Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro
[Voor 11% gewijzigd door jozuf op 16-10-2021 22:30]
Ook niet handig om de hosting en domeinnaam onder 2 personen te scheiden...
D410 zal een nieuw domeinnaam moeten aanvragen.
Jammer dat het zo kinderachtig moet gaan.
Ken heel Hardwarejunkies.nl en hun vete niet kan je daar wat meer over vertellen? Heeft een moderator daar nu de DNS veranderd naar GoT?jozuf schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:29:
Zal me niet verbazen als het iets met de vete tussen gebruikers/moderators d410 en Division te maken heeft.
Klinkt als een mooi verhaal

[Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 17-10-2021 11:59]
👩🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀
Hardwarejunkies.nl is door enkele trouwe oud forumleden gestart na het sluiten van het hardware.info forum, na veel onvrede daarover.
In eerste instantie had Division de domeinnaam hardwarejunkies.info geregistreerd geloof ik en daarna hardwarejunkies.nl.
D410 een andere gebruiker (maar weet niet zeker of hij ex HWI forumlid was) heeft vooral de development en de hosting enzo opzich genomen.
Enkele dagen geleden beweerde d410 dat Division veelvuldig plagiaat pleegde door meer dan 100 artikelen incl plaatjes te kopiëren en op de site van hardwarejunkies.nl te plaatsen als zijnde een artikel van HWJ.
Waarop d410, Division had geband van de site. Maar division was (kennelijk) nog in handen van het domein (ik dacht dat d410 anders beweerde en zei dat hij een tijdje geleden 50 euro had neergelegd om het domein over te nemen).
Bijna een IT soap ofzo, haha

Erg sneu dat het zo gelopen is. Dit is overigens wat ik denk dat er gebeurt is, ws zullen de betrokkenen wel een ander verhaal hebben.
Ik heb verder wel ideeën hierover maar laat me daar verder maar ff niet over uit, om niet nog meer drama te creëeren.
Ik kreeg van de week onderstaande mailjozuf schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:29:
Zal me niet verbazen als het iets met de fete tussen gebruikers/moderators d410 en Division te maken heeft.
Niet dat ik heel actief was daar, het kwam destijds over als een 'protest-groepje' die HWi niet konden missen.
Even een opleving, maar daarna vooral onderling gebabbel en samenzijn.
De frontpage begon meer en meer een link-verzameling te worden, met nieuws van andere site's
Dit is wel gelijk de doodsteek van die site wmb.
Grappig dat ik die mail van Division niet heb gehad, beetje selectief ofzo, of ms had Division maar een beperkt bestand van mail adressen gezien ik me nooit heb ingeschreven op de eerste opzet van dat forum.
Beide lijken overtuigd van hun gelijk, en kunnen niet normaal met elkaar praten om als volwassenen tot een oplossing te komen.
Waarbij ik verwacht dat beide partijen verliezer gaan zijn gezien ze beide niet echt krijgen wat ze willen (een site met gebruikers, toekomst perspectief en iets wat groeit), verwacht ik.
Beetje dom dus van beide kanten ongeacht wie gelijk heeft.
De kans van slagen was al klein met de aanpak, maar dat is nu wel redelijk gereduceerd tot nul imho.
Oftewel, so long and thx for all the fish.
[Voor 67% gewijzigd door jozuf op 17-10-2021 12:53]
En klop je zelf maar op je borst als zogenaamde l33t hackzor

Nu haal je enkele dingen door elkaar vrees ik.AW_Bos schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:24:
[...]
Je kan meestal toch niet zomaar de DNS aanpassen naar een andere server? Tenzij die zo krom is ingesteld dat die alle hostnames in de Vhost toestaat.
DNS records kan je natuurlijk overal naartoe laten verwijzen, maakt niet uit welk IP adres je er aan koppelt. DNS is gewoon een telefoonboek. Die domeinnaam gaat naar dat IP adres.
Dat IP adres moet ook wel iets met je verzoek kunnen doen. Als je dus puur je DNS naar een webserver verhuisd dan zijn er 2 opties. Ofwel kom je op een zogenaamde vhost uit, waarbij de webserver aan de hand van de domeinnaam een specifieke site weergeeft ofwel kom je op een default host uit. Meeste webservers hebben ook een default pagina die, ongeacht de domeinnaam, altijd een webstie weergeeft.
Je hebt ook nog een alternatief, dat hier blijkbaar gebruikt wordt. Vele DNS providers hebben de mogelijkheid om site redirection te doen. Je kan je domeinnaam daarmee laten verwijzen naar een andere website. Je browser gaat dus gewoon naar een webserver van de hostingprovider en die stuurt je gewoon door naar een alternatieve site. Zo werk je rondom het probleem van een vhost.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Maar goed, ik ga mijn tijd ook niet verder hier vergallen voor zijn plezier.
[Voor 22% gewijzigd door Hardwarejunkies op 17-10-2021 21:10]
Ik zou er mijn tijd niet aan besteden.
ik had dit soort discussies toen ik letterlijk 15 was en op allerlei oss/linux-fora actief was als gebruiker/crew

Hardware.info is jammer (of niet) maar ik geloof niet dat iemand daar nog wat aan kan doen nu. Dat soort disputen bij reïncarnaties maakt de eventuele kans van slagen er niet groter op.
[Voor 22% gewijzigd door Boudewijn op 17-10-2021 21:41]
Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl
[Voor 61% gewijzigd door Orion84 op 18-10-2021 09:24. Reden: Persoonlijke aanvallen mogen achterwege blijven]
😆 - Denk ook eens om ;)
Nou zo te lezen zijn ze wel ouder geworden vanwege de geboortedatum, maar daar blijft het bij.Blokker_1999 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:51:
[...]
Zo komt het inderdaad wel een beetje over. Voelt voor sommige misschien old school, maar dat zal ook wel weer komen omdat we simpelweg ouder zijn geworden
Wat een fijn leven eigenlijk, je alleen druk hoeven te maken over domeinnaampjes en redirects

Ter info, ik was zelf redacteur daar, nogal veel tijd besteed om mijzelf dingen te leren over journalistiek enzo, ook wat online cursusjes gedaan, tja mijn artikelen waren niet top kwaliteit ofzo, maar hier is wel veel tijd in gaan zitten. Vond het ook leuk. Tijdelijk even een pauze genomen ivm een verhuizing, nieuwe baan en een bruiloft dat er aan zit te komen. Maar ik was zeker van plan om weer zaken op te pakken.jozuf schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:49:
[...]
Het lijkt me als developer toch vrij vervelend als iets waar je veel tijd in hebt gestoken als hobby, ineens poef weg is.
Tuurlijk, er zijn altijd veel belangrijkere zaken int leven dan je hobby.
Vanuit die redenatie lijkt het me dan ook sterk dat een dev zo z'n eigen werk opblaast, maar goed je weet nooit natuurlijk
Andere staf leden daar waren ook wel flink wat tijd kwijt met verschillende zaken, van reviews en andere leuke plannen die we hadden. De community was klein maar hecht. Ik had geen flauw benul dat er een ruzie tussen Division en D410 was. Echter deed D410 wel de laatste tijd vreemde dingen (zoals opeens uit de groepsapp gaan omdat die het niet meer aankon), lange stiltes, vage antwoorden van hem. In hindsight was er dus wel meer met D410 aan de hand. Division ken ik ook IRL, prima gozer hoor.
Erg jammer dat iemand zelf maar een website letterlijk kapot maakt en misschien niet zelfs een doorheeft wat voor schade hij aanricht. Ik vind wel iets anders hoor, maak je maar geen zorgen

😆 - Denk ook eens om ;)
So jij zegt het, ik dacht het.Vorkie schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:55:
1997 fibes 🤪
Dat je zelluffff wel even een IRC server ging starten.
Doet me denken aan de tijd dat iedereen en z'n schoonmoeder een forum ging beginnen en dat er ook hele vete's waren tussen moderaters van een forum en de oprichter/beheerder

Nu ik groot ben kan ik er niet meer wakker van liggen

[Voor 45% gewijzigd door MsG op 18-10-2021 12:47]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Dit topic is gesloten.