sassymousasi schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:34:
[...]
Dat kan je toch gewoon met je handen doen? Of heb je smetvrees?
Overigens kan je een vaatdoek even een minuut of 2 in de magnetron knallen en is alles qua bacteriën dood.
Een vervanger voor keukenpapier is er niet. Ik gebruik het voor vlees droog te deppen of frituur erop uit te laten lekken. Daar is geen alternatief voor. Maar ik gebruik dan ook 2 rollen per half jaar ofzo.
Ik weet niet hoe jouw eettafel er uit ziet maar met twee kleine kinderen zijn dat niet enkel droge resten

Daar gebruik ik overigens wel gewoon een vaatdoekje voor hoor.
Smetvrees zou ik het niet noemen maar kruisbesmetting kan prima via een vaatdoek. Ik zou er niet het aanrecht mee afvegen waar net wat rauwe kip op is gevallen om dan daarna vanalles anders mee af te vegen.
Maar zoals ik al zei, het is gewoon het gemak. Door dit topic begin ik er op te letten en vanmorgen heb ik een velletje gebruikt om fruitafval op te leggen dat ik daarna in het GFT emmertje mik. Ik kan dat emmertje ook uit de kast halen en het er rechtstreeks in doen maar op dat vlak ben ik lui

sassymousasi schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:47:
[...]
Jij dept zeker niet je vlees droog?

Dat wordt 1 grote teringbende als je daar wc papier voor gebruikt.
[...]
Dat schoonmaken begrijp ik nog, dat doe ik soms ook nog wel eens, maar ik snap werkelijk waar niet waarom mensen keukenpapier gebruiken om de troep uit je wasbak te halen. Dat is toch gewoon mogelijk met je handen?
Verklaart wel waarom Covid zo de ronde heeft kunnen doen, iedereen heeft smetvrees en komt niet meer in contact met bacterien

Dat zou kunnen met mijn handen maar gaat veel sneller met een papiertje. Na het afwassen ligt er een smurrie van vet, reepjes wortel en wat losse erwtjes in. Een keer met een papiertje er door, alles bij de GFT en het is proper. Anders is het alles er uit vissen en schrapen met mijn vingers. Wederom, gemak. Niks smetvrees.
[
Voor 27% gewijzigd door
Admiral Freebee op 25-03-2022 09:14
]