Eizo Monitor (zwart scherm)

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31851

Topicstarter
Ik heb via via een Eizo 21" monitor gekregen. (30 KG >:) )

Nou wist ik wel dat ie stuk was, maar ik wil weten of het te maken is.

Dit is het probleem, wanneer je de pc aanzet, dan ziet hij wel een inkomend vga signaal, maar het beeldbuis blijft zwart.

Is dat te maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hoor je m wel inschakelen?
dus zo een "poef"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 18:54 schreef ikbenveldmuis het volgende:
hoor je m wel inschakelen?
dus zo een "poef"
Ja je hoort hem inschakelen, met pieptoon en dan zon "degaus" sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 11:55

Blauw

De Schreeuw

Dan is ie echt kapot denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Tjah, ik ben het met bovengenoemde eens

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Alle snoeren ff eruit halen en er weer terug in doen :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18020

Hoor je nog een klap maken, dat er spanning op het scherm staat??

Als ie dat niet doet, is de voeding defect, die kan je eventueel nog laten vervangen.

Anders hopen dat je garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 19:52 schreef VipTweak het volgende:
Hoor je nog een klap maken, dat er spanning op het scherm staat??

Als ie dat niet doet, is de voeding defect, die kan je eventueel nog laten vervangen.

Anders hopen dat je garantie hebt.
Ja hij doet alles wat een werkende eizo ook doet. Piep en dan peng (dat het beeldscherm aanslaat)
En nee er zit geen garantie meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

Exirion

Gadgetfetisjist

->[VB]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 19:10

smokalot

titel onder

welk type heb je? en 30KG is 30 kilogrammen?
Ik heb hier ook een 21" eizo staan, die had al kuren toen ik m kreeg, was ook een erg oude bak (ook erg zwaar), hij ging soms wel aan, dan hoorde je getik, klinkt als opstarten elektronen kanon, maar dan gaf ie geen beeld. Nu doet ie dat altijd...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 20:13 schreef joostb het volgende:
welk type heb je? en 30KG is 30 kilogrammen?
Ik heb hier ook een 21" eizo staan, die had al kuren toen ik m kreeg, was ook een erg oude bak (ook erg zwaar), hij ging soms wel aan, dan hoorde je getik, klinkt als opstarten elektronen kanon, maar dan gaf ie geen beeld. Nu doet ie dat altijd...
Het is een F77, en ja je hoort de elektronen canon aanspringen. Je kan ook op de knopjes aan de voorkant drukken en dan hoor je die bekende piepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Op vrijdag 02 november 2001 20:16 schreef italiano het volgende:

[..]

Het is een F77, en ja je hoort de elektronen canon aanspringen. Je kan ook op de knopjes aan de voorkant drukken en dan hoor je die bekende piepjes
Dat heb ik dus ook....
Ik heb volgens mij een flexscan f56i, die heeft BNC en sub-d aansluiting, de input moet je ook selecteren met knopjes, is dat bij die van jou ook?

Toen ie nog wel wat deed hoorde ik het getik/geknetter van elektronen kanon, en als ie dan ook beeld ging geven hoorde ik ook dat geknetter dat je bij de meeste CRTs en tvs hoort, en dan werd langzaam het beeld lichter... Jij hoort dat dus waarschijnlijk niet?

Ik heb het idee dat het een condensator ofzo is, ik heb dat ding dus echt heel vaak aan/uit gezet. ik heb m ook opengemaakt, en als ik m dan aanzet kon ik horen dat er iets aan de linker kant tikt. Heb je die van jou ook opengeschroefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 20:25 schreef joostb het volgende:

[..]

Toen ie nog wel wat deed hoorde ik het getik/geknetter van elektronen kanon, en als ie dan ook beeld ging geven hoorde ik ook dat geknetter dat je bij de meeste CRTs en tvs hoort, en dan werd langzaam het beeld lichter... Jij hoort dat dus waarschijnlijk niet?
Ik heb het knopje BNC selector ook, en ik hoor ook geknetter, hij maakt precies de zelfde geluiden als een GOED werkende Eizo monitor. :)
Alleen er verschijnt niks op het beeld.

Ik vraag maandag een ex collega van mij. Die heeft jarenlang monitoren gerepareerd bij Getronics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot

smokalot

titel onder

Op vrijdag 02 november 2001 20:47 schreef italiano het volgende:

[..]

Ik heb het knopje BNC selector ook, en ik hoor ook geknetter, hij maakt precies de zelfde geluiden als een GOED werkende Eizo monitor. :)
Alleen er verschijnt niks op het beeld.

Ik vraag maandag een ex collega van mij. Die heeft jarenlang monitoren gerepareerd bij Getronics :P
Post het hier ook ff plz, klinkt alsof we zo ongeveer hetzelfde probleem hebben. Mijn Eizo staat nu stof te verzamelen in de garage, en dat verdient ie imho niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25458

Je kan proberen om deze monitor te resetten op zijn fabrieks intellingen

sommige mensen kunnen niet van de knoppen af blijven en dan wil ie wel is een zwart beeld weergeven

voor de reset instructies moet je ff op eizo.com kijken en
de handleiding neerhalen

suc7
Pagina: 1