• gtx660
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-09-2021
Beste TWeakers,

Ik sta op het punt een bedraade Google Nest Protect v2 te kopen ter vervanging van oude bedrade rookmelders (die constant afgaan :( ).

In de handleiding van de Google Nest Protect v2 bedraad staat het volgende:

bron (zie onder punt 7): https://support.google.co...est-protect-op-netvoeding

Het plaatje wekt de indruk dat er twee kabels uit mn plafond komen, maar bij mij is er maar 1 met een blauwe, bruine en oranje draad.

Kan ik niet simpelweg de bruine en de blauw draad verbinden met de nest? En de koppeldraad (oranje) afplakken?

Ik ben geen electricien, maar ik krijg de indruk dat het plaatje van Google bedoeld is om electriciteit af te tappen voor de nest, maar de stroom door te laten gaan voor een eventueel ander apparaat.

Heeft iemand enig idee hoe dit zit? Ik heb namelijk weinig zin op de variant met een accu te kopen als dat betekent dat ik om de paar jaar een miljard accu's moet vervangen.

[Voor 0% gewijzigd door gtx660 op 23-09-2021 23:07. Reden: spelling]

• gtx660
Wish schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:14:
Voor de Nests zelf kun je gewoon bruin en blauw combineren. Er staat letterlijk in de tekst: de koppeldraad is voor de Nest niet nodig.
Dank voor je bericht. Dat de koppeldraad niet nodig is had ik ook gelezen en suggereerde daarom afplakken. IHet punt wat ik trachtte aan te kaarten was dat er uit mijn plafond maar 1 kabel komt, terwijl op het plaatje twee kabels zichbaar zijn, waar vervolgens allemaal klemmetjes worden gebruikt om - voor zover ik dat kan inschatten - de stroom door te geven.

Bedoel je te zeggen dat met 1 kabel uit het plafond met een bruine en blauwe draad je deze direct op de nest moet kunnen aansluiten?

Sorry ik ben geen electricien en dit is puur op logica zonder ervaring :)

• gtx660
@Gevehi Hartelijk dank voor je antwoord! case closed
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee