Toon posts:

Laag aantal Hrtz op monitor 'erg' ?

Pagina: 1
Acties:

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Hmmm misschien raar vraagje, maar ik stel hem toch maar:

in hoeverre is het erg als je monitor op een laag aantal Hrtz staat?

Ik vind 1280x1024 namelijk wel een hele fijne resolutie, alleen het probleem is dat mn monitor die reso alleen op 60 Hrtz draaiend krijgt. Nu heb ik mn monitor op 1152x864 op 75 Hrtz draaien, maar ik zat eigenlijk te denken: als ik hem nou eens gewoon een tijdje op 1280x1024 en 60 Hrtz laat draaien, en 'gewend raak' daaraan, is het dan in principe niet erg?

Ik bedoel in hoeverre kun je daar last mee krijgen met hoofdpijn ed? Of is het gewoon: als je er aan gewend bent, en je kunt er tegen, is het niet erg :?

Beetje vage vraag, maar ik was wel benieuwd naar jullie mening hierin :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Ja ik merk wel goed het verschil natuurlijk, zeker als je hem net verandert. Maar ik bedoel dus als je een lange tijd op 60 Hz draait, lijkt me dat dat verschil steeds meer weggaat omdat je er gewend aan raakt (lijkt me tenminste).

Ik bedoel, oude monitoren konden ook nooit echt hoge frequenties aan, en daar heb je vroeger toch ook altijd mee gewerkt.

Alleen omdat nieuwe monitoren hogere frequenties aankunnen, en omdat je daardoor het verschil weet, is het beter om een hogere frequentie te nemen lijkt me.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 15:10 schreef Courage het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dus eigenlijk dat je ook aan slechte omstandigheden prima kan wennen, maar ongemerkt toch last van hebt !
ja, zoiets vreesde ik dus al, en daarom opende ik ook dit topic. Om te discussieren of je werkelijk ongemerkt last er van kon krijgen.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Ik merk idd ook dat het bij lichte kleuren (met name wit) veel erger merkbaar is ja. Ik ben dus 75 Hz gewend, en dat werkt in principe lekker voor mij. Maar als mn monitor 100 Hz zou aankunnen, dan zou ik (denk ik) niet meer genoeg hebben aan 75 Hz. Zo zit ik dus een beetje te redeneren. Tis maar net wat je gewend bent en welke resos en refresh rates je al hebt ervaren.

Naar een hogere refresh rate veranderen is natuurlijk altijd beter. Waar ik benieuwd naar ben of het nadelige gevolgen kan hebben als je het andersom verandert.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Mja kzal eens nieuwe drivers proberen te zoeken ervoor. Denk echter niet dat het gaat werken, tis idd een kwalitatief niet zo'n goede monitor (standaard monitor van Packard Hell)... In mn instellingen staat aangevinkt 'Dont show rates that monitor cannot display', heb ook al geprobeerd op 70 Hz te zetten, maar toen werd mn monitor zwart en stond er Out of range :P

Verder hou ik mn drivers meestal gewoon up to date met XP update...

maar kzal eens gaan zoeken :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Hmmm ben ff op zoek geweest, en kon alleen nieuwe drivers voor mn meesterlijke video kaart (not) vinden. Over wat voor soort monitor het is, kan ik dus nergens vinden. XP geeft alleen maar dat het een Plug en Play monitor is, van de meegeleverde Packard Bell specs word ik al helemaal niet wijzer.

Misschien als ik wist wat het type monitor ik had, en daar evt drivers voor kon downloaden, misschien dat het dan enig verschil zou kunnen opleveren.

Ik denk echter dat ik verdoemd zal blijven tot 60 Hz op 1280x1024.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee