Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nitwits7072
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-06 18:08
Mijn vraag
via optische kabel krijg ik alleen stereo geluid uit de versterker terwijl het in atmos wordt uitgezonden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
denon avrx1400h
LG OLED48C16LA

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
alles terug naar fabrieksinstellingen - geen effect
instelling op denon en tv naar optisch gezet maar blijft stereo

arc functie werkt ook niet

toch tijd voor een nieuwe versterker? of heeft iemand nog een andere idee? we worden er knettergek van 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nitwits7072
toch wel meer dan stereo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nitwits7072
Tazzios schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:15:
Je kan beter ARC gebruiken. Bij 1 van je hdmi TV uitgangen zal dat ondersteunt worden.
ja maar dat snapt denon dan weer niet en blijft het alsnog stereo of helemaal geen geluid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nitwits7072
Josk79 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:14:
Staat ergens in de LG instellingen de output op PCM?
dat hebben we gewijzigd naar bitstream?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nitwits7072
Tazzios schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:17:
Zelf mijn Onkyo uit 2010 in combinatie met LG 55C8 ondersteunt het dus vermoed dat je iets niet goed doet.
ben ik ook bang voor maar kom er niet achter wat dan.
Dank allen ik ga nog ff verder zoeken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nitwits7072
SMSfreakie schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:20:
HDMI kabel op je TV in Poort 2 en in de HDMI OUT van de Denon

ARC aanzetten op de TV en op de Denon..
hebben we idd ook geprobeerd maar het werkt niet. snap er niks van. ga ook wel navraag doen bij dennon. zelfs nwe hdmi kabel aangeschaft

[Voor 5% gewijzigd door nitwits7072 op 26-06-2022 16:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nitwits7072
Josk79 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:23:
[...]

Wat is de bron? Misschien nog een Ziggokastje die op stereo staat ofzo?
ja zit er wel aan . hoezo? botst dat met elkaar dan?
maar het gaat erom dat ik een film via HBO op de app vd tv afspeel, er dus geen of alleen stereo geluid uitkomt

[Voor 4% gewijzigd door nitwits7072 op 26-06-2022 16:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nitwits7072
kan je een foto maken van de instellingen van je Denon? :o
[/quote]

moment. zet alles weer even in de arc mode O-)

[Voor 83% gewijzigd door nitwits7072 op 26-06-2022 16:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nitwits7072
The Eagle schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:44:
Je Denon snapt Atmos, maar een Atmos signaal kan alleen over HDMI. Over een toslink kabel krijg je niet hoger dan een DTS signaal. Daarbij ondersteunt de LG C1 serie geen Atmos. Dus die zal om het signaal over een toslink te sturen de boel naar het maximaal ondersteunde converteren, in dit geval gewoon stereo.

Sluit de boel aan met HDMI, zet ARC aan en het Atmos signaal zou goed naar je receiver moeten lopen. Overigens verwacht ik dat je op de Denon ook nog aan zult moeten geven dat je ARC gebruikt, net als op de TV. En op de Denon selecteren dat ie automatisch het signaal moet herkennen, da's de eq instellingen per bron iirc.
dank! dit hebben we geprobeerd maar dan heb ik helemaal geen geluid. zie mijn reacties mij vorige reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nitwits7072
Tazzios schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:58:
Kun je de X bij TV audio( 3e afbeelding) niet aanpassen naar het HDMI nr waar de TV op zit?
nee dat is denk ik het probleem maar waar het aan ligt is ons een raadsel. En die CEC instelling kan ik nergens vinden op de TV?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nitwits7072
ARC ondersteunt toch ook geen atmos? Daar heb je e-ARC voor nodig en dat heeft de x1400h volgens mij niet. Het hangt dan volgens mij van de tv af of deze automatisch naar dolby Surround teruggaat.
[/quote]

gaat ons niet zozeer om atmos maar ik krijg niet veel meer eruit dan stereo. heeft iets te maken met dat kruis bij tv audio.

• nitwits7072
helaas het lukt me niet om het goed te krijgen. via arc krijg ik helemaal geen geluid uit de versterker. Denk dat ik maar gewoon een nieuwe ga kopen

• nitwits7072
volgens mij zit er helemaal geen S/PDIF aansluiting op de tv

[Voor 69% gewijzigd door nitwits7072 op 27-06-2022 12:14]

• nitwits7072
het is eindelijk gelukt! weliswaar met toslink maar klinkt nu prima! (arc krijgen we nog steeds niet aan de praat)
probleem was een instelling in de tv - we hadden de optische uitgang +tv speakers gekozen ipv alleen de optische
dan snapt ie het niet meer

in elk geval allemaal bedankt voor het meedenken!

[Voor 8% gewijzigd door nitwits7072 op 27-06-2022 13:02]

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee