Excuses, ik maakte een foutjeOp vrijdag 15 februari 2002 10:06 schreef wouter76 het volgende:
[..]

Excuses, ik maakte een foutjeOp vrijdag 15 februari 2002 10:06 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Probeer je HD diskette enkelzijdig te formateren onder MS-DOS? plak dan het extra gaatje af en formateer de diskette op de volgende manierOp dinsdag 19 februari 2002 13:02 schreef wimpie007 het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal
Ik heb al gesearched maar kon er niets over vinden.
Ik heb gisteren mijn MSX met externe Single Side 3,5 inch floppy drive uit de kast getrokken. Nu moet ik een paar nieuwe diskettes formatteren. Ik heb al gevonden hoe je dat ongeveer zou moeten doen: format a: /1 de 1 is op ss formatteren
Ik wil graag weten hoe ik een compatibele disk kan krijgen die ik op mijn msx kan gebruiken
Please help me!
Ff een aanvulling,
Ik krijg dan de foutmelding dat de parameters are not compatible.
Vertel, foto!Op woensdag 20 februari 2002 08:54 schreef Latok het volgende:
[..]
Het gaat beter nu, dank je....
Je zou die MSX toch gewoon nog kunnen gebruiken naast de pc? Of heb je last van ruimtegebrek? Dat was voor mij namelijk ook de reden om de MSX gedurende 5 jaren op zolder te stallen.Op woensdag 20 februari 2002 18:57 schreef freebie het volgende:
Ik heb hier een stuk of 7 MSX-en liggen, 1 MSX2 en 6 MSX1-en. Ik heb een aantal jaar alles gespaard van MSX, advententies gezet enzo. En aardig wat bij elkaar gekocht. Dus ik heb een aardige verzameling, ik heb zelf alle spellen op cassette en diskette, ook heb ik een aardige tijd geprogrammeerd in basic, het was een leuke tijd.
Totdat de MSX naar zolder moest en ik begon met mijn eerste PC, mn intel celeron 300mhz.
Idd. het beeld is op een pc mooier dan als op een echte MSX. En dát is ook precies wat ik er op tegen heb. Het ziet er op een pc té perfect uit. Een MSX monitor heeft nog echt van die beeldlijnen waardoor een spelletje er nog echt als een "videogame" uitziet en dat vind ik juist heersenOp maandag 25 februari 2002 18:05 schreef freebie het volgende:
[..]
Ruimtegebrek is niet zo het probleem, maar alles wat ik zou willen doen op de MSX kan ik ook gewoon op de PC, de oude spellen speel ik nog wel eens, maar dan gewoon in een emulator. Het beeld van een pc is toch mooier als dat van de MSX!
Onlangs heb ik ook nog een F1-Spirit gekocht naast een Parodius (met boekje en handleiding en doos in nieuwstaat voor 75 gulden, naja eigenlijk heb ik em van een maat gekregen voor mijn verjaardag ---> Thanx BootFailure!). Tevens nog onlangs een Panasonic FM-Pac voor 75 gulden, een Nemesis 3 gratis erbij.Op dinsdag 26 februari 2002 09:30 schreef _Swieep het volgende:
Swieepie heeft nog een Philips MSX en pas nog even op een rommelbeurs een F1 Spirit gekocht voor de S.C.C nu nog een FM-Pac of Pak en ik ben weer in business.
Heb nog de originele Metal Gear :-) en wacht na de SNES en PsOne versie op de PS2 versie.. en dan herleven de tijden ook weer!!
Je kunt best gelijk hebben, maar ik heb dit op verschillende MSX-meetings van diverse personen gehoord die ook erg actief zijn met vooral Japanse spellen.Op woensdag 06 maart 2002 02:55 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Uhm dit lijkt me dikke bullshit. Square en Micro Cabin zijn niet 1 en hetzelfde bedrijf. Zover ik weet is MicroCabin nog steeds onafhankelijk, en hoewel ze veel samenwerken met gigant Matsushita is dat bedrijf ook geen eigenaar van MicroCabin. In de hele bedrijfshistorie (20 jaar) wordt Square niet 1 keer genoemd...ergo: fabeltje.
Bedankt, vooral die van T&E kon ik niet vinden. Het is lastig zoeken als je niet weet waar die afkorting voor staatOp donderdag 14 maart 2002 15:27 schreef MrRudi het volgende:
[..]
LOLnouja...het is je vergeven...
Maar goede, es kijken...ouwe MSX fabrikanten die nog actief zijn:
Rare Ltd (voorheen dus Ultimate)
Technology and Entertainment Software (T&E) www.tes.co.jp
Compile Inc www.compile.co.jp (of www.zanacxzanac.com)
Micro Cabin www.microcabin.co.jp
Hal Laboratory www.hallab.co.jp
Nihon Falcom www.falcom.com
Konamiwww.kcej.co.jp www.konami.com
MSX-Enginewww.engine-software.nl
is de moeite wel waard denk ik om die even te bezoekenAnoniem: 29698 schreef op 20 juli 2002 @ 00:17:
Bussum is zojuist via MSX Resource Center aangekondigd en zal dit jaar op 5 oktober plaatsvinden.
Ik heb je daar vast wel gezien, maar om welk spel ging het dan?Anoniem: 41395 schreef op 27 september 2002 @ 13:32:
[...]
Ook ik zal er zijn met MSX-NBNO.
ik zal hier samen met een kameraad een spel demonstreren waar we mee bezig zijn die we begin volgend jaar hopen uit te brengen.
fMSX, maar die is helaas niet gratis. Wel gratis is ruMSX, op het geluid na is die ook wel prima te gebruikenAnoniem: 14248 schreef op 01 november 2002 @ 18:33:
overigens wat is nou een goeie MSX emulator voor op de PC?
Weet je toevallig ook wat voor nieuwe hard -en software daar getoond zal worden?Anoniem: 41395 schreef op 25 November 2002 @ 22:29:
Op 25 januari 2003 wordt de International MSX 2003 Fair gehouden van 10:00u - 17:00u, in 't Oude Theater, Bram v.d. Bergstraat in Oss. Deze locatie ligt recht tegenover het station en is voorzien van ruime gratis parkeergelegenheid.
Er worden diverse nieuwe MSX hardware en software getoond.
Kijk voor meer info op: http://msx4ever.xs4all.nl/msx-nbno
De entree is deze dag gratis!
Heb je nog een MSX of ben je nieuwsgierig naar wat er nog voor MSX allemaal te krijgen/zien is, kom gerust langs!
da's wel een feestje waard!Anoniem: 29698 schreef op 02 januari 2003 @ 16:03:
Bij deze even een voorspelling: 2003 wordt het jaar van MSX! (at least in Japan). 20 jaar MSX, and still not dead yet. Woohoo!
Catapult is ook een emulator dan?Vampier schreef op 27 januari 2004 @ 09:26:
openMSX 0.3.4 is uit!! binnenkort kom daarbij Catapult uit (voor het Linux en win32 platform)
bent u een "jonge knaap" of een "ervaren trekker"?Alieunited schreef op 29 januari 2004 @ 14:47:
<knip>
Maar denk toch dat ik die oude MSX even ga maken, niks is mooier dan spelen op de MSX en het liefst met de Joystick!! En dan vooral roadfighter!!! Met dat rooie autootje de rest ontwijkenof yabyumm
wie kent het niet!!
In de allereerste plaats heb ik em gekocht omdat ik al ongeveer 12 jaar zo'n apparaat wil hebben. Wat ik er mee ga doen? Ten eerste natuurlijk al mijn randapparatuur er op aan sluiten (hdd's e.d.) en genieten van de hogere lees en schrijfsnelhedenJazzy schreef op 09 februari 2004 @ 14:13:
[...]
Wow, gefeliciteerd! Welkom bij de club.
Ik ben benieuwd wat je er mee van plant bent eigenlijk...
Er is nog een tussenweg om toch redelijk snelle dingen met Basic te kunnen maken. Je zou dan KUN-Basic of Nestor Basic moeten gebruiken. Ook was er een compiler voor Basic programma's maar daar ben ik de naam even van kwijt. ML is en blijft natuurlijk het summumDJSmiley schreef op 12 februari 2004 @ 11:19:
[...]
Basic is way too traag. Ik had altijd te weinig basic ram, of mn proggies waren te groot
Zodra je wat grafisch wou doen waren er 2 opties: semi-grafisch: Eigen characterset gebruiken en beeldopbouw in ass.doen, of full grafisch en alles in assembler.
Zelf ben ik niet verder gekomen dan mn VDP aansturen in ML, had een kant-en-klare characterset die ingeladen werd bij het laden van spel, en weergave gebeurde vanuit basic / machinetaal (negatief weergeven van letters). Was geen spel, maar een menu. Source staat ook wel ergens op funet, zoek maar eens naar diskm30.pma (geloof ik)
Yep, that's the oneoCe schreef op 12 februari 2004 @ 11:27:
[...]
MCBC: MSX Club Basic Compiler
versie 2 deed het nog best redelijk altijd...
Ey Ivor! Alles wel? Je kent mij en Jelle vast nog welivor schreef op 21 maart 2004 @ 17:04:
[...]
Yep,
Mijn NMS8250 draait al meer dan anderhalf jaar als firewall/router (linux). Er zit een EPIA-800 in, de voeding (150W) was een beetje te groot dus ik heb de kast een beetje moeten ombouwen. Eigenlijk is deze kast te groot voor het mini bordje.
Het ene PCI slot is gevuld met een netwerkkaart. De power- en reset buttons werken, het powerledje zit aan de hdd.
Via een msx-emulator kan ik (met een draadloos toetsenbord) vanaf de bank weer msx-spelletjes op mijn tv spelen... Films kijken gaat redelijk...
Foto's van de kast:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Haha nou dat nou ook weer niet, maar lachen is dat project wel! Hopelijk breekt het een beetje door, want ik zou graag zo'n ding in mun auto bouwen... lcd schermpje eraan en ik zou helemaal de blits maken tussen het in auto's ingebouwde Playstation 2 geweld
Zekers volg ik dit topic nog. Ben zelfs nog wel actief met de MSXJazzy schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 09:40:
Het is je vergeven.
Maar hoe zouden we dit topic nog een beetje levend kunnen houden? ZIjn er nog andere (ex-)MSX-ers die dit topic volgen? Laat eens wat van je horen!
Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite
Tweakers vormt samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details