PVC lijm van vloer verwijderen, tips?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBigApple
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-06 21:32
Hoi,

In ons huis ligt een PVC vloer die in 2019 is gelegd, (voor wij het huis kochten, lijmsoort is dus onbekend) deze vloer wil ik verwijderen. Het PVC gaat heel makkelijk van de vloer af(vloer is cement met egaline toplaag) echter blijft de lijm op de vloer zitten. Als ik het pvc er af haal blijft er geen lijm achter op het pvc maar alles blijft op de vloer zitten.
Het is ook nog steeds plakkerig, ik krijg het mede door het plakkerige ook niet goed afgestoken met een plamuurmes.

Iemand goede tips hoe ik de lijmlaag er goed afkrijg zonder dat ik de egalinelaag beschadig? En ook goed alle lijmresten verwijderd krijg?
Als achtergrond, het gaat om 45m2 dus een makkelijke manier zou fijn, maar wat moet dat moet.

Verdere info, als de lijm verwijderd is wordt er vloerverwarming ingefreesd, sleuven dichtgesmeerd en nogmaals geegaliseerd. Dus lijm moet goed verwijderd worden ivm hechting volgende egalisatielaag.

Water en zeepsop had ik ergens gelezen, dat heb ik geprobeerd maar richt niks uit.
Verfbrander heb ik ook geprobeerd maar dat voegt ook niks toe, want het blijft plakkerig en de lijm gaat er niet makkelijker af maar het stinkt wel meer.

Iemand tips?

Alvast bedankt

Tevens een foto bijgevoegd hoe het eruit ziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/My8ZrZtU2jTO0UtLy2U0Kz1_sBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lY0qsZh3spVvFfRXxz2cJl69.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vLDN37dBukaLDuw08ZJWvaTBKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/edbHRPHn5Hja1GDAcV6vIicE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door TheBigApple op 30-03-2024 13:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Bij boels kun je tapijtstrippers huren..misschien lukt het daar mee. Ik heb vorig jaar bij mezelf 10m2 pvc weggehaald door steeds een stuk te verwarmen met een bbq aansteeklighter en dan met een plamuurmes los te steken. (ruimte was te krap voor een tapijtstripper). Maar ik heb toen ook tegen mijn vrouw gezegd als je ooit weer nieuw pvc wilt verhuizen we want dit doe ik niet nog eens..wat een rotklus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBigApple
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-06 21:32
tiesvts schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:33:
Bij boels kun je tapijtstrippers huren..misschien lukt het daar mee. Ik heb vorig jaar bij mezelf 10m2 pvc weggehaald door steeds een stuk te verwarmen met een bbq aansteeklighter en dan met een plamuurmes los te steken. (ruimte was te krap voor een tapijtstripper). Maar ik heb toen ook tegen mijn vrouw gezegd als je ooit weer nieuw pvc wilt verhuizen we want dit doe ik niet nog eens..wat een rotklus
Het pvc gaat er dus wel echt makkelijk af maar alleen de lijm niet, dit is zo een zachte, dunne en plakkerige laag dat ik verwacht dat een tapijtstripper ook niet gaat werken.