Kans op waterschade/schimmel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:06
Eventjes een vraagje over mogelijke waterschade/schimmel; hoe snel kan dit ontstaan (bij een kleine hoeveelheid water)?
Zojuist bij het vervangen van de filter van de wasmachine op zolder flink wat water gemorst op het tapijt, geen ondervloer aanwezig (op beton gelijmd). Overtollig water met een handdoek en daarna met vochtvangers deppend verwijderd en ik laat nu nog de ventilator er op blazen. Het voelt wel droog aan, maar kans dat het toch onder de vloer is gekomen en schimmel gaat veroorzaken?
Rood gedeelte was. Na deppen/ventilator geen nattigheid te voelen momenteel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhhuqC7xKmG2Bb-dZYiExggNqbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6Lmj792cQFiz64xrU6qjyKw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
denk vrij klein..

zelf had ik denk ik nog even het strijkijzer ism keukenvelletjes oid er op gezet denk ik

404 Signature not found

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt zo te zien geen lekbak om je wasmachine. Daar zou ik me, als je bang bent voor schimmel door wateroverlast, dan meer druk over maken eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 17:01
Dit gaat niet schimmelen, lekker laten drogen en de fan een nachtje laten wapperen.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:04

DukeBox

loves wheat smoothies

Met een normaal binnenklimaat en ventilatie geen probleem. Heb je schimmels in je badkamer? Zo nee, dan komt dit ook wel goed. Zo ja, dan kan je er een vochtvreter bijzetten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
SMSfreakie schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:50:
denk vrij klein..

zelf had ik denk ik nog even het strijkijzer ism keukenvelletjes oid er op gezet denk ik
Strijkijzer aan gedacht maar niet gedaan om geen schade aan het tapijt te veroorzaken. Met vochtvangers flink gedept, neemt nu geen vocht meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
DukeBox schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:02:
Met een normaal binnenklimaat en ventilatie geen probleem. Heb je schimmels in je badkamer? Zo nee, dan komt dit ook wel goed. Zo ja, dan kan je er een vochtvreter bijzetten.
In het huis nergens last van schimmels. Is op zolder helaas dus ventilatie is niet echt optimaal. Zal de ventilator wel een tijdje laten draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bt4ever
Aghanim schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:58:
Je hebt zo te zien geen lekbak om je wasmachine. Daar zou ik me, als je bang bent voor schimmel door wateroverlast, dan meer druk over maken eerlijk gezegd.
Goeie, hier ga ik zeker naar kijken. Lekbak had hierbij ook wel geholpen en een deel van het water opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dfq0GQqT9Kb9ClnEgVTZ-SFrOmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8qsqKLnrhr73oP3FogsgK8w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDf89P7g2f4eDyoVBRtObAoWuVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/voemHkkIZtdHSvnIqER2iuxt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TZNP9nJ3JdtPMP4vg7s_Ov08JU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Trq3HBFViOVspMsXRFMtGqpq.jpg?f=fotoalbum_large

Kom trouwens net dit tegen bij het inspecteren van de badkamer. Startend schimmel of afgebladderd verf? Lastig te zien zo, was eerder niet opgevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 13:32
Dat ziet er uit als gaatjes in het beton (luchtbelletjes) waar de verf niet in is gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Dacht ik al, zit ook op een paar plekken zag ik en lijken gaatjes. Voor de zekerheid wel even schoonmaakzijn en water er overheen gehaald. Even in de gaten houden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
bt4ever schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:10:
Is op zolder helaas dus ventilatie is niet echt optimaal.
Meestal is de ventilatie daar wél optimaal. Kieren en gaten, luchtstroom naar boven wanneer er een raampje open staat op de zolder, open ruimte, geen nieuwe afgifte van vochtigheid en over het algemeen weinig langdurige aanwezigheid van mensen.

Kortom: dat plekje gaat prima drogen. Niets om je zorgen om te maken. Schimmel komt doorgaans alleen wanneer er langdurig sprake is van vocht op een plek, zoals een badkamer die slecht geventileerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 18:25

PinusRigida

I put the p in pool.

Geen zorgen maken, je reflex zit goed: ventileren. En in het vervolg bij het schoonmaken van je filter eraan denken om een laag bakje onder te zetten, met dààronder eventueel nog een dweil of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10 20:13
Zou er niet druk om maken, droogt wel je krijgt schimmel als het voor een lange tijd vochtig is.

Als het eronder is gekomen misschien wel handig om even te verplaatsen zodat het goed kan drogen of een haar droger als dat mogelijk is

Strijkijzer kan eventueel maar even een handdoek erover ofzo maar dat is niet nodig denk ik.

Muur betreft misschien vliegen ontlasting?

Tapijt zonder lekbak is sowieso niet handig

[ Voor 27% gewijzigd door ilaurensnl op 22-04-2024 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zolang het water weg kan (verdampen) niet zo groot. Schimmel krijg je bij langdurige nattigheid.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 21:40
Rijst strooien en later opzuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
ilaurensnl schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:19:
Zou er niet druk om maken, droogt wel je krijgt schimmel als het voor een lange tijd vochtig is.

Als het eronder is gekomen misschien wel handig om even te verplaatsen zodat het goed kan drogen of een haar droger als dat mogelijk is

Strijkijzer kan eventueel maar even een handdoek erover ofzo maar dat is niet nodig denk ik.

Muur betreft misschien vliegen ontlasting?

Tapijt zonder lekbak is sowieso niet handig
Is helaas een vastgezet tapijt, maar de vochtige plek qas in het midden dus is niet via het randje eronder gekomen. Of het via het oppervlak er makkelijk in kan trekken geen idee, maar heb het oppervlak volledig droog gekregen en zo ver/diep mogelijk gedept. Meer dan dit kan ook niet. :)

Plafond badkamer ga ik vanavond nogmaals naar kijken. Schoonmaakazijn+water kreeg het iig niet weg. Even met een tandenstoker prikken en kijken wat het is.

[ Voor 8% gewijzigd door bt4ever op 22-04-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:04

DukeBox

loves wheat smoothies

SjigEd schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:33:
Rijst strooien en later opzuigen?
Dat kan juist schimmel veroorzaken als droge rijst vochtig wordt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1