Toon posts:

printer met dual extruder en gesloten behuizing: welk merk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• juulius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06 11:31
hier zijn zoveel factoren van toepassing, tegenwoordig is elke FDM printer wel goed. het is alleen wat jij er van verwacht wat een printer slecht maakt in jou ogen.

ook de chinese na maak clones zijn opzich goed, de compromie zit er hem in dat er vaak geen standaard slicer settings zijn die goed getest zijn (voor verschillende materialen) en daarbij zelf heel veel moet testen eventueel modden (maar goed dat is vaak wel zo met 3d printers) om het beste er uit te halen en dat kost tijd. daarnaast is het gevaar met clones dat onderdelen van mindere kwaliteit zijn en dat deze redelijk snel vervangen moeten worden (na 1 jaar trouwe dienst bijv). de vraag is dan altijd of de leverancier deze nog heeft (op ali weet je dat nooit)

ook speelt firmware/hardware een belangrijke optie hierin, voornamelijk wat er aan upgrade mogelijkheden zijn. Marlin, Repetier, Reprap, klipper (etc) zijn bijvoorbeeld firmwares wat bijna op elke board wel draaid maar allemaal net even wat anders zijn. in sommige gevallen kan dit invloed hebben op de printkwaliteit of gebruiks gemak. klipper gebruikt een raspberry pi om alle berekeningen te doen in plaats van op het board zelf. dit geeft als mogelijkheid om nog snellere bewegingen te doen (speed benchy).

wat ik wel afraad is om te gaan kijken naar Delta's tenzij deze een grote community base heeft. een groot probleem met delta's is het uitlijnen en uitrekenen van de 3 pilaren, deze wil je zo accuraad mogelijk hebben zodat je tijdens bed probing de minst mogelijke afwijkingen hebt (anders zie je een parabool in je bed mesh bijvoorbeeld) en dat je eerste laag gewoon niet goed is.(trust me i know, mijn eerste printer was een delta toen bed leveling nog in de kinderschoenen stond. heb de eerste layer nog nooit echt goed gekregen). ik weet niet of dat nog steeds zo is maar seemecnc delta's waren in mijn tijd een goede keuze

eigenlijk wat ik probeer te zeggen hoeveel tijd wil jij erin stoppen om je printer goed te krijgen?, als het antwoord niet meer dan een week is, kom je volgens mij niet verder dan wat Prusa te bieden heeft. voor die kennis betaal je dan wat meer. creality hoor ik ook wel goede verhalen over maar durf ik zelf niet veel over te zeggen. joel (the3dprinting nerd) maakt af en toe nog wel eens een stream waarbij hij een printer helemaal van A tot Z uitpakt en installeert. eventueel kun je dat nog gebruiken in je keuze.

Ik heb zelf nu een voron 2.4, dit is geen standaard of the shelf printer maar eentje die je zelf sourced. documentatie en de community is echt wel top. De rat V-core is opzich ook niet verkeerd. is een printer die je als kit kunt bestellen en zelf in elkaar kunt zetten en heeft ook wel een goede community (zover ik kan zien)

[Voor 3% gewijzigd door juulius op 17-01-2022 15:29]

• cowandchicken
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-06 19:18
Ik heb zelf een Ultimaker S3, maar die valt helaas buiten je budget lees ik.
Ik ben er zeer tevreden over, al heb ik zelf spijt van dat ik ook een dual extruder wilde hebben.
Totaal zinloos. Je kunt er inderdaad dan PVA mee printen als oplosbaar support.
Maar wanneer heb ik dat nodig gehad? Nooit inderdaad.
Het met een dual extruder op 1 kop printen maakt het nog trager als het al is, want hij moet voor elke laag de printkop omzetten. Dat gebeurt met ene mechanisch hendeltje wat hij om kan zetten door de printkop ergens rechtsboven tegen een nok aan te drukken. Beetje knudde vind ik voor deze prijsklasse.
Ook het 2 kleuren printen lijkt leuk, maar ik heb het 2x gedaan. Ik vind toch nooit 2 mooi bij elkaar passende filament kleuren. Het is ene gedoe om je stl op te delen in een deel voor kleur 1 en voor kleur 2, en omdat je printer niet continu door kan printen met hetzelfde filament wordt je print gewoon een stuk minder strak.

Dus bedenk je goed of je het echt nodig hebt.
Qua support print ik alle support tegenwoordig altijd gewoon van hetzelfde resultaat en dat werkt voor mij veel beter en sneller. Het oplossen van die PVA duurt ook ongelofelijk lang.

Het is een leuke verkoop feature, maar de Ultimaker 2 connect was uiteindelijk net zo prima geweest voor me. Het enige voordeel dat ik er nu aan heb, is dat ik 2 veel gebruikte filament typen al geladen kan hebben zonder te wisselen, maar meer ook niet

Ik heb ook printers gezien die hebben 2 afzonderlijke printkoppen. Wellicht werkt dat beter.

[Voor 8% gewijzigd door cowandchicken op 20-01-2022 23:32]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee