Active Desktop - Hier is ie [Deel 2]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 5.411 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Misschien dat ik het per ongeluk over het hoofd gezien heb, maar is er ergens een handleiding te vinden hoe ik zelf zo'n tracker in elkaar kan zetten? Ik weet wel iets van html, maar niks van php.

Ik zou namelijk ook de headlines van www.comicon.com/newsarama/index2.shtml envan www.xp-erience.org op mijn dekstop willen hebben. Is dat eigenlijk wel mogelijk?

En hoe kan ik de MSN applicatie instellen zodat deze standaard ook de offline namenlijst weergeeft. Nu elke keer als ik er ge-refreshed word verdwijnt die lijst weer onder de +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Die headlines van andere sites zul je waarschijnlijk zelf moeten parsen mbv PHP, tenzij je iemand anders zo ver krijgt dat voor je te doen... :)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Op zondag 21 april 2002 01:08 schreef Device het volgende:
Die style komt echter met geen mogelijkheid aan de gang. Ook niet door een ? naast of ipv de & te zetten.
Probeer het eens met die uit deze thread:

[topic=448358/1/100]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op www.headliner.nl hebben ze een hele grote verzameling links, misschien makkelijk om daar iets vanaf te trekken?

oa. XP-Erience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:21

DeTeraarist

#Boots2Asses

headliner.nl moet je ook nog zelf parsen, dussuh succes :P

En je krijt bij headliner.nl links als: <A HREF="http://www.headliner.nl/headliner2.php?c=us&id=1194&abbr=xperience" class=link1 TARGET="_blank">Powermax v3.03</A>

Dat schiet dus ook niet op.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

weet iemand waar ik die van webwereld kan vinden ? (kheb al gezocht maar kan hem niet vinden.... )

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Op maandag 22 april 2002 18:23 schreef aftermath het volgende:
weet iemand waar ik die van webwereld kan vinden ? (kheb al gezocht maar kan hem niet vinden.... )
XML (WebWereld2XML source)
JavaScript

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Op maandag 22 april 2002 18:28 schreef Manuzhai het volgende:

[..]

XML (WebWereld2XML source)
JavaScript
he bedankt die zocht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

weet iemand misschien of het mogelijk is om met deze de aantal topics die weergegeven worden te veranderen (ik wil er nl meer :) ) en ook van welke forums ze weergegeven worden ?

edit: lama is al gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He rb338, ik heb hier nog een html page met de info van FOK.nl ook een nieuwssite.
Maak een html page aan met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>
<body bgcolor="#243462" text="#000000">
<iframe src=http://frontpage.fok.nl/ext/remote.fok?aantal=10&ontwerp=2 width=324 height=175></iframe>
</body>
</html>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:44
Op zaterdag 27 april 2002 11:39 schreef ferdivdw het volgende:
He rb338, ik heb hier nog een html page met de info van FOK.nl ook een nieuwssite.
Maak een html page aan met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>
<body bgcolor="#243462" text="#000000">
<iframe src=http://frontpage.fok.nl/ext/remote.fok?aantal=10&ontwerp=2 width=324 height=175></iframe>
</body>
</html>
Lees de draad voor je blaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik wel kunnen doen maar 25 pagina's doorlezen + 1e deel van ik weet niet hoeveel pagina's is me toch iets te veel.
dan mischien maar dubbel gepost...

Maar in iedergeval sorry, het was goed bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een paginatje van voor op de desktop zou ook niet slecht wezen
"BIOS, driver & firmware updates" van t.net
het staat ook aan de linker kant van t.net dus het zou denk ik wel moeten kunnen?
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

mensjjes , kan iemand mij helpen L:? mijn Ilink thingy doet ut neit echt :( box is best wel klein en kan er niks mee :(

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nou al een manier gevonden om vanuit een AD html bestandje een programma te openen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ttot nu toe heb ik 2 oplossingen gezien.
Eentje was een extra proggie installeren, maar dat was shareware en had (omdat het shareware was) nog een nag-screen. Dat zag er op zich wel leuk uit. linkje

Verder heb ik nog een combo gezien van javascript en vbscript. Even mee zitten knoeien en het voorbeeldje werkte, helaas als ik zelf een link wilde maken werkte er niks. Een voorbeeld desktop met werkende voorbeelden heb ikhier even geupload. Info zit in de zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:04
Kan het kloppen dat de CNN tracker eruit ligt?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Op maandag 29 april 2002 19:55 schreef A3-D het volgende:
Kan het kloppen dat de CNN tracker eruit ligt?
Hmjah... Ik zal er morgen wel even een kijkje naar nemen. Lijkt erop dat ze mijn IP hebben geblockt ofzow *?* Beetje vaag iig, misschien hebben ze de opmaak ook veranderd.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Laatst online: 15-09 16:44
Op zaterdag 27 april 2002 19:36 schreef ferdivdw het volgende:
Zou ik wel kunnen doen maar 25 pagina's doorlezen + 1e deel van ik weet niet hoeveel pagina's is me toch iets te veel.
dan mischien maar dubbel gepost...

Maar in iedergeval sorry, het was goed bedoeld :)
Ach, wat zijn nou 25 pagina's :+ (maar een stuk of 1600 posts >:))
Maar goed, dit heeft al in een post of 85 gestaan :P (/me heeft de fok tracker al een ruime maand op zijn desktop draaien)

Toch bedankt voor de moeite :Y) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje, hoe kan je een plaatje van 800*600 toch in de resolutie 1024*768 helemaal (uitgerekt dus) zien? want met active desktop maakt ie er een klein plaatje van met een strook eromheen.

en is het iemand al gelukt om een headliner te maken van gamers.nl of xp-erience.org ?

van deze site: http://mijn.wereld.nl/tvgids/nu.php3 is het misschien ook wel mogelijk iets leuks te maken :)....
Op dinsdag 05 maart 2002 19:55 schreef Manuzhai het volgende:
Heeft weinig meer te maken met de desktop van RB, maar wel leuk, met nieuws van WebWereld, Slashdot, Tweakers en Fokzine... En nog wat linkjes. :)

[afbeelding]
Zou je misschien ff dat weer script kunnen doorgeven :9 ?
hoe heb je eigenlijk dat tweakers en fokzine script gedaan (met de tijd en refreshen), kan et nergens vinden :? (zou handig zijn als je het misschien ook ff kunt passen *D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ik kom de site (http://ad.rb-338.com) niet op hoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Op dinsdag 30 april 2002 10:53 schreef jcross het volgende:
Zou je misschien ff dat weer script kunnen doorgeven :9 ?
hoe heb je eigenlijk dat tweakers en fokzine script gedaan (met de tijd en refreshen), kan et nergens vinden :? (zou handig zijn als je het misschien ook ff kunt passen *D)
Ik heb al mijn shit 100% zelf geschreven in PHP. Als je ze wil hebben moet je ff meelen, maar ik geloof dat je dat al gedaan hebt. :)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Op dinsdag 30 april 2002 17:02 schreef RuuddieBoy het volgende:
Ik kom de site (http://ad.rb-338.com) niet op hoor :|
Bij mij doet ie het gewoon.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

AD doet het niet meer bij mij ;(

zogou ik hem heb ingesteld (bij customize desktop/web en doe apply krijg ik een heel wit scherm, op de taakbalk na dan)

weet iemand wat dit is ?

edit: ik was weer te snel met posten (het probleem was dat show desktop icons aan stond ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Hmmm, voor wie de WebWereld/CNN shit van DeTeraarist gebruikt, ik denk dat mijn server geband is door die sites ofzow... beetje vaag. Ik kijk nog ff verder, anders host ik op een andere plek.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Hmmm, das naar :(
Mensen die PHP draaien kunnen natuurlijk zelf een scriptje draaien die een XML uitpoept.
Om die aan te roepen verander je in mijn scriptje, de url in dit regeltje xmlDoc.load("http://cnn.xavamedia.nl"). euh, mensen die PHP hebben draaien zullen dat denk zelf ook wel hebben gesnapt :P

Ik heb hier trouwens ook een PHP scriptje die een xml uitpoept van files volgens de ANWB, d'r is alleen nog geen html bestandje bij om op de active desktop te plakken. Als iemand die wil hebben, dan [s]hoor[s] lees ik dat wel denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Op woensdag 01 mei 2002 03:58 schreef DeTeraarist het volgende:
Ik heb hier trouwens ook een PHP scriptje die een xml uitpoept van files volgens de ANWB, d'r is alleen nog geen html bestandje bij om op de active desktop te plakken. Als iemand die wil hebben, dan hoor lees ik dat wel denk :)
Ik wil m wel ff hebben, vind ik wel grappig. :)

Alle XML uitpoepers doen het nu weer, heb ze ook allemaal iets verbeterd. De bestanden...

http://***.xavamedia.nl/ is de XML
http://***.xavamedia.nl/index.phps is de PHP source die de XML genereert

*** = cnn | finance | webwereld | weer

Als je zelf een PHP server hebt is het prettig als je de scriptjes zelf host... Dat scheelt mij bandwidth enzo. Ik heb bij de finance tracker trouwens het root element in <finance> veranderd, als iemand dat gebruikte moet het even worden aangepast.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Ik heb even 2 vraagjes. Dit is mijn AD.

Nu wil dus een adresbalk zoals je die ook in de folder browser en internet explorer ziet, maar dan op mijn desktop zelf. Dus dat ik gewoon C:\ intype en ik de schijf zie. Als ik tweakers.net intype wil ik naar.. juisst ja.

Nu weet ik alleen niet hoe ik zo'n standaard windows balk in html krijg. Kan dit wel of moet ik dan met java scripts gaan werken. "als 'waarde' dan naar url='waarde'" Dat idee dus. Ik ben niet zo geweldig in JAVA, dus voor ik eraan begin. Is dit goed te doen?

Ten tweede wil ik gewoon een map weergeven als venster. Net zoiets als dat je in de screenshot aan de rechterkant dat vak ziet. (wat ik als tijdelijke notepad gebruik, gewoon een textarea dus) Maar dan wil ik er bestanden in kunnen slepen. Voor AD gebruikte ik dus mijn bureablad als temp directory. Nu wil ik daar een speciaal venster voor aanmaken. Dit lukt wel, maar dan krijg je dus een witte achtergrond zoals in elke map die je opent. (bij mij wit dan) Bovendien wil ik er gewoon een html of stylesheet aan vast kunnen koppelen.

Elk (zinnig) idee is van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

En nog een vraag aan rb338: Kun je misschien even een lijst neerzetten voor wat in de stylesheet waar op slaat. Textarea, ink en hover, zijn nog duidelijk, maar de rest kan ik niet helemaal thuisbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 15-09 18:41
Stelletje kabelmensen, als jullie willen dat de modemmensen en ISDNmensen ook nog gebruik kunnen maken van de AD, DAN MOET JE DIE REFRESHRATE NIET ZO LAAG ZETTEN!!! Mijn ISDN hield de GoT Tracker niet bij met een refreshrate van 10. Duurde best lang voordat ik erachter kwam. |:(

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Dan pas je dat toch lekker zelf aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Ik denk niet dat iedereen snapt dat je je refreshrate lager moet zetten als je een slome Inet verbinding hebt.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Op dinsdag 07 mei 2002 10:01 schreef joshuasioso het volgende:
Stelletje kabelmensen, als jullie willen dat de modemmensen en ISDNmensen ook nog gebruik kunnen maken van de AD, DAN MOET JE DIE REFRESHRATE NIET ZO LAAG ZETTEN!!! Mijn ISDN hield de GoT Tracker niet bij met een refreshrate van 10. Duurde best lang voordat ik erachter kwam. |:(
Dat willen wij niet. :P

Seriously though, het lijkt me duidelijk dat AD's eigenlijk iets meer geschikt zijn voor kabelverbindingen. Bij de AD componenten die ik zelf heb ontwikkeld is echter rekening gehouden met modemmensen doordat ze alleen nieuwe content halen op commando.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Trouwens, inmiddels heeft DeTeraarist een filetracker gemaakt. Die is beschikbaar op http://anwb.xavamedia.nl/.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Op dinsdag 07 mei 2002 12:21 schreef Manuzhai het volgende:

[..]

Dat willen wij niet. :P

Seriously though, het lijkt me duidelijk dat AD's eigenlijk iets meer geschikt zijn voor kabelverbindingen. Bij de AD componenten die ik zelf heb ontwikkeld is echter rekening gehouden met modemmensen doordat ze alleen nieuwe content halen op commando.
Hoezo? Ik heb geen always-on internet maar dat is ie wel.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een echte :+ CNN newstrekker gemaakt in een marquee maar als ik m thuis op mijn desktop plak doet ie t niet. Op mijn stageplek doet ie t wel gewoon lekker zoals t moet.

Stage: win2k
Thuis: WinME(helaas)
beiden: IE 6.0.0.2

http://members.home.nl/elema/cnnNews.html

kan iemand es zoeken waarom t vout gaat bij winMe ?
gelieve geen comment op mijn brakke code die wel werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 12:34 schreef Manuzhai het volgende:
Trouwens, inmiddels heeft DeTeraarist een filetracker gemaakt. Die is beschikbaar op http://anwb.xavamedia.nl/.
ghehehe nu nog in wml ompleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Op dinsdag 07 mei 2002 19:03 schreef Zoepnek het volgende:

[..]

ghehehe nu nog in wml ompleuren
Ga je gang, niemand die je tegenhoudt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghehhehee je bent er snel bij.. helaas geen wap GSm dus dat moet ik voorbij laten gaan. Ik ga binnenkort wel es spelen met msXML en dan zou ik een got tracker kunnen maken want ik zie hier alleen Fok en T.net trackers. terwijl er ergens een xml document gemaakt wordt k ben effe de url kwijt maar k d8 dat ie van acm kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Op dinsdag 07 mei 2002 18:51 schreef Zoepnek het volgende:
Ik heb zelf ook een echte :+ CNN newstrekker gemaakt in een marquee maar als ik m thuis op mijn desktop plak doet ie t niet. Op mijn stageplek doet ie t wel gewoon lekker zoals t moet.

Stage: win2k
Thuis: WinME(helaas)
beiden: IE 6.0.0.2

http://members.home.nl/elema/cnnNews.html

kan iemand es zoeken waarom t vout gaat bij winMe ?
gelieve geen comment op mijn brakke code die wel werkt :D
Hey, die vind ik erg tof. Kun je die ook even zippen zodat ik 'm op mijn hd kan plaatsen en aan de ad stylesheet kan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

HotTopic roeleerd ;)
GoT Trackers zijn er ook al hoor, d'r is zelfs een hele thread voor gemaakt. GoT Tracker: klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:51

Hu9o

Schokkend

Ik heb hem er ook op staan. Ziet er mooi uit.
Alleen m'n tweakers headlines zijn niet up to date.
Ze zijn van 16:37. en ik heb dit geinstalleerd op 19:40 :? maar verder wel stoer dit!

Goed gedaan

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 19:16 schreef Device het volgende:

[..]

Hey, die vind ik erg tof. Kun je die ook even zippen zodat ik 'm op mijn hd kan plaatsen en aan de ad stylesheet kan koppelen?
........ eeehm vent het hele bestand is 9kb ik denk dat je dat met een blik-telefoonlijn nog kan trekken binnen 2 sec ---> rechtermuisklik op de link en dan doel opslaan als.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 19:17 schreef DeTeraarist het volgende:
HotTopic roeleerd ;)
GoT Trackers zijn er ook al hoor, d'r is zelfs een hele thread voor gemaakt. GoT Tracker: klaar!
aaaah vandaar nog niet geziend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

WOW :9

dit is echt cool...klasse man!!

Toch een klein vraagje: Zijn er al meerdere .html files gemaakt voor andere toepassingen? (heb geen tijd om 50+ pagina's met reacties door te lezen helaas...)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Op woensdag 08 mei 2002 00:25 schreef Wokkels het volgende:
WOW :9

dit is echt cool...klasse man!!

Toch een klein vraagje: Zijn er al meerdere .html files gemaakt voor andere toepassingen? (heb geen tijd om 50+ pagina's met reacties door te lezen helaas...)
Het geeft Tweakers, Fok!, WebWereld, CNN, GoT en weer trackers qua html files volgens mij.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 02:49 schreef Manuzhai het volgende:

[..]

Het geeft Tweakers, Fok!, WebWereld, CNN, GoT en weer trackers qua html files volgens mij.
k zal strax es alle pagina's doorworstelen en de links geven van iedere tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT Tracker - By MickMack
File Tracker (XML) - By DeTeraarist
Webwereld - By DeTeraarist
Formule1 - by A3-D
SlashDot - By DeTeraarist(de patser :+ )
CNN 1 - By DeTeraarist
CNN 2 - By /me

Er zullen best nog wel een stapel meer zijn maar ik ben nu effe uitgezocht.
wordt vervolgd (misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Heej bedankt :)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Niet online
Ey zou iemand ook niet een winamp control kunnen proggen?
Daar zijn mijn skills niet goed genoeg voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Laten we dit topic verlaten (mag dicht, modje?).

[topic=489390/1/100]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Lijkt me wel eens een aardig idee :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.