Wat is dit en hoe krijg ik het los? (Buisombouw garage)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fahr
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik moet bij een aantal buizen die achter een ombouw in de garage zitten.
De ombouw zit vastgemaakt met een systeem dat ik niet eerder heb gezien, zie foto's;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhHXJ9wEFpBEQ_MXMBfd4QX8N0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHFqDn2QsWVL4oSWq9FfjXr0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dr73SDRfh9x2CJaoh9-1WSLklvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TtqfuHAW91djWIkQT8DhYhBX.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een witte, plastic dop en als ik de er uit frut zit daar onder een metalen cirkel. Het lijkt er op dat er 3 lipjes zijn die op deze cirkel zijn gebogen om het vast te zetten. Ik heb al geprobeerd of ik daar iets onder kan krijgen om ze terug te buigen, maar dat lijkt niet te lukken.

Weet iemand wat voor systeem dit is? En hoe ik het los kan krijgen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Fahr op 07-07-2024 16:53)

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Metalen isolatieplug (eendelig bevestigingselement voor de bevestiging van drukbestendige isolatieplaten en isolatieplaten in muur en plafond)
+ Thermal Cap

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Metalen isolatieplug (eendelig bevestigingselement voor de bevestiging van drukbestendige isolatieplaten en isolatieplaten in muur en plafond)
+ Thermal Cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fahr
LadyVodka schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:25:
+ Thermal Cap
Dat is m inderdaad. Dus het is een soort spijker-achtig iets wat er uit getrokken moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Fahr schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:29:
[...]
Dat is m inderdaad. Dus het is een soort spijker-achtig iets wat er uit getrokken moet worden?
Ja.
Ben je van plan om je isolatieplaat opnieuw te gebruiken? Voorzichtig dan, want je verliest de R-waarde door gaten en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fahr
LadyVodka schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:36:
[...]

Ja.
Ben je van plan om je isolatieplaat opnieuw te gebruiken? Voorzichtig dan, want je verliest de R-waarde door gaten en dergelijke.
Ik ben van plan deze plaat op precies dezelfde plek weer terug te zetten. Ik moet er alleen bij omdat er buizen achter zitten waar iets lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Fahr schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:37:
[...]
Ik ben van plan deze plaat op precies dezelfde plek weer terug te zetten. Ik moet er alleen bij omdat er buizen achter zitten waar iets lekt.
De isolatieplaat is (soms) aan de achterkant vastgelijmd met kit of lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fahr
LadyVodka schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:41:
[...]

De isolatieplaat is (soms) aan de achterkant vastgelijmd met kit of lijm.
Als dat het geval is, dan zal ie vervangen moeten worden... maar dat is ook geen drama denk ik. Ik ga kijken of ik m er af kan krijgen. Bedankt voor de info iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrieInDePan
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-07 08:29
Fahr schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:07:
Ik moet bij een aantal buizen die achter een ombouw in de garage zitten.
De ombouw zit vastgemaakt met een systeem dat ik niet eerder heb gezien, zie foto's;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is een witte, plastic dop en als ik de er uit frut zit daar onder een metalen cirkel. Het lijkt er op dat er 3 lipjes zijn die op deze cirkel zijn gebogen om het vast te zetten. Ik heb al geprobeerd of ik daar iets onder kan krijgen om ze terug te buigen, maar dat lijkt niet te lukken.

Weet iemand wat voor systeem dit is? En hoe ik het los kan krijgen?

Alvast bedankt!
Dit lijkt op een houtwolcementplaat, dat dient niet voor thermische isolatie maar is vnl voor geluidsabsorptie.
Pagina: 1