Welke laptop, Toshiba of Fujitsu Siemens?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
We hadden Dell laptops maar die mogen we door mantelovereenkomsten niet meer kopen.
Nu heb ik er weer 4 nodig en we hebben de keuze uit een Toshiba of Fujitsu Siemens.

Fujitsu Siemens E-6646:
PIII 1066 Mhz, 14,1" TFT SXVGA (1400x1050),Ati Mobile Radeon 16mb DDR, 256MB ram, 20GIG, CDRW Combo, Integrated LAN (10/100) +V90 modem,

Toshiba Sat pro 4600:
PIII 1Ghz, 15" TFT, Trident XP Video met 16mb, 256MB ram, 20gig, cdrw/dvd Combo, Integrated LAN (10/100) +V90 modem.

We hebben met beide geen ervaring, de specs schelen niet zoveel dus keuze is moeilijk vind ik.

Is er misschien iemand hier zijn ervaringen met een van beide of misschien wel beide laptops wil delen?

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik heb zelf pas zo'n Fujitsu. Nu gebruik ik nog het oude model (P600), maar ga binnenkort op de nieuwe werken.

Geen problemen mee gehad, perfecte machinetjes.... Alleen kon ik bji m'n huidige (oude) laptop een floppy en CD tegelijk gebruiken... Nu moet ik ze gaan wisselen :(

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Verwijderd

Ik zou voor de toshiba gaan :).
Heb al dikwijls gehoord dat toshiba het beste is voor laptops (ik ken enkele mensen die er één hebben)

Verwijderd

ikz al ookv oor de toshiba gaan simpelweg omdat hij een 15' scherm heefd, en een dvd-crd combo :9~

Verwijderd

Videokaart van Tosh. is alleen niet zo geweldig.

Siemens laptops daarintegen zijn weer niet zo sterk.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
toshiba, is ijzersterk, kunnen een boel hebben. De TU/e heeft fujitsu gehad maar gaat weer terug naar toshiba dacht ik.

Mijn pa heeft ooit zijn toshiba van de 1e verdieping op marmer laten kleteren, maar er was niks mis mee (kwam hij achter de volgende ochtend op zijn werk(toen durfde hij hem pas weer aan te zetten))

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Absoluut voor Toshiba gaan... Op werk kom ik vaak in aanraking met Toshiba's en Fujitsu dingetjes, en geloof me, die FS-dingen zijn maar brakke dingen... Vrijwel nooit problemen met Toshiba...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• sniperz
  • Laatst online: 07-08 14:34
Hi Ik heb zelf een Toshiba Sat Pro 4300 PIII 650 en heb een vriend die heeft een Fujitsu Siemens dat ding is nu al 3x terug geweest (dit zegt natuurlijk niks over Fujitsu Siemens het kan natuurlijk een maandag morgen Notebook zijn :) ) maar ga nu gewoon voor Toshiba ik ben er nog steeds blij mee

P@trick

Verwijderd

Beide topmerken wat betreft laptops, toch zou ik kiezen voor de Toshiba aangezien die een 15" scherm heeft wat toch best veel scheelt... :)

Overigens zou ik er wel gelijk een muis bij bestellen, omdat het werken met die 'joystick' nou niet echt geweldig gaat! ;)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als het zo weinig scheelt worden andere dingen belangrijk:

Welke muis zit er "onboard" ?
Mijn FS heeft zo'n pad, dat werkt prima, zo'n "clitt" schijnt gewoon minder te werken, is gewoon vervelend.

Die FS draait een beetje een vreemde resolutie, wat draait die toshiba, en wat lijkt je zelf het fijnst?

Wil je op het ding gaan gamen, of vooral surfen, anders zou je eens kunnen kijken welke kaart het snelst is.

Bekijk de specs eens echt goed, als je eraan kan komen:
Welke chipset, welke netwerkkaart onboard, welke geluidskaart, microfoontje? boxen?.
Alles waar de naam echt onbekend van is, dat kan een probleem opleveren, relatek onboard netwerkkaart is prima, maar als je kunt kiezen, kies dan voor een Intel of 3com.
Daarnaast is een chipset ook belangrijk, vergelijk ze eens met standaard desktop borden, welke chipset heeft dan je voorkeur.

Daarnaast puur de layout en formaat, ziet het ding er lekker uit, is ie zwaar, lomp groot?

* TheGhostInc zou zelf voor de Fujitsu Siemens gaan, de videokaart staat me niet helemaal aan van de Toshiba, maar ik wil dan ook Linux kunnen draaien.

Dat is natuurlijk ook een belangrijk punt, wil je er een bepaald OS op zetten?

Daarnaast kun je even kijken welke laptop veel opties heeft die je niet gebruikt :), als ze er niet op zitten, kunnen ze ook geen conflict geven

• TheGhostInc
  • Niet online
* TheGhostInc Bedenkt nog iets:

Ga voor de gein eens op zoek naar drivers voor beide laptops, ik weet van Fujitsu Siemens dat dat meestal er goed uit ziet, er is niks vervelender dan dat je nieuwe drivers nodig hebt en ze gewoon niet te vinden zijn.

Verwijderd

Als er een van beide een touchpad heeft, neem'm
Die clits zijn echt k*t |:(

Verwijderd

toshiba heeft als voordeel DVD speler groter scherm.
siemens heeft als voordeel snellere proc en heel goede videokaart

ikzelf zou voor de siemens gaan omdat ik die radeon belangrijker vind dan een groter scherm en dvd.
Dvd's kan ik ook al thuis kijken. :)

• TheGhostInc
  • Niet online
Ok, ik ben vandaag irritant, maar de links die je gegeven hebt verwijzen niet helemaal naar de specs die je geeft, maar waarschijnlijk zit dat wel goed.

Ik zou zelf toch voor de Fujitsu Siemens gaan, ze zijn gewoon net iets lichter, net iets compacter en gaat iets zuiniger om met z'n batterij.
(Of heeft een grotere capaciteit als batterij)

Ik weet dat de TU/e weer terug is naar Toshiba, maar ik heb ze gezien, en ik zou toch voor mijn FS kiezen, zelfs al heeft ie mindere specificaties (Cel 500 tegen P3 1Ghz)
Gewoon omdat ik er vooral mee surf, en mobiel moet kunnen zijn, dan zijn batterij en goede muis veel belangrijker.
(daarnaast hebben de laptops bij de TU weer kleinere schermen dan de FS, wat ik zelf er belangrijk vind, een groot scherm)

* TheGhostInc bied wel zijn verontschuldigingen aan voor de vele reacties, maar had zelf niks te doen.

Verwijderd

vanuit helpdeskwegen zou ik zeggen: neem maar de Toshiba. Ben zelf niet zo'n fan van FS, tenzij je alle drivers kan vinden en hem zelf kan inrichten!

Verwijderd

/me heeft betere ervaringen met thoshiba, en zou voor toshiba gaan :)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Even ter info:

Toshiba is sinds 1 maand overgestapt op touchpads, maar dit is alleen nog bij nieuwe modellen gebeurd. Als je dus een nieuw model koopt, heb je iig geen last van zo'n kl*te clit...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Over die "clit" dingen niet eens nagedacht. Dacht dat allee laptops tegenwoordig een touchpad hadden.
De "Delletjes" die we nu hebben hebben beide overigens, maar dat doet er nou niet toe ;)

Zal er nog eens naar kijken. Zo'n "clit" is inderdaad klotuh om mee te werken.

En wat OS betreft, komt Win2000 op.

Bedankt voor de reacties allemaal.
(meer zijn natuurlijk nog welkom.... :)

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:15

Crusader

Arc Nature

Heej Forrrrcie
ik zou voor de Toshiba gaan...

(was kop of munt, tis kop geworden)

:P

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Wat is er mis met die trackpoints. Ik heb hem juist hierom gekozen. Een IBM trouwens (ook een goed merk laptop)

Zo'n touchpad lijkt mij een beetje kwetsbaarder dan een trackpoint. Zwak punt vind ik. Maar je moet het zelf ervaren wat je het fijnste vind.

Qua laptop kun je eventueel een voorkeur hebben voor een merk. Of puur gaan kijken naar de specs en constructie van de laptop. Ik vind zelf de gebruiksduur van de batterij ook erg belangrijk.
En het gewicht? Veel verschil in?
Een groter scherm is leuk maar maakt hem ook weer ietsje groter/zwaarder?

• EricJFKleijssen
  • Laatst online: 29-07 16:53

EricJFKleijssen

Seti@Home : Rasputin

Hé Forcie,
Let maar niet op crusader ha ha....da's allemaal veel te lastig nu met die € ..moet je eerst weer omrekenen en zo |:(

Ik zou kiezen voor de beste reparatie-optie....d.w.z. die leverancier die kapotte apparaten zelf op komt halen...dat scheelt 'ons' nl het meeste werk 8-)

Youth and skill are no match for experience and treachery.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 17:08 schreef The-Force het volgende:
We hadden Dell laptops maar die mogen we door mantelovereenkomsten niet meer kopen.
Nu heb ik er weer 4 nodig en we hebben de keuze uit een Toshiba of Fujitsu Siemens.

Fujitsu Siemens E-6646:
PIII 1066 Mhz, 14,1" TFT SXVGA (1400x1050),Ati Mobile Radeon 16mb DDR, 256MB ram, 20GIG, CDRW Combo, Integrated LAN (10/100) +V90 modem,

Toshiba Sat pro 4600:
PIII 1Ghz, 15" TFT, Trident XP Video met 16mb, 256MB ram, 20gig, cdrw/dvd Combo, Integrated LAN (10/100) +V90 modem.

We hebben met beide geen ervaring, de specs schelen niet zoveel dus keuze is moeilijk vind ik.

Is er misschien iemand hier zijn ervaringen met een van beide of misschien wel beide laptops wil delen?
[totall off topic]
mijn koe is mooier
[/totall off topic] :9 sorry hoor het moest er effe uit

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik zou persoonlijk voor de Toshiba gaan. Zeker als ik kijk naar de ervaringen die ik met beide merken heb (ik heb hier zowel een Fujitsu Siemens Lifebook als een Toshiba Tecra 8200 tot mijn beschikking). De Toshiba voelt gewoon net iets steviger aan, is heel degelijk en de ondersteuning wat betreft drivers en onderdelen is heel goed. De Fujitsu daarentegen vind ik een beetje goedkoop en gammel aandoen, hoewel met de prestaties weinig mis is. Zelf vind ik zo'n trackpoint overigens fijner dan een touchpad, maar dat is heel persoonlijk, natuurlijk :).

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Topicstarter
Vind het moeilijk hoor, ben er nog niet uit welke te kopen....

• rik
  • Laatst online: 13-08 09:39

rik

*kick*

Welke heb je uiteindelijk gekocht?
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met Siemens laptops, dus mocht je er een hebben please post een reply!
Pagina: 1