Onlangs hebben we onze glasvezelaansluiting gekregen en nu blijkt achteraf dat het modem niet op de juiste plek staat. Ik wil het modem ( Nokia XS-2426G-b via Delta ) 5 meter verderop plaatsen. Mijn vraag is, is dit mogelijk en welke kabel heb ik hiervoor nodig? Ik zie een hele wirwar aan kabels te koop staan op internet maar welke is de juiste? Bestaan er ook voor dit een soort van verlengkabels?
Je kunt wellicht beter Delta contacteren en aanvragen je aansluitpunt te verplaatsen. Kost wat, maar dan is het wel gelijk netjes.
I reject your reality and substitute my own
Het kastje aan de muur is niet zichtbaar, wel het modem. Dit staat op dit moment zowat midden in de kamer. Met een kabel te verlengen zou het mogelijk opgelost kunnen worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Twintweaker op 21-06-2025 10:32 ]
Dan heb je een netwerkkabel nodig 
Je glasvezelkastje zet het signaal van glas om naar ethernet, en dan haal je een netwerkkabel van 10 meter, en kan je je modem/router gewoon neerzetten waar je wilt
Je glasvezelkastje zet het signaal van glas om naar ethernet, en dan haal je een netwerkkabel van 10 meter, en kan je je modem/router gewoon neerzetten waar je wilt
Ey!! Macarena \o/
De Nokia heeft een glasvezel ingang, als je die wilt verplaatsen heeft ts een glasvezel verlengkabel nodig.RaZ schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:33:
Dan heb je een netwerkkabel nodig
Volgens mij moet onderstaande wel passen, moet TS alleen even kijken of zijn connector hetzelfde is.
https://amzn.eu/d/i3V21mp
[ Voor 58% gewijzigd door Ernemmer op 21-06-2025 10:46 ]
Ik wil het Nokiamodem 5 meter verderop zetten. Zo`n glasvezelverlengkabel zou de beste optie zijn. Welk type heb ik dan nodig?
Volgens mij zou het hem moeten zijn! Dankjewel alvastErnemmer schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:42:
[...]
De Nokia heeft een glasvezel ingang, als je die wilt verplaatsen heeft ts een glasvezel verlengkabel nodig.
Volgens mij moet onderstaande wel passen, moet TS alleen even kijken of zijn connector hetzelfde is.
https://amzn.eu/d/i3V21mp
Dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door Ernemmer op 21-06-2025 10:52 ]
Ik moet dus een verlengkabel hebben, die ik aan de ene kant in het aanlsuitkastje aan de muur kan steken en de andere kant aan de connector aan de kabelzijde van de Nokia.
Welke kleur heeft de connector van de kabel die je wilt verlengen? Groen of blauw? Die moet hetzelfde zijn als je verlengkabel.Twintweaker schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:52:
Ik moet dus een verlengkabel hebben, die ik aan de ene kant in het aanlsuitkastje aan de muur kan steken en de andere kant aan de connector aan de kabelzijde van de Nokia.
Nee. Je wilt geen verlengkabel.Twintweaker schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:52:
Je wilt gewoon een langere kabel. Als je een foto plaatst van de te korte kabel waarop de connectors zichtbaar zijn, plaatsen wij wel een linkje naar een langere kabel.
[ Voor 3% gewijzigd door Illusion op 21-06-2025 11:01 ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Inderdaad niet verlengen, maar gewoon de kabel vervangen door een langere. Heb ik ook gedaan met Delta en Nokia-modem. Het klepje op de Nokia moet je openschroeven, vervolgens kun je de bestaande kabel netjes verwijderen en de nieuwe erin klikken. En voor de andere zijde van de kabel moet je die witte plastic huls even overzetten die nu nog op de oude kabel zit. Kind kan de was doen.
Tjee😊inderdaad. Dat is nog beter.
Dat ga ik doen. Is de meest simpele en netste manier. Ik zie net pas dat aan de onderkant dat schroefje zit en onder het kapje de connector.
Als je de kabel kan vervangen voor een langere is dat inderdaad beter.Illusion schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:00:
[...]
Nee. Je wilt geen verlengkabel.
Je wilt gewoon een langere kabel. Als je een foto plaatst van de te korte kabel waarop de connectors zichtbaar zijn, plaatsen wij wel een linkje naar een langere kabel.
Klopt! Bijvoorbeeld deze: https://www.utp-kabel.nl/...bel-sc-apc-sc-apc-5m.htmlTwintweaker schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:42:
Laatste vraag.... Ik heb dus een SC/APC naar SC/APC kabel nodig, toch?
Dankjulliewel voor alle info en reacties :-)
Pagina: 1