Acties:
  • +1Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
via toslink ga je geen Atmos krijgen..

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 13:46
Je kan beter ARC(Audio Return Channel) gebruiken. Bij 1 van je hdmi TV uitgangen zal dat ondersteunt worden.

[Voor 11% gewijzigd door Tazzios op 26-06-2022 16:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:09
nitwits7072 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:17:
[...]

dat hebben we gewijzigd naar bitstream?
Wat is de bron? Misschien nog een Ziggokastje die op stereo staat ofzo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:42
nitwits7072 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:17:
gaat ons niet zozeer om atmos maar ik krijg niet veel meer eruit dan stereo. heeft iets te maken met dat kruis bij tv audio.
Ik denk niet dat het met dat kruis te maken heeft. iig niet wanneer je hdmi arc gebruikt. Omdat de audio dan binnenkomt op de hdmi-out poort, kun je daar geen aparte ingang voor instellen. Wil je op die manier geluid van de tv doorkrijgen, dien je via de afstandsbediening ook "TV audio" te kiezen. Op de tv moet je dan waarschijnlijk ook instellen dat het geluid naar de avr gaat ipv de tv speakers.

Ik weet dat je geen atmos hoeft te hebben, maar als dat niet ondersteund wordt door de verbinding en het wordt niet omgezet in gewoon dolby digital 5.1, dan krijg je volgens mij geen geluid.

Ik kan zo eens kijken hoe het bij mij thuis zit.

Sowieso is hdmi arc waarschijnlijk de beste keuze. Toslink heeft een paar limitaties.
https://www.the-home-cine...ptical-digital-audio.html
Optical audio connections support the following audio formats:
  • Lossless 2.0 (stereo) PCM audio
  • Compressed Dolby Digital 2.0/5.1 and Dolby Digital EX
  • Compressed DTS Digital Surround, DTS-ES Matrix 6.1 and DTS-ES Discrete 6.1
Due to bandwidth restrictions, optical outputs do not support multichannel LPCM, Dolby Digital Plus, Dolby Atmos and DTS:X – or high-definition audio such as Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio.

If you try to play unsupported formats on your player via an optical output, the player will usually downmix to stereo – or play a lower resolution version of the audio.

[Voor 32% gewijzigd door LA-384 op 26-06-2022 20:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:48
Er zit een verschil tussen Atmos en de andere Dolby varianten. Atmos is meta-info en geen geluidsfilter zoals de andere Dolby's. Atmos kan via Dolby TrueHD en via Dolby Digital Plus meegezonden worden in de audiostream
.
ARC kan DD+ doorsturen en in die stream kan Atmos metadata zitten, dus er is vziw geen reden dat Atmos niet uitgestuurd kan worden via HDMI ARC. De beperking van ARC ligt in de max Dolby versie, idg DD+ en geen TrueHD.

Verschil DD+ Atmos vs TrueHD Atmos ligt in het feit dat DD+ lossy en non-HD-audio is. TrueHD is lossles, HD-audio

@LA-384 Wat raar dat er dan stereo doorgegeven wordt. Op alle schijfjes zit er in een DD filter altijd een basis-Dolbystream, voor wanneer de receiver, etc, geen DD+ of TrueHD aankan, zodat je altijd een standaard surroundervaring hebt. Is dat bij streaming apps anders geworden, of zit die informatie nog steeds in het kanaal verstopt? Vziw moet je bij een Atmos-signaal, ongeacht of dit via DD+ of THD wordt meegestuurd, altijd ook zonder Atmos in surround kunnen afspelen.

[Voor 33% gewijzigd door Jorgen op 26-06-2022 22:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:16

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

nitwits7072 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:24:
helaas het lukt me niet om het goed te krijgen. via arc krijg ik helemaal geen geluid uit de versterker. Denk dat ik maar gewoon een nieuwe ga kopen
Probeer eens met S/PDIF. Heb je inderdaad geen Dolby Digital Plus maar maximaal Dolby Digital. Maar altijd beter dan 2.0 stereo. S/PDIF krijg je makkelijker werkend omdat het een signaal op zich is en niet onderdeel van de gehele HDMI standaard/-keten (welke nog wel eens issues heeft). S/PDIF is de correcte uitgang op de TV selecteren en op de receiver idem. Mogelijk de juiste S/PDIF ingang toewijzen aan een source op de receiver maar that's it.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee