Project trap

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 22:08
Allen,

Na wat research twijfel ik over de aanpak, hopelijk hebben jullie advies/ervaring.

Project trap, wie vind dit geen leuke klus, gaat beginnen. Nu twijfel ik tussen het volgende:
  1. Compleet kaal schuren/maken. Maw verflaag volledig verwijderen;
  2. Opschuren en verfen.
De verflaag lijk op zich prima, bladdert niet, maar heeft hier en daar wel beschadigingen.

Wat adviseren jullie? Ik doe dit klusje graag maar 1x :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrlaJ32-gNksoo7p1i2ytvDev24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVXQDIptWXKTrK8LR6yMYSjQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:17
Verf die vast zit hoeft er niet af.

Ik zou

-trap schoonmaken met heet water en Universol
-schuren korrel 120
-stofzuigen
-afnemen met uitgeknepen doek met universol en heet water
-Alle kale plekken grondverven ( mag over oude verf heen
-opschuren met korrel 240
-stofzuigen
--afnemen met uitgeknepen doek met universol en heet
-2e keer gronden
-schuren met schuurvlies
-stofzuigen
--afnemen met uitgeknepen doek met universol en heet
-2x aflakken met goede verf.

[ Voor 13% gewijzigd door 3dmazter op 02-04-2024 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Sowieso optie 2.

Verf ziet er nog prima uit als basislaag. Grotere beschadigingen opvullen met 2k vulmiddel na eerste grondlaag.

Lijmresten van de maantjes verwijderen met aceton of iets soortgelijks.

Verder wat @3dmazter zegt.

[ Voor 67% gewijzigd door Sethro op 02-04-2024 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarno Nelis
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-03 12:50
al zou ik argumenteren om geen korrel 240 te gebruiken, dit is net iets te fijn en zit snel vol voor dit soort grotere klussen ik zou het op maximaal korrel 180 houden of enkel 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Thnx all, dit helpt mij enorm. Ik kwam wat tegenstrijdige berichten tegen op de interwebs.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-07 11:37
Vorige week nog een complete trap renovatie gedaan, dus ik weet waar ik over praat. Huis in de verkoop, en een bungalow kopen.

Wat een grafklus zijn trappen. Bijna alles is hoekjes, en alle hoekjes verzamelen stof. Neem in ieder geval een goede bouwstofzuiger, en dek de trapgaten af met bouwzeil, zodat je niet de rest van je huis een stofnest maakt. Met een beetje mazzel druipt het meeste stof mee naar onder met je tranen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Regenbui
@LTwinter Check, bouwstofzuiger aanwezig + afzuiging op de schuurmachines. Afdekken van trappengat is een goeie tip, ook voor boven!

Heerlijk om savond alles uit je neus en oren te halen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb de trappen uiteindelijk laten bekleden. Stukje demping op de trede, goed tapijt er over. Ben je voor tussen de 1500 en 2000 klaar en je hebt een heerlijk stille trap waarvan het tapijt een stuk langer mee gaat dan de verf. Dat is wel wat meer van de bankrekening, maar voor mij is tijd ook geld.

De trap goed voor behandelen en schilderen kost een uurtje of 20 denk ik. Dan ben je wel een dag of drie a vier verder in doorlooptijd. Vergeet vooral ook niet te plamuren mocht je aan het schilderen gaan, en bedenk ook of je maatregelen tegen krakende traptredes wilt nemen. Je bent er nu toch mee bezig.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-07 23:26
Jarno Nelis schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:26:
al zou ik argumenteren om geen korrel 240 te gebruiken, dit is net iets te fijn en zit snel vol voor dit soort grotere klussen ik zou het op maximaal korrel 180 houden of enkel 120.
Onzin, je dient altijd met een grove korrel te beginnen, dan plamuren, schuren met een iets minder grove korrel, gronden, schuren met een nog fijnere korrel, gronden, met 240 schuren, en dan afnemen en (2 x) aflakken.
Met korrel 120 de laatste grondlaag schuren levert gegarandeerd een eindresultaat op met schuursporen in de eindlaag, dat wil je niet.
En een goed merk schuurpapier (Siaflex bijv.) gebruiken (of schuurvlies) helpt ook, die lopen niet zo snel dicht.

[ Voor 8% gewijzigd door Yaksa op 03-04-2024 17:13 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:17
En met korrel 120 na gronden ga je zo door je grondlaag heen.
Korrel 240 en de schuurmachine op een langzame snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-07 18:45
Ik vraag mij af wat voor soort verf moet er op traptreden? met wat zand onder de schoen slijt zelfs goede verf waar je bij staat.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49
Traplak ;)

Heb ervaring met iets van de Hornbach (merk vergeten), niet fijn om aan te brengen en werd heel hard, op een houten trap welke altijd wel iets werkt zorgde dat voor scheuren.

Op huidige trap heb ik Sigma traplak zitten, stuk duurder, maar beter te verwerken. Daar zit een fijne structuur in zodat deze wat stroever onder je voeten is. Naden nu ook gekit vooraf dus verwacht minder scheurvorming. Hele verwerking van trap hier was een proces wat wel weken geduurd heeft... die zag er niet uit :X

En schoenen uit binnen :P (net een Duitse vriendin gehad die me dit heeft aangeleerd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:09
Ik heb net de nieuwbouwtrappen gedaan (dichte trap naar eerste verdieping, open trap naar tweede verdieping). Ik kreeg 3 offertes, terwijl ik 9 schilders heb aangeschreven, met de goedkoopste voor €2,000 (nog buiten de BTW!) om dat te laten doen. Dus "ik kan dat wel zelf".

Het resultaat is prachtig. Maar die weekenden krijg ik niet meer terug en de pijnlijke rug heb ik na twee weken nog.

Wat een grafklus. Onmogelijk bereikbare hoeken, onbereikbare verdiepingen tijdens droogtijden en je kunt nergens fatsoenllijk staand/zittend werken. Al kost het €5,000: ik doe het nooit meer zelf.

Hier zat er al witte grondverf op.
- stofzuigen
- afnemen met sopje St. Marc
- gaten en beschadigingen vullen met 2k houtvuller
- beschadigde kitranden verwijderen
- handdoeken onder de deuren, WTW uit en voordeur open
- schuren korrel 180
- stofzuigen
- kitten met Soudal Acryrub
- schuren korrel 240
- stofzuigen
- 2x lakken met Sigma Traplak (2.5 liter totaal).

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Stom op 04-04-2024 18:28 ]

Pagina: 1