Toon posts:

Tips voor redelijk nette truien?

Pagina: 1
Acties:

• jantje888
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-12-2022
Ben zelf wel fan van deze reeks truien van de WE:
https://www.wefashion.nl/...oenmix-95002125_0009.html
Ik zou echter graag ook wat van dit soort truien hebben die net 'n tikje netter zijn. Lastig te omschrijven wat ik daarmee precies bedoel, maar een tikje meer taille en wat nettere boorden misschien. In principe te dragen zonder blouse eronder. Mag iets duurder zijn dan die van de WE, maar bij voorkeur in vergelijkbare prijsklasse.

Iemand tips?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kijk ook eens naar (merino)wol. Het materiaal op zich doet ook veel voor de uitstraling.
Uniqlo is m.i. zeer betaalbaar daarin, heb daar een stuk of 5-6 van. Pluist wel wat sneller dan duurdere merken.

Probeer ook eens een maatje kleiner als het wat getailleerder mag.

• jantje888
defusion schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:15:
Kijk ook eens naar (merino)wol. Het materiaal op zich doet ook veel voor de uitstraling.
Uniqlo is m.i. zeer betaalbaar daarin, heb daar een stuk of 5-6 van. Pluist wel wat sneller dan duurdere merken.

Merino wol heb ik enige tijd geleden eens geprobeerd, ook van de WE. Was niet echt overtuigd, mede ook door 't wat pluizige gezicht na een paar keer wassen. Misschien heb ik pech gehad, en zou een duurder merk beter zijn. Vooralsnog schrikt de eerdere ervaring samen met de wat striktere wasvoorschriften me wat af inmiddels.

Heb maat M (1m93), en maatje kleiner betekent te korte mouwen of te korte "romp".

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Dit is meer een onderwerp voor AZ dan voor SF. Ik verplaats het topic dan ook die kant op.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• defusion
  • Niet online
Ja, klopt wel dat je er anders mee moet omgaan. Maar je hoeft het door de specifieke eigenschappen van wol ook niet zo vaak te wassen als katoen.
Gewoon wisselen, dat het na een dagje dragen een dag kan luchten. Dan kun je het heel lang dragen voordat je het moet wassen.
Ik draag vrijwel uitsluitend wol, en eens in de zoveel tijd was ik er een aantal gelijktijdig. Ofwel op de hand, of in een waszak en wasmachine op programma voor fijne was.
Dan valt het met de pluisjes wel mee.
Helemaal voorkomen doe je het niet. Eens in de zoveel tijd kun je ze scheren met zo’n ding: https://www.bol.com/nl/nl...ndeuses/28473/4294884369/

Kleur blijft wel perfect, itt katoen wat na een paar keer wassen niks meer is. En pluisjes kun je weer ‘repareren’. Ik ben fan ;)

Maar met 1 wollen trui die je anders moet behandelen dan de rest van je garderobe snap ik het wel. Dan is het maar lastig.

• jantje888
defusion schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:07:
Ja, klopt wel dat je er anders mee moet omgaan. Maar je hoeft het door de specifieke eigenschappen van wol ook niet zo vaak te wassen als katoen.
Gewoon wisselen, dat het na een dagje dragen een dag kan luchten. Dan kun je het heel lang dragen voordat je het moet wassen.
Ik draag vrijwel uitsluitend wol, en eens in de zoveel tijd was ik er een aantal gelijktijdig. Ofwel op de hand, of in een waszak en wasmachine op programma voor fijne was.
Dan valt het met de pluisjes wel mee.
Helemaal voorkomen doe je het niet. Eens in de zoveel tijd kun je ze scheren met zo’n ding: https://www.bol.com/nl/nl...ndeuses/28473/4294884369/

Kleur blijft wel perfect, itt katoen wat na een paar keer wassen niks meer is. En pluisjes kun je weer ‘repareren’. Ik ben fan ;)

Maar met 1 wollen trui die je anders moet behandelen dan de rest van je garderobe snap ik het wel. Dan is het maar lastig.
Dank voor je ervaringen! Ik ben iemand die het (heel) snel warm heeft, en snel zweet. Met Odorox voorkom ik deels de echt klotsende oksels, maar helemaal voorkomen die je 't niet. Het slechts sporadisch wassen voelt dan ook wat onwennig, maar misschien moet ik het eens (nog) een kans geven.

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Gewoon naar de C&A: die hebben ook nettere kleding, daar vind je vast en zeker wel iets. Merino wol is ook erg fijn inderdaad. Maar zelf hou ik de voorkeur voor katoenen truien.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:26

CeesKees

I rest my Kees

Mr Marvis heeft van tijd tot tijd een mooie katoenen sweater.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Foelie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:28
Kijk eens bij joemerino. Mooie truien van merinowool.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Foelie schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:44:
Kijk eens bij joemerino. Mooie truien van merinowool.
Dan hoop ik dat het betere kwaliteit is dan de sokken, want dat vind ik echt rommel.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:21

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben een paar van die truien/pullovers van merinowol van de H&M. De kwaliteit is goed en zitten super

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
FirePuma142 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Dan hoop ik dat het betere kwaliteit is dan de sokken, want dat vind ik echt rommel.
Al mijn truien zijn van Joe Merino en sommige heb ik echt al jaren. Ik vind ze zelf lekker zitten en de kleur blijft ook goed.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:40
jantje888 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:05:
Ben zelf wel fan van deze reeks truien van de WE:
https://www.wefashion.nl/...oenmix-95002125_0009.html
Ik zou echter graag ook wat van dit soort truien hebben die net 'n tikje netter zijn. Lastig te omschrijven wat ik daarmee precies bedoel, maar een tikje meer taille en wat nettere boorden misschien. In principe te dragen zonder blouse eronder. Mag iets duurder zijn dan die van de WE, maar bij voorkeur in vergelijkbare prijsklasse.

Iemand tips?
Ik weet niet of er een "van Uffelen" bij jou in de buurt zit.
Maar erg fijne zaak met een grote afdeling wat nettere kleding.

Trui van het merk gardeur lijkt me aan je beschrijving te voldoen.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:21
Ik kan voor dit soort truien altijd goed slagen bij The Sting. En tegen zweetgeur draag ik er een T-shirt onder die ik wel vaker kan wassen. Scheelt slijtage van de trui.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jantje888 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:17:
[...]
Dank voor je ervaringen! Ik ben iemand die het (heel) snel warm heeft, en snel zweet. Met Odorox voorkom ik deels de echt klotsende oksels, maar helemaal voorkomen die je 't niet. Het slechts sporadisch wassen voelt dan ook wat onwennig, maar misschien moet ik het eens (nog) een kans geven.
Wol neemt nauwelijks geur op, juist ideaal als je snel transpireert!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goedkoop is duurkoop. Geef wat meer geld uit aan kwaliteit, en daar doe je ook langer mee.
https://nl.tommy.com/trui...-ronde-hals-mw0mw15769adl

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:19
Deze bookmark ik even, ben ook opzoek naar mooie truien van wol of fijn gebreid katoen.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:33
jantje888 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:17:
[...]
Qua truien in jouw prijsklasse geen tips, wel voor het zweetprobleem: probeer eens Rexona Maximum Protection deodorant. Ja ik weet dat Odorex antiperspirant is en blablabla maar sinds ik dat Rexona spul gebruik nu een jaar of 10 heb ik werkelijk waar nooit meer een natte plek onder mijn oksel.

• jantje888
donleone83 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:07:
[...]

Qua truien in jouw prijsklasse geen tips, wel voor het zweetprobleem: probeer eens Rexona Maximum Protection deodorant. Ja ik weet dat Odorex antiperspirant is en blablabla maar sinds ik dat Rexona spul gebruik nu een jaar of 10 heb ik werkelijk waar nooit meer een natte plek onder mijn oksel.
Bedoel je deze? https://www.plein.nl/rexo...ay-men-clean-scent-100-ml
Voor de volledigheid: Ik gebruik Odorex extra dry depper (https://www.kruidvat.nl/odorex-extra-dry-depper/p/948116), niet de Odorex deodorant. Daarnaast nog deo. Ik merk dat die Odorex extra dry depper wel echt opvallend beter werkt tegen transpireren dan een traditionele deodorant.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:49
Je koopt nu ook bij de WE, dus had je deze al gezien?
https://www.wefashion.nl/nl_NL/men/truien-vesten/merino-wol/

Zijn dunne truitjes en daarom niet snel te warm. Met zowel hoge hals (coltrui), ronde hals en V-hals.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Blackouts schreef op zondag 6 februari 2022 @ 07:49:
Ik kan voor dit soort truien altijd goed slagen bij The Sting. En tegen zweetgeur draag ik er een T-shirt onder die ik wel vaker kan wassen. Scheelt slijtage van de trui.
Huh er gaat toch altijd een shirt onder een trui :?

• donleone83
jantje888 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:16:
[...]
Bedoel je deze? https://www.plein.nl/rexo...ay-men-clean-scent-100-ml
Voor de volledigheid: Ik gebruik Odorex extra dry depper (https://www.kruidvat.nl/odorex-extra-dry-depper/p/948116), niet de Odorex deodorant. Daarnaast nog deo. Ik merk dat die Odorex extra dry depper wel echt opvallend beter werkt tegen transpireren dan een traditionele deodorant.
Nee deze. Probeer hem eens!

https://www.drogisterij.n...-stick-8718114202402.html

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:35

Thompson

Beeromaniac

stok schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:07:
[...]

Huh er gaat toch altijd een shirt onder een trui :?
Dat doe ik echt zelden. Dat is mij veel te warm.
>10 graden buiten temperatuur = T-shirt
<10 graden buiten temperatuur = trui (of eigenlijk meer long sleeve)

Pas als het echt stevig vriest doe ik T-shirt+trui.

Beeromaniac

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@jantje888 Die gelinkte WE trui spreekt van 'katoenmix' en bevat 23% polyamide. Dat wil je niet. Lees je in in de eigenschappen van wol. Het neemt zelf geen vocht op en kan na uithangen weer fris gedragen worden (wel soms wassen). Veel goeie tips zijn al gegeven (Merino wol, Uniqlo, Joe Merino (Nederlands ook nog!)), daar doe ik er eentje bij: de society shop sale.

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-01 16:55
Ik ben zelf ook groot van fan merinowol en inderdaad: die was ik eigenlijk zelden. Goed luchten nadat je ze gedragen hebt en als ik ze al eens was dan doe ik dat met de hand en dan liggend laten drogen. Dan blijven ze ook heel lang goed. Daarnaast vind ik het materiaal ook fijn omdat het niet te warm is. Ik ben iemand die het al heel snel warm heeft en bij deze truien heb ik daar eigenlijk nooit last van.

Katoen koop ik eigenlijk alleen als het 100% katoen of desnoods een mix met wol is. Zeker bij meer nette/zakelijke kleding blief ik geen polyamiden, polyester, viscose etc. Ik ga er sneller van zweten en vind het minder fijn zitten.

[Voor 7% gewijzigd door Wouterkaas op 08-02-2022 10:56]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 20:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ben zelf groot fan (ook vanwege mijn lengte) van www.Girav.nl.

Zit wel een prijskaartje aan, maar de kwaliteit is volgens verwachting.

"You never come second by putting other people first"

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:21
Zorg er bij wollen truien altijd voor dat ze 100 procent van wol of andere natuurlijke materialen zijn. Wol icm zijde kan bijvoorbeeld ook goed.

Ik draag zelf voornamelijk 100 procent cashmere, maar heb ook een paar merino truien.
Beide hebben de eigenschap veel vocht op te kunnen nemen, zonder zwaar aan te voelen. Cashmere is trouwens bijzonder licht van gewicht. Cashmere is vooral warmer dan merino. Merino kan je gewoon het hele jaar door dragen als je wil, het werkt ook isolerend op warmere dagen.

Wol moet je alleen in heel uitzonderlijke situaties wassen. Pluisjes kam je het beste uit met een speciaal kammetje. Nooit aan pluisjes trekken!

• defusion
  • Niet online
In mijn eerste post noemde ik uniqlo voor merino truien. Prima bang-for-buck en m.i. in de prijsklasse van TS, vandaar dat ik die noemde. Relatief dun, dus ook prima voor TS.
Ik vermoed dat H&M ongeveer vergelijkbaar zal zijn, maar nog geen ervaring mee.

Gezien er nog een aantal andere genoemd worden, in iets hogere prijsklassen / anderen het wellicht interessant vinden:
Ik heb er daarnaast een aantal suitsupply: ook relatief dun, ca. 2x zo duur, maar wel wat verfijner (ik gok langere vezels en strakker geweven), pluist minder snel. Als je iets meer te besteden hebt, kun je daar dus prima slagen.

Heb er ook een paar van charles tyrwhitt. Die zijn al een stuk dikker. Voor TS wellicht minder interessant gelet op dikte/warmte, maar prijs zit iets onder SS, en kwaliteit denk ik vergelijkbaar (pluis ook niet zo snel), en vaak is die dikte juist wél gewenst. Ze hebben ook regelmatig aanbiedingen, althans ik heb er lang niks meer besteld, maar krijg nog regelmatig spam van ze met diverse kortingen (afgelopen zondag nog 25% op de nieuwe collectie). Kun je dus ook prima slagen.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:15

Qwerty-273

Meukposter

Een echte nette trui wordt, zoals hierboven en talloze keren genoemd, gemaakt van kwaliteits wol. Dan kom je toch ook weer uit bij mohair of angorawol al zijn die wel "wollig". Voor een strakkere trui zit je eigenlijk bij kasjmier. En ipv van de winkel truien zijn er ook voldoende professionele breiers die truien op bestelling maken, dan kan je in samenspraak al je eigen wensen er in kwijt.

Al is deze natuurlijk wel de "trui" die niet mag ontbreken in je collectie.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:24
defusion schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:15:

Nooit meer Merino wol. Dat moet je op de hand wassen en daar ga ik niet aan beginnen. 1x wassen op 30 graden in de wasmachine en het is 2 maten kleiner geworden.

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-01 14:38
desmond schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:32:
@jantje888 Die gelinkte WE trui spreekt van 'katoenmix' en bevat 23% polyamide.
Hoe kom je aan deze informatie? Op de site staat namelijk "Materiaal 100% Merino wol".

Edit: 8)7 okee, beter lezen, de TS linkte zelf eerder naar deze trui, die inderdaad katoenmix is. Ik dacht dat @desmond reageerde op de eerder gegeven link van de merino wollen WE truien...

[Voor 29% gewijzigd door Raling op 08-02-2022 12:30]

• fisherman
Mirved schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:21:
[...]

Nooit meer Merino wol. Dat moet je op de hand wassen en daar ga ik niet aan beginnen. 1x wassen op 30 graden in de wasmachine en het is 2 maten kleiner geworden.
Je moet hem ook gewoon zo min mogelijk wassen.
Als je hem in de machine wast moet je het wol programma selecteren. Ook nooit wassen met wasverzachter natuurlijk. Dat schaadt de vezels.
Het gewone 30 graden programma op de meeste wasmachines is ongeschikt voor wol.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Onze uiterst simpele en goedkope Indesit wasmachine heeft een speciaal wolprogramma. Mijn merinotruien (en die van mijn vriendin) en alle (merino) wollen rompertjes gaan daar altijd in. Nooit problemen mee gehad :?

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-01 10:45
Voordeel van merino wol is dat het warm is wanneer het warm moet zijn, maar ook prima koel kan zijn wanneer het niet te warm hoeft te zijn.

Ik heb er een paar van Suit Supply, gaan al een tijdje mee (2+ jaar). Ik was ze eigenlijk nooit, gewoon uithangen na het dragen en als er een vlekje op zit even plaatselijk wassen. Daardoor gaan ze een stuk langer mee
Ze zijn mooi zowel inclusief als exclusief hemd.

• Mirved
-tom-562 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Onze uiterst simpele en goedkope Indesit wasmachine heeft een speciaal wolprogramma. Mijn merinotruien (en die van mijn vriendin) en alle (merino) wollen rompertjes gaan daar altijd in. Nooit problemen mee gehad :?
ik ga niet voor 1 trui een speciaal was programma draaien.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mirved schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:33:
[...]

ik ga niet voor 1 trui een speciaal was programma draaien.
Ik kan toch niet ruiken dat je maar 1 trui hebt. Wat je zegt klopt gewoon niet

• Mirved
-tom-562 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:34:
[...]

Ik kan toch niet ruiken dat je maar 1 trui hebt. Wat je zegt klopt gewoon niet
Niet ? Dus jouw trui krimpt niet bij 30 graden bij gebruik van een normaal was programma samen met andere was?

[Voor 3% gewijzigd door Mirved op 08-02-2022 14:36]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mirved schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Niet ? Dus jouw trui krimpt niet bij 30 graden bij gebruik van een normaal was programma samen met andere was?
Jij zegt letterlijk dat je merino truien met de hand moet wassen. Dat moet helemaal niet. Dat jij je truien bij de normale was gooit of blijkbaar geen wol programma hebt of wilt gebruiken, dat zeg je er voor het gemak maar niet bij..

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
https://www.portugesewol.nl/

Heb er zelf enkelen. Niet duur en superkwaliteit.

edit: Na beter lezen :P wil ik even erbij vermelden dat dit meer richting vrijetijdskleding gaat.

[Voor 40% gewijzigd door dawg op 08-02-2022 14:59]

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:27
Mijn ervaring is niet de goedkoopste kopen, tenzij je na 6 keer wassen een nieuwe wil kopen. Ik koop tegenwoordig truien (met daaronder een shirt voor vrije tijd en een blouse voor werk) met een klein logo erop of een kleine benaming. Het bekende wespennest (Bijenkorf, wel wat duurder over het algemeen), Boozt en af en toe Zalando. Ik vermijd Asos sinds de kwaliteit is ook waar je voor betaald, weinig. Ik zou een aantal verschillende merken kopen (3/4) en vervolgens de beste eruit kiezen en die vaker gaan kopen. Ik vind persoonlijk Lyle & Scott heel fijn zitten. Goede afmetingen en blijft goed na het wassen. ook niet te warm (95kg 1.86m, maat L)

Wel leuk om te zien, TS geeft aan dat hij wol niet echt zijn ding is mede door wassen en topic gaat vervolgens door op wol. 8)7

• fisherman
Mirved schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Centrifugeer je die andere was ook dan op slechts 600 tpm? Hoger mag je wol en zeker merino en cashmere niet centrifugeren.

Overigens warmt een speciaal programma het water minder snel op. Te snel is niet goed en daardoor krimpt je trui

[Voor 13% gewijzigd door fisherman op 08-02-2022 14:48]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:26

CeesKees

I rest my Kees

Ik vroeg mij ook al af waar al het wol vandaan kwam, terwijl er specifiek om katoen werd gevraagd.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• fisherman
CeesKees schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:48:
Ik vroeg mij ook al af waar al het wol vandaan kwam, terwijl er specifiek om katoen werd gevraagd.
Als je het hebt over nette/luxe truien, dan heb je het vaak over cashmere of (in mindere mate) merino. Dat zijn nu eenmaal wolsoorten.

• Mirved
fisherman schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:50:
[...]

Als je het hebt over nette/luxe truien, dan heb je het vaak over cashmere of (in mindere mate) merino. Dat zijn nu eenmaal wolsoorten.
genoeg katoenen nette truien:
https://www.profuomo.com/...en/truien/?mf_quality=516

• Mirved
fisherman schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:48:
[...]

Centrifugeer je die andere was ook dan op slechts 600 tpm? Hoger mag je wol en zeker merino en cashmere niet centrifugeren.

Overigens warmt een speciaal programma het water minder snel op. Te snel is niet goed en daardoor krimpt je trui
Zeker niet. Ik gooi gewoon mijn kleren in de was en ga zeker niet mijn kleren allemaal sorteren en nagaan op welke ik speciale programma's moet toepassen. Dat is teveel gedoe.

• fisherman
Mirved schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:05:
[...]

Zeker niet. Ik gooi gewoon mijn kleren in de was en ga zeker niet mijn kleren allemaal sorteren en nagaan op welke ik speciale programma's moet toepassen. Dat is teveel gedoe.
Dan zou ik sowieso cashmere overslaan. Die zijn heel wat duurder, zo tussen de pakweg 300 en 4000 euro. Zonde om een dergelijke trui te verpesten. Merino is goedkoop, doordat dat niet zo schaars is als cashmere

• fisherman
Katoen gaat snel pillen, dat ziet er naast dat het niet luxe aanvoelt ook niet zo netjes uit natuurlijk.

• Mirved
fisherman schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:31:
[...]

Katoen gaat snel pillen, dat ziet er naast dat het niet luxe aanvoelt ook niet zo netjes uit natuurlijk.
Ik had geen idee wat pillen is en heb het even opgezocht.

"Pillen zijn kleine stof balletjes. Zowel T-Shirts, truien als vesten kunnen gaan pillen. Dit ligt niet aan de kwaliteit van de stof, maar aan het materiaal wat er gebruikt is voor het maken van je kledingstuk". (bron )

Wat wel grappig vond op de site waar ik dit vandaan haaalde:

Katoen: Hoewel katoen een natuurlijke stof is, heeft deze stof een kleinere kans op pillen dan andere natuurlijke materialen, zoals wol en linnen. De stof heeft namelijk minder vezeluiteinden wat de kans op pillen verkleint.

Moet zeggen dat het fenomeen pillen mij ook niet bekend voor komt bij de nette truien die ik dagelijks naar het werk draagt.

[Voor 6% gewijzigd door Mirved op 08-02-2022 15:56]

• fisherman
Mirved schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Ik had geen idee wat pillen is en heb het even opgezocht.

"Pillen zijn kleine stof balletjes. Zowel T-Shirts, truien als vesten kunnen gaan pillen. Dit ligt niet aan de kwaliteit van de stof, maar aan het materiaal wat er gebruikt is voor het maken van je kledingstuk". (bron )

Wat wel grappig vond op de site waar ik dit vandaan haaalde:

Katoen: Hoewel katoen een natuurlijke stof is, heeft deze stof een kleinere kans op pillen dan andere natuurlijke materialen, zoals wol en linnen. De stof heeft namelijk minder vezeluiteinden wat de kans op pillen verkleint.

Moet zeggen dat het fenomeen pillen mij ook niet bekend voor komt bij de nette truien die ik dagelijks naar het werk draagt.
Pillen komt wel degelijk voor bij katoen hoor. Bij duurdere wollen truien komt het vrijwel niet voor. Goedkopere wollen truien wel weer door ander soorten vezels.

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ook nog een overweging, ik koop soms ook wel eens bij online outlets. Truien van merinowol zijn daar een stuk goedkoper, van bijv. Profuomo of United Colors of Bennetton.

Maar ik zie Uniqlo hier ook staan, goede tip. Iemand die weet hoe ze vallen?

@Topicstarter ; als je meerdere merino wollen truien koopt hoef je ze ook niet meer allemaal te sorteren. Ik gooi ze vrijwel nooit bij de was. Heb alleen wel dat ze af en toe doorslijten op de ellebogen of dat ik er soms een gaatje in blijf. Het mooie is wel dat ze er altijd mooi uit blijven zien, ze vormvast zijn en ze niet gaan stinken. Ook ideaal bij vakanties en dergelijke waar de meeste mensen liever niet willen wassen.

• fisherman
Koehandelaar schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:59:
dat ik er soms een gaatje in blijf.
Kun je laten stoppen natuurlijk. Kost vaak maar een paar euro en je ziet er niets meer van.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:44

https://wren.co/join/Devian

• defusion
  • Niet online
Koehandelaar schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:59:
Ook nog een overweging, ik koop soms ook wel eens bij online outlets. Truien van merinowol zijn daar een stuk goedkoper, van bijv. Profuomo of United Colors of Bennetton.

Maar ik zie Uniqlo hier ook staan, goede tip. Iemand die weet hoe ze vallen?

@Topicstarter ; als je meerdere merino wollen truien koopt hoef je ze ook niet meer allemaal te sorteren. Ik gooi ze vrijwel nooit bij de was. Heb alleen wel dat ze af en toe doorslijten op de ellebogen of dat ik er soms een gaatje in blijf. Het mooie is wel dat ze er altijd mooi uit blijven zien, ze vormvast zijn en ze niet gaan stinken. Ook ideaal bij vakanties en dergelijke waar de meeste mensen liever niet willen wassen.
Maten Uniqlo staan op de site. Even met bestaande kleding nameten.
En dan kijken naar daadwerkelijke maten van de kleding, niet lichaamsmaten.

Zijn in borst volgens mij net zo breed als taille. Dus geen “slim fit”. Ik draag ze daardoor een maatje kleiner dan die van suitsupply.

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:32
Ik heb nette truien en polo's gekocht van hugo boss in een sample shop in maasmechelen village. Zeer nette kleding, merino wol, katoen, combi,,,verschillende designs. Polo's 39 euro, truien 49 of 69 euro. Enkel.... ze hebben alleen maar M.. en de winkel sluit op 20 feb. Maar, woon je in de buurt, ga zeker langs

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:36
Qwerty-273 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:16:
Een echte nette trui wordt, zoals hierboven en talloze keren genoemd, gemaakt van kwaliteits wol. Dan kom je toch ook weer uit bij mohair of angorawol al zijn die wel "wollig". Voor een strakkere trui zit je eigenlijk bij kasjmier. En ipv van de winkel truien zijn er ook voldoende professionele breiers die truien op bestelling maken, dan kan je in samenspraak al je eigen wensen er in kwijt.

Al is deze natuurlijk wel de "trui" die niet mag ontbreken in je collectie.
[Afbeelding]
Angorawol? Wordt dat überhaupt nog verkocht, na die schandalen over mishandelingen van konijnen tijdens het plukken? Ik had gedacht dat dat al wel een gepasseerd stadium was.

Niet dat voor andere wol het allemaal veel beter aan toe gaat qua dierenwelzijn, maar angora spande toch wel de kroon.

[Voor 6% gewijzigd door segil op 08-02-2022 22:31]

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:38
Ik ga altijd voor goede (italiaanse) kwaliteit. In de sale koop je bij veel luxe herenmodezaken voor 50 tot 70% korting truien. Die kosten dan nog 70 euro, maar dan heb je wel echt kwaliteit. Jac Hensen, Leurink, Oger, vaak zijn er ook wel lokale boetieken. Gran Sasso en La fileria hangen in mijn kast.

[Voor 25% gewijzigd door MagniArtistique op 08-02-2022 22:53]

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:16
jantje888 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:05:
In principe te dragen zonder blouse eronder.
Doorgaans dragen vrouwen een blouse en mannen een overhemd.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

assje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:37:
[...]

Doorgaans dragen vrouwen een blouse en mannen een overhemd.
Bijna goed, mannen dragen een hemd :P

• assje
Qwerty-273 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:16:
Een echte nette trui wordt, zoals hierboven en talloze keren genoemd, gemaakt van kwaliteits wol.
Het zal wel een gevalletje perspectief zijn maar ik kleed me al een decennium netjes naar m'n werk en heb nog nooit een wollen kledingstuk gehad. Eerlijk gezegd zou ik eigenlijk niet weten hoe ik een wollen trui herken, het is me nog nooit opgevallen dat iemand die draagt.

Verder wel opvallend dat in de TS de vraag wordt gesteld:
Mag iets duurder zijn dan die van de WE, maar bij voorkeur in vergelijkbare prijsklasse.
En dat de discussie dan in de richting gaat dat je toch eigenlijk cashmere wol zou moeten hebben wat begint bij €300 per trui (volgens eerdere reactie).

Ik denk dat sommige mensen hun heel specifieke wensen dat ook wel een beetje projecteren op de massa. Sommige mensen willen gewoon kleren hebben, niet te duur, gewoon in de wasmachine proppen en er verzorgd uitzien.

[Voor 50% gewijzigd door assje op 09-02-2022 08:42]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

assje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:37:
Het zal wel een gevalletje perspectief zijn maar ik kleed me al een decennium netjes naar m'n werk en heb nog nooit een wollen kledingstuk gehad. Eerlijk gezegd zou ik eigenlijk niet weten hoe ik een wollen trui herken, het is me nog nooit opgevallen dat iemand die draagt.
Als je iemand de hele dag ziet jeuken :+

[Voor 33% gewijzigd door souljah1h op 09-02-2022 08:45]

• assje
Truien van WE, H&M en vergelijkbaar soms prima resultaat maar soms ook binnen no-time uitgelubberd en/of lelijk. Ook al geef ik niet om het merk (zou juist liever zonder hebben) heb ik betere ervaringen met Tommy Hilfinger truien.

Eigenlijk zou ik ook best truien willen vinden die wél de kwaliteit hebben maar niet de meerprijs voor een logo'tje op de borst.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

assje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:37:
[...]

Dat is redelijk makkelijk te herkennen. Als je er een open vlam bij houd zullen synthetische producten smelten en kleine bolletjes vormen.
Ik denk dat sommige mensen hun heel specifieke wensen dat ook wel een beetje projecteren op de massa. Sommige mensen willen gewoon kleren hebben, niet te duur, gewoon in de wasmachine proppen en er verzorgd uitzien.
Het allerbeste advies is nog altijd goed passende kleding. Oversized en undersized doet een stuk meer af aan je uitstraling dan de kwaliteit van de materialen. Truien kunnen van cashmere zijn met gouden randjes, als ze niet goed op je schouders zitten en om je heen slobberen dan zal je er gewoon niet netjes uit zien.
-tom-562 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:06:
Bijna goed, mannen dragen een hemd :P
Dat is de vraag, draag je (van binnen naar buiten) een hemd en overhemd of een onderhemd en hemd?

[Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 09-02-2022 08:56]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• assje
Tsurany schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:55:
Dat is redelijk makkelijk te herkennen. Als je er een open vlam bij houd zullen synthetische producten smelten en kleine bolletjes vormen.
OK maar deze test voer ik doorgaans niet uit bij de truien van collega's bijvoorbeeld :P

• assje
Dat is de vraag, draag je (van binnen naar buiten) een hemd en overhemd of een onderhemd en hemd?
Het concept (onder)hemd heb ik sowieso nooit begrepen en lijkt mij meer iets van vroeger.

Onder een (over)hemd draag je een (onder)(T-)shirt. Dit is op alle vlakken beter aangezien de eerste impact van zweet bij je (onder)shirt is ipv (over)hemd.

Mijn (onder)shirts draag ik altijd maar één dag maar uitgezonderd dagen met veel stress kunnen mijn overhemden makkelijk 3 dagen mee voordat ze gewassen worden.

[Voor 16% gewijzigd door assje op 09-02-2022 09:38]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

assje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:32:
[...]

Het concept (onder)hemd heb ik sowieso nooit begrepen en lijkt mij meer iets van vroeger.

Onder een (over)hemd draag je een (onder)(T-)shirt. Dit is op alle vlakken beter aangezien de eerste impact van zweet bij je (onder)shirt is ipv (over)hemd.
Als je een shirt draagt tegen het zweten en niet voor het warm houden van je core dan is een t-shirt inderdaad vaak een betere optie. Je hebt ze ook met extra oksel stukken die het zweet nog beter opvangen, volgens mij te koop bij Fibershirts en Nosweat, maar vast ook bij anderen.
assje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:32:
Mijn (onder)shirts draag ik altijd maar één dag maar uitgezonderd dagen met veel stress kunnen mijn overhemden makkelijk 3 dagen mee voordat ze gewassen worden.
Ik draag niks langer dan een dag behalve broeken. Er komt altijd wel iets van vuiligheid of lichaamszweet op iets.

[Voor 23% gewijzigd door Tsurany op 09-02-2022 09:40]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01 15:19
[...]

Tweakers denken toch in (simpele) oplossingen? Koop hem 2 maten te groot en je kunt hem zonder gedoe in de machine gooien ;)

• defusion
  • Niet online
assje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:30:
[...]
OK maar deze test voer ik doorgaans niet uit bij de truien van collega's bijvoorbeeld :P
Ik gok dat het als grap bedoeld was ;)
Maar even serieus: je ziet het er wel aan hoor, de stof is gewoon anders. Meer glans/minder dof, anders qua structuur, en over het algemeen gaat katoen m.i. veel sneller achteruit waardoor het snel oud/vervaagd oogt.

Net hier thuis 2 katoenen truien die ik misschien 5-10x heb gedragen vergeleken met een paar oudere wollen truien die ik naar schatting minstens 10x zoveel heb gedragen, en die katoenen truien zien er gewoon al oud uit, wol niet.
In die directe vergelijking viel me ook op dat wol beter valt / niet zo stijf wordt van het wassen (bij katoen mogelijk wel te compenseren met wasverzachter; die gebruiken wij niet).

Maar goed, dat valt je waarschijnlijk meer op bij jezelf dan bij anderen. Ik zou je echt niet kunnen vertellen wat mijn collega's dragen. Dan moet ik er echt heel bewust op gaan letten, en vrij dichtbij moeten zijn dat zo'n details me opvallen.

• fisherman
MagniArtistique schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:34:
Ik ga altijd voor goede (italiaanse) kwaliteit. In de sale koop je bij veel luxe herenmodezaken voor 50 tot 70% korting truien. Die kosten dan nog 70 euro, maar dan heb je wel echt kwaliteit. Jac Hensen, Leurink, Oger, vaak zijn er ook wel lokale boetieken. Gran Sasso en La fileria hangen in mijn kast.
Sowieso staan de beste weverijen in Italië. Denk bijvoorbeeld aan Lora Piana.

• MagniArtistique
[...]

Meeste (moderne) wasmachines hebben een wolprogramma. En handwas kan ook.
Echte wollen truien moet je ook niet zo vaak wassen; die moet je uithangen.

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-01 10:39
Je kan ook gewoon je kleding wassen op wolprogramma?

• fisherman
[...]

Cashmere is vrij gemakkelijk te herkennen aan de vezels. De wol is veel hariger en heeft veel meer weg van gewone haren (alleen veel dunner) dan de dikke vezels van normale scheerwol.
Daarnaast is het veel veerkrachtiger en vormvast, maar dat kan je natuurlijk niet zien. Door de dunne vezels prikt de wol absoluut niet.
Overigens zijn cashmere truien die met gemaakt zijn niet nog niet zo zacht. Door dragen worden ze zachter. Tegenwoordig versnellen ze dat vaak dmv een bepaald productieproces. Dit zorgt wel voor slijtage natuurlijk. Hoe langer de behandeling, hoe minder lang de trui mee zal gaan.

Merino is ook zo veerkrachtig en vormvast, maar heeft weer een hele andere structuur. De vezel is nog dunner dan cashmere, maar minder harig. Voelt niet zo zacht aan als cashmere, maar doordat de vezels zo dun zijn prikken ze natuurlijk niet.
Kan heel fijn geweven worden, waardoor het bijna eat wegheeft van een katoenen trui, maar wel met veel fijnere eigenschappen die merino wol met zich meebrengt. Neemt geen geuren op en kan veel vocht vasthouden.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18
Het lijkt me dat de meeste van de truien die tot nu besproken zijn, bedoeld zijn om over een overhemd te dragen. Zeker met de verschillende soorten wol, dat zal toch meer of minder prikken/kriebelen.

Nu draag ik meestal mijn truien zonder overhemd of zelfs zonder shirt eronder, omdat ik het makkelijk warm heb (en het bij ons op kantoor bloedheet is).
Ook als je alleen een t-shirt onder je wollen trui zou dragen, dan heb je nog de wol op je armen direct op de huid. En ik ben zelf gewoon niet zo'n fan van het gevoel van wol.

Daarbij vallen hele dunne (wollen) truien, bedoeld om over een overhemd te dragen, vaak ook heel soepel/slap. En je dan geen super afgetraind lichaam hebt, dan tekenen ze nogal op je torso (ook als ze wel een super afgetrainde torso hebt, maar dan is dat niet erg :D ) Iets meer vorm/stof van zichzelf is wel fijn.

Meestal heb ik dan truien met een effen kleur, met een klein werkje erin, zodat het niet te flets wordt. Het hoeft niet super dressed, maar wel gewoon netjes. Een beetje in deze stijl:

Iemand daar nog goede tips voor? Merken/winkels?

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:53

Moofnor

King of my castle

Ik heb prima ervaringen met de truien van de Mango, ook merino en prima te dragen zonder hemd of shirt.

Wel dankbaar gebruik gemaakt van de tips in dit topic om ook eens elders te kijken.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:44
Dirtbiter schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:57:
Het lijkt me dat de meeste van de truien die tot nu besproken zijn, bedoeld zijn om over een overhemd te dragen. Zeker met de verschillende soorten wol, dat zal toch meer of minder prikken/kriebelen.

Nu draag ik meestal mijn truien zonder overhemd of zelfs zonder shirt eronder, omdat ik het makkelijk warm heb (en het bij ons op kantoor bloedheet is).
Ook als je alleen een t-shirt onder je wollen trui zou dragen, dan heb je nog de wol op je armen direct op de huid. En ik ben zelf gewoon niet zo'n fan van het gevoel van wol.

Daarbij vallen hele dunne (wollen) truien, bedoeld om over een overhemd te dragen, vaak ook heel soepel/slap. En je dan geen super afgetraind lichaam hebt, dan tekenen ze nogal op je torso (ook als ze wel een super afgetrainde torso hebt, maar dan is dat niet erg :D ) Iets meer vorm/stof van zichzelf is wel fijn.

Meestal heb ik dan truien met een effen kleur, met een klein werkje erin, zodat het niet te flets wordt. Het hoeft niet super dressed, maar wel gewoon netjes. Een beetje in deze stijl:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Iemand daar nog goede tips voor? Merken/winkels?
Serieus...de enige winkel waar ik eigenlijk nog kom. Online is het goed, service is uitstekend. Altijd iemand bereikbaar op de chat voor als je vragen hebt.

Winkel is het nog beter. Ik hou niet van winkelen, en dat snappen ze. Ik heb daar meestal een "personal shopper" ervaring. Zij lopen voor mij heen en weer, komen met goede suggesties...ik trek het aan en trek de portemonnee :+.

Ze zitten vooral in het midden/oosten van het land. Maar zijn aan het uitbreiden richting het westen. Al meerdere keren verkozen tot beste retailer van Nederland.

Service voorbeeld:
April 2021 wat kleren en shirts gekocht. 1 shirt nooit aangehad, meegenomen naar mijn Ibiza vakantie in september 2021. Bleek veel te groot te vallen, ook als je het vergelijkt met ander shirt van hetzelfde merk in dezelfde maat.

Oktober 2021 mee terug gegaan naar de winkel, zonder bon, shirt laten zien samen met een ander shirt van hetzelfde merk in dezelfde maat. Was inderdaad veel groter. Shirt was gedragen en gewassen. Ze herkenden mij nog, kom er vaker, was geen probleem en kreeg mijn geld terug.

Voor mij geen andere winkel meer :) .

https://wren.co/join/Devian

• fisherman
Dirtbiter schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:57:
Ik draag vrijwel uitsluitend 100% cashmere of merino truien. Ik kan je verzekeren dat die bij niemand zullen prikken of kriebelen. Die kan je die gewoon direct op de huid dragen. Het hele jaar door.

• MagniArtistique
defusion schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:13:
[...]

Ik gok dat het als grap bedoeld was ;)
Maar even serieus: je ziet het er wel aan hoor, de stof is gewoon anders. Meer glans/minder dof, anders qua structuur, en over het algemeen gaat katoen m.i. veel sneller achteruit waardoor het snel oud/vervaagd oogt.

Net hier thuis 2 katoenen truien die ik misschien 5-10x heb gedragen vergeleken met een paar oudere wollen truien die ik naar schatting minstens 10x zoveel heb gedragen, en die katoenen truien zien er gewoon al oud uit, wol niet.
In die directe vergelijking viel me ook op dat wol beter valt / niet zo stijf wordt van het wassen (bij katoen mogelijk wel te compenseren met wasverzachter; die gebruiken wij niet).

Maar goed, dat valt je waarschijnlijk meer op bij jezelf dan bij anderen. Ik zou je echt niet kunnen vertellen wat mijn collega's dragen. Dan moet ik er echt heel bewust op gaan letten, en vrij dichtbij moeten zijn dat zo'n details me opvallen.
Katoen heeft tevens als nadeel dat de getailleerde delen (pols, col, taille) gaan slobberen. Wol heeft dat niet.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:21
Jouw bericht had ik opgeslagen en pas nu is het er van gekomen deze deo te kopen. Ineens had ik allemaal witte strepen in mijn kleding. Ik dacht dat er iets was mis gegaan in de wasmachine tot ik zojuist mijn shirt eens langs m'n oksel haalde en er achter kwam dat de deo de veroorzaker was. Mijn oksels zijn overigens niet wit...
Laatste keer dat ik 'm gekocht heb dus.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• donleone83
Blackouts schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:45:
[...]

Jouw bericht had ik opgeslagen en pas nu is het er van gekomen deze deo te kopen. Ineens had ik allemaal witte strepen in mijn kleding. Ik dacht dat er iets was mis gegaan in de wasmachine tot ik zojuist mijn shirt eens langs m'n oksel haalde en er achter kwam dat de deo de veroorzaker was. Mijn oksels zijn overigens niet wit...
Laatste keer dat ik 'm gekocht heb dus.
[Afbeelding]
Ja - had ik even voor moeten waarschuwen. Na gebruik even tien minuten in laten drogen en dan met een handdoek even je oksels droog deppen. Oprecht wel nooit meer zweet als je het gebruikt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee