Wat zou de hosting kosten voor T.net?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet dat jet josting gebeuren wordt gesponsord door TrueServer.

Wat ik me nu dus afvraag: Wat zou de hosting (bandbreedte etc.) kosten voor heel T.Net (GoT en T.net) :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 17:35
Op donderdag 21 maart 2002 15:36 schreef Robin Vreuls het volgende:
Wat ik me nu dus afvraag: Wat zou de hosting (bandbreedte etc.) kosten voor heel T.Net (GoT en T.net) :? :P
Bedoel je dan de kosten die Tweakers maakt, of datgene wat Trueserver betaald of alles (T.net + Trueserver) bij elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Pak je Outlook, zoek wat mailadressen van providers op en vraag offertes aan voor een compleet 42U rack en 2 3 of 4TB per maand dataverkeer :P.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 21 maart 2002 15:41 schreef Wouter Tinus het volgende:
Pak je Outlook, zoek wat mailadressen van providers op en vraag offertes aan voor een compleet 42U rack en 2TB per maand dataverkeer :P.
3-4TB ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

http://www.trueserver.nl/prijzen.html

€ 550 voor een 19"rack (44U)
verder flinke prijzen per MBit bandbreedte (kweet zo niet wat t.net gebruikt, 8 Mbit zou 8*400=€3200 zijn)

totaal dus €3750 per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

50 GigaByte € 82,50

T.net zou dan tussen de 5068 en 6758 euro per maand eten. Ik denk dat je wel groepskorting krijgt dan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:50

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
topuren: 25Mbit aan bandbreedte..

uitgaande van de prijzen daar zo het zo'n €10.000,- tot €11.000,- per maand kosten.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bovenstaande getallen zijn trouwens T.net en Fok! samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39
dat snap ik niet, een bit is toch minder dan een byte? waarom is een gigaBYTE dan goedkoper dan een megaBIT?
of staat die M in MBit ergens anders voor?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:16
Op donderdag 21 maart 2002 15:48 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
dat snap ik niet, een bit is toch minder dan een byte? waarom is een gigaBYTE dan goedkoper dan een megaBIT?
Jij haalt volgens mij twee dingen door elkaar..

Bandbreedte (Mbit) en dataverkeer (GB) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Het staat ergens anders voor :)

Je krijgt een x-Mbit verbinding. Dat is de totale bandbreedte die je normaliter kunt gebruiken. Denk aan een 100Mbit netwerkkaart.

Of je krijgt x-MB ter beschikking. Dat is dan het totale dataverkeer dat je mag hebben over het netwerk.

Wij gebruiken overigens in het 95-percentiel gedoe zo'n 18Mbit, reken maar uit wat dat kost. :)

[Edit] Sjongejonge ik moet toch eens een typecursus aanschaffen, ik ben weer te laat |:( :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:31
nee... je kan per mbit bandbreedte of per Gb dataverkeer betalen....

als je een abbonement met xx Mbit bandbreedte neemt dan kan je eigenlijk ongelimiteerde dataverkeer hebben.....

als je een abbonement met xx GB dataverkeer neemt, dan moet je dus per gb betalen (maar dan heb je wel de volle (100mbit?) bandbreedte)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Damn, nooit geweten dat die gasten zo'n goed sponsor waren.
Maar goed dat ze er zijn anders was Fok/Tweakers nooit mogelijk geweest, want no way dat je € 10.000 binnen krijgt met advertenties en de andere sponsors.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Dit gebruit maar 1 smilie:
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:31
Op donderdag 21 maart 2002 15:54 schreef SLaSH! het volgende:
Maar goed dat ze er zijn anders was Fok/Tweakers nooit mogelijk geweest, want no way dat je € 10.000 binnen krijgt met advertenties en de andere sponsors.
Femme moet dan waarschijnlijk naar een campus 'verhuizen' ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Als je die 1Mbit een maand lang helemaal dicht trekt heb je dik 300GB dataverkeer. Het is dus een heel stuk voordeliger dan per GB inkopen :).

Hmm.. da's niet waar :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op donderdag 21 maart 2002 15:51 schreef Floris het volgende:

[..]

Het staat ergens anders voor :)

Je krijgt een x-Mbit verbinding. Dat is de totale bandbreedte die je normaliter kunt gebruiken. Denk aan een 100Mbit netwerkkaart.

Of je krijgt x-MB ter beschikking. Dat is dan het totale dataverkeer dat je mag hebben over het netwerk.

Wij gebruiken overigens in het 95-percentiel gedoe zo'n 18Mbit, reken maar uit wat dat kost. :)

[Edit] Sjongejonge ik moet toch eens een typecursus aanschaffen, ik ben weer te laat |:( :P
Ah, nou is 't weer logisch, dank u voor de uitleg :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 21 maart 2002 15:54 schreef SLaSH! het volgende:
Ik zou het wel anders willen zeggen:

Als TrueServer ons niet zou hosten, moesten we het ofwel ergens anders zien te regelen ofwel er voor betalen. Misschien dat je bij een afname van 18-20Mbit een prijsafspraak kunt maken, maar je zit alsnog dik in de kosten.

Daarom zou je andere vormen van inkomsten moeten hebben dan alleen reclame en de PriceWatch (en wat shop.tweakers.net inkomsten). Je denkt dan toch aan betaalde users, niet voor extra's maar gewoon voor uberhaupt toegang, anders is het niet te betalen.

Dus mede door TrueServer is deze site nog gratis. :)

<font size=1>(Een beetje gechargeerd gebracht wel, maar toch)</font>

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 16:08 schreef Floris het volgende:

[..]

Ik zou het wel anders willen zeggen:

Als TrueServer ons niet zou hosten, moesten we het ofwel ergens anders zien te regelen ofwel er voor betalen. Misschien dat je bij een afname van 18-20Mbit een prijsafspraak kunt maken, maar je zit alsnog dik in de kosten.

Daarom zou je andere vormen van inkomsten moeten hebben dan alleen reclame en de PriceWatch (en wat shop.tweakers.net inkomsten). Je denkt dan toch aan betaalde users, niet voor extra's maar gewoon voor uberhaupt toegang, anders is het niet te betalen.

Dus mede door TrueServer is deze site nog gratis. :)

<font size=1>(Een beetje gechargeerd gebracht wel, maar toch)</font>
Subtiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Hulde aan TrueServer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
uh, ooit gedacht aan sponsering van het nederlandse bedrijfsleven zoals philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 16:15 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
uh, ooit gedacht aan sponsering van het nederlandse bedrijfsleven zoals philips?
Jah, een nieuw koffiezetapparaat in de colo zal vast nuttig zijn jah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Natuurlijk zou dat kunnen, maar sponsoring in 'natura' is meestal vele malen gunstiger. Trueserver sponsort echt geen € 10000 per maand, ze sponsoren een 19" rack en wat bandbreedte, dat is een wereld van verschil. Als trueserver geld zou willen zien, en philips zou dat moeten betalen, krijg je een leuk probleem. (€ 10000 per maand is een enorm bedrag, ik denk niet dat ze dat voor t.net over hebben, tenzij de volledige site vol komt met hun banners ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op donderdag 21 maart 2002 16:18 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Jah, een nieuw koffiezetapparaat in de colo zal vast nuttig zijn jah :+
Nee, ik bedoel zoiets als een achtergrond waar in het groot op staat:
Philips
Let's make things better
(en dan crashed t.net om de 5 uur :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Liever niet, zit ik me steeds te ergeren aan die zwarte balken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/philips.jpg

En die allemaal all-over the place? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Op donderdag 21 maart 2002 16:23 schreef erkens het volgende:

[..]

Liever niet, zit ik me steeds te ergeren aan die zwarte balken!
Broodroof |:(

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Op donderdag 21 maart 2002 15:55 schreef Wouter Tinus het volgende:
Als je die 1Mbit een maand lang helemaal dicht trekt heb je dik 300GB dataverkeer
1mbit = 125kilobyte / sec
60sec = 1 minuut = 7500 kilobyte / minuut
60 minuten = 1 uur = 450000 kilobyte / uur
24 uur = 1 dag = 10800000 kilobyte / dag
30 dagen = 1 maand = 324000000 kilobyte / maand
324000000 kilobyte / 1024 = 316406.25 megabyte / maand
316406.25 megabyte / 1024 = 308.990 gigabyte / maand
om aan 3 terabyte datapompen te komen zou dus een 10 mBit verbinding continue bezig zijn.
thank trueserver voor de overcapaciteit zodat we allemaal niet in de wachtrij hoeven te zitten.

* Jive hoopt dat trueservert het vol kan houden, om t-net te hosten.

curious though... zijn er nog andere nederlandse sites die zoveel data trekken per maand ??? (voor & door nederlanders dus niet engelse sites die toevallig in NL draaien)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 21 maart 2002 16:30 schreef Jive het volgende:
curious though... zijn er nog andere nederlandse sites die zoveel data trekken per maand ??? (voor & door nederlanders dus niet engelse sites die toevallig in NL draaien)
Alle grote wel denk ik, pagina.nl, ilse etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Multiscope geeft als top5:

http://www.multiscope.nl/persbericht-volledig.phtml?uniek=20011206142747

startpagina.nl
ilse.nl
msn.nl
omroep.nl
detelefoongids.com

Tweakers komt in hun hele top50 niet voor, maar dat heeft vooral te maken met het feit dat hun onderzoek vooral om unieke bezoekers, en niet om dataverkeer gaat. Tweakers heeft slechts weinig bezoekers, die wel heel veel komen. (Terwijl startpagina ontzettend veel bezoekers krijgt, die echter nauwelijks verkeer genereren (wat linkjes, meer is 't niet).

Nog meer verkeer wordt er denk ik gegenereerd door de grote ftp-sites (met dl.xs4all.nl als absolute topper schat ik, meteen gevolgd door de universiteiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de cijfers van vorig jaar is de Universiteit Twente incl. campus- en thuisaansluitingen verantwoordelijk voor 7% van het totale Nederlands internetverkeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 21 maart 2002 16:43 schreef Poohbear het volgende:
Nog meer verkeer wordt er denk ik gegenereerd door de grote ftp-sites (met dl.xs4all.nl als absolute topper schat ik, meteen gevolgd door de universiteiten).
Je kan natuurlijk niet een hele universiteit met een simpele website vergelijken :)

Ik geloof dat de Tu Delft dagelijks al bijna net zoveel verstookt als wij wekelijks-maandelijks doen ;)

(en in de surfnet stats die ik zag was de TU Delft de meest verbruikende universiteit net voor de UvA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Is ooit overwogen om de PC's van Tnet gewoon op de campus van UTwente te parkeren bij bevriende studenten (AntonT?)? Die hebben een ongelimiteerde 100 mbitlijn als ik me niet vergis.... en een beetje leuk praatje zorgt er toch wel voor dat netwerkbeheerders een oogje dichtknijpen.

Moet je waarschijnlijk wel je commerciele activieten op een andere plek parkeren, maar dat zal slechts een fractie van het dataverkeer inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op donderdag 21 maart 2002 16:46 schreef ACM het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk niet een hele universiteit met een simpele website vergelijken :)

Ik geloof dat de Tu Delft dagelijks al bijna net zoveel verstookt als wij wekelijks-maandelijks doen ;)

(en in de surfnet stats die ik zag was de TU Delft de meest verbruikende universiteit net voor de UvA)
Ik doelde ook niet op het verbruik van universiteiten, maar op hun aanbod. (ftp, zei ik toch ook?) Veel internationale ftp-sites worden door universiteiten gemirrord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op donderdag 21 maart 2002 16:45 schreef MREn het volgende:
Volgens de cijfers van vorig jaar is de Universiteit Twente incl. campus- en thuisaansluitingen verantwoordelijk voor 7% van het totale Nederlands internetverkeer :)
Mja, als je een paar anonieme Tweakers-FTP's open zet bij TrueServer dan kom je ook een hoel eind. :P Dit is feitelijk wat de uni's doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 16:48 schreef Ecteinascidin het volgende:
Is ooit overwogen om de PC's van Tnet gewoon op de campus van UTwente te parkeren bij bevriende studenten (AntonT?)? Die hebben een ongelimiteerde 100 mbitlijn als ik me niet vergis....
Max 50GB/week geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Je zou voor de gein es moeten uitrekenen hoeveel dataverkeer het zou worden als alle plaatjes en icons op de Tweakers net server zouden staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 21 maart 2002 16:48 schreef Poohbear het volgende:
Ik doelde ook niet op het verbruik van universiteiten, maar op hun aanbod. (ftp, zei ik toch ook?) Veel internationale ftp-sites worden door universiteiten gemirrord.
Dat is ook weer zo :)
Is ooit overwogen om de PC's van Tnet gewoon op de campus van UTwente te parkeren bij bevriende studenten (AntonT?)?
Sja, behalve dat je dan niet zo makkelijk 32 ip's krijgt en een goede connectiviteit en uptime-garanties etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op donderdag 21 maart 2002 16:53 schreef ACM het volgende:
Sja, behalve dat je dan niet zo makkelijk 32 ip's krijgt en een goede connectiviteit en uptime-garanties etc :)
Gewoon 32 studenten neer knuppelen. >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op donderdag 21 maart 2002 16:53 schreef ACM het volgende:

Die 32 ip's moeten het probleem niet zijn, je zult toch wel 32 tweakers op de campus kunnen vinden? (320 ook wel denk ik :) ). Maar die uptime... tsja...

Distributed hosting is erg leuk, maar erg moeizaam voor erg dynamische sites zoals t.net en GoT. Wel leuk om eens mee te expirimenteren, maar dan liever een move LA->ANS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op donderdag 21 maart 2002 15:51 schreef Floris het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.davilex.nl/informatie/cursustypen/images/pcksht_cursustypen.jpg

http://www.davilex.nl/informatie/cursustypen/

8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 17:01 schreef Daniel het volgende:

[..]

[afbeelding]

8-)
Cool :)
Typen wordt een feest zo :P

Afbeeldingslocatie: http://www.davilex.nl/informatie/cursustypen/images/scrsht_cursustypen_02_kl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[..]

[afbeelding]

8-)
TIEFDONDERSTROALT OP! IK MOT GEEN DOAFIE LEX! DAKOMMUR BIJMIJN NIE IN! :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op donderdag 21 maart 2002 17:06 schreef Floris het volgende:

[..]

Hebben ze daar bij Davilex ook misschien een cursus Nederlands? En misschien ook een cursus Hoe niet in CAPS-LOCK te typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[..]

Floris Diemel zou zeggen dat je CAPS aanstond. Persoonlijk ben ik van mening dat dit diepfriesaccent niet kan.

* Delerium votes Fortuyn again >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Niet online

[..]

oei oei caps :+

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hmm wie is er nou weer achter mijn PC gekropen?
Sjongejongejonge, je kan ook niet gewoon even 10 minuten op de pot zitten en de deur van de toilet bekijken... O-) ;)

Sorry mensen, maarja het valt gelukkig ook wel mee, er is niet echt gescholden :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 17:23 schreef Floris het volgende:
Hmm wie is er nou weer achter mijn PC gekropen?
Sjongejongejonge, je kan ook niet gewoon even 10 minuten op de pot zitten en de deur van de toilet bekijken... O-) ;)

Sorry mensen, maarja het valt gelukkig ook wel mee, er is niet echt gescholden :P
je broertje zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 14-09 09:42
Op donderdag 21 maart 2002 16:43 schreef Poohbear het volgende:
..
Tweakers komt in hun hele top50 niet voor, maar dat heeft vooral te maken met het feit dat hun onderzoek vooral om unieke bezoekers, en niet om dataverkeer gaat. Tweakers heeft slechts weinig bezoekers, die wel heel veel komen. (Terwijl startpagina ontzettend veel bezoekers krijgt, die echter nauwelijks verkeer genereren (wat linkjes, meer is 't niet).
Ik heb ook zo'n vermoeden dat t.net niet in de top 50 staat omdat het onderzoek plaatsvindt op pc's van 'maar' 1.500 internetgebruikers.
De data voor het bereiksmetingsysteem van Multiscope worden realtime en op continu basis verzameld door geavanceerde logsoftware, welke op de PC's van een representatief panel van meer dan 1.500 internetgebruikers het surfgedrag registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op donderdag 21 maart 2002 17:32 schreef lester het volgende:

[..]

je broertje zeker :P
Misschien z'n alter-ego "Super Moderator" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 15-09 18:03
Ik neem aan dat meer dan 90% van het verkeer over de AMS-IX geroute kan worden, en een gbit lijntje kost daar ongeacht het verkeer 1.200 EURO/month. 10.000 per maand klinkt natuurlijk leuk, maar voor zover ik weet is dat onzin.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 21 maart 2002 17:39 schreef Dutchman! het volgende:
10.000 per maand klinkt natuurlijk leuk, maar voor zover ik weet is dat onzin.
Als wij volgens TS's tarieven zouden werken zou je op zoiets uitkomen.

Waarschijnlijk zouden we dan idd een 1Gbit/100Mbit peering met de AMS-IX nemen, maar dan zit je nog steeds met vrij hoge kosten.
(En je moet een router nemen, dat kan ook wel met een 'pc' maar is toch minder aan te bevelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 21 maart 2002 17:39 schreef Dutchman! het volgende:
Ik neem aan dat meer dan 90% van het verkeer over de AMS-IX geroute kan worden, en een gbit lijntje kost daar ongeacht het verkeer 1.200 EURO/month. 10.000 per maand klinkt natuurlijk leuk, maar voor zover ik weet is dat onzin.
Wat stel jij voor dan? Zelf een gebouw in hartje Amsterdam kopen, daar een serverhok inrichten, de straat openbreken en een lijn naar de AMS-IX laten leggen? Zo niet dan kom je toch snel bij een hostingprovider uit, en die zitten nu eenmaal met een stuk meer onkosten dan alleen een lijn naar de AMS-IX en hebben ook graag winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 15-09 18:03
Op donderdag 21 maart 2002 17:52 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Wat stel jij voor dan? Zelf een gebouw in hartje Amsterdam kopen, daar een serverhok inrichten, de straat openbreken en een lijn naar de AMS-IX laten leggen? Zo niet dan kom je toch snel bij een hostingprovider uit, en die zitten nu eenmaal met een stuk meer onkosten dan alleen een lijn naar de AMS-IX en hebben ook graag winst.
Telecity verhuurt ook racks hoor. Daar huurt Trueserver ook zijn ruimte. Mijn punt is (wat ACM zegt) dat je ook zelf een lijntje op de AMS-IX kan nemen, en je dan met 100 MBit burst backup bij bijvoorbeeld level3 goedkoper uitbent dan 10.000 euro. Maar Trueserver is natuurlijk een ideale sponsor nu :)

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
4TB?

das wel erg veel, had ik nooit gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:42
Is ooit overwogen om de PC's van Tnet gewoon op de campus van UTwente te parkeren bij bevriende studenten (AntonT?)? Die hebben een ongelimiteerde 100 mbitlijn als ik me niet vergis.... en een beetje leuk praatje zorgt er toch wel voor dat netwerkbeheerders een oogje dichtknijpen.

Moet je waarschijnlijk wel je commerciele activieten op een andere plek parkeren, maar dat zal slechts een fractie van het dataverkeer inhouden.
Euhm, wat denk je dat t.net uberhaupt is? 't is gewoon compleet een commerciele instelling. (banners, betalen voor medewerkers, BV, etc.)

En ja, reken er maar op dat daarop gecontrolleerd wordt en zoiets (terecht) je aansluiting kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 18:34 schreef CubicQ het volgende:

En ja, reken er maar op dat daarop gecontrolleerd wordt en zoiets (terecht) je aansluiting kost.
En 50GB DivX/mp3 verkeer in de week kan wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online

[..]

[afbeelding]

8-)

[..]

Zie ik hier een lichtelijke wrijving in het MT :? :o

Ik zet €10 op Floris dat ie als eerste weggaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

hmmm morgen maar ff kijken of Tweakers BV nog vrij is bij de KVK .....daarna ff Tweakers Holding in bezit nemen :+

Vrees alleen da'k dan gelijk failliet ben maar das een bijzaak, ik heb het geprobeerd :P

Ok nu ff de fun terzijde is er eigenlijk weleens naar gekeken om tweakers eventueel commercieel te maken of is dit daadwerkelijk een onhaalbare zaak zonder de boel compleet commercieel te slopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 03:59 schreef NightHawk het volgende:
hmmm morgen maar ff kijken of Tweakers BV nog vrij is bij de KVK .....daarna ff Tweakers Holding in bezit nemen :+
kijk voor de gein eens helemaal onderaan deze pagina :)
Ok nu ff de fun terzijde is er eigenlijk weleens naar gekeken om tweakers eventueel commercieel te maken of is dit daadwerkelijk een onhaalbare zaak zonder de boel compleet commercieel te slopen :?
Hier is al lang over gesproken, en het komt er op neer dat de inhoud gratis blijft, en een betaald abo alleen extra's in zal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Op vrijdag 22 maart 2002 04:03 schreef MREn het volgende:

[..]

kijk voor de gein eens helemaal onderaan deze pagina :)
[..]
ok die had ik ff gemist...blijft Holding nog over :P
Hier is al lang over gesproken, en het komt er op neer dat de inhoud gratis blijft, en een betaald abo alleen extra's in zal houden.
Ok maar over gesproken is 1 ding, bedrijfsplan etc is een tweede. Maar ik heb blijkbaar al diverse topics gemist dus het kan zijn dat ik onzinnige dingen zeg die al tienmaal besproken zijn. In dat geval kunt u deze post als niet beschreven beschouwen, even in de categorie zoals ik mn herinneringen krijg van facturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 03:59 schreef NightHawk het volgende:
als je tweakers echt commercieel zou maken (betalen voor hetgeen wat nu gratis is) dan is dat waarsch de ondergang van tweakers

betalen voor extra's is wel mogelijk denk ik, hoewel ik ook erg betwijfel of je zo niet een tweedeling krijgt met als gevolg nog een ondergang...

mijn idee: fullscreen banners met heel veel geluid voor 2.50 euro per view :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Misschien word ik nu verkeerd begrepen maar het was mijn bedoeling om aan te geven of er mogelijkheden waren voor tweakers als zijnde stichting/commercieel bedrijf, maar door mijn beperkte inzicht in tweakers ansich kan ik hier dus ook geen oordeel over vellen en was het meer bedoeld als zijnde een vraag omtrent de mogelijkheden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 04:25 schreef NightHawk het volgende:
Misschien word ik nu verkeerd begrepen maar het was mijn bedoeling om aan te geven of er mogelijkheden waren voor tweakers als zijnde stichting/commercieel bedrijf, maar door mijn beperkte inzicht in tweakers ansich kan ik hier dus ook geen oordeel over vellen en was het meer bedoeld als zijnde een vraag omtrent de mogelijkheden. :9
wat voor mogelijkheden? commerciele mogelijkheden? waar denk je dat femme van leeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op vrijdag 22 maart 2002 04:25 schreef NightHawk het volgende:
Tweakers.net _is_ al heel lang een commercieel bedrijf (Tweakers Holding BV bestaat trouwens ook al :)) maar omdat het in de huidige markt relatief veel moeite kost om genoeg omzet te genereren merk je er als bezoeker nu wat meer van dan voorheen. Bovendien zijn er nu meerdere mensen die van deze site leven, dus dat maakt het genereren van voldoende omzet een noodzaak.
Het behoud van het karakter van de site gaat natuurlijk nog altijd voor, dus echt spectaculaire veranderingen zullen er niet komen. Bovendien zal het motto altijd zijn dat je pas extra geld kunt gaan vragen als je ook extra diensten biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom gaat tweakers.net niet naar de beurs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 16:50 schreef MREn het volgende:

Max 50GB/week geloof ik.
15 GB max traffic naar hosts buiten campusnet tegenwoordig. Thanks to stichting BREIN en vrinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ecteinascidin-> Het is maar goed dat we niet meer afhankelijk zijn van de Uni-servers waar Femme ooit de plaatjes en dergelijke op had gestald om de traffic voor het Pair-account wat te ontzien... :)
ALs op vrijdagavond het ding crashte, zaten we het hele weekend zonder smilies. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

tweakers zou is moeten kijken bij bijvoorbeeld www.sod.nl of ze daar nix samen mee kunnen doen.

4 TB is wel te verstoken denk ik :) en tweakers heeft nou eenmaal een leuk commercieel publiek...

nahja.. zie maar

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 09:50

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
we moeten helemaal niets, wij zitten meer dan prima bij trueserver, daar willen we voorlopig echt niet weg :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 11:04 schreef Kees het volgende:
we moeten helemaal niets, wij zitten meer dan prima bij trueserver, daar willen we voorlopig echt niet weg :)
Kan ik me idd goed voorstellen >:)

Trueserver sponsort Tweakers.net dus nu, maar wordt dat per jaar afgesproken, of is het tot wederopzegging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 02:45 schreef Kaj. het volgende:
ALs op vrijdagavond het ding crashte, zaten we het hele weekend zonder smilies. :+
Whaaaha :D :D :D
Pagina: 1