Toon posts:

Windows 10 loopt vast/reageert niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• choastech
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-05 09:35
Hallo mede tweakers!

even een klein beeld schetsen:

ik heb sinds kort een extra m.2 NVMe SSD (WD Black SN850 500GB) gehaald en deze geinstalleerd als een dedicated Windows schijf, en mijn vorige SSD (Samsung Evo Plus 2TB) gebruik ik nu voor game opslag. sinds ik de extra SSD toegevoegd heb heb ik last dat mijn Windows "vast loopt" of niet reageert en dit lijd tot grote frustratie. het is ook niet consequent want de ene keer is het al na 1 u en de andere keer is het na 8u.

wat me wel opvalt is dat als ik de monitoren wakker maak doormiddel van de muis en/of toetsenbord (maakt niet uit welk van de 2) de schermen aan zien gaan maar vervolgens de muis en toetsenbord totaal niet kan gebruiken, mijn muis en toetsenbord hebben allebei RGB en ik zie dat de ledjes nog branden. als ik de pc gewoon gebruik is er helemaal niks aan de hand.

wat ik al geprobeerd heb is:
- BIOS update
- Chipset update
- Alle Windows updates
- Power plan aangepast dat de PC zelf niet in slaapstand gaat maar alleen de schermen
- Videokaart diver update
- Firmware van beide SSD's geupdate

en vergeleken met mijn vorige opstelling heb ik nu minder programma's etc. geinstalleerd.

Ik weet niet of het handig is om mijn PC specs erbij te vermelden maar dit zijn ze:

CPU: AMD R9 3900X
RAM: Corsair Dominator 32GB 3200MHz
GPU: Asus Strix 1070TI
PSU: Seasonic Prime 850W
SSD: 1x WD Black SN850 500GB 1x Samsung Evo Plus 2 TB
HDD: Seagate Ironwolf 4TB

Alle reacties

• choastech
Hackus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:46:
Alleen OS op je nieuwe SSD ?
Welk moederbord exact, en waar zit welke ssd in ?
de moederbord is een Asus X570 Prime-PRO, ja op mijn WD staat Windows, Firefox, NordVPN en Keepass op en verders niks alles met games staat op de Samsung.

Edit:
De WD Black sn850 zit op de onderste m.2 slot met koellichaam, de samsung zit op de tweede ssd slot.

[Voor 13% gewijzigd door choastech op 18-11-2021 22:39]

• choastech
r44 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:10:
Heb je Windows opnieuw geinstalleerd op je nieuwe SSD?

Kan je een afbeelding plaatsen van schijf beheer>
Ja ik heb meerdere herinstallaties gedaan op de WD Black SN850

• choastech
p2kNLsander schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:21:
Zelfde probleem gehad bij een andere hardware-update. Hier bleek het na een lange zoektocht uiteindelijk de G-Sync te zijn. Deze uitgeschakeld en toen nergens meer last van gehad.
Ok, maar zou dat ook niet moeten gebeuren op mijn vorige installatie? want aan mijn opstelling heb ik niks veranderd buitenom de extra SSD.

• choastech
p2kNLsander schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:21:
Zelfde probleem gehad bij een andere hardware-update. Hier bleek het na een lange zoektocht uiteindelijk de G-Sync te zijn. Deze uitgeschakeld en toen nergens meer last van gehad.
Ik heb alleen de Nvidia driver en de Physx driver geïnstalleerd en verder niks, zou het dan toch ergens in de driver zitten?

• choastech
Weet iemand wat het probleem kan wezen? Ik heb gisteren nog in de Eventviewer gekeken maar kan niks vinden m.b.t. dit gedrag, ik vindt wel waarschuwingen maar meer niet.

• choastech
Tens schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:05:
Lastig omdat het zo lang duurt voordat het probleem optreed.

Al eens 'schoon' begonnen? Install met alleen nieuwe SSD aangesloten?

staat er op de vorige startschijf nog Windows?
Hey Tens, ik heb de nieuwe SSD voorzien van 3 nieuwe installaties. Ik heb het nog niet geprobeerd met alleen de nieuwe SSD. Het vreemde is ook als ik het systeem gewoon gebruik er niks gebeurd. 8)7
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee