nieuwe.
De een heeft een stoere auto nodig om te patsen de andere honderden CD's
Waarom spaart iemand postzegels ? (NOFI >:))
Ik denk dat heel veel 'gamers' gewoon de spellen hebben voor de heb, zo van kijk eens wat ik allemaal heb.
Voor de Divx kan ik me nog wel eens iets voorstellen, een film kan je vaker kijken en is redelijk tijdloos
quote:
Ik heb het al ooit vergeleken met het 'aan de lopende band staan bij DAF' Daar maak je ook de hele dag vrachtwagens, de ene groen, de andere rood, die weer met magnetron erin, die met een Space Cab, maar het blijven allemaal vrachtwagens.
Leuke vergelijking :) maar jammer genoeg klopt ie :(
Het is tegenwoordig niet meer nodig om creatief te zijn
Het enige wat je nu als spelmaker nog hoeft te doen is te zorgen dat de reflecties er strak uitzien en dat de explosies nog groter zijn dan in het vorige deel |:(
quote:
Inderdaad, er zijn mensen cq developers die dat wel proberen. De meesten falen. In feite heeft Max Payne ook gefaald, want het is waar verlieslijdend geweest.
Ja maar om daar nou het spel de schuld van te geven ?
quote:
Klopt, 'we' vinden ons eigen vermaak nu eenmaal niet iets wat geld waard is.
Voor een dubbeltje op de eerste rang (oid)
Als ik een casual gamer was en ik niet precies wat er op de markt was zou ik in eerste instantie een budget spel kopen.
Waarschijnlijk zou dat bagger zijn en dan zou ik daarna of een duur spel of nooit meer wat kopen.
Als ik daarna een full price spel zou kopen en ik zou dat complete bagger vinden zou ik er geen geld meer voor over hebben.
Ik zou dan geen spellen meer kopen maar omdat het tegenwoordig zo makkelijk is om aan illegale software te komen is zou ik dan wel de software illegaal binnenhalen.
Onder het motto: Ik had het anders toch niet gekocht |:(

Zou ik als eerste full price game een goed spel gekocht hebben (dat ik echt tof zou vinden) dan zou ik eerder weer een nieuw origineel spel kopen en als er dan een keer een bagger spel tussen zitten zou ik dat minder erg vinden (ooh dat genre is niet leuk)

Conclusie: Het eerste spel dat je koopt kan best wel uitmaken hoe je verdere KOOP (dus niet speel) gedrag word.

Alleen tegenwoordig is de vooruitgang in spellen zo laag dat je meer kans op bagger hebt :(
Heel veel spellen zijn imho hun geld niet waard (Die speel ik dan ook niet)
quote:
En toen waren het ook nog eens leuke platformers :)

Rayman is goed gedaan, toen de eerste uitkwam was het een verademing op een lekker ouderwets, speelbaar en mooi 2D (TWEE-DEE!) platform spel te zien op een nextgen console.
2D is kool maar 3D kan ook geweldig zijn (Mario64)
Ik snap niet waar de ophemeling van 2D vandaan komt :?
2D is geweldig (geen twijfel over mogelijk) maar bijna iedereen vind het slecht als er een platformspel in 3D uitkomt, alsof ze vantevoren er al vanuit gaan dat het slecht is.
True er zijn veel slechte 3D platforms maar er zijn ook slechte 2D platforms en ik dwaal af
quote:
Maar goed zoals wij zeggen, de spellenmarkt is zelden 'leading'. In praktisch alle gevallen (tegenwoordig) is de video, TV of film de 'leading' industrie. Spellen zijn dus afgeleiden van de 'leaders', ik vind het niks. Waarom moet een spel 'Rugrats' of Powerrangers heten voordat het verkoopt? Verzin zelf karakters, dat is toch veel leuker? Heb je liever een platformer met Dexter, of Rayman?
Hmm lastige vraag
Dexter is wel errug kool *D en zo geweldig vind ik Rayman niet.
Het nadeel met spellen gebaseerd op tv/video of film is dat ze standaard al veel geld kosten (licenties) en dat die kosten zoveel drukken op het productie proces dat vaak het spel aan ondergeschikt belang is maar er zijn wel een paar uitzonderingen zoals bijv Rogue Squadron 1 (2 nog niet gespeeld dus kan ik niet overoordelen)

Maar langzaam maar zeker begint er ook verandering in te komen, kijk maar naar films zoals Tombraider, Resident Evil, Final Fantasy, Mortal Kombat en natuurlijk de Turtles (Ik zeg niet dat deze films goed zijn maar de trend van games naar films word groter)
quote:
Ah ok, dat wist ik inderdaad niet. Maar goed, in 1990 hadden 'wij' Metal Gear 2 al :P
nou uuh ik was heel blij met deel 1 :)
ok jij wint
quote:
The Thing is het eerste 3D 'adventure' waar in het suspense gevoel niet alleen in het spel is verwerkt, maar de essentie van de gameplay vormt. Spellen als Silent Hill en Resident Evil waren al 'eng', maar The Thing is anders. Je moet door het hele spel heen zorgen dat je teammates je blijven vertrouwen...als ze je gaan wantrouwen heb je kans dat ze je een kogel door je kop heen jagen. Daarnaast moet jij hen ook in de gaten houden, want ook zij kunnen 'the thing' zijn. Paranoia overheerst dus.
Klinkt kool
Wie, wat, wanner en waarvoor ?
quote:
Suske & Wiske op de GBC...wij deden de graphics. Dat moesten we dan aanleveren in een bepaald formaat dat was bedacht door mensen die nog nooit op de gameboy gewerkt hadden...de voorwaarden en beperkingen die we kregen waren echt om te huilen zo triest.
Heb er ff naar gezocht maar we hebben hem hier niet meer liggen (toeval ? :))
Ik heb er ooit wel eens wat van gezien en het was idd niet zo geweldig :) (je mag het word slecht gebruiken :))
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 15:18 schreef ROOLIO het volgende:
Als Microsoft Nintendo had opgekocht dan zou dat zeer slecht zijn voor de spelletjeswereld. Microsoft heeft wurgcontracten en geeft geen ruimte voor vernieuwende spellen. Ik zal een en ander even toelichten aan de hand van een (wat uitgebreider) voorbeeld:
Hoezo heeft Microsoft wurgcontracten ?
Waar haal je dat vandaan ?

Microsoft huurt gewoon softwarehuizen in om spellen voor hun te laten maken.
Als Microsoft een 'wurgcontract' met bijv SEGA zou aangaan dan zou SEGA zelf kunnen kiezen of ze er mee akkoord gaan of niet.
Gaan ze er niet mee akkoord dan maken ze geen spel

sim-pel
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 15:26 schreef JanMaster het volgende:

He op de PU-Awards zeiden ze ook dat FF9 van Columbia Tristar was terwijl die van Infogrames was
hadden ze dat goed gezegd kreeg ik teminste een zoen van die vrouw |:(

Wanneer leren mensen nu eens dat het om de games gaat en niet om de graphics :(
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 15:35 schreef ROOLIO het volgende:
De Specs van een console zegt inderdaad niet alles over de grafische kwaliteit van de gamez.
P.S. (Sorry GAMEGOD, was verkeerd ingelogd)
Geeft niet maar waarom kots jij op alles :)

• ROOLIO

ROOLIO

pull my hair

Aan Gamegod:
Ik zal je even iets over Microsoft vertellen. Microsoft wordt al minimaal sinds '95 voor allerlei dingen aangeklaagt. Ik geef je even een kleine samenvatting van een belangrijke zaak die in 2001 werd afgerond en extrapoleer deze even voor het gemak naar de spelletjeswereld. Hou hierbij even in gedachten hoeveel moeite er is gedaan door de regering om Microsoft een halt toe te roepen.

Een jaartje geleden nog kwammen de Department of Justice (US) en Microsoft het volgende overeen aangaande de Antitrust-rechtzaak:
Settlement Provides Enforcement Measures to Stop Microsoft's Unlawful Conduct , Prevent Its Recurrence, and Restore Competition (11/02/2001)

The settlement reached today accomplishes this by:
:) creating the opportunity for independent software vendors to develop products that will be competitive with Microsoft's middleware products on a function-by-function basis;
*Roolio: Geeft al aan dat Ms niet geneigt is om onafhankelijke spelletjesmakers de ruimte te geven om spelletjes voor anderen te maken die kunnen concureren met Ms.

:) giving computer manufacturers the flexibility to contract with competing software developers and place their middleware products on Microsoft's operating system;
*Roolio: Ms maakt afspraken die ervoor zorgen dat je alleen zaken met ze kunt doen als je geen zaken doet met de concurent.

:) preventing retaliation against computer manufacturers, software developers, and other industry participants who choose to develop or use competing middleware products; and ensuring full compliance with the proposed Final Judgment and providing for swift resolution of technical disputes.
*Roolio: Ja je leest het goed. Ms moet door middel van een Settlement gedwongen worden om o.a. software ontwikkelaars niet terug te pakken als ze voor een concurent gaan ontwikkelen!!!

Ik licht even twee punten uit de uitgebreidere omschrijving:

:) Ban on Retaliation --Microsoft will be prohibited from retaliating against computer manufacturers or software developers for supporting or developing certain competing software. This provision will ensure that computer manufacturers and software developers are able to take full advantage of the options granted to them under the proposed Final Judgment without fear of reprisal.
*Roolio: Ja Ms is niet vies van Retaliation!

:) Ban on Exclusive Agreements ­ Microsoft will be prohibited from entering into agreements requiring the exclusive support or development of certain Microsoft software. This will allow software developers and computer manufacturers to contract with Microsoft and still support and develop rival middleware products.
*Roolio: Ms mag niet meer "Exclusive Agreements" hebben. Waarom denk je dat dat is? (wurgcontracten anyone?)

Bron: http://www.usdoj.gov/atr/cases/ms_index.htm (Press releases - Antitrust Division)

:+ Nu, deze topic gaat over het feit dat Ms Nintendo wil overkopen. Als je even met me meedenkt dan kun je zelf toch ook wel bedenken dat Ms er weer alles aan gaat doen om de concurentie de kop in te drukken. Het overkopen is de makkelijkste stap en dat is bij Nintendo mislukt. Nou dan halen ze toch andere (smerige) truukjes uit de kast? Ik heb geen direct bewijs dat Ms nu weer wurgcontracten gebruikt om de spelletjeswereld te gaan overheersen maar het zou me ten zeerste verbasen als het niet zo was. Zaken uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst maar Ms leert niet van hun fouten en ontdekt gewoon nieuwe manieren om de wereld naar hun hand te zetten.

Trouwens ik kots helemaal niet op alles. Hoe kom je daar nu weer bij? Ik ben ook helemaal geen tegenstander van Ms al zou je dat onderhand wel gaan geloven. Zo ben ik bijvoorbeeld heel content met XP. Zeg me alleen niet dat Ms geen wurgcontracten heeft want dan ben je wel erg naif! Daar waren ze in 1996 ook al meebezig en daar stoppen ze echt niet mee. Lees voor de grap maar een reactie op een artikel van 1996:
"quote: Waar blijven de berichten dat PC-fabrikanten liever Windows 3.1 blijven leveren (als het wurgcontract van Microsoft dat toelaat) bijvoorbeeld door middel van het Dual Pack, waarbij de klant kiest voor één van de twee, maar waar Microsoft weer twee 'gebruikers' kan tellen?"
Bron: http://www.computable.nl/artikels/archief6/d06mp6hu.htm

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
Op maandag 06 mei 2002 12:01 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Had ik ook gedaan :)
Wat dacht je van het volgende. Je wordt overgekocht, het bevalt niet, je stapt uit het bedrijf en je begint met een stel collega's die het ook niet meer bevallen opnieuw
:Y)
[..]
Leuk idee, maar in het geval van overname wordt er in 90% van de gevallen voorwaardes opgenomen dat het huidige bestuur voor [x] periode blijft zitten. Behalve uiteraard als het bestuur verantwoordelijk is voor wanbeleid :P Maar bottom line is dat daar wel rekening mee gehouden wordt, niemand koopt graag een lege BV natuurlijk. :+
quote:
De een heeft een stoere auto nodig om te patsen de andere honderden CD's
Waarom spaart iemand postzegels ? (NOFI >:))
Ik denk dat heel veel 'gamers' gewoon de spellen hebben voor de heb, zo van kijk eens wat ik allemaal heb.
Voor de Divx kan ik me nog wel eens iets voorstellen, een film kan je vaker kijken en is redelijk tijdloos
[..]
Ik heb ook geen auto trouwens ;) Daarbij vind ik het verschil tussen verzamelen van illegale software en postzegels niet helemaal terecht :)
quote:
Ja maar om daar nou het spel de schuld van te geven ?
[..]
Touché, lag zeker niet aan het spel zelf, maar aan onze vriendjes met de snelle branders.
quote:
2D is kool maar 3D kan ook geweldig zijn (Mario64)
Ik snap niet waar de ophemeling van 2D vandaan komt :?
2D is geweldig (geen twijfel over mogelijk) maar bijna iedereen vind het slecht als er een platformspel in 3D uitkomt, alsof ze vantevoren er al vanuit gaan dat het slecht is.
True er zijn veel slechte 3D platforms maar er zijn ook slechte 2D platforms en ik dwaal af
[..]
De ophemeling van 2D is in feite een tegenreactie van het 'alles moet 3D anders is het slecht' denken. Rayman 2 was in 3D, waarom nou? (Hij was ook stukken slechter) Er zijn veel spellen die super zijn in 3D en saai in 2D (vergelijk Operation Wolf maar met Quake 3) maar andersom ook. Probleem was dat toen de PSX, de Saturn en de Monster3D kaarten kwamen alles maar meteen in 3D moest zonder na te denken of het iets toe zou voegen.
quote:
Maar langzaam maar zeker begint er ook verandering in te komen, kijk maar naar films zoals Tombraider, Resident Evil, Final Fantasy, Mortal Kombat en natuurlijk de Turtles (Ik zeg niet dat deze films goed zijn maar de trend van games naar films word groter)
[..]
In Japan is dat gelukkig al jaren zo :) Daar hielden ze in 1988 al Miss Lilia verkiezingen (karakter uit een spel) en live concerten van GameMusic uitgevoerd door een band. Moet je voor de gein es kijken waar de meeste non-licensed games vandaan komen.
quote:
Klinkt kool
Wie, wat, wanner en waarvoor ?
[..]
Publisher: Vivendi Universal
Developer: Computer Artworks
Platform: PC, PS2, X-Box
Release: Q3, 2002 (kwartaal 3 dus)
quote:
Heb er ff naar gezocht maar we hebben hem hier niet meer liggen (toeval ? :))
Ik heb er ooit wel eens wat van gezien en het was idd niet zo geweldig :) (je mag het word slecht gebruiken :))
[..]
Het was gewoon een K*Tspel, maar de uiteindelijke releaseversie was nog net wat beter dan de laatste versie die wij hadden gezien. Blijkbaar hebben enkele coders van Witan na het faillisement toch nog even doorgewerkt.

• Orkje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06-10-2008
wat een :r streek

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10-01 10:08

Collaborator

You! Cake or Death?

Jullie denken dat de ontwikkelaars geld verdienen aan het spel??

NOT!!!!

per spel van 69 euro krijgen zij 1 euro de rest gaat naar de fabrikage kosten, BUMA, belasting, vervoerskosten en de winstmarge (14 euro per spel en Console)

als microsoft N had opgekocht waren ze alsnog gestopt en bestond nintendo nu niet meer en gingen ze alsnog de xbox maken alleen dan niet met zulke hoge specs

ze kochten dus N en lieten het ''doodbloeden'' en de ontwikkelaars voorzichzelf werken

This space is occupied

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
Op zondag 12 mei 2002 15:38 schreef TekkenMaster het volgende:
Jullie denken dat de ontwikkelaars geld verdienen aan het spel??

NOT!!!!

per spel van 69 euro krijgen zij 1 euro de rest gaat naar de fabrikage kosten, BUMA, belasting, vervoerskosten en de winstmarge (14 euro per spel en Console)
Tussen de 2,76 en 5,52 euro om precies te zijn. Normale royalty percentage voor de ontwikkelaar is 4-8%. Daarnaast wordt een gedeelte daarvan vooraf betaald als zijnde gegarandeerde afzet. Met dit bedrag kan de ontwikkelaar meestal de produktiekosten net dekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
haha 1 euro per spel... laat me niet lachen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
quote:
als microsoft N had opgekocht waren ze alsnog gestopt en bestond nintendo nu niet meer en gingen ze alsnog de xbox maken alleen dan niet met zulke hoge specs

ze kochten dus N en lieten het ''doodbloeden'' en de ontwikkelaars voorzichzelf werken
Bron?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 10-01 10:08

Collaborator

You! Cake or Death?

ik ken iemand die contacten heeft hoog bij microsoft en nintendo
(hij ken ook de eigenaar van www.Liksang.com) hij heet alex

This space is occupied

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamegod

Gamegod

af en toe online

quote:
Op zaterdag 11 mei 2002 11:31 schreef ROOLIO het volgende:

Ik zal je even iets over Microsoft vertellen. Microsoft wordt al minimaal sinds '95 voor allerlei dingen aangeklaagt. Ik geef je even een kleine samenvatting van een belangrijke zaak die in 2001 werd afgerond en extrapoleer deze even voor het gemak naar de spelletjeswereld. Hou hierbij even in gedachten hoeveel moeite er is gedaan door de regering om Microsoft een halt toe te roepen.

Een jaartje geleden nog kwammen de Department of Justice (US) en Microsoft het volgende overeen aangaande de Antitrust-rechtzaak:
Settlement Provides Enforcement Measures to Stop Microsoft's Unlawful Conduct , Prevent Its Recurrence, and Restore Competition (11/02/2001)

The settlement reached today accomplishes this by:
:) creating the opportunity for independent software vendors to develop products that will be competitive with Microsoft's middleware products on a function-by-function basis;
*Roolio: Geeft al aan dat Ms niet geneigt is om onafhankelijke spelletjesmakers de ruimte te geven om spelletjes voor anderen te maken die kunnen concureren met Ms.
(Bijna) elke uitgever van games houd rekening met zijn eigen produkten
Je gaat je zelf niet in de vingers snijden.
Als een bedrijf bezig is met bijv 2 verschillende shooters zal hij deze nooit tegelijk uitbrengen (tenzij ze in geldnoot zitten)
quote:
:) giving computer manufacturers the flexibility to contract with competing software developers and place their middleware products on Microsoft's operating system;
*Roolio: Ms maakt afspraken die ervoor zorgen dat je alleen zaken met ze kunt doen als je geen zaken doet met de concurent.
Nintendo en Sony hebben precies dezelfde contracten alleen daar heten ze Only for GC & PS2 Exclusive
quote:
:) preventing retaliation against computer manufacturers, software developers, and other industry participants who choose to develop or use competing middleware products; and ensuring full compliance with the proposed Final Judgment and providing for swift resolution of technical disputes.
*Roolio: Ja je leest het goed. Ms moet door middel van een Settlement gedwongen worden om o.a. software ontwikkelaars niet terug te pakken als ze voor een concurent gaan ontwikkelen!!!
Gameindusrie is wat anders dan OS industrie; Elke PC heeft een OS nodig
Een console heeft vrije keuze qua spellen (voor het systeem)
quote:
Op zaterdag 11 mei 2002 11:31 schreef ROOLIO nog een aantal argumenten over wurgcontracten
Zie mijn laatste antwoord: Er zit gewoon een enorm verschil in de PC en console wereld

En hoewel MS zijn wijze van omgaan in de PC wereld al heeft laten zien, denk ik dat als ze op die manier doorgaan in de console wereld het niet redden.

Ze hebben er veel geld ingestopt en kunnen heel wat verlies hebben maar eindeloos is het niet.
In de PC wereld hebben ze een (bijna) monopolie positie, in de console wereld (nog) niet !

Als ze het nu niet halen zal het geen ramp zijn (muv de xbox eigenaars) als Windows opeens wegvalt heeft iedereen er wel een probleem mee.
quote:
Op zaterdag 11 mei 2002 17:20 schreef MrRudi het volgende:

Ik heb ook geen auto trouwens ;) Daarbij vind ik het verschil tussen verzamelen van illegale software en postzegels niet helemaal terecht :)
Het ging mij meer om het feit waarom iemand uberhaubt iets spaart
De ene spaart postzegels de ander Divxjes en Games
Zelf heb ik een tijd Magic gespaard (en waarom :?)
Ik bedoel iedereen heeft zijn eigen reden om iets te sparen en als je er eenmaal aan begint wordt het een verslaving net zoals voor die vriend van jou
quote:
De ophemeling van 2D is in feite een tegenreactie van het 'alles moet 3D anders is het slecht' denken. Rayman 2 was in 3D, waarom nou? (Hij was ook stukken slechter) Er zijn veel spellen die super zijn in 3D en saai in 2D (vergelijk Operation Wolf maar met Quake 3) maar andersom ook. Probleem was dat toen de PSX, de Saturn en de Monster3D kaarten kwamen alles maar meteen in 3D moest zonder na te denken of het iets toe zou voegen.
LOL
Ik heb juiste een hekel aan mensen die 3D standaard de grond in boren omdat het 3D is
Zowel 2D als 3D kan erg cool zijn maar het is net hoe je het impleteerd.
Operation Wolf was erg gaaf maar komt idd niet in de buurt van Q3, FPS is ook echt een genre dat in 3D moet beter uit de verf komt.
Maar platforms kunnen zowel in 2D en 3D
Het idee van het is 3D dus het is beter ben ik ook tegen
quote:
In Japan is dat gelukkig al jaren zo :) Daar hielden ze in 1988 al Miss Lilia verkiezingen (karakter uit een spel) en live concerten van GameMusic uitgevoerd door een band. Moet je voor de gein es kijken waar de meeste non-licensed games vandaan komen.
Wanneer ga je naar Japan ?
Dan ga ik mee (mits ik geld heb)
nee geen smile erachter ik meen het
quote:
Publisher: Vivendi Universal
Developer: Computer Artworks
Platform: PC, PS2, X-Box
Release: Q3, 2002 (kwartaal 3 dus)
K*t dat word dus of PC upgraden of PS2/Xbox kopen
quote:

Dus jij denkt dat MS zoveel geld heeft dat ze het konden veroorloven om zomaar 25 Miljard weg te gooien :?

Daarbij komt dat Xbox nu nog steeds moet op boxen (:)) tegen de PS2 dus lagere specs was geen (slime) optie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeisterHim
  • Laatst online: 08-08-2005
Oh, jij hebt 1 dag, 5 uur en 9 minuten nodig gehad om deze onzettend lange post te typen?

AMD Athlon XP 2800+ -- PlayStation 2 -- GameCube -- Super Nintendo -- PSP -- GameBoy Advance SP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamegod

Gamegod

af en toe online

quote:
Op dinsdag 14 mei 2002 17:14 schreef MeisterHim het volgende:
Oh, jij hebt 1 dag, 5 uur en 9 minuten nodig gehad om deze onzettend lange post te typen?
Ja :)
snel he

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
Op dinsdag 14 mei 2002 17:12 schreef Gamegod het volgende:

LOL
Ik heb juiste een hekel aan mensen die 3D standaard de grond in boren omdat het 3D is
Zowel 2D als 3D kan erg cool zijn maar het is net hoe je het impleteerd.
Operation Wolf was erg gaaf maar komt idd niet in de buurt van Q3, FPS is ook echt een genre dat in 3D moet beter uit de verf komt.
Maar platforms kunnen zowel in 2D en 3D
Het idee van het is 3D dus het is beter ben ik ook tegen
[..]
Zo zie je maar, we vinden allebei hetzelfde alleen ga ik uit van de 2D kant, en jij van de 3D kant ;)
quote:
Wanneer ga je naar Japan ?
Dan ga ik mee (mits ik geld heb)
nee geen smile erachter ik meen het
[..]
Zo gauw ik er geld voor heb, wellicht volgend jaar als de Tokyo Game Show is ofzo :D (heb je nog een krap jaartje om de taal te leren, succes)

• ROOLIO

ROOLIO

pull my hair

Als je dan toch naar Japan gaat maak ik je even attent op het volgende:

* De mooiste/goedkoopste hotels/pensions zijn 6-12 maanden vooraf door Japanners geboekt.

* Last minute organisatie en improvisatie voor Japan levert problemen op.

Trouwens van al dat gamen daar krijg je vast RSI-verschijnselen en wat helpt is het volgende:

Japanse drukpunt massage (met vaak verrassende resultaten).
Wat telt zijn de vingers, de duim en de handpalm. Ze oefenen druk uit op bepaalde plekken van het lichaam en brengen energiestromen weer in balans.

Bron: www.japan.nl (voor de zeikers die altijd willen weten waar ze je uitspraken kunnen checken >:) )

• MrRudi

MrRudi

That would be grrrrreat!

quote:
Op woensdag 15 mei 2002 22:19 schreef ROOLIO het volgende:
Als je dan toch naar Japan gaat maak ik je even attent op het volgende:

* De mooiste/goedkoopste hotels/pensions zijn 6-12 maanden vooraf door Japanners geboekt.

* Last minute organisatie en improvisatie voor Japan levert problemen op.
Niks wat ik niet weet hoor, ik zit dan wel vaak op GoT, ik ben niet wereldvreemd. Integendeel, ik ben vorig jaar zo vaak op reis geweest dat m'n kat me niet meer herkende ;)

Andere leuke dingen om te weten:
doe nooit de deur van de taxi open als je er eentje staande houdt, deze gaan automatisch open.

Het standaardantwoord als je de weg vraagt is of 'Bij die tempel' of 'bij die cocacola automaat', beiden zijn op elke straakhoek te vinden :P

Ga geen Karaoke bar binnen met 3 rode stippen boven de deur, dat zijn Yakuza cafe's (een fout die mijn gewaardeerde vriend Louis Castle wel maakte, en bijna iemand voor z'n ogen neergeschoten zag worden terwijl ie ladderzat Hotel California zat te bleren)
quote:
Trouwens van al dat gamen daar krijg je vast RSI-verschijnselen en wat helpt is het volgende:

Japanse drukpunt massage (met vaak verrassende resultaten).
Wat telt zijn de vingers, de duim en de handpalm. Ze oefenen druk uit op bepaalde plekken van het lichaam en brengen energiestromen weer in balans.
Dank je, maar dat is acapunctuur, daar heb ik zelf basisdiploma 1 in.

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True