Wireguard client Ubuntu naar server op ASUS router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:39
Wij hebben sinds kort KPN glasvezel. Ik heb een Asus ET12 direct verbonden als router. Op de ET12 heb ik de ingebouwde Wireguard server aangezet. Op mijn telefoon kon ik door de Wireguard app te installeren en een QR code te scannen heel gemakkelijk verbinding maken met mijn interne netwerk. Dat draait allemaal prima.
Nu wil ik graag mijn laptop ook verbinden Deze draait op Ubuntu 24.04 LTS. Wireguard is geinstalleerd en up to date. Ik heb een nieuwe client aangemaakt op de ET12. Je hebt daar ook de mogelijkheid om een config file te exporteren. Deze heb ik naar mijn laptop gekopieerd en als wg0.conf in de map /etc/wireguard geplaatst. De inhoud hiervan is:

[Interface]
PrivateKey = ingevuld door de router
Address = 10.6.0.3/32
DNS = 10.6.0.1

[Peer]
PublicKey = ingevuld door de router
AllowedIPs = 0.0.0.0/0
Endpoint = mijnpubliekeIP:51820
PersistentKeepalive = 25

Als ik de verbinding start via wg-quick up wg0, dan verlies ik alle verbinding op mijn laptop. Ik ben vrij nieuw in Linux. Ik weet niet precies wat ik fout doe. Misschien goed om te vermelden dat ik ook ProtonVPN heb geinstalleerd op de laptop. Volgens mij gebruikt deze ook Wireguard. Ik weet niet of dat elkaar in de weg zit?

Excuses allemaal. Ik zat op het wifi netwerk van mijn werk en ergens gaf dat problemen. Gek genoeg kan ik dan wel via ProtonVPN verbinding maken, maar niet via Wireguard naar mijn eigen server. Na mijn hotspot van de mobiel te hebben gebruikt, werkt het allemaal wel.

[ Voor 9% gewijzigd door AgeOfPanic op 14-04-2025 23:55 . Reden: Probleem opgelost ]