Goedemiddag beste medetweakers,
Ik ben aan het samenstellen van een zonnepanelen set voor mijn huis. Uiteindelijk denk ik, dat ik wil gaan voor Solarbouwmarkt met installatiebemiddeling. Heeft hier iemand al ervaringen mee?
Onderstaand mijn gegevens en wat ik uitgezocht heb. Ben hier al een hele tijd mee bezig maar moet nu echt de knoop doorhakken. Mijn gevoel zegt mij, dat ik via deze spullen het snelste aan panelen op mijn dak kom. Ik hoor graag of ik iets mis of iets ergens heel erg verkeerd doe.
Het liefst zou ik het zelf willen doen maar ik heb hoogtevrees
dus dat wordt hem niet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v11zhvRjlnmpmSBfVclqlhtO.jpg?f=user_large)
9 panelen op het westen
:strip_exif()/f/image/Xj5drHhcYCYpplygCH5c6YxC.jpg?f=fotoalbum_large)
4 panelen op het oosten
:strip_exif()/f/image/TqzGZxPViEBqiEtLR0KRr0Vl.jpg?f=fotoalbum_large)
Winkelwagen van Solar Bouwmarkt
:strip_exif()/f/image/Tludd9T7oaNJ4TcYGvKyN5ZR.jpg?f=fotoalbum_large)
Doel is het om stroomverbruik naar beneden te krijgen maar niet om volledig zelfvoorziend te zijn of zo.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik ben aan het samenstellen van een zonnepanelen set voor mijn huis. Uiteindelijk denk ik, dat ik wil gaan voor Solarbouwmarkt met installatiebemiddeling. Heeft hier iemand al ervaringen mee?
Onderstaand mijn gegevens en wat ik uitgezocht heb. Ben hier al een hele tijd mee bezig maar moet nu echt de knoop doorhakken. Mijn gevoel zegt mij, dat ik via deze spullen het snelste aan panelen op mijn dak kom. Ik hoor graag of ik iets mis of iets ergens heel erg verkeerd doe.
Het liefst zou ik het zelf willen doen maar ik heb hoogtevrees
Foto's
Luchtfoto (dit is nog zonder dakkapel op het oosten):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v11zhvRjlnmpmSBfVclqlhtO.jpg?f=user_large)
9 panelen op het westen
:strip_exif()/f/image/Xj5drHhcYCYpplygCH5c6YxC.jpg?f=fotoalbum_large)
4 panelen op het oosten
:strip_exif()/f/image/TqzGZxPViEBqiEtLR0KRr0Vl.jpg?f=fotoalbum_large)
Winkelwagen van Solar Bouwmarkt
:strip_exif()/f/image/Tludd9T7oaNJ4TcYGvKyN5ZR.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Zie foto's. Ik kan op het "normale" dak 13 panelen kwijt.Schaduw
Schaduw heb ik aan alle kanten via dakkapel en schornsteen(en)Jaarverbruik
2021: 4878 kWh, 2022: 4973 kWh (2 pubers met een flinke game PC en airco draaiende in de zomer...Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase 35A. Er wordt een nieuwe kast geplaatst met een PV groep en hoofdschakelaar. Die heb ik nu nog niet. Allemaal oude meuk uit 1978.Budget en doel
Budget - wat nodig is voor goed spul met garantie.Doel is het om stroomverbruik naar beneden te krijgen maar niet om volledig zelfvoorziend te zijn of zo.
Wie gaat het project uitvoeren
Bemiddeling via Solar BouwmarktBijhouden van data
Ik log nu al heel veel in mijn huis via Domoticz en Sonoff meters die draaien op Tasmota. Ben wel een datafreak. Daarom ook o.a losse microomvormers. Verder zijn ze ook wel handig vanwegen de schaduw op mijn dak maar ben best bereid om meer te betalen om de panelen los uit te kunnen lezen..Reeds verkregen offertes
Geen, allen de winkelwagen die bij de foto;s staat.Regio
Zuid Holland, Woubrugge (tussen Alphen aan den Rijn en LeiderdorpAlvast bedankt voor jullie reacties!
:strip_exif()/f/image/7dky3laxPinezn8F79lkVY3Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lDFY1rvfGR3BBH6O10zQz3N5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GJeyBijHRVjXXgCLbnRszXId.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TmcZrI7NGDubyHluTNR0zAmn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ucXQWD1yUwd1NtGMtpndDHeH.jpg?f=fotoalbum_large)