DVI echt vooruitgang?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een Philips 170B 17" TFT met dvi aansluiting, en ik heb al sinds ie uit was een GF2gts van Asus, de V7700.
Ik ben nu veel bezig met video bewerken en bijvoorbeeld ook het omzetten van demos van bijvoorbeeld Unreal Tournament naar Avi files dmv tv-out naar vcr en dan met tv-in naar .avi
Als ik op dit moment iets naar vcr wil zetten doe ik een oud ati kaartje in me pc met tv-out en op die manier wil het wel, maar ik ben dit omwisselen zat, dus ga ik een videokaart met tv-out kopen, maar:

nu zit ik met een luxe probleem, op de HCC dagen wil ik eigenlijk de Leadtek GF3 Ti500 gaan kopen met video-out en dvi aansluiting, voornamelijk omdat hij een goed 2d beeld geeft en dat icm dvi kabel en aansluitingen nog beter zou zijn. Ik gebruik nu een aparte miro tv tuner kaart als video-in en graag zou ik alles in 1 willen, dus DVI aansluiting, video in en uit.
Ik ken geen kaart die hierover beschikt dus moet ik een keuze maken, dus of een Leadtek GF3 met dvi en video-out en mijn Miro tv-tuner kaart OF een GF3 met video in en uit.

Kortom, is die DVI aansluiting de moeite waard voor de beeldkwaliteit of kan ik beter een minder goede 2d kaart nemen (De leadtek is volgens mij de beste GF3 voor goede 2d kwaliteit) en dan een GF3 met video in en uit en dus die Miro kaart eindelijk uit me systeem halen?

Alvast bedankt!

Replace fear of the unknown with curiosity | 33,5 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan ook eens kijken voor een ATi Redeon 8500 Retail, heeft ook Video in - video out geloof ik. en mooie 2D en goede 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 08:45 schreef Cartman! het volgende:
Je kan ook eens kijken voor een ATi Redeon 8500 Retail, heeft ook Video in - video out geloof ik. en mooie 2D en goede 3D
Maar die Leadtek heeft van zichzelf al een goede 2D en ook nog eens DVI wat dat nog beter zou maken, en ik wil een NVidia geen Ati :)

Oftewel, moet ik gaan voor een kaart met minder goede 2D en zonder DVI maar met Video uit en in, of een DVI kaart met alleen Video uit en dan maar mijn Miro tv-tuner kaart gebruiken als Video in?

Oftewel weegt de meerwaarde van de 2d kwaliteit + dvi op tegen video in :)

Anders geformuleerd: zouden jullie kiezen voor dvi+video uit en dan met de Miro kaart video in, of een kaart met video in en uit zonder dvi en dat ik die Miro kaart eruit flikker :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 33,5 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34031

Koop gewoon een goede kaart voor videobewerking met DVI. DVI kwaliteit is op elke kaart toch hetzelfde aangezien het digitaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 18:33

Milmoor

Footsteps and pictures.

De 8500DV heeft DVI, tv-tuner en video in. Waarschijnlijk in december leverbaar.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 13:23 schreef Zotty het volgende:
Koop gewoon een goede kaart voor videobewerking met DVI. DVI kwaliteit is op elke kaart toch hetzelfde aangezien het digitaal is.
Maar ik neem aan dat er nog steeds filters aan te pas komen en ik las op de tweakers.net frontpage dat de Leadtek de beste 2d kwaliteit heeft, zelfs beter dan de Matrox kaarten, zijn die met dvi dan niet meer nodig? Of is dat een digitaal->analoog verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 15:00 schreef Joost E. Boere het volgende:
De 8500DV heeft DVI, tv-tuner en video in. Waarschijnlijk in december leverbaar.
Tv-tuner en video-in, maar ook video uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee, DVI werkt dus niet met filters, de digitale informatie van je GPU blijft digitaal.

Normaal CRT:

Digitaal signaal -> Ramdac -> monitor

Analog TFT scherm

Digitaal signaal -> Ramdac -> adc -> scherm

DVI TFT scherm

Digitaal signaal -> scherm

DVI CRT (komen er aan)

Digitaal signaal -> Ramdac (in scherm) -> monitor

Oftwel, koop een snelle videokaart met DVI uitgang, en vergeet de beeldkwaliteit in alle reviews, daar heb je GEEN last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Maar dan zit ik nog steeds met hetzelfde probleem, ik wil een NVidia kaart, geen Ati ofzo dus! en video-out, video-in en dvi, laten we dan even de goede 2d kwaliteit van die leadtek vergeten, is dan de 2d winst van dvi groot genoeg om er een videokaart voor te kopen en mijn miro kaart te blijven gebruiken of is de kwaliteits winst zo klein dat ik beter voor een gf3 met video in en uit zonder dvi kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
^^^^^^^^^^

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Tja, ga zondag naar de HCC en weet nog steeds niet welke ik ga halen, de Asus V8200 Ti500 met video-in en video-uit OF de Leadtek Ti500 met DVI (voor mijn TFT scherm) en video-uit en mijn Miro kaart met tv-in blijven gebruiken...

Wat zouden jullie doen?

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Haal gewoon die ASUS.
Als je per se een DVI-aansluiting wilt, moet je maar een Radeon nemen, en dat wil je niet.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 16:10 schreef RAILGUNNER het volgende:
Haal gewoon die ASUS.
Als je per se een DVI-aansluiting wilt, moet je maar een Radeon nemen, en dat wil je niet.
Ik ga ook niet moeilijk doen, ik neem gewoon die Asus, fuck de beeldkwaliteit :)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Volgens mij bestaat er geen kaart met DVI en ViVo.
Je hebt altijd maar 2 vd 3.
Daar moet je dus uit kiezen.
Als de DVI je minder boeit dan de ViVo, is er bv. de Radeon 32 DDR All-in-Wonder, maar die is traag in 3d.
De Radeon 8500 A-I-W is dan wel snel, maar je wilt geen ATi.
Als je huidige Miro kaart je bevalt, zou ik (bij nader inzien) toch maar voor de Leatek gaan.
De 2D schijnt beter te zijn en je hebt die DVI-aansluiting.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Het schijnt dat de Abit Siluro GF3 Ti500 DVI+Tv-out+Tv-in heeft dmv van een vaag stekkertje, dat zou de perfecte kaart zijn, alleen weet ik niet of ik ABit kwa videokaarten nou wel zo graag wil.....

www.abit-usa.com/cgi-bin/eng/news/viewnews.pl?action=news&id=20011025054023

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 16:21 schreef RAILGUNNER het volgende:
Veel...
Het schijnt dus dat als je DVI gebruikt je de filters niet gebruikt dus de betere beeldkwaliteit die de kaart heeft door de filters gebruik je niet.....

DVI is wel beter dan normaal maarja ik weet dus niet of ik het verschil echt zal zien.

Niemand kan ook een keuze maken, ik denk dat ik de Asus doe omdat ik dan nooit meer die miro drivers hoef te installeren, een pci kaartje minder in me pc heb en video-uit en video-in met veel meer fps heb.
Ook brengt Asus vaker drivers uit en vind men vaak het merk Leadtek minder, maarja wat daarvan waar is :)

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 20:34

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Houd er ook rekening mee dat als je een videokaart met tv-in koopt je dus géén kaart koopt met een tv-tuner. Dus als je je Miro-kaartje er dan uit haalt kan je geen tv meer op je pc kijken...

De tv-in die je op de meeste videokaarten vindt zijn video-ingangen maar er zit dan dus geen tuner op de kaart (er zijn uitzonderingen, maar dan moet je het vooral in de ATi-hoek zoeken)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 16:44 schreef MrTinux het volgende:
Houd er ook rekening mee dat als je een videokaart met tv-in koopt je dus géén kaart koopt met een tv-tuner. Dus als je je Miro-kaartje er dan uit haalt kan je geen tv meer op je pc kijken...

De tv-in die je op de meeste videokaarten vindt zijn video-ingangen maar er zit dan dus geen tuner op de kaart (er zijn uitzonderingen, maar dan moet je het vooral in de ATi-hoek zoeken)
Daar heb je gelijk in, maar daar gebruikte ik hem al niet voor, en als ik dat zou willen zap ik wel met me videorecorder die daarna naar de video-in gaat...

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-04 21:22

Apache

amateur software devver

ik heb een gainward GF3 golden sample, die heeft video-in, out en dvi en zo'n standaard ding :)

erg koele kaart en spectaculair goed 2D beeld

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 17:50 schreef Apache het volgende:
ik heb een gainward GF3 golden sample, die heeft video-in, out en dvi en zo'n standaard ding :)

erg koele kaart en spectaculair goed 2D beeld
Mhm, dat is dus misschien een oplossing :)

Ik zie op de site dat je een keuze kan maken tussen of DVI gebruiken op dat moment of ViVo gebruiken, nu kan ik dus wel naar normale aansluiting overschakelen als ik de ViVo gebruik, bevalt die kaart verder goed?

Heb je er nog op of aanmerkingen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5056

Ik heb een Neove 17,4 TFT scherm met DVI en analoge aansluiting, ik heb beide kabels (DVI,analoge) aangesloten op mijn scherm en mijn Leadtek GF3 videokaart, ik kan in de drivers kiezen welke aansluiting ik wil gebruiken.
Als ik switch tussen analoog naar DVI zie ik toch echt duidelijk verschil, het beeld ziet er een stuk beter uit.
Ik zou echt voor een videokaart met DVI aansluiting gaan !.

Dennis
Pagina: 1