Op woensdag 31 oktober 2001 11:00 schreef Llewella het volgende:
Het zijn dus mensen van buitenaf zoals ik verneem, oeh wat heb ik weer een goed instinct
maarre luite en xoror ga maar slapen, ik krijg rare associaties hier, die 2 l337 gasten uit hackers

(ehm dat is niet vernederend bedoeld, velen vinden de film lam, maar ik vond die 2 gasten extreem cool, gefreakte jappaners rulen in mijn ogen

)
Maar ok tis gebeurd...
Mijn mening erover:
Het defacen (vandaag weer een nieuw woord geleerd

) is niet netjes in mijn ogen.
Geen enkel systeem is 100% veilig, of althans dat mag een systeembeheerder nooit beweren...
Mensen zijn zeer ingenieus, ze zullen altijd wel een manier vinden om binnen te komen, de nieuwsgierigheid is daarvoor te hoog, en het ego ook, ik begrijp het gevoel maar al te goed...
Maar misbruik van dat feit maken

Dat is fout in mijn ogen...
Ik kan echter ook het statement begrijpen van het snel opgelost willen zien, het is geen geheim dat sommigen systeembeheerders 'lui' kunnen zijn en zoiets hebben van dat doe ik wel een keer, ik heb nu andere prioriteiten...
Maar er zit ook een stukje ego en macht achter, een stukje trots...
Het moet toch heerlijk zijn die macht dat je controle hebt over andere sytemen, dat je snel even overal tussendoor sneakt en weer snel wegglipt, ik krijg al een adreline kick van de gedachte, het is machtig mooi, in je dromen...
Een nettere manier is ervan uitgaan van de goodwill van de systeembeheerder en hem te overleggen over het feit dat er een klein foutje in het systeem zit, het zal misschien wat minder voldoening geven, maar je kan altijd de eer aan jezelf houden...