Toon posts:

Rijles: van 1 naar 2 schakelen

Pagina: 1 2 3
Acties:

• HarryHaver
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-06 17:51
Highland schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:13:
Mooi man. En je moet maar zo denken: wanneer de extra rijlessen er voor zorgen dat je gedurende de je rest van je rijdende leven één aanrijding minder hebt, dan heb je de kosten er al uit.
Dat is zeker waar, en ik merk ook wel echt dat ik nu met zelfvertrouwen rijd, dus dat is ook wel wat waard!

En over schakelen van 1 naar 2 gesproken: ik merk nu dat je vanzelf wel merkt wanneer dat het beste is. Als er een bocht komt, dan meestal voor de bocht inderdaad. En als het een keer niet voor de bocht kan, dan is erna ook wel een keer prima. Ik heb mijn laatste lessen wel weer in een diesel gedaan, dus wellicht zal ik straks als ik een benzine-auto heb wel merken dat het toch handiger is om nog sneller op te schakelen. Dat hangt vermoedelijk ook erg van de auto af, maar daar ga ik zelf lekker mee spelen ;)

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:40
sapphire schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:53:

Maar gefeliciteerd met je rijbewijs *O* Nu begint het echte leren pas :+
Goed punt, echt goed leren rijden komt met ervaring! Het leren herkennen van gevaarlijke situaties en je rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden is erg belangrijk.
Daarnaast neemt de (onbewuste) controle over de auto natuurlijk ook erg toe in de komende jaren.

Ikzelf heb ook in dezelfde soort situatie gezeten, waar ik uiteindelijk ben gestopt met lessen omdat mijn instructeur alleen maar begon te schreeuwen en maar bleef vragen "Waarom doe je dat?!" terwijl het gewoon een oprechte fout was.
Totaal niet constructief.

Uiteindelijk bij een andere school mijn rijbewijs gehaald en nu rij ik (naar mijn idee) veilig en volledig in controle.

Ik moet zeggen, er op terugkijkend heb ik wel veel geleerd van die eerste instructeur.
Die lessen hadden alleen weinig met autorijden te maken :+

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:09

LankHoar

Langharig tuig

Toen ik dit topic op de voorpagina zag dacht ik "oh nee gaan we weer, wat zal er nu mis zijn?". Maar geluklis is er niets mis. @HarryHaver gefeliciteerd met je rijbewijs!

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• HarryHaver
dragonhaertt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Goed punt, echt goed leren rijden komt met ervaring! Het leren herkennen van gevaarlijke situaties en je rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden is erg belangrijk.
Daarnaast neemt de (onbewuste) controle over de auto natuurlijk ook erg toe in de komende jaren.

Ikzelf heb ook in dezelfde soort situatie gezeten, waar ik uiteindelijk ben gestopt met lessen omdat mijn instructeur alleen maar begon te schreeuwen en maar bleef vragen "Waarom doe je dat?!" terwijl het gewoon een oprechte fout was.
Totaal niet constructief.

Uiteindelijk bij een andere school mijn rijbewijs gehaald en nu rij ik (naar mijn idee) veilig en volledig in controle.

Ik moet zeggen, er op terugkijkend heb ik wel veel geleerd van die eerste instructeur.
Die lessen hadden alleen weinig met autorijden te maken :+
:*) Haha ja, helemaal eens met geleerde lessen die niets met autorijden te maken hebben!
Het is me ook wel duidelijk geworden dat de rijschoolbranche best een verziekte branche is met heel veel misstanden en problemen.

En bedankt voor de felicitaties allemaal, dat doet me goed!

[Voor 5% gewijzigd door HarryHaver op 20-01-2022 09:35]

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-06 19:58
sapphire schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:53:
Meest verschrikkelijke weerstype gehad, hoosbuien, sneeuw, mist en dan had hij er een handje van om in de sneeuw opeens de traction control uit te zetten zodat de auto ging slippen :X
Ach ja, mijn eerste rijinstructeur was ook zo maf (ik was een van de laatste die hij opleidde voor zijn pensioen).
Advies 70 in een bocht? met 85 er doorheen, leren herkennen wanneer de auto dreigde uit te breken.

Bij een nat, leeg parkeerterrein trok ie nog wel eens plots aan de handrem zodat de auto uit brak "Red hem maar", aka in promptu slipcursus.
De eerste keer dat mijn auto ging glijden op ijs was ik er heel blij mee......... 8)

• Whatsausername
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-03 21:29
Gefeliciteerd met je rijbewijs!

Ik heb ook ooit zo'n gefrustreerde schreeuwlelijk naast me gehad, waardoor je echt verstijfd aan het rijden bent, wat resulteert in nog meer fouten die je normaal gesproken niet zou maken. Totdat ik hem een keer de hand gaf, bedankte voor zijn *kuch* uitstekende lessen en hem succes wenste met andere leerlingen die dit wel pikte. Als je niet tegen fouten kan van een leerling, had je vooral geen rijinstructeur moeten worden. 8)7

Bij een andere rijschool had ik binnen no-time mijn rijbewijs. Ik heb er wat meer voor moeten lappen, maar het was het dubbel en dwars waard omdat deze instructrice rustig en goed haar feedback kon overbrengen.

Voor sommige instructeurs is dit vak een passie en voor sommige blijkbaar een 'makkelijke' manier van geld verdienen en mensen uitkafferen :+

• HarryHaver
Andyk125 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:52:
@HarryHaver Gefeliciteerd man, wat een leuk nieuws!

Ik zag je topic weer voorbij komen en dacht eens kijken misschien is er wel nieuws dat je het rijbewijs al gehaald hebt. En dat was toch leuk om te lezen.

Ben blij dat mijn instinct in ieder geval ook goed was en dat het probleem inderdaad bij de rijinstructeur lag en dat je daarna wel een goede instructeur had waarmee je snel je rijbewijs kon halen.
Bedankt! Ja je instinct was zeker goed, het probleem lag bij de instructeur. Mijn laatste instructeur heeft me nooit meer om iets uitgekafferd of op hele negatieve wijze toegesproken. Over het schakelen heb ik nooit meer commentaar gehad. Wel uiteraard op andere dingen zoals kijkgedrag, maar altijd op opbouwende en vriendelijke wijze.
Pagina: 1 2 3

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee