Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Mijn vraag

Ik heb laatst een Noctua nh-u12a gemonteerd. De airflow is goed in de kast. 2 fans voor als intake 1 achter als out.

De temperatuur gaat nu toch naat 85 bij load.

Zou water koeling beter zijn? De kast heeft plek voor een radiator aan de bovenkant.

Of 2 outtake fans aan de bovenkant? Masr dan verstoor ik de flow van de nh-u12a lijkt me.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Dit is de case:
http://www.azza-tek.com/m/2010-1275-362641.php?Lang=en

Daar past een 360 water cooler aan de voorkant. Wat is dan het best, als intake of exhaust monteren?

Aan de bovenkant kan ik dan nog 2 fans monteren. Ook daar, als intake of exhaust?

Gamepc staat op zolder en daar kan het soms warm worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 15:18
Het is een beetje weinig informatie om harde uitspraken over te kunnen doen.

Welke temperatuur van de CPU is 85 graden? Want als dat de maximale temperatuur is, is dat niet direct reden om je zorgen te maken. Een collega-Tweaker van je in dit topic heeft een 5900x die met waterkoeling ook 78 graden warm wordt: Warm weer : niet tevreden met cooling loop prestaties. . Dan vind ik 85 graden maximaal dus nog niet direct reden tot paniek.

Als je zegt 'onder load', is dat dan als je druk bezig bent, of is dat wanneer je Prima95 draait? Dergelijke temps tijdens 'normaal gebruik', waarbij je soms een minuutje de CPU volledig belast, is gek. Dergelijke temps tijdens het draaien van Prime95 zijn daarentegen te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Het is tijdens racen tegen AI in de nacht met regen in Assetto Corsa.

Ik heb het nu opgelost met een hoge debiet fan aan voor en achterkant van de case. Toch het ik het idee dat de grafisch kaart zijn warmte niet goed kwijt kan. Daar zit dat mega koelblok van Noctua in de weg.

Mij lijkt dat waterkoeling veel meer flow geeft in de kast door het ontbreken van een koelblok.

Ik ga het komend warm weekend aanzien.