Vraag
Alle reacties
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Nee ik heb ook daar gekeken, maar nergens een kenmerk, stempel of label.No Hands schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:39:
Heb je ook een laatje? daar staat vaak in de zijkant een logo. Of een sticker op de onderkant van een laatje.
Maar als je kijkt op de foto, zie je een productie wijze van het fineer welke zeer specifiek is. Ik zelf denk dat dit maar 1 leverancier is geweest.
Verder ik wil deze oerdegelijke keuken vervangen, door een modernere keuken, bv van 60x60cm gas naar een veel bredere inductie met onderafzuig systeem.
[ Voor 15% gewijzigd door Toine1 op 24-04-2024 13:31 ]
Om het te vervangen hoeft je toch geen merk te weten? Gewoon eruit halen, weggeven aan iemand die er blij van wordt en nieuwe erin.Toine1 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:20:
[...]
Nee ik heb ook daar gekeken, maar nergens een kenmerk, stempel of label.
Maar als je kijkt op de foto, zie je een productie wijze van het fineer welke zeer specifiek is. Ik zelf denk dat dit maar 1 leverancier is geweest.
Verder ik wil deze oerdegelijke keuken vervangen, door een modernere keuken, bv van 60x60cm gas naar een veel bredere inductie met onderafzuig systeem.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Dit ziet er idd uit als spaanplaat met een folieWaaj schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:44:
Dit is geen fineer, dit zijn met folie omtrokken spaanplaat panelen die aan de boven en onderzijde met een ABS bandje zijn afgewerkt.. En de folie die ze gebruikt hebben was te smal waardoor niet alles bedekt was en de twee witte strepen zijn ontstaan.
Dat kunnen dus 1000 fabricanten zijn
trouwens folie zal altijd door kruip van vorm willen veranderen, terwijl alles hier nog op zijn plaats zit.
Verder ik wil de hele keuken vervangen, niet alleen de kastjes.
[ Voor 8% gewijzigd door Toine1 op 24-04-2024 16:42 ]
Maar dat verklaart nog steeds niet waarom je wil weten wat 't merk van je keuken is als 'ie er toch helemaal uit gaat?Toine1 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:27:
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Blijkbaar vind hij het goede kwaliteit en wil hij graag nieuwe producten van hetzelfde merk.RobIII schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:29:
[...]
Maar dat verklaart nog steeds niet waarom je wil weten wat 't merk van je keuken is als 'ie er toch helemaal uit gaat?
Beter kan je op zoek gaan naar een fabrikant die gewoon kan leveren wat aan je eisen voldoet. En met wat geluk kom je dezelfde toko tegen
Klopt, sorry voor de onduidelijkheid.Nopheros schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:30:
[...]
Blijkbaar vind hij het goede kwaliteit en wil hij graag nieuwe producten van hetzelfde merk.
Dit merk is gezien de leeftijd van 30jr en ruwe behandeling zeer goed qua prijs/kwaliteit. Alleen het is qua stijl en dan moet ik mijn vrouw gelijk geven, nu wel echt verouderd.
Weet je dat van die prijs zeker? De kwaliteit kun je natuurlijk wel over oordelen, maar misschien is er midden jaren 90 wel een klein kapitaal voor betaaldToine1 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:00:
[...]
Klopt, sorry voor de onduidelijkheid.
Dit merk is gezien de leeftijd van 30jr en ruwe behandeling zeer goed qua prijs/kwaliteit. Alleen het is qua stijl en dan moet ik mijn vrouw gelijk geven, nu wel echt verouderd.
Ga er even vanuit dat je em niet zelf hebt gekocht, want dan had je waarschijnijk je eigen vraag kunnen beantwoorden.
Dit is wel folie. Om te beginnen krijg je fineer niet zo strak rond de deurtjes gebogen. Omdat de folie zover om de deurtjes is doorgezet is de folie niet gaan loslaten zoals je vaak ziet op panelen waar de folie alleen maar op de voorzijde is aangebracht. De witte strepen zijn waarschijnlijk ontstaan doordat de folie gekrompen is.Toine1 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:27:
Nee dit is geen folie, na 30 jaar ruw gebruik had hier dan al lang op zijn minst plekken met glasverschil op moeten komen door de ouderdom of het vele ruwe gebruik. Het materiaal is echt gewoon fineer, als ik dit ook kan zien aan de bruine ondergrond. De witte streep is een thermoharder, ik denk de epoxy om een mooie aansluiting te verkrijgen met de backplate. Het productieproces is dat ze hier gebruiken is en ik heb ooit bij een gevelplaat fabriek gewerkt,mede gezien de afwerking van hoge precisie.
trouwens folie zal altijd door kruip van vorm willen veranderen, terwijl alles hier nog op zijn plaats zit.
Dit soort panelen worden met een vaste breedte gemaakt voor de grote keukenkastjesfabrikanten. In de productie hoeven ze dan alleen nog op lengte te worden gezaagd en aan 2 zijden worden afgeband. Dat scheelt de helft aan handelingen in vergelijking met normale gemelamineerde platen verwerken. Nadeel is wel dat de fabrikant alleen kastjes met vaste breedtes kan maken. Ook als ik naar de rest van het kastje en naar de scharnieren kijk dan wijst alles op massaproductie. Dat deze kastjes er na dertig jaar nog zo goed uitzien is vooral een compliment voor hoe jullie ermee om zijn gegaan, niet omdat het kwalitatief bijzonder hoogwaardige kastjes zijn geweest.
Ik zou mij niet blind staren op de fabrikant van deze kastjes maar in het keukentopic kijken voor een goede keukenleverancier en daar op zoek gaan naar een mooie keuken die aan jullie eisen voldoet.
Wat mij betreft ga je bij de betere meubelmaker langs en praat je daar eens over je eisen.
Bij de goedkope en midrange keukens is alles spaanplaat, soms hoog in het middensegment een uitzondering, maar dan is het MDF. Ga je high-end productiekeukens bekijken kom je ongelukkig thuis: bel een meubelmaker
Bericht hierboven