Nieuwe tv 75 inch go cheap or not

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Ik zit met dilemma omtrent tv keuze voor slaapkamer (hoofdzakelijk voor mijn vrouw). Should I go cheap or not :)

75 inch staat vast, mijn vrouw wilt graag een een beetje cinema feeling.

TCL 75P635 = 740€ + Chromecast om hdr af te zetten

TCL 75c643/645 = 1000€ (QLED, betere kwaliteit, geen fald dus geen blooming bij ondertitels)

TCL 75C805 QLED = 1400€ (hoog kwaliteit, mini led, volgens reviews miniem blooming)

sdr kwaliteit zou weinig verschillen met duurdere tv (buiten kleurfouten uiteraard) en als hdr goed moet zijn wil ik geen gedoe met blooming issue, slechte eotf hdr dus moet het gelijk naar duur model gaan.

We kijken 90% naar Netflix of disney plus.

In de living staat LG C1 65 Inch oled dus ikzelf zal hoofdzakelijk beneden kijken :) 75 inch oled is spijtig nog echt te duur.

Momenteel neigt ik naar go cheap. Het is maar 2de tv.

Wat denken jullie ervan en of weten jullie nog goede tv voor het geld? Hisense en Samsung zijn geen optie.lg ur81xx zou ook goede sdr tv qua kleurtinten volgens rtings.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 15:40
Tussen die 3 zou ik die 805 nemen.
Persoonlijk zou ik nooit meer voor een 50/60 hz panel kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:08
Tja, hoeveel waard hecht jouw vrouw aan beeldkwaliteit en HDR?

Antwoord op deze vraag is ook antwoord op de vraag welke TCL je zou moeten kopen.

LG maakt gebruik van IPS panelen, TCL van VA. Laatstgenoemde biedt een veel betere contrast.

Wat bedoel je met '+ Chromecast om hdr af te zetten'? HDR is een gimmick/ marketing op de eerste twee genoemde optie door hardware beperkingen. Vanaf de C805 mag HDR pas een naam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik denk dat men vrouw niet belangrijk vind qua beeldkwaliteit en hdr.

Ik heb voorkeur aan va paneel omwille altijd donker zal zijn in de slaapkamer als ze tv gaat kijken en va paneel heeft dat inderdaad net als sterke punt tegenover ips.

Zoals je Inderdaad zegt is hdr gimmick op budget tv en ik wil daarom hdr uit forceren zodat ik proper sdr beeld heb.
Via tv kan je hdr niet afzetten vandaar externe player met mogelijkheid om hdr af te zetten.
Freshouttheoven schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:48:
Tja, hoeveel waard hecht jouw vrouw aan beeldkwaliteit en HDR?

Antwoord op deze vraag is ook antwoord op de vraag welke TCL je zou moeten kopen.

LG maakt gebruik van IPS panelen, TCL van VA. Laatstgenoemde biedt een veel betere contrast.

Wat bedoel je met '+ Chromecast om hdr af te zetten'? HDR is een gimmick/ marketing op de eerste twee genoemde optie door hardware beperkingen. Vanaf de C805 mag HDR pas een naam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Het is na wikken en wegen toch beslist om voor tcl C805 te gaan. Bedankt voor jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
royalt123 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:32:
Het is na wikken en wegen toch beslist om voor tcl C805 te gaan. Bedankt voor jullie feedback.
Ik ben ook op zoek naar een 75" tv en had de C745 op m'n wensenlijst staan. De C805 had ik nog niet gespot, maar lijkt ook een prima alternatief.

Deze kan ik helaas niet in de pricewatch vinden, de C803 wel. Weet je toevallig of dit dezelfde is? Ik zie her en der dat TCL nogal vrij omgaat met hun typenummers per land.
In de pricewatch lijkt de C745 een heel klein beetje betere specs te hebben ten opzichte van de C803, maar heb nog niet de reviews & onderzoek tussen de twee gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Jan_V op 10-01-2024 15:18 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een 75" TV voor op de slaapkamer? Ik mag hopen voor je dat je dat ding niet via een standaard wenteltrap naar boven hoeft te gaan sjouwen. Veel van dat soort trappen zijn niet berekent op dat soort formaat TV's waardoor je de draai in zo'n trap niet genomen kunt krijgen vanwege de vaste afmetingen (en TV's zijn helaas maar éénmalig te buigen) en het ding dus via een (slaap)kamerraam naar binnen mag gaan hengelen als dat wél past :9

Ik heb zo'n zelfde 75" formaat TV afgelopen jaar tijdens het verbouwen van de volledige begane grond in m'n woning ook tijdelijk naar een logeerkamer op de eerste verdieping willen zetten (op de slaapkamer staat al een 55") maar dat ging dus mooi niet passen via het trapgat. Ding toen maar in de garage onder een laken weggezet.....

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 10-01-2024 15:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb indeed c803 besteld maar dat is hetzelfde als C805 (hoop ik toch) :P. C805 is wel beschikbaar bij mediamarkt (staat niet in pricewatch).
C745 zou net stap lager zijn dan C805 maar het zal ook goede keuze zijn.
Jan_V schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:14:
[...
Ik ben ook op zoek naar een 75" tv en had de C745 op m'n wensenlijst staan. De C805 had ik nog niet gespot, maar lijkt ook een prima alternatief.

Deze kan ik helaas niet in de pricewatch vinden, de C803 wel. Weet je toevallig of dit dezelfde is? Ik zie her en der dat TCL nogal vrij omgaat met hun typenummers per land.
In de pricewatch lijkt de C745 een heel klein beetje betere specs te hebben ten opzichte van de C803, maar heb nog niet de reviews & onderzoek tussen de twee gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door royalt123 op 10-01-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Schit nu je het zegt, het moet inderdaad boven geraken langs trap |:( al herriner ik me karton tv doos van 65 inch wel boven geraakte in geheel :) (zolder trap wel niet). Desnietmin zal het spannend worden dan.
Will_M schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:22:
Een 75" TV voor op de slaapkamer? Ik mag hopen dat je dat ding niet via een standaard wenteltrap naar boven hoeft te gaan sjouwen. Veel van dat soort trappen zijn niet berekent op dat soort formaat TV's waardoor je de draai in zo'n trap niet genomen kunt krijgen vanwege de vaste afmetingen (TV's zijn helaas maar éénmalig te buigen) en het ding dus via een (slaap)kamerraam naar binnen mag gaan hengelen als dat wél past :9

Ik heb zo'n zelfde 75" formaat TV afgelopen jaar tijdens het verbouwen van de volledige begane grond in m'n woning ook tijdelijk naar een logeerkamer op de eerste verdieping willen zetten (op de slaapkamer staat al een 55") maar dat ging dus mooi niet passen via het trapgat. Ding toen maar in de garage onder een laken weggezet.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:08
Jan_V schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:14:
[...]

Deze kan ik helaas niet in de pricewatch vinden, de C803 wel. Weet je toevallig of dit dezelfde is?
Is dezelfde TV, andere typenummertje heeft met verschil in verkoopkanaal te maken.

Specs op Tweakers zijn niet altijd juist, de C803 biedt een betere beeldkwaliteit en is hiermee het geringe prijsverschil waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Tv is intussen geleverd en opgehangen, eerste indruk prima en vlot genoeg. Alleen erg iritante afstandbediening qua indeling. Ik druk regelmatig op TV channels... en in donker ziet je niks :p (slaapkamer).
Pagina: 1