Toon posts:

Sim schrijven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Negotiator : wat is er mis met sim dumpen? zover als ik weet is dat toegestaan (net zoals het is toegestaan om een sim-dump te maken van je canal plus kaart).
Ik meen dat dit onder het zelfde wet valt als het mogen maken van 1 backup van software (ga maar na als je simkaartje kapot is, kost je 35 piek bij kpn ... of als je je pukcode niet weet of what ever...).

Het heeft in ieder geval NIETS te maken met unlocken van je toestel ... mijn toestel was toch al unlocked (normaal als je een toestel los koopt).

Maar nogmaals ... ben nieuwsgierig naar je motivatie.
Had dit ook liever via mail gedaan, maar ook jij hebt je mail hidden staan ;-)

MW.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[forum=4] >> [forum=15]

Mijn mailadres is opzich niet zo heel erg moeilijk te raden, gezien de meeste modjes nickname@tweakers.net hebben kon je raden dat de mijne negotiator@tweakers.net is, maar dat terzijde.

De software waar je om vraagt leent zich heel goed om bijvoorbeeld een data-dump te maken van je kaartje als 'ie vol is, en als je kaartje leeg is weet de oude dump er overheen te zetten, en dit is slechts één voorbeeld van de (illegale) mogelijkheid die dit soort software biedt, vandaar dat ik het topic dicht gooide.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 20 december 2001 14:44 schreef Negotiator het volgende:
Mijn mailadres is opzich niet zo heel erg moeilijk te raden, gezien de meeste modjes nickname@tweakers.net hebben kon je raden dat de mijne negotiator@tweakers.net is, maar dat terzijde.
Hij staat ook gewoon hierin, neem ik aan: [topic=221082/1/50]

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 14:47 schreef ACM het volgende:
Hij staat ook gewoon hierin, neem ik aan: [topic=221082/1/50]
Jazeker :)

En ook op de index achter Lieve Adjes :)

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op donderdag 20 december 2001 14:44 schreef Negotiator het volgende:
De software waar je om vraagt leent zich heel goed om bijvoorbeeld een data-dump te maken van je kaartje als 'ie vol is, en als je kaartje leeg is weet de oude dump er overheen te zetten, en dit is slechts één voorbeeld van de (illegale) mogelijkheid die dit soort software biedt, vandaar dat ik het topic dicht gooide.
Inderdaad. Het leent zich ervoor. Topics die gaan over CD-writers gaan toch ook niet dicht, terwijl heel GoT niks anders doet dan illegale kopieen maken? Ik vind dat zo'n topic gewoon open mag blijven, want het is geen illegaal waar. Net als een datakabel niet illegaal is.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

t gaat hier toch wel ff over de foute write software..
kijk t uitlezen is opzich nog niet illegaal maar zodra je je sim gaat proberen te writen ben je illegaal bezig :+
je kan namelijk met zulke software ook telefoonkaarten enz opladen wat dus niet de bedoeling is :+

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 15:16 schreef ErectionJackson het volgende:
Inderdaad. Het leent zich ervoor. Topics die gaan over CD-writers gaan toch ook niet dicht, terwijl heel GoT niks anders doet dan illegale kopieen maken? Ik vind dat zo'n topic gewoon open mag blijven, want het is geen illegaal waar. Net als een datakabel niet illegaal is.
Ik geef toe dat het een grijs gebied is, maar juist daarom vond ik het nodig een beslissing te nemen: daarmee breng je zoiets ter sprake.

Ik wil het hier graag even met een moderator I&T (havana of johnny appleseed) over hebben, en zij mogen uiteindelijk beslissen of dit op het forum thuishoort. Uiteraard zal dat met terugwerkende kracht invloed op mijn beslissing hebben:
  • Wordt het toegestaan, trek ik slotje & waarschuwing in. <li>Wordt het niet toegestaan, blijven ze staan.
</li>

Zie het maar als een soort proefproces :P

Het uitlezen (en een backup maken van) je simcard is namelijk opzich niet illegaal, maar er wordt gevraagd om zowel readers als writers, en vooral voor het schrijven (herprogrammeren) van je simkaart kan ik meer illegale dan legale redenen verzinnen.

De kernvraag moet dus eigenlijk zijn in hoeverre het schrijven van je simkaart illegaal is, en daarvoor ga ik ook even onze jurridisch adviseur (jaja, zo'n groene spinazie usert) raadplegen :)

Ik heb trouwens even de topictitel getweakt.

=[edit]=
Basicly zeg ik met heel veel woorden wat mafiasven met 2 zinnen zegt :o

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Het ligt eraan in welke context zo'n vraag gesteld word, Ik kan nog wel een paar dingen verzinnen die je er mee kan doen, en die zijn geen van alle legaal, De simkaart lezers zijn gemaakt om voor instanties die hun eigen simkaarten willen onderhouden dat te doen, en voor thuisgebruikers om hun telefoonboek te back-uppen, maar zodra je de hele sim wil gaan dumpen ben je illegaal bezig, dit heeft te maken met de licenties die in zon chip zitten.

Met andere woorden er is voor een thuisgebruiker geen legale toepassing om een SimKaart te dumpen, en Schrijven.
Wil je voor je zelf een ChipKaart Systeem beveiliging hebben krijg je de chipkaarten met de bijbehorende software, en dan zal die software alleen voor die toepassing werken.
Maar welke thuisgebruiker wil een Chip BeveiligingsSyteem?? Is veel te duur en veel te onderhoudgevoelig.

In mijn ogen is er juist gehandeld door het topic te sluiten.

Verwijderd

wat speedy b zegt klopt.. De provider heeft meestal ook nog eens in de algemene voorwaarden een kopje waar staat dat de sim eigendom blijft van de provider wat ook wel inhoudt dat jij hem alleen mag gebruiken voor normaal gebruik en niet voor allerlei prog toestanden enz

[edit] typo :)

[edit2]
en nog een reden:

speedy b vraagt dyuidelijk wat de topicstarter van plan was.. en de topicstarter had makkelijk specifiek kunnen zeggen van luister eens ik wl b.v. een database maken met telefoonnummers.. maar hij noemt t fokken beetje vaag imo

t fokken zelf klinkt al niet erg fris :+

[edit3]
Ik meen dat dit onder het zelfde wet valt als het mogen maken van 1 backup van software (ga maar na als je simkaartje kapot is, kost je 35 piek bij kpn ... of als je je pukcode niet weet of what ever...).
dit is wel ff heel wat anders :+ als je bij kpn een simmetje bestelt krijg je gewoon een nieuwe waar jou nummer op geprogd staat. Er staat geen backup op van andere gegevens zoals telefoonboek enz. Dus ook niet erg sterk argument imo :+

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Op donderdag 20 december 2001 14:38 schreef madwil het volgende:
Negotiator : wat is er mis met sim dumpen? zover als ik weet is dat toegestaan (net zoals het is toegestaan om een sim-dump te maken van je canal plus kaart).
Volgens mij staat er in de Algemen voorwaarden van Canal+ dat dit juist niet mag, maar ik kan me vergissen, of jij hebt andere algemene voorwaarden.
Van Software mag je geen Back-Up hebben, net zoals dat niet mag van muziek cd's. Dat iedereen het doet wil niet zeggen dat het mag.
Bij muziek cd's is het zo dat het wordt toegstaan maar dat heeft meer te maken met een maas in de wet die nooit gedicht is, het opnemen van de radio, met software is dit anders, vroeger met de c64 was het mogelijk om software op te nemen van de radio, De enige uitzondering is als je uitdrukkelijk toestemming hebt van de leverancier van de software dat je een backup mag maken.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

tsja, dit is weer zo'n vraag waarbij het imho niet duidelijk is of het nou wel of niet illegaal is. Ik vind zelf van niet, maar goed. Een paar maanden geleden heb ik er ook eens een LA topic over gestart (over unlocken was dat). GaMeOvEr zou dat toen uit gaan zoeken, maar ik begin me af te vragen of ie ooit wel antwoord heeft gegeven...ff zoeken... :)

edit:
[quote]
Op vrijdag 31 augustus 2001 22:54 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik vind dit een lastige, voor beide standpunten is wat te zeggen. Ik moet nu helaas offline, ik probeer dit zo spoedig mogelijk op te pakken. (Maximaal maandag...)
[/quote]

[quote]
Op maandag 03 september 2001 15:40 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik wil even melden dat ik er mee bezig ben, niet dat mensen denken dat ik het vergeten ben. ;)
[/quote]

en toen werd het stil.......
hmmm GAMEOVER!!!!!! ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 17:43 schreef kamstra het volgende:
tsja, dit is weer zo'n vraag waarbij het imho niet duidelijk is of het nou wel of niet illegaal is. Ik vind zelf van niet, maar goed. Een paar maanden geleden heb ik er ook eens een LA topic over gestart (over unlocken was dat). GaMeOvEr zou dat toen uit gaan zoeken, maar ik begin me af te vragen of ie ooit wel antwoord heeft gegeven...ff zoeken... :)

[..]

en toen werd het stil.......
hmmm GAMEOVER!!!!!! ;)
Ik herrinnerde me inderdaad het zelfde topic en heb het even opgezocht. Een link naar dat topic is zelfs opgenomen in het stukje FAQ I&T over unlocken, als toelichting op waarom het eigenlijk niet wordt getolereerd.

Zoals je overigens kunt zien, heeft zeef toen de jurridische uitleg gegeven die vrij duidelijk aangeeft waarom het niet mag, of in ieder geval zwaar twijfelachtig is tot de rechter er uitspraak over doet, en we er dus tot die tijd om diverse redenen verstandig aan doen om het niet op het forum toe te laten.

Zeef stond welliswaar nog niet officiëel bekend als adviseur, maar het verklaart denk ik wel waarom GaMeOvEr niet meer in eigen persoon gereageerd heeft :P

Overigens was GaMeOvEr op dat moment bemiddelaar, die taak heb ik nu van hem overgenomen, duseuh.. "u riep? zegt u het maar *D" ;)

Zoals je in mijn vorige post overigens al kon lezen heb ik zeef reeds gevraagd zijn jurridisch licht over dit topic te laten schijnen :)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wow :) ik wordt beroemd zie ik, mijn topic staat gelinkt in de FAQ *D ;) .....
btw. Zeef was er idd goed mee bezig :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1