Toon posts:

Wat mag je verwachten van auto onderhoud bij een garage?

Pagina: 1
Acties:

• Rtje84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik heb even een vraag over auto onderhoud, want het is altijd maar een lastig kwestie, vind ik persoonlijk. Ik ben even benieuwd naar meningen van anderen.

Ik laat de naam van de garage even in het midden, want dat is niet belangrijk. Dit is de situatie:

Ik heb mijn auto 1 jaar geleden laten onderhouden bij een garagebedrijf. Dit was een grote beurt + apk.

Nu, 1 jaar en nog geen 5000 kilometer later, heb ik mijn auto hier weer naartoe gebracht, ditmaal voor een kleine beurt + apk. Wat blijkt nu, hij is afgekeurd omdat de remschijf + remblokken aan 1 kant voor helemaal kapot (verbrand) zijn. Dit is blijkbaar gekomen omdat de zuiger van de remklauw vast is komen te zitten, en de rem is gaan blijven hangen.

Dit is best een dure reparatie als ik het bij de garage laat uitvoeren.

Maar, nu heb ik toch zoiets van, je laat je auto toch niet voor niets onderhouden, om dure reparaties te voorkomen?

Is het normaal, dat 1 jaar na een grote beurt, en heel weinig kilometer, de zuiger vast kan komen te zitten en deze schade tot gevolg heeft? Of mag ik van een grote onderhoudsbeurt verwachten dat dit onderdeel goed meegenomen is, schoongemaakt en ingevet is, waardoor dit niet zou moeten gebeuren?

Ik heb dit al wel aangegeven bij de garage, en het antwoord is dat dit kan gebeuren als een auto vaker stil staat. Hier zit natuurlijk iets in, ik geloof echt wel dat het niet het beste is om je auto niet dagelijks te gebruiken, hij heeft wel eens een paar weken stil gestaan bij mij, maar is dit zo slecht dat gelijk een als het goed is, goed onderhouden remsysteem vast gaat zitten, met grote schade tot gevolg? (is een goed onderhouden auto echt zo kwetsbaar?)

(Ik had eerder al een topic over een warm wordende velg. Hoe dat kwam is nu dus duidelijk, ik heb wel even een nieuw topic gemaakt, anders wordt het zo onoverzichtelijk. Nog bedankt voor de antwoorden trouwens, maar ik wil dat topic niet omhoog bumpen.)

[Voor 10% gewijzigd door Rtje84 op 25-11-2021 13:52]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee