• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Metalfreak schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:39:
[...]

Je zegt het alsof ze blij moeten zijn dat ze dicht moeten. Wat een feestje, je levenswerk en passie dichtgooien, maar toch een schijntje betaald krijgen. Die 85% is gebaseerd op? De omzet van januari 2020?
Als ze zich zo druk maakte over dicht moeten en lockdowns, dan hadden ze wel QR codes gecontroleerd ipv vooral dat weigeren.

En dan geloof ik echt wel dat het over een luidruchtige minderheid kan gaan dan, maar Horeca Nederland heeft nou ook niet echt een duidelijk ander geluid laten horen. Dus tja, je oogst wat je zaait.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

-

[Voor 100% gewijzigd door Thomas op 12-11-2021 14:44]

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Thomas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:43:
[...]

Pardon? 85% is gewoon geen aalmoes, punt. Ik kan er niks aan doen dat jij mijn hele comment uit zijn verband trekt, dus misschien even bij de les blijven.
Nogmaals, veruit de meeste bedrijven kregen die 85% niet eens, eerder tussen de 40 en 60%.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 16:18

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Sissors schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:42:
[...]

Als ze zich zo druk maakte over dicht moeten en lockdowns, dan hadden ze wel QR codes gecontroleerd ipv vooral dat weigeren.

En dan geloof ik echt wel dat het over een luidruchtige minderheid kan gaan dan, maar Horeca Nederland heeft nou ook niet echt een duidelijk ander geluid laten horen. Dus tja, je oogst wat je zaait.
Dat maakt een lek systeem niet opeens waterdicht. Waar komt dat ongebreidelde geloof in 3/2G vandaan?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 15:41
FabianGTI schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:45:
[...]

Nogmaals, veruit de meeste bedrijven kregen die 85% niet eens, eerder tussen de 40 en 60%.
En daar mogen de accountantskosten ook nog eens vanaf die moet bepalen of een onderneming uberhaupt in aanmerking komt voor de NOW regeling.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:24
Sissors schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:42:
[...]

Sterker, welke branch beweerde bij hoog en laag dat het veilig kon? Het verhaalt klonk goed, maar ik geloofde er toen (en zeker nu) geen snars van.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:45:
[...]

Dat maakt een lek systeem niet opeens waterdicht. Waar komt dat ongebreidelde geloof in 3/2G vandaan?
Dat een systeem niet perfect is, betekend niet dat je het net zo goed kan negeren. Dan stop ik ook wel met belasting betalen, gezien het belasting systeem niet perfect is. Helaas itt de burgermeesters in een hoop plaatsen treedt de belastingdienst dan wel op.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03:53

Licko

ZVDK

Het is lastig om compassie te hebben met horeca ondernemers als je overal om je heen hoort dat er slecht wordt gecontroleerd. Iedereen kent voorbeelden van cafés en restaurants die mensen zonder te controleren binnen laten. Ook hier lees je de meest bizarre verhalen; vooraf een belletje of er gecontroleerd wordt...

Daarnaast KHN die meteen de media opzoekt en aangeeft dat hun leden de regels waarschijnlijk niet op zullen gaan volgen, nee dat zet een lekker voorbeeld neer dan! Ik wacht nog op horeca ondernemers die de media opzoeken en zich uitspreken tégen dit gedrag van KHN. Maar ze vinden het allemaal wel best lijkt het. En er zullen vast ondernemers zijn die het wel doen zoals het hoort, maar die hoor je niet. Die hadden best hun branchegenoten aan mogen spreken op dit gedrag.

Of je het eens bent met de QR code en testbewijzen staat hier buiten.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 12:27
Licko schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:53:
Het is lastig om compassie te hebben met horeca ondernemers als je overal om je heen hoort dat er slecht wordt gecontroleerd. Iedereen kent voorbeelden van cafés en restaurants die mensen zonder te controleren binnen laten. Ook hier lees je de meest bizarre verhalen; vooraf een belletje of er gecontroleerd wordt...

Daarnaast KHN die meteen de media opzoekt en aangeeft dat hun leden de regels waarschijnlijk niet op zullen gaan volgen, nee dat zet een lekker voorbeeld neer dan! Ik wacht nog op horeca ondernemers die de media opzoeken en zich uitspreken tégen dit gedrag van KHN. Maar ze vinden het allemaal wel best lijkt het. En er zullen vast ondernemers zijn die het wel doen zoals het hoort, maar die hoor je niet. Die hadden best hun branchegenoten aan mogen spreken op dit gedrag.

Of je het eens bent met de QR code en testbewijzen staat hier buiten.
De KHN is wat mij betreft hard op weg om in het vervolg slechts HN genoemd te mogen worden. Ik kan me ook goed voorstellen dat er een hoop uitbaters nu zitten te vloeken om op die manier door die lui gerepresenteerd te worden.

Het is puberaal gedrag van de bovenste plank en een overkoepelende organisatie onwaardig, juist omdat ze met hun grootte toch echt wel politieke invloed hebben die op deze manier verkwanseld wordt.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:57
DevWouter schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:50:
Sterker, welke branch beweerde bij hoog en laag dat het veilig kon? Het verhaalt klonk goed, maar ik geloofde er toen (en zeker nu) geen snars van.
Advocaat van de duivel: een BCO van 2,9% wil niet zeggen dat ze geen probleem zijn, het is echter ook geen hard bewijs dat ze het wel zijn.

Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat het erg meevalt. Sowieso is een restaurant veel veiliger dan een drukke nachtclub, de horeca bestaat niet.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Raymond P schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:59:
[...]

Kwam dat niet voort uit het advies van epidemiologen op basis van medische wetenschap?

In de medische wereld hoor je ook de sterke voorkeur voor een lange harde lockdown en een stop op niet-levensbedreigende operaties voor non-2G'ers.

Tegelijkertijd willen ze in de havens een tandje zachter gaan lopen als daar ook maar iets van controle plaats gaat vinden.
Probleem is dat de wetenschappelijke onderbouwing as we speak gemaakt wordt door de samenleving. Het komt uit een KPMG rapport als suggestie.

• hoevenpe
Mocht je vanavond nog uit eten willen, bespaar je de moeite. Alles is vol:
Veel Nederlanders zoeken in de aanloop naar de verwachte lockdown nog naar een restaurant voor vrijdagavond, vertellen reserveringsplatformen en aanbieders van onlinereserveringssystemen. Het platform Eet.nu, met 20.000 restaurants, merkt dat mensen net zoals bij de vorige lockdowns nog op het laatste moment zoeken naar een restaurant.

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-05 15:07
Thomas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:30:
[...]

Een aalmoes? Miljarden, 85% van je normale inkomsten, gratis en voor niets. Kom op.
Ware het niet dat je een track-record van x-jaar moet hebben om in aanmerking te komen. Vrienden van mij hadden eind 2019 hun restaurantje opgericht en konden fluiten naar corona-steun omdat ze geen inkomstenverleden hadden waar ze de hoogte van de steun konden baseren. Geweldig systeem.

• Cid Highwind
  • Laatst online: 19-05 12:27
DevWouter schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:17:
[...]

Ik wist niet dat KHN de duivel was, maar het verklaart een hoop :Y)
Advocaat van de Duvel* :9

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Kliko schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:17:
[...]

Ware het niet dat je een track-record van x-jaar moet hebben om in aanmerking te komen. Vrienden van mij hadden eind 2019 hun restaurantje opgericht en konden fluiten naar corona-steun omdat ze geen inkomstenverleden hadden waar ze de hoogte van de steun konden baseren. Geweldig systeem.
Oude kennissen hadden in februari 2020 een hotel/restaurant overgenomen en hadden hetzelfde. Wel jarenlang bedrijfsleider geweest, maar geen track record als eigenaar... :X

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:41
Rutte 2 weken geleden: ja als we moeten kiezen tussen iets drastisch als de horeca dicht of de antivaxxers raken gaan we dat laatste doen.

Nu: Horeca dicht. Snap niks van dat gezwalk.

In Oostenrijk: lockdown voor ongevaccineerden. In Singapore betalen ongevaccineerden zelf de ziekenhuiskosten. Dát zijn pas maatregelen!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:42
hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:06:
[...]

Advocaat van de duivel: een BCO van 2,9% wil niet zeggen dat ze geen probleem zijn, het is echter ook geen hard bewijs dat ze het wel zijn.

Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat het erg meevalt. Sowieso is een restaurant veel veiliger dan een drukke nachtclub, de horeca bestaat niet.
Probleem is toch ook dat van zo'n 70% niet bekend is waar de besmetting is ontstaan. Dus dan kan je er wat mij betreft geen conclusies aan verbinden en zeggen dat het maar zo laag is. Het kan dus tussen de 2,9 en 72,9 zitten

• hoevenpe
Het 'halfuurtje van D66' is deze keer een uur geworden, horeca om 20u dicht.
https://www.telegraaf.nl/...horeca-een-uurtje-respijt

[Voor 35% gewijzigd door hoevenpe op 12-11-2021 18:16]

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nou dat zal het virus wel leren zeg. De supermarkt dicht om 20:00.. kan iemand mij uitleggen waarom dit nou besmettingen scheelt? Ik snap er niks meer van.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 10:42
Imperium schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:23:
Nou dat zal het virus wel leren zeg. De supermarkt dicht om 20:00.. kan iemand mij uitleggen waarom dit nou besmettingen scheelt? Ik snap er niks meer van.
Poging om toch meer natuurlijk immuniteit te creeeren? Nu moet ik ook weer naar de supermarkt in de drukkere uren om ieder in z'n nek te hoesten

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Vorkie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:00:
Wat denken ze te winnen met niet-essentiële winkels om 19.00 uur dicht?

Ik kan al die andere wel redelijk begrijpen, maar is na 19:00 de Action, Primark, Gamemania en de naaiatelier van tante Truus verplicht dicht echt een winst? Meestal zijn ze al dicht na 18:00 uur, behalve in de grotere steden.
Dat volg ik ook niet goed. Laat die bouwmarkt toch open tot 21 uur, juist dan is het rustig winkelen :)

It takes two fools to argue.

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-01 17:51
Niet vergeten dat er voortaan een coronapas nodig wordt voor de dierentuin hè, die gaat het verschil wel maken.

Zucht, wie zijn de mensen die dit bedenken en hoe zijn ze in vredesnaam op die positie gekomen... |:(

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:37
Tegelijk met de horeca misschien? Ik vind het ook bijzonder, maar er zal ongetwijfeld een gedachte achter zitten.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:16:
Het 'halfuurtje van D66' is deze keer een uur geworden, horeca om 20u dicht.
https://www.telegraaf.nl/...horeca-een-uurtje-respijt
Het Kaag effect O-)

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03:48
Bizar dat ze 2G toch doorzetten. Wel lullen over niemand uitsluiten en respect hebben voor ieders mening, maar ondertussen wel een beleid voeren wat mensen uitsluit. Het wordt tijd voor opstand.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:36:
Bizar dat ze 2G toch doorzetten. Wel lullen over niemand uitsluiten en respect hebben voor ieders mening, maar ondertussen wel een beleid voeren wat mensen uitsluit. Het wordt tijd voor opstand.
Pas op dat je niet gewond raakt bij je opstand, de ziekenhuizen liggen allemaal vol.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
nuveo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:27:
[...]

Zucht, wie zijn de mensen die dit bedenken en hoe zijn ze in vredesnaam op die positie gekomen... |:(
IMO ligt de schuld voor een groot deel bij de regering: zolang de pandemie gaande is hadden de basismaatregelen zoals anderhalvemeter afstand houden en mondkapjes niet afgeschaft mogen worden. Dan waren de besmettingen misschien niet uit de klauwen gelopen. Nu is het pompen of verzuipen en het beleid van de regering om altijd pas achteraf in te grijpen heeft ervoor gezorgd dat we hier beland zijn.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:46
P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:36:
Wel eerst prikken, opstanden vallen onder de 2G evenementen.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03:48
NMH schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:40:
[...]

Wel eerst prikken, opstanden vallen onder de 2G evenementen.
Ik ben gewoon gevaccineerd, maar tegen 2G.

• Wolly
  • Niet online
Johan Bogle schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:39:
[...]

Maatregelen moeten het aantal verplaatsingen en contactmomenten verminderen. Dit wil je doen op een manier die voldoende effect heeft, zonder alles lam te leggen. (De Chinese manier met dichtlassen van deuren is het meest effectief) Ik snap de plannen wel hoor. Natuurlijk zijn er op- of aanmerkingen, maar je zal zonder rigoreuze maatregelen als een avondklok toch een soortgelijk effect in verminderde contactmomenten moeten realiseren. Het is een polder compromis geworden. Zo werkt het in NL
Als we nu eens alle rijstroken op snelwegen afkruisen op één na per richting?

Dan is dat thuiswerken ook na een paar dagen een feit.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
Ik erger me momenteel meer aan de gevaccineerden op het werk als aan de ongevaccineerden.
Van de week weer een stuk of wat die al stnotterende en kuchelend op het werk verschijnen en op de vraag heb je je laten testen antwoorden : nee ik ben gevaccineerd dus niks aan de hand 8)7 |:(

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:57
Soccer98 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:40:
[...]

Helemaal mee eens. Je ziet her en der wel dat er mensen zijn die vinden dat het door 'ons' zelf komt, omdat 'we' ons niet aan de maatregelen houden. Vergeet echter niet dat we tot afgelopen zaterdag gewoon het maatregelenpakket van 25 september hadden, hè, en dat pakket hield in dat er juist geen maatregelen meer waren. Tot zes dagen geleden dus.
De basismaatregelen waren nog gewoon van kracht (!). Sowieso is een niet-nihil deel van onze bevolking per definitie dwars als het om volgen van regels gaat. Dat het beleid compleet ruk is verlost ons als bevolking niet van enige eigen verantwoordelijkheid.

Want net als bij de eerdere maatregelen zijn wordt de last weer gedragen door de groepen die zich gemiddeld al het beter aan de maatregelen hielden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:16
P-Rock schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:40:
[...]

Ik ben gewoon gevaccineerd, maar tegen 2G.
Hetzelfde hier. 2G is discriminatie en absoluut niet een route naar een normale samenleving. Eenmaal ingevoerd is het lastiger dergelijke wetgeving te verwijderen dan het invoeren bleek te zijn. Bovendien kun je het voor veel andere zaken gaan gebruiken.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• ijdod
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:45:
[...]

Hetzelfde hier. 2G is discriminatie en absoluut niet een route naar een normale samenleving.
Tuurlijk is het discriminatie. Dat is mogen stemmen met 18 ook; en meer van dat soort regelingen. En dat zijn wel degelijk zaken die we normaal zien in de samenleving. Niet vaccineren is ook een signaal naar de 'samen'leving, dus pick your poison.

@zacht Altijd moeilijk lokaal te peilen; eigen bubbel en zo. Zo is eigenlijk iedereen die ik ken niet per se voorstander (als in 'joepie, 2G'; 1G vax only is ook populaor), maar zien dit wel als iets wat gevolg is van keuzes die mensen gemaakt hebben en dus consequenties hebben.

[Voor 24% gewijzigd door ijdod op 12-11-2021 18:50]

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:46:
[...]

De meeste gevaccineerden in mijn omgeving zijn tegen 2G. Ik heb geen idee hoe dat landelijk zit. En ik heb ook geen idee hoe dat in de tweede kamer zit.
Degenen die voor 2G zijn denken mijns inziens niet goed over de consequenties van dit soort maatregelen na. Hier kun je als weldenkend mens niet voor zijn. Wat ik ook vreselijk vindt is dat je hier telkens bijna erbij moet zeggen dat je gevaccineerd bent om een mening te ventileren want anders wordt je direct als wappie weggezet.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:43:
[...]

Als we nu eens alle rijstroken op snelwegen afkruisen op één na per richting?

Dan is dat thuiswerken ook na een paar dagen een feit.
Niet-essentiele rijstroken gaan dicht om 18:00 :+

Naja, de maatregelen zijn wel weer bijzonder te noemen. Het nut van de supermarkten dicht om 20:00 ontgaat mij echt volledig.

Als je niet wil dat men kratjes gaat atten op het plein in plaats van op kroegentocht te gaan, stel dan het alcoholverbod weer in.

Als we geen symboolpolitiek hadden, hadden we helemaal geen politiek :+

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 26-05 12:16

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Teknix1982 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:48:
[...]
Wat ik ook vreselijk vindt is dat je hier telkens bijna erbij moet zeggen dat je gevaccineerd bent om een mening te ventileren want anders wordt je direct als wappie weggezet.
Die mensen met van die extremistische ideeën van 2G, verplichte vaccinatie en medische apartheid zijn ook wappies. Alleen staan deze doorgedraaiden aan het andere eind van het spectrum.

"Oooh Jeroen!"

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:51
nuveo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:48:
[...]

Eenvandaag peilde vandaag bijvoorbeeld 60% steun voor 2G. Er van uitgaande dat onder de ongevaccineerden de steun daarvoor 0% is, zou je uitkomen op 50% onder de gevaccineerden.
Tja, ik zag een maand geleden twee oudere mensen van het OpiniePanel geïnterviewd bij EénVandaag worden en die vonden bij 2000 besmettingen al dat er een halve lockdown moest komen. Zo'n panel vind ik niet garant staan voor de meest afgewogen meningen.

• GAIAjohan
ijdod schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:47:
[...]

Tuurlijk is het discriminatie. Dat is mogen stemmen met 18 ook; en meer van dat soort regelingen. En dat zijn wel degelijk zaken die we normaal zien in de samenleving. Niet vaccineren is ook een signaal naar de 'samen'leving, dus pick your poison.
18 wordt uiteindelijk in principe iedereen, daarmee is dit voor iedereen gelijk. En iedereen die 18 is mag het recht uitvoeren.
Het is meer te vergelijken dat bv VVD’ers niet meer naar het Kruidvat mogen op basis van gedachtengoed. En de enige manier tot toegang is het gedachtegoed van PvdD.
Kijk ik vind het ook niet verstandig om niet te vaccineren, maar een verplichting zonder alternatief (testen) is not done.

• ijdod
Teknix1982 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:48:
[...]

Degenen die voor 2G zijn denken mijns inziens niet goed over de consequenties van dit soort maatregelen na. Hier kun je als weldenkend mens niet voor zijn. Wat ik ook vreselijk vindt is dat je hier telkens bijna erbij moet zeggen dat je gevaccineerd bent om een mening te ventileren want anders wordt je direct als wappie weggezet.
Weldenkende mensen zijn gevaccineerd, en verwachten dat de rest van de maatschappij dat ook doet. Als dat achterblijft (in hogere mate dan de marginale aantallen uit het verleden) zal je daar ook al weldenkende iets mee moeten. Het is tweerichtingsverkeer, maar het is ondanks al het gekrakeel allemaal erg eenzijdig momenteel.

@GAIAjohan Dit is ook voor iedereen gelijk. Dat argument houdt dus niet echt stand. Je al echt met een sterker verhaal moeten komen waarom deze vorm niet geoorloofd is. Ik zeg niet op voorhand dat het 'dus' niet het geval is, maar met alleen 'discriminatie' kom je er niet. Indirecte dwang op vaccinatie in andere context is door het ERHM niet afgewezen, het is dus zeker niet gezegd dat dit hier ook zou gebeuren.

[Voor 21% gewijzigd door ijdod op 12-11-2021 19:04]

• hoevenpe
nuveo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:48:
Eenvandaag peilde vandaag bijvoorbeeld 60% steun voor 2G. Er van uitgaande dat onder de ongevaccineerden de steun daarvoor 0% is, zou je uitkomen op 50% onder de gevaccineerden.
Ik weet niet wat jij voor wiskunde had... ;)

Als van alle Nederlanders 60% voor is dan is het percentage onder alleen gevaccineerden hoger dan dat, met 0% van 15% zal ongeveer 70% van de 85% 2G steunen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik mis is de uitbreiding van QR-codes naar de detailhandel en andere delen van de samenleving. Laten ze eerst dat doen ipv gelijk 2G.
Ook gewoon voor alle sport (in plaats van sommige sporten wel en andere niet).

Uitzonderingen zijn dingen die noodzakelijk zijn zoals OV, de supermarkt, scholen en overheid zoals het gemeenteloket.

Zo sluit je geen mensen uit, zoals 2G, maar heb je wel maximale druk.

[Voor 4% gewijzigd door anandus op 12-11-2021 19:02]

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

ijdod schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:00:
[...]

Weldenkende mensen zijn gevaccineerd, en verwachten dat de rest van de maatschappij dat ook doet. Als dat achterblijft (in hogere mate dan de marginale aantallen uit het verleden) zal je daar ook al weldenkende iets mee moeten. Het is tweerichtingsverkeer, maar het is ondanks al het gekrakeel allemaal erg eenzijdig momenteel.
Lees nou eens wat hij zegt. Hij heeft het niet over ongevaccineerden.

"Oooh Jeroen!"

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 07:50

HollovVpo1nt

I like gadgets

Haha, ze laten het aan de markt zelf over om 2g of 3g toe te passen.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:48
‘Kan ik nog iets meer doen’

Nee Rutte, dat kan ik niet meer.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat een complex verhaal joh. Dit volgt toch niemand.

• ijdod
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:07:
[...]

Dus je reageert niet inhoudelijk. Helder hoor ;)
Waar heb je het over? Ik reageer op zijn stelling over wat weldenkende mensen al dan niet voor zouden moeten zijn?

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat een grap dit..

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-01 17:51
hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:00:
[...]

Ik weet niet wat jij voor wiskunde had... ;)

Als van alle Nederlanders 60% voor is dan is het percentage onder alleen gevaccineerden hoger dan dat, met 0% van 15% zal ongeveer 70% van de 85% 2G steunen.
Uhh. Ik ga even terug aan 't bier denk ik :9

• hoevenpe
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:05:
Haha, ze laten het aan de markt zelf over om 2g of 3g toe te passen.
Als ondernemers keuze krijgen zullen ze zoveel mogelijk mensen toelaten, is dit het 'nieuwe leiderschap' van D66?

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:09:
[...]

Als ondernemers keuze krijgen zullen ze zoveel mogelijk mensen toelaten, is dit het 'nieuwe leiderschap' van D66?
Geen idee, maar ben er wel blij mee. Ik ben voor 3g.

• hoevenpe
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:10:
Geen idee, maar ben er wel blij mee. Ik ben voor 3g.
Ik niet, 2G liever vandaag dan morgen.

Als dit het is ga ik echt die feestjes niet afzeggen, ongevaccineerden blijven dus gewoon buiten schot.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Ze moeten echt een gaan kijken hoeveel lood er in de leidingen zit daar in Den Haag.

Ondernemers mogen zelf beslissen of ze 2G of 3G doen.

Wat krijgen we straks? De alcoholleeftijd mogen ze zelf bepalen?

• hoevenpe
RobinHood schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:12:
Wat krijgen we straks? De alcoholleeftijd mogen ze zelf bepalen?
Als we toch bezig zijn: de zelf te bepalen maximumsnelheid... 8)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hugo, sorry voor mijn botheid, maar hou toch je bakkes met je marathon bijna aan het einde van de finish. Ga mensen nou niet weer doen vermoeden dat er bijna een finish was.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05 22:57
Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:13:
[...]

Ik denk dat een winkel op de deur 2G only of 3G only moet plakken?
Sta je dan met je gloednieuwe 5G toestel mooi te kijken.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
Hugo klinkt niet echt fris.. is ie wel getest?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:36

Osxy

Holy crap on a cracker

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:15:
[...]

Het maakt het ook niet echt duidelijk als in, met het een of het ander weet je waar je aan toe bent, wat wel mag, en niet mag. Nu kom je daar dan pas achter op het moment dat je er arriveert.

Zal het dan in de praktijk zo zijn dat de gemiddelde ondernemen 3G kiest, weg van minste weerstand.
Mijn gevoel zegt dat het nu word ingevoerd als optioneel maar dat dit de deur opent naar verplichten. De App zal wel een nieuw type QR code krijgen.

[Voor 4% gewijzigd door Osxy op 12-11-2021 19:17]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• hoevenpe
horizon1978 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:16:
Sta je dan met je gloednieuwe 5G toestel mooi te kijken.
2G+3G=5G...
Hadden die aluhoedjes toch gelijk. :+

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 10:42
Osxy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:16:
[...]

Mijn gevoel zegt dat het nu word ingevoerd als optioneel maar dat dit de deur opent naar verplichten. De App zal wel een nieuw type QR code krijgen.
Was het niet met bv de avondklok dat er beetje bij beetje mensen voor gereed gemaakt werden zodat het niet als een te grote schok zou komen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Osxy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:16:
[...]

Dat is wel een beetje de tactiek geweest gedurende de pandemie. Eerst zeggen dat je het niet gaat doen, daarna een beetje halfbakken om het vervolgens door te voeren.

Die 2G gaat er komen. De vraag is alleen wanneer, en misschien wel of, we er vanaf komen. Daar maak ik me oprecht heel veel zorgen om.

"Oooh Jeroen!"

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:48
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:15:
Hugo, sorry voor mijn botheid, maar hou toch je bakkes met je marathon bijna aan het einde van de finish. Ga mensen nou niet weer doen vermoeden dat er bijna een finish was.
Is geen botheid hoor. Na 2 jaar staan we op precies hetzelfde punt en zijn we niet aan het voorkomen maar aan het repareren

• Wolly
  • Niet online
Osxy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:19:
[...]

Diverse landen hebben het ingevoerd met duidelijke thresholds. Dat is wel de meest eerlijke manier.
Dit kabinet doet niet aan SMART, en waar ze het proberen noemen ze het en routekaart die continu wijzigt.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 11:02
De Jonge is het publiek aan het opwarmen voor de klapper die hij gaat uitdelen. Oef, wat een omwegen en kromme vergelijkingen in rap tempo.

QR codes op de werkvloer zijn inmiddels bevestigd en voor het hoger onderwijs. Kwalijke zaak dit.
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:18:
Die 2G gaat er komen. De vraag is alleen wanneer, en misschien wel of, we er vanaf komen. Daar maak ik me oprecht heel veel zorgen om.
De Jonge zegt het zojuist dat het er gaat komen.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:15:
Boehoehoe. Heel veel mensen dachten dat we er met 85% vaccinatie wel waren. Daar doelt hij op. Zo kleinzerig om alles wat die man zegt af te branden... :X

• GAIAjohan
hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:18:
[...]

2G+3G=5G...
Hadden die aluhoedjes toch gelijk. :+
5G
Getest, gevaccineerd, genezen, gelovig, g….
Osxy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:21:
[...]

2G indien bepaalde limieten worden overschreden, bijvoorbeeld aantal positieve testen, ziekenhuis opnames etc. Maar ook andersom, 3G als het daaronder zit.
Zelfs al deed Hugo dat wel, dan hadden ze tussendoor toch de eisen veranderd

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:20
Begrijp ik nu goed dat de ondernemers zelf mogen kiezen voor 2G of 3G? Dat zou wel laf en ineffectief zijn.

• sanane
  • Laatst online: 02:19
Graag normaal taalgebruik.

[Voor 93% gewijzigd door RoD op 12-11-2021 19:28]

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Maak het de ongevaccineerden maar moeilijk, het is mooi geweest

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
xzaz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:24:
[...]

Laf? Ik heb dankzij Rutte in 1 jaar een ton aan een huis kunnen cachen. Er zijn ook mensen die op VVD blijven stemmen.
Dankzij Rutte of dankzij de lange periode aan hoogconjunctuur met lage rente dankzij de QE van de ECB?

• anandus
  • Niet online
Mooi hoor, de ene vindt het te laf, de ander vindt het te ver gaan.
Zo te zien hebben ze voor het poldermodel gekozen, iedereen ontevreden :D

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 11:02
Hugo de Jonge die de verbinding zoekt klinkt zo ongemeend ergens. Na maanden van stoken tussen groepen wil hij nu ineens weer eenheid. Eerder zei hij nog wiens schuld het was en wie hij totaal geen begrip voor had. Nu zijn we weer één front en hij slaat je enkel omdat hij om je geeft.

• anandus
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:26:
@Number10 Rutte zegt net bij de beantwoording van de 1e vraag dat de R met 20% moet dalen.

Dan is het zeker R=1? :X
Was de R niet op 1,2? Dan komt de R op 0,96

• Wolly
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:27:
[...]

Was de R niet op 1,2? Dan komt de R op 0,96
Afrondingsverschil.

Met een R van 0,96 zitten we nog maanden in deze ellende.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:En weer open. Houd het hier aub netjes. Want anders gaan we hier ook toegangsbewijzen invoeren.

• hoevenpe
Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:20:
Dit kabinet doet niet aan SMART, en waar ze het proberen noemen ze het en routekaart die continu wijzigt.
Zelfs mijn moeder kon in m'n jeugd beter kaartlezen dan deze regering, en dat was vaak genoeg met de kaart op z'n kop...

Heb echt geprobeerd ze het voordeel van de twijfel te geven, mijn frustratie en weerstand te parkeren en me te laten overtuigen met een goed verhaal. Zit met verbazing te kijken: wat een onsamenhangend betoog en ongeloofwaardig pakket met als klap op de vuurpijl vrijwillige 2G.

Zo nog een wedstrijd en daarna waarschijnlijk de laatste derde helft van 2021. De helft van mijn team werkt in de zorg en zelfs die snappen de maatregelen niet meer, vanaf morgen moeten we na de training naar het theater voor een biertje...

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

RoD schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:32:
[modbreak]Want anders gaan we hier ook toegangsbewijzen invoeren.[/]
Haha QR code voor GoT _O-

Sorry moest even offtopic O+

"Oooh Jeroen!"

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat ik echt wil weten, wat me echt flink op de maag ligt. Kan ik nog naar de McD drive na 20.00?

En hoe zit het met reizen naar het buitenland (privaat als werkgerelateerd?)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Wolly
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:33:
Wat ik echt wil weten, wat me echt flink op de maag ligt. Kan ik nog naar de McD drive na 20.00?
Ik hoop dat een journalist die vraag stelt, lijkt mij ook een belangrijk issue.

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 20:34
Ik vind het bizar om de keuze van 2G of 3G te belegen bij winkeliers en ondernemers. Ik verwacht daarin gewoon doortastendheid en duidelijkheid van het kabinet. :+

• XeNeRgY
  • Niet online
Evenementen tot 1250 personen 8)7
We gingen toch focussen op het terugdringen van groepsvorming. Ik snap er echt helemaal niks meer van.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Jammer om te zien dat ze nog steeds niet een cursus presenteren en communiceren hebben doorlopen.

• Wolly
  • Niet online
Dus de manier om met dit virus te leven is het CTB en het virus blijft bij ons.

Conclusie: :X

• hoevenpe
D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:37:
Ik ben in verwarring. Nu suggereerde hij weer dat het afhangt van het soort evenement. Kroeg wel 2G en restaurant niet?
Je bent niet de enige die in verwarring is...
Ik heb werkelijk geen flauw idee.

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:33
anandus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:38:
[...]

Als ik dit hoor

[...]
Lijkt het alsof ze verschillende opties willen bieden. Misschien verschillende openingstijden voor 2G en 3G?
Volgens rijksoverheid zou 3g alleen mogen als er een vaste zitplek is. Bij 2g hoeft dat niet:
https://www.rijksoverheid...-om-contacten-te-beperken

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:35
Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:26:
@Number10 Rutte zegt net bij de beantwoording van de 1e vraag dat de R met 20% moet dalen.

Dan is het zeker R=1? :X
Ja, maar de context van de vraag waarin hij het zegt impliceert dat hij het niet echt begrijpt. Dit was weer deja vu naar de groepsimmuniteittoespraak voor mij. Het was een vraag over die periode van 3 weken, waarom het 3 weken moest zijn en wat de maatstaf was. Maar het is helemaal niet logisch om een tijdsduur te koppelen aan R<1. Die eerste periode is bedoeld om de besmettingen flink te laten dalen (dus R ver onder 1) en dan daarna komen we in de periode van vertragen (R "zweeft" zo rond - liefst onder - de 1). Dus ik snap niet dat Rutte de R en die 20% erbij haalt als het om de periode van die 3 weken gaat. Want dat is juist iets voor daarna.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:35
D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:37:
[...]

Ik ben in verwarring. Nu suggereerde hij weer dat het afhangt van het soort evenement. Kroeg wel 2G en restaurant niet?
Je mag als ondernemer "kiezen". Of je doet 2G, of je doet 3G plus vaste zitplaatsen. De facto betekent dat dat het restaurant 3G gaat zijn en de kroeg 2G, maar de jure zou de kroeg met vaste zitplaatsen en 3G mogen werken.

• hoevenpe
Met het risico dat het in de 'covid kroeg' thuishoort, onderstaande ging vanmiddag rond op de app niet wetende dat de realiteit even hilarisch zou zijn:

Vertaling:
Het kernkabinet heeft zojuist beslist.

Mondmasker vanaf morgen verplicht voor de sterrenbeelden Maagd en Kreeft en voor alle Volvo-rijders, maar niet als ze blauwe sokken dragen. Het geldt ook alleen van 18.00 uur tot 23.00 uur, mits je een Audi rijdt met een 17 op het kenteken.

Als je in een oneven huisnummers woont, krijg je een gratis mondmasker, tenzij je in een koophuis woont, of als je in Amsterdam centrum woont, maar niet als je in Rotterdam woont ...

Als de muur van je huis geel is, mag je niet naar buiten, tenzij het huis aan de rechterkant van de straat staat, maar dit geldt niet als er een parkeerplaats voor staat. Als er meerdere parkeerplaatsen zijn, is de regeling helemaal niet van toepassing, tenzij er een invalidenparkeerplaats is.

Op werkdagen mogen vrouwen alleen het huis verlaten als ze getrouwd zijn, maar niet als ze kinderen hebben, tenzij er minstens twee kinderen van hetzelfde geslacht zijn, maar het leeftijdsverschil niet groter is dan twee jaar. De regel is niet van toepassing op kinderen tussen 5 en 12 jaar. Nou, dat is het voor nu.

PS: Bovenstaande regels gelden alleen voor 20 tot 60 jarigen, mits ze tussen de 1.60 mtr en 1.75 mtr zijn. Anders is precies het tegenovergestelde waar, tenzij ze donker haar hebben.

Dit voorkomt alle onduidelijkheden.
Graag gedaan.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Tom-Z schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:43:
[...]

Je mag als ondernemer "kiezen". Of je doet 2G, of je doet 3G plus vaste zitplaatsen. De facto betekent dat dat het restaurant 3G gaat zijn en de kroeg 2G, maar de jure zou de kroeg met vaste zitplaatsen en 3G mogen werken.
En de werkelijkheid:

Gemiddelde horeca-ding doet eigenlijk niks met QR-codes en je mag gewoon doen en laten wat je wil, want hoewel het prima mogelijk was om iedereen en zijn moeder te bekeuren tijdens de avondklok, zelfs door middel van checkpoints op snelwegen, is het somehow onmogelijk om de horeca te controleren.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Dame van het FD is nog warriger dan Rutte en de Jonge, dat is heel knap.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 12:34
XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:52:
[...]

Alleen kan de ondernemer dat helemaal niet controleren. Zolang de GGD een QR-code uitgeeft aan geteste mensen dan zal de CoronaCheck Scanner een groen vinkje laten zien.
Hugo zegt net dat de app op het moment wordt aangepast, maar volgensmij had hij het over de scan-app... Dan moet er ergens een identifier in de QR staan die aangeeft dat het een negatieve Test-QR is. Op deze manier zou de 2G-scan-app dus altijd de negatieve-test-QR met een rood kruis beantwoorden.

• D-e-n
Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:53:
[...]

Schuifje in de app, de app wordt nu aangepast.

Onduidelijk welke app, scanapp of CoronaCheck app.
Maar dan nog: dan moet een horeca tent dus 2G of 3G op de deur zetten? Dat werkt toch niet?

Het is die verdomde "eigen verantwoordelijkheid" weer. Te laf om gewoon zelf voor 2G te kiezen dus schuiven we het op de ondernemer.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
tomcool schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:54:
[...]

Ik hoor net dat er een "schuifje" in de app komt om te checken op 2g of 3g. Ik voorzie nog meer problemen met handhaving :+
Wat een gedoe allemaal. Waarom niet simpelweg geen QR-code meer uitgeven aan geteste mensen?

• hoevenpe
D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:56:
Maar dan nog: dan moet een horeca tent dus 2G of 3G op de deur zetten? Dat werkt toch niet?
Dan komt er een BOA en zet je ter plekke het schuifje naar 2G, lekker fraudegevoelig dit.

Stop gewoon met gratis testen, dan heb je defacto 2G.

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-05 17:41
Ik vind dat de huidige controlesamenleving, en de vrijheidsbeperkingen die nu worden voorgelegd en voorgesteld voor mensen die geen CTB hebben veel te ver gaan, polariserend werken en naar mijn inschatten geen grote verbetering gaan opleveren.

Helaas is er geen fatsoenlijke manier meer om dit te uiten aangezien de hele discussie gekaapt wordt door mensen met allerlei complottheorieën en aan de andere kant allemaal mensen die iedereen met dergelijke punten over één kam scheert.

Ik kan nog steeds moeilijk bevatten hoeveel persoonlijke vrijheden er binnen anderhalf jaar tijd opzij geschoven, en hoe gemakkelijk daar door mensen over gedaan wordt.

Ik leg hiervoor ook de schuld bij het gevoerde beleid en de gegeven uitleg van het kabinet die telkens veel te hoge verwachtingen creëert. In eerste instantie ging dat al vaak mis met (meestal te zwakke en te laat genomen) maatregelen die het wel weer onder controle zouden brengen, en vervolgens over de vaccinaties waarbij de verwachting is gecreëerd dat daarmee alles opgelost zou zijn, alsof je dan niet meer besmet kunt raken, niemand meer kan besmetten en je ook niet in het ziekenhuis kan belanden.

Dit (in combinatie met de CTB's) heeft ervoor gezorgd dat mensen zich helemaal veilig voelen en zich aan geen van de basismaatregelen meer hielden. Je wilt niet weten hoeveel gevaccineerde mensen ik al ben tegengekomen met klachten die zich niet lieten testen en niet in quarantaine gingen omdat ze toch wel gevaccineerd waren.

Dat is mijns inziens de belangrijkste reden dat we nu op dit hoge aantal besmettingen zitten.

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:58:
[...]

Dan komt er een BOA en zet je ter plekke het schuifje naar 2G, lekker fraudegevoelig dit.

Stop gewoon met gratis testen, dan heb je defacto 2G.
8)7

Er is vast over nagedacht want die aanpassing van de app/apps moet morgen toch al uitgerold zijn?

• D-e-n
Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:59:
[...]

8)7

Er is vast over nagedacht want die aanpassing van de app/apps moet morgen toch al uitgerold zijn?
Nee, dat is pas over drie weken

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

The.Terminator

Un boer met bier

D-e-n schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:01:
@IThom
Maar waar pleit je dan voor? Want je moet iets.
Misschien iets minder laat ingrijpen zoals nu gedaan. Of de regels niet ineens afbouwen, maar stapsgewijs?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:39:
Dus de manier om met dit virus te leven is het CTB en het virus blijft bij ons.

Conclusie: :X
stylezzz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:44:
[...]

Ach... we zijn hier nog weken bezig om elk woord van die man te analyseren gok ik. Maar geloof mij, als er geen nut meer is voor dat ctb verdwijnt hij vanzelf.
Sowieso moet de minister de tijdelijke coronawet elke drie maanden laten verlengen met instemming van de Tweede Kamer. Er komt heus wel een punt dat CTB niet meer nodig is en de Kamer niet meer gaat verlengen. Deze constructie is in Nederland best goed geregeld.

Maar niet binnenkort. De gemiddelde pandemie duurt 5 jaar (aldus Wikipedia), statistisch gezien zitten we nog niet op de helft. Corona blijkt wel erg hardnekkig te zijn en mogelijk hebben we er nog lang last van:

Elke winter coronamaatregelen, zelfs in een gevaccineerde wereld?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:59:
[...]

8)7

Nadenken?

Vraag je nu niet iets teveel van dit kabinet? :+

Pagina: 1 2 3 4

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee