Flexibele aansluitslang knik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leho
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
We hebben vandaag een flexibele (water) aansluitslang gebruikt om de waterleiding te verbinden met onze nieuwe buitenkraan. Vanwege de beperkte ruimte leek ons dit de beste oplossing. Nu zit er wel een knik in en ik vraag me af of dit ook eventuele problemen van veroorzaken in de toekomst. Enige puntje wat ik kan bedenken is misschien iets mindere waterdruk...

Zijn er ideeën om dit net even iets netter te krijgen? Of .. kan ik het zo prima laten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JSQna7SHb147yXGXLje1WukIsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOPzQaPnlZpM3VBBOD67CJGq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:08
Inwendig is rubber, dus uiteindelijk gaat dat wel kapot en lek. Voor koud water zal het even duren, bij warm water kan dat snel.

Ik zou 'm vervangen en kijken of je zonder knik kunt aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:28
Kan dan bovenste kniestuk niet iets verder met de klok mee draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leho
Ja dat hebben we geprobeerd maar de knik blijft er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Bovenste knie stuk iets met de klok meedraaien en het stuk flexibele slang wat om zijn as draaien zodat de plek waar hij nu knikt (zwakke plek geworden) straks in de buitenbocht zit. Hiervoor zul je hem wel aan beide zijdes een stukje los moeten draaien. Heb iets soortgelijks gehad met de slangen onder mijn boiler.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:15
Of gewoon de slang vervangen door een nieuwe. Voor dat tientje moeilijk gaan doen?
Draai je het knietje zodat deze op 270 graden zit en maak je een mooie vloeiende bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:20
Leho schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:06:
Zijn er ideeën om dit net even iets netter te krijgen? Of .. kan ik het zo prima laten?
Kortere slang kopen, stuk met de klok mee draaien of met rigide buis(alupex of koper) en een kniekoppeling werken. Die laatste is wel het aller netste.

Wil je bij flex slang blijven dan kan je ook onderaan een knie installeren, dan heb je een 'rechte' aansluiting naar boven.

[ Voor 15% gewijzigd door LED-Maniak op 13-04-2024 00:38 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:00
Ik ga mee met de twee boven mij: een nieuwe, iets kortere slang kopen. Voor €4,99 heb je bij de Gamma eentje van 15cm, mocht dat lang genoeg zijn: https://www.gamma.nl/asso...-x-3-8-mm-15-cm/p/B110042.

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 13-04-2024 01:00 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:57
Sokje op t onderste buisje, knietje er achter, knietje op je buitenkraan en gewoon vast aansluiten...

[ Voor 6% gewijzigd door Makrolon op 13-04-2024 08:10 ]

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Heb je de buitenkraan geprobeerd? Komt er met zo’n slang nog voldoende water(druk) uit?
Zo niet: niet met deze slangen aansluiten. Kan ook nog door de knik komen, maar de slang zelf is ook wel echt dun.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leho
Dank voor de reacties. De kortere flexibele slang van 15 is nét te kort. Ik kom 1 a 2 cm te kort.
Stel we kiezen voor een koperen verbinding, dan is de hoek niet exact 90graden en dan zouden we de koperen buis deels moeten verbuigen. Maakt het wat uit dat de kniekoppeling dan niet op 90 graden zit? Er is me verteld dat het voor flexibele slang niet uit maakt, maar voor rigide buis wel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leho
@Makrolon Wat is een sok voor de buis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:47
Die knik heeft er denk ik al ingezeten? Normaal moet je deze bocht prima kunnen maken met zo'n leiding. Gewoon een nieuwe kopen dus.
Pagina: 1