Toon posts:

mouseware zonder snellere ps2-refresh?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in had een gewone trackball van logitech (aangesloten via ps2), en het meest koele van de mouseware-software (vond ik tenminste) is dat je de ps2-refreshrate omhoog kon gooien zodat je pijltje veel soepeler over het scherm beweegt

nu heb ik net een corless trackball gekocht, werkt allemaal perfect, maar die optie staat er nu niet meer bij!! m'n pijltje beweegt weer net zoals eerst, weet iemand of ik die optie ook hierbij kan gebruiken??

Verwijderd

Zover ik weet werkt deze optie alleen als je een muis MET draad hebt.

Misschien is het zinloos om de PS/2 refresh rate hoger te zetten, omdat de communicatie tussen je muis en je onvanger radiografisch is. Dat betekent een stuk tragere data-overdracht dan met draad. Volgens mij heeft een hogere PS/2 refresh-rate dan ook geen zin.

Dit verhaal heb ik uit mijn duim gezogen, maar het lijkt me logisch dat dit de reden is dat die optie niet verschijnt met cordless modellen.

Er is op het internet ook een programmatje te downen waarmee je je PS/2 refresh rate handmatig kan tweaken.
http://www.google.nl/search?q=ps%2F2+refresh+rate+download&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Succes :)