Ik zou toch verwachten dat de klink aan binnenzijde een klein schroefje heeft om hem te kunnen lossen. Goed aan de onderkant gekeken en de kant waar de klink heen wijst? Op laatste foto zie ik aan de onderkant wel iets zitten, maar dat kan ook een beschadiging zijn.
Kijk dit laatste stuke clip (2:52) , er moet nog een klein schroefje in de kruk zitten:
YouTube: Hoe monteer ik veiligheids deurbeslag op mijn voordeur
Kijk dit laatste stuke clip (2:52) , er moet nog een klein schroefje in de kruk zitten:
YouTube: Hoe monteer ik veiligheids deurbeslag op mijn voordeur
[ Voor 29% gewijzigd door Piemol op 06-06-2024 22:34 ]
Dit is een Hoppe schildplaat/klink, ik denk dat die aan de binnenkant met een veerring aan elkaar vastzitten en dat je het samen als één geheel eraf moet kunnen trekken. Er zal nu een vierkante stift inzitten die hem weerstand geeft. Plakt hij ook niet vast aan het verfwerk?
[ Voor 5% gewijzigd door Wisey op 06-06-2024 22:43 ]
Ja ik heb echt goed aan de onderkant gekeken, maar het is inderdaad een beschadiging. Op het flimpje zit de kruk aan de buitenzijde vast
( kan niet bewegen) bij mij kan hij wel bewegen. Dus dat is anders
( kan niet bewegen) bij mij kan hij wel bewegen. Dus dat is anders
Je bedoelt dus eerst het schilt er af halen? Daarna de klinkt?Wisey schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:42:
Dit is een Hoppe schildplaat/klink, ik denk dat die aan de binnenkant met een veerring aan elkaar vastzitten en dat je hem er gewoon af moet kunnen trekken. Er zal nu een vierkante stift inzitten die hem weerstand geeft. Plakt hij ook niet vast aan het verfwerk?
Thx, ik hoop dat dat het zal zijn. Zal idd ff met een mesje eerst de verft weg halen en de proberen het los te halenWisey schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:47:
Het schild samen met de klink, het is per deurzijde één geheel.
Is het geen spankruk?
YouTube: Demontage van Hoppe snelstift garnituren | Veiligheids-Sloten.nl
YouTube: Demontage van Hoppe snelstift garnituren | Veiligheids-Sloten.nl
Het is gelukt, de klink ging er samen af met het schild. Wat wel weer erg vast zat door de verf.D0m1nat0r11 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:52:
[...]
Thx, ik hoop dat dat het zal zijn. Zal idd ff met een mesje eerst de verft weg halen en de proberen het los te halen
Pagina: 1