Toon posts:

Radiator ventilator met middenaansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:14
Om mijn gasgestookte cv installatie comfortabeler en efficienter te maken, heb ik voor een T22 radiator een Climatebooster van 220 cm lengte besteld. In mijn huiskamer hangen ook twee T21 radiators met een lengte van 50 cm. en die hebben een middenaansluiting. Ik kan hier dus geen normale Climatebooster aan hangen en een speciale Climatebooster met uitsparing in het midden zou 211,95 euro per radiator kosten en dat vind ik relatief erg duur vergeleken met die van 220 cm.
Concurrent Speedcomfort levert losse units met 3 fans, maar die zijn te lang om aan weerszijden van de middenaansluiting te plaatsen. Wat ik dus nodig heb zijn vier relatief kleine fanunits, waarmee ik die twee 50 cm T21 radiators kan bedienen. Ik heb ze nog niet gevonden.

• Rocketman
Dankjewel, ik ga dat goed bekijken.

• Rocketman
Inmiddels heb ik die Climatebooster van 220 cm in gebruik en ik ben er nogal enthousiast over. Ik heb meteen een Climatebooster set van 3 units gekocht voor de convectorput voor de andere kant van de huiskamer. De convectiewarmte komt nu van twee kanten en in een mum van tijd is de huiskamer opgewarmd.
De twee kleine radiators van mijn topic hoeven niet meer voorzien te worden van blowers, want ik ben nu al zeer tevreden. De cv watertemperatuur heb ik verlaagd naar 55 graden en in combinatie met triple glas (HR+++) en naisolatie van de vloer naar RD 5.5 ben ik klaar voor een eventuele warmtepomp, maar daar wacht ik mee totdat deze apparaten uitontwikkeld zijn. Ik had al een verbruik van ongeveer 1000 m3 aardgas voor een twee onder een kap huis, maar door de Climateboosters gaat dit waarschijnlijk nog verder omlaag.

• Rocketman
Hier foto's van mijn situatie

• Rocketman
@plaspvd Ja dat klopt, maar het tussenschot zit al strak tegen de convector aan en daar kan ik niets aan veranderen. Het is ook zo dat niet de hele lengte van de convector bedekt wordt, want er zijn 3 climateboosters van ieder 50 cm en de lengte van de convector is 190 cm.
De opbrengst is nu wel helemaal in balans met de radiator aan de andere kant van de kamer, want de ruimtetemperaturen zijn nu vrijwel gelijk aan elkaar. Ik denk dat ik nu een vrij optimale cv heb.

• Rocketman
En van boven zie je de climateboosters niet.

[Voor 6% gewijzigd door Rocketman op 14-11-2021 14:25]

• Rocketman
Ja, ik heb inmiddels een uitstekend beeld van wat deze climateboosters doen. Het prognose van het jaarverbruik is volgens mindergas.nl gedaald naar 721 m3, dus dat is weer een sprong. Deze zomer ben ik verder gaan verbeteren en heb ik de 32 jaar oude convector van de put vervangen door een Betherma convector met dubbele capaciteit, zodat ik mijn cv temperatuur verder heb kunnen laten dalen naar 45 gr.

De radiator aan de andere kant van de kamer heb ik vervangen door een Jaga Tempo van 220 x 30 met DBH. Die grote Climatebooster van 220cm ging namelijk kapot in het voorjaar en ik kreeg mijn geld terug, waarna ik besloot die Jaga te kopen. Deze heeft dezelfde capaciteit als de huidige convectorput.

Ook op de bovenverdieping heb ik 3 Jaga's Strada geplaatst en voorzien van speedcomforts, iets minder luxe, maar een mooie aanwinst.
Die Climateboosters in de convectorput kosten wel wat, maar zijn een aanrader. Zie de daling van mijn gasverbruik in de grafiek.
Succes met het verbeteren van je verwarming!

.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee