Playstation 2 volwaardige vervanger DVD speler?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 11:03 schreef Red devil het volgende:
Nog even voor alle duidelijkheid:

/me devil heeft allang een DVD speler gekocht dus men hoeft mij niet meer over te halen :+

Tis de Toshiba 210E geworden a 550 bij Mediamarkt.
550 piek :? :? :? De SD-210E :? :? :?
/me heeft incluis regiovrij maken er 800 voor gedokt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb ook een PS2 en een standalone dvd speler van philips en ik moet zeggen dat het beeld en geluid van de ps2 toch wel redelijk is. Mijn standalone vind ik net iets beter en wat fijner(kwa afstandbediening etc), maar het is toch een prima ding. Je hoort wel veel mensen zeggen dat het beeld van de ps2 een stuk minder is maar dan moeten ze hem wel GOED aansluiten. Niet die standaard klote scart kabel gebruiken of via je s-video maar je ps2 aansluiten met een ultimate scart kabel voor de ps2 die RGB ondersteund. Hier ligt het gewoon aan dat veel mensen zitten te zeiken over de beeldkwaliteit.

Als je het leuk vind om ook af en toe te gamen en soms een dvd te kijken dan is een ps2 echt niet zo'n slechte keus. Denk je dat je toch niet zoveel gamed dan zou ik voor een standalone gaan die misschien wat uitgebreider is en wat meer opties heeft dan een ps2.

En je kan met region X voor 79,- ook nog alle regio's bekijken op je ps2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Wat IS nou eigenlijk de allerbeste kabel om je dvd mee aan te sluiten die rgb ondersteunt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:33

jasjenl

Liab A Tymo

Op zaterdag 15 december 2001 14:12 schreef DMaarten het volgende:
offtopic:
Wat IS nou eigenlijk de allerbeste kabel om je dvd mee aan te sluiten die rgb ondersteunt :?
Ik denk dat dit wel aardig in de buurt komt, en dan met name de RGB only kabel die je onder typenr. AV 41 hier kunt vinden. Niet bijster goedkoop overigens, de kortste variant van die RGB kabel (1 meter) kost fl 213.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yikes, toch een beetje te duur hoor ;( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Neem gewoon de ultimate ps2 scart cable. Deze kost 49.95 bij www.dimensionplus.nl. Hier zit nml ook een switch op met gamemodus en dvdmodus. Op deze manier heb je dus ook geen last meer van groen beeld met dvd kijken.

Die scart van 2..,- piek is natuurlijk in verhouding voor die ps2 iets te overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 11:47 schreef Herretje het volgende:
Screenshot's, filmpjes, ...
PSOne suckte ook, N64 ni
Ach wat maakt dat soort gedoe nou weer uit, dit heeft toch nauwelijks iets te maken met dit onderwerp. Ga je puber klasgenootjes daar maar mee vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:48
Op zaterdag 15 december 2001 13:52 schreef DMaarten het volgende:

[..]

550 piek :? :? :? De SD-210E :? :? :?
/me heeft incluis regiovrij maken er 800 voor gedokt :(
Ja maar die van mij is niet regiovrij.
Dat vond ik persoonlijk niet erg, ik kijk toch alleen maar regio 1.
Verder heb ik 600 piek neergelegd omdat je normaal 1 jaar garantie hebt en ik heb nu 3 jaar uitgebreide garanatie.
(kost normaal 75 piek maar ik heb het voor 50, 550 + 50=600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIe van mij was normaal 700 piek, 100 piek extra voor ombouwen. Alsnog veel te duru blijkbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op zaterdag 15 december 2001 17:16 schreef middelkoop het volgende:

[..]

Ach wat maakt dat soort gedoe nou weer uit, dit heeft toch nauwelijks iets te maken met dit onderwerp. Ga je puber klasgenootjes daar maar mee vervelen.
Mee eens. Zulke posts doen mij bijna braken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
Hoi allemaal,

Ik heb net een ps2 gekocht en meteen wat films gehuurd en ik moet zeggen dat de DVD kwaliteit gewoon eruug goed is. Op mijn 60 Hz tv gewoon met de standaard bijgeleverde kabels wel. Het geluid vind ik ook dik in orde, heb het kabeltje gesplitst en direkt op mijn surround setje aangesloten. Je kunt het geluid ook nog versterken in het ps2 menuutje wat heel goed werkt. Natuurlijk zal je op een 100 Hz tv en dat vergelijken met top DVD speler verschil zien. Maar om gewoon ff na en voor het spelen een DVD'tje te kijken is het ding zeker goed. En als je een normale 60 Hz tv hebt zul je helemaal geen spijt van hebben.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Op woensdag 26 december 2001 23:34 schreef Miki het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb net een ps2 gekocht en meteen wat films gehuurd en ik moet zeggen dat de DVD kwaliteit gewoon eruug goed is. Op mijn 60 Hz tv gewoon met de standaard bijgeleverde kabels wel. Het geluid vind ik ook dik in orde, heb het kabeltje gesplitst en direkt op mijn surround setje aangesloten. Je kunt het geluid ook nog versterken in het ps2 menuutje wat heel goed werkt. Natuurlijk zal je op een 100 Hz tv en dat vergelijken met top DVD speler verschil zien. Maar om gewoon ff na en voor het spelen een DVD'tje te kijken is het ding zeker goed. En als je een normale 60 Hz tv hebt zul je helemaal geen spijt van hebben.
normale tv is 50hz die van jouw is misschien een ntsc

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:32

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op woensdag 26 december 2001 23:34 schreef Miki het volgende:
Hoi allemaal,

Helemaal mee eens, ik heb een PS2 nu een maand, is regiovrij & Modded met Neo2.2, zowel de Regio1 als 2 (die heb ik alleen liggen) worden perfect afgespeeld. Geluid vond ik een beetje aan de zachte kant, maar las net dat ik dit in het DVD menuutje een beetje op kon krikken dus ben benieuwt...

20*350ZO45°

• Miki
Op donderdag 27 december 2001 00:12 schreef arjandijk het volgende:

[..]

normale tv is 50hz die van jouw is misschien een ntsc
Dan is ie 50 Hz menneer.....maar het is een pal-tv :)

• Miki
Over dat geluid versterken van je dvd geluid van je ps2.
Kijk op blz 38 van je ps2 manual.

Verwijderd

Als je een goede en goedkope DVD-speler zoekt dan is misschien de pioneer dv-343 wat voor je. Is rond de 570 piek en is erg goed getest in Stereoplay (hifi blad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

ik heb nu al een half jaar een ps2 en sind gister een ultimate-scartcable damn dat verschil zie je dus echt goed in games! alle menus en kleinetekstjes zijn gewoon ineens opperduidelijk..

keb em alleen nog niet met dvd getest, je moet dan toch zo'n knoppie omzetten? ben je dan niet alle voordelen van RGB kwijt?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Pagina: 1 2 Laatste