Omada, Unifi, Instant on, Nebula, of?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
Ondertussen heb ik al een ruime periode een Omada omgeving draaien na daarvoor een Ubiquiti Unifi omgeving gehad te hebben. De stabiliteit heeft me verbaast en is gewoon uitstekend geweest.

Maar zoals zovaak, het jeukt om gewoon weer eens wat nieuws op te hangen en ben ik aan het snuffelen geweest naar wat voor systemen er zoal op de markt zijn.

HP Instant On - Murica
Unifi -Murica
Omada - China
Nebula - Taiwan

Ergens hoop ik voor +/- 500,- klaar te zijn voor een firewall/router + switch + 3 AP's.

Zijn er europese merken waar ik nu overheen kijk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik zou het niet meteen een systeem noemen, maar microtik komt van europese bodem.
en blijkbaar is er iets van Turris, uit Tsjechië

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Fritz!Box is Duits

Je kan ook hardware voorzien van OpenWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:18
Als het jeukt en je wilt tweaken: Mikrotik!

Ik ben niet mega onder de indruk van hun thuis wifi apparatuur (alhoewel de straalzenders het prima doen) maar de instelmogelijkheden zijn wel erg interessant.

Wil je gewoon stabiel Wifi/netwerk dan zou ik ook fritz aanraden mrja dat is ook weer zo saai :P

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 21:38

lier

MikroTik nerd

Ervaringen verschillen inderdaad als het gaat om MikroTik, bij mij draaien de wAP AX-en icm router en switch (precies wat je opgeeft) enorm stabiel. Heeft even wat tijd gekost en enorm veel tweaking.

Wat mij weer terug heeft gebracht bij MikroTik zijn twee dingen: super actieve gebruikersgroep (waar je ontzettend veel informatie kan vinden) en het feit dat ze mijn allereerste MikroTik router (RB951G-2HnD) nog steeds verkopen en ondersteunen (updates). En het feit dat ze naar de gebruikers luisteren is echt heel fijn!

Eerst het probleem, dan de oplossing