• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Team Welles

IJzerlijm schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:08:
[...]
Bij de oppositie wil ook niemand echt graag nu verantwoordelijk worden voor de situatie, ondanks de stroom afkeurende moties weten ze ook wel (op een paar na) dat ze het zelf niet veel beter zouden doen.
Ben ik niet met je eens; Volt had hele concrete voorstellen met onderbouwing.
De rest geeft op diverse manieren aan dat ze de gedachtegang van het kabinet niet kunnen volgen - en daarin zijn ze niet alleen.

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:38
Wetsvoorstel QR-pas winkels is er door: https://nos.nl/artikel/24...r-niet-essentiele-winkels

Wel is er een motie aangenomen dat de pas niet verplicht is als de 1,5 meter gehanteerd kan worden. Dat laatste lijkt me werkbaarder in de winkels dan om steeds weer de app en ID te pakken.

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:15
MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:06:
[...]

En dan ben je een BOA die dit moet controleren. 100 winkels, allemaal iets anders gekozen.
Met een beetje geluk vandaag iets anders dan morgen. Hoe ga je dit handhaven?
Niet. Het is het zoveelste portie gebakken lucht van Rutte en De Jonge + kamer. Oh, de toorn van de kiezers.

We zijn denk ik hard op weg naar een nieuwe lockdown, avondklok. Ic's zullen over de 1000 gaan in de komende 4 weken, en politici blijven maar geslachtelijk verkeer met 8-potige insecten doen. Verbijsterend. Misschien is het beter dat de EU of andere internationale organisaties in deze de touwtjes overnemen van kiezersgeile lokale mannetjes en vrouwtjes.

Bas Smit én Samantha Steenwijk approved

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-05 20:56
Vanaf 1 februari moet je verplicht inge-ent zjin tegen corona in Oostenrijk:

https://www.rtlnieuws.nl/...plicht-corona-maatregelen

Wellicht dat dit ook hier naar toe komt. Als dit in elk land verplicht wordt gesteld en iedereen ook daadwerkelijk inge-ent is komen we er achter of het aantal besmettingen, zieken en doden veel minder worden of niet.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:53

LankHoar

Langharig tuig

phantom09 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:48:
Vanaf 1 februari moet je verplicht inge-ent zjin tegen corona in Oostenrijk:

https://www.rtlnieuws.nl/...plicht-corona-maatregelen

Wellicht dat dit ook hier naar toe komt. Als dit in elk land verplicht wordt gesteld en iedereen ook daadwerkelijk inge-ent is komen we er achter of het aantal besmettingen, zieken en doden veel minder worden of niet.
Echt te zot voor woorden dit. Ben heel benieuwd wat de sancties worden voor het niet opvolgen van de verplichting. *knip* het speculatief invullen van dit soort suggesties is ongewenst en stemmingmakerij.

Mocht het een geldboete van een vast bedrag worden: dan is het effectief een verplichting voor het plebs (en dus toegestaan voor een bepaald bedrag).

Ik hoop dat dit nog teruggedraaid word, en dat geen enkel land in de EU dit gaat volgen. Druist in ieder geval ook rechtstreeks tegen o.a. deze resolutie in (en dat doen de 3G/2G/2G+ maatregelen sowieso al): https://pace.coe.int/en/files/29004/html

[Voor 5% gewijzigd door defiant op 19-11-2021 16:49]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:09:
[...]

Ik vind een boete niet echt een verplichting. Als je de boete kan betalen kan je dus gewoon ongevaccineerd blijven. Wat betreft die plebs, van een kale kip kan je niet plukken. De echte wappies gaan die boetes niet betalen.
Dat is precies wat ik bedoel, een boete is "het mag voor de juiste prijs". Zoals in Australië waar ze een boete van 5000$ invoerden. Dat is voor veel mensen heel veel geld, maar voor mensen met een leuk inkomen wel te behappen.

Jammer trouwens dat je "de echte wappies" gebruikt. Het helpt gewoon niet in een discussie om mensen zo neer te zetten, daar sla je de discussie nogal mee dood.

[Voor 12% gewijzigd door LankHoar op 19-11-2021 16:12]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:59

Kwam deze via GeenStijl tegen. Ik ben het hier zo 100% mee eens, ze had het niet beter kunnen uitleggen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

phantom09 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:05:
[...]

Te zot voor woorden? Wat als Corona net zo gevaarlijk is als ebola (overlijdendingspercentage 40-90%)? Dan denk ik dat iedereen meteen een vaccin wil hebben. En overal zullen alle overheden de burgers verplichten tot in-enten, desnoods komen ze je halen en binden ze je vast.
Ebola en corona zijn niet vergelijkbaar qua besmettelijkheid, noch overlijdenskans. Je opmerking slaat dus kant noch wal. Griep en corona vergelijken word vaak afgeschoten, en zou veel meer in de buurt komen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

phantom09 schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:26:
[...]

Je begrijpt mij verkeerd. Stel dat het niet corona was dat wereldwijd verspreid was, maar ebola. Dan was iedereen in paniek en staat men te dringen om een vaccin te krijgen.

Ik zeg helemaal niet dat ebola vergelijkbaar is met corona en/of griep.

Of anders gezegt. Een jaar terug was er in afrika een behoorlijk besmetting met Ebola. Wat als dit opnieuw gebeurd en dit over de gehele wereld verspreid wordt. Dan is er veel meer paniek dan nu en staat iedereen te dringen om een vaccin te krijgen tegen ebola. Ook de anti corona groep van nu.
Een kans van 40-90% om dood te gaan is heel wat anders dan de kans op overlijden met corona.
Als het Ebola was geweest hadden we geen pandemie gehad. 'Prettige' aan Ebola is dat de symptomen vrij zichtbaar zijn, overdracht niet via de lucht gaat en de patiënt snel dood is. Vrij dom virus eigenlijk, dat Ebola.

Dat heeft corona een stuk beter voor elkaar.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Deze cabaretier die dagelijks te horen is op de radio en eerder meeschreef voor Zondag met Lubach heeft drie keer een serie met tweets geschreven over wel/niet sturen op zorg:
https://threadreaderapp.com/user/DiederikSmit

Ze zijn stuk voor de stuk de moeite waard om te kijken/lezen, maar vooral die van vandaag is bijzonder illustratief. Ik vind het zeer ernstig dat de vraag waarop nu daadwerkelijk wordt gestuurd zo wordt ontweken.

Het komt er namelijk op neer dat sturen op zorg o.a. meer sterfte met zich mee brengt. Dat is niet nieuw maar toen dat klip en klaar duidelijk werd bij Nieuwsuur wijzigde het taalgebruik ineens naar 'besmettingen met ziekenhuizen als indicator' of een andere woordenbrij.

Het is helder dat het kabinet zich om wat voor reden dan ook momenteel richt op een R die nadert tot 1, zoals werd toegelicht in de technische briefing en in het laatste debat. Daarmee blijft de zorg overbelast totdat er een daling volgt als er veel mensen besmet zijn geraakt.

Die aanpak van het kabinet wordt al sinds maart 2020 afgekeurd door een organisatie zoals de WHO. De oppositie heeft dat op allerlei momenten ook proberen bespreekbaar te maken, maar wordt steeds het bos ingestuurd. Alleen gaat het hier niet over 'functie elders' of een memo, maar over een tientallen vermijdbare doden per dag. Zie deze berekening, die begint met de woorden 'Dan even over de sterfte'.
https://sargasso.nl/de-komende-corona-crash/

En ja, dat zullen o.a. of misschien vooral mensen zijn die zich niet hebben laten vaccineren, maar ik vermoed ook mensen die zich niet konden laten vaccineren en mensen die zich wel hebben laten vaccineren maar toch onvoldoende beschermd blijken te zijn. Vorig jaar ging die vaccinatie-vlieger uiteraard niet op.

Dat er sterfte optreedt snap ik tot een zekere hoogte, omdat er diverse factoren zijn die maken dat het volkomen voorkomen van besmettingen erg lastig zal zijn. Maar wat ik niet begrijp, is hoe het kabinet al weken wacht en deze sterfte dus accepteert, wetende dat de gekozen strategie tot meer ziekte en sterfte leidt bij langer wachten en de zorg steeds verder overbelast raakt en dus ook uitgestelde zorg optreedt.

Hoe kan het dat m.n. de coalitiepartijen dit blijven accepteren? Begrijpen ze het niet of staan ze achter deze aanpak waar dus veel mensen onnodig door worden getroffen?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Number10
  • Niet online
Dennis schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:30:
[...]
maar met wat logisch nadenken kan iedereen deze conclusie trekken (...) ik denk dat ze het niet begrijpen
Die twee gaan lastig samen, toch?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:59
Number10 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:16:
Deze cabaretier die dagelijks te horen is op de radio en eerder meeschreef voor Zondag met Lubach heeft drie keer een serie met tweets geschreven over wel/niet sturen op zorg:
https://threadreaderapp.com/user/DiederikSmit

Ze zijn stuk voor de stuk de moeite waard om te kijken/lezen, maar vooral die van vandaag is bijzonder illustratief. Ik vind het zeer ernstig dat de vraag waarop nu daadwerkelijk wordt gestuurd zo wordt ontweken.

Het komt er namelijk op neer dat sturen op zorg o.a. meer sterfte met zich mee brengt. Dat is niet nieuw maar toen dat klip en klaar duidelijk werd bij Nieuwsuur wijzigde het taalgebruik ineens naar 'besmettingen met ziekenhuizen als indicator' of een andere woordenbrij.
Die sterfte is om eerlijk te zijn nog wel het minst interessante.

Ik vind het persoonlijk interessanter hoe ze de zorg over de kling jagen. En hoe ontzettend niet-constructief dat is voor de toekomst. Dood is dood. Maar mensen gaan massaal uitvallen in de zorg zo meteen. Die hebben er echt genoeg van. Er wordt een flink signaal verzonden dat ze er niet toe doen, dat ze na meer dan anderhalf jaar buffelen, nog maar weer eventjes moeten gaan doorzetten. Het applaus en de bonusjes zijn alweer geweken, salarisverhogingen kwamen er niet. Dat doet iets met de mensen daar, hoezeer ze ook van hun werk houden.

Of het nou is, omdat ze zoveel stapjes harder moeten zetten, of juist niet meer mogen omdat hun specifieke zorgspecialiteit wordt afgeschaald. Dit is enorm demotiverend. Vooral met het oog op wat ze nog te wachten staat.

Daar gaat echt een gat ontstaan, wat op de een of andere manier gedicht moet worden. En beter zal het er niet op gaan worden, althans voor de levenden.

Zie ook wat er in de maatschappij gebeurt, hoe gepolariseerd het debat is geworden. De onrust die ontstaat.
Ook niet constructief.

• Number10
  • Niet online
sugarlevi01 schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:36:
[...]
Dood is dood (...) Daar gaat echt een gat ontstaan, wat op de een of andere manier gedicht moet worden. En beter zal het er niet op gaan worden, althans voor de levenden. (…)
Volgens mij zit er een interne inconsistentie in je redenering. Want die levenden gaan ook dood, wellicht ook sneller omdat er zorgschaarste ontstaat en dan (althans als ik je goed begrijp) maakt het niet meer uit.

Lijkt mij niet.

Natuurlijk is sterfte wel relevant. Ziekte ook. Langdurige ziekte ook. En uitgestelde zorg. En alle andere maatschappelijke nadelige effecten van sturen op zorg, waaronder de overbelaste medewerkers bijvoorbeeld.

Dat maakt het sturen op zorg allemaal ook zo onlogisch. Je wint er niks mee, er zijn alleen maar verliezers. Meer zieken, meer langdurig zieken, meer ernstig zieken, meer uitgestelde zorg, meer doden, meer overbelast personeel en meer maatschappelijke onvrede op andere terreinen.

Wat er mee te 'winnen' zou kunnen zijn (althans op korte termijn) is economische groei. Maar ook dat klopt niet. Het lijkt te draaien om een vorm van necropolitiek volgens deze hoogleraar sociologie (vanaf 15:00):
https://soundcloud.com/go...rek-met-willem-schinkel-2

Maar zou het vestigingsklimaat heel goed worden als we een uitgehold zorgsysteem hebben denk je?

Er is een reden waarom de WHO dit afkeurt en er is een reden waarom zoveel andere landen het aantal besmettingen laag houdt. Met een laag aantal besmettingen heb je minder ziekte en sterfte, maar uiteraard ook minder opnames. En dus minder overbelasting en andere effecten. Het maakt BCO ook veel beter en dus makkelijker om o.a. daarmee het aantal besmettingen laag te houden. Maar dan moet je niet steeds de GGD weer afschalen naar waakvlam-niveau.

Wat mij vanuit de geluiden van de zorg zelf vaak opvalt, is dat ze het sturen op zorg zelden benoemen. Een van de spaarzame uitzonderingen was de voorzitter van de NVSHA die bij Op1 aangaf dat er beleid wordt gevoerd op uitputting (uitzending 5 november, tijdcode 15:50). Je kunt inderdaad een zorgketen niet eeuwig blijven belasten onder hoge druk in de veronderstelling dat het altijd stand houdt en dus de gevolgen daarvan op lange termijn niet in overweging nemen.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Number10 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:34:
[...]

Maar dat is precies het punt: die ophef werd weggemasseerd met woorden als 'maximale controle' en 'bij effect' of gekaapte begrippen zoals 'de hamer'. Dat werd zelfs indirect bij de laatste persconferentie nog gedaan met de woorden
Punt is dat achter deze deur geen impuls of ruimte tot correctie zit. Helaas. Zie hier een breed gedragseffect van het technisch-economisch denken cultureel geïnternaliseerd sinds Lubbers I.
[...]

De video in de tweets van de cabaretier hierboven spreken boekdelen. Laat het horen in een uitzending zou ik zeggen, maar dat gebeurt dan weer niet.
Exit loopbaan dan. Geen grap. Het merk moeten zijn is een fenomeen van geringe bewegingsruimte.
Dus inderdaad de media hebben erg veel laten liggen, de uitzonderingen zoals Nieuwsuur of deze cabaretier (als ik hem daartoe reken) daargelaten. Wat ik van Nieuwsuur dan weer niet begreep is waarom ze het drieluik hebben verwoord in de verleden tijd.
Lineair denken. Van A naar Beter. Stapjes, trapjes, hiërarchie e.d. Eenvoudig richting te geven in informatiestromen.
Dit 'was' de strategie van Nederland. Volgens mij 'is' het nog steeds de strategie.
Dat is het inderdaad nog steeds.

En dat is eigenlijk de les: Beleidsfundamenten worden niet aangepast. Ze staan sacrosanct. Ongeacht domein, ongeacht kwestie, ongeacht onderwerp. Alles staat altijd in dienst van continuïteit van het beleidsfundament.

Daar zit een harde les bij: er is niet van richting te veranderen op of middels macro / micro niveau initiatieven of processen. Dit is een meetbaar fenomeen. Een constante. Dat zou binnen dat medialandschap onderdeel van zelfreflectie moeten zijn. Helaas, waar die roep klinkt wordt men gezuiverd.

Of zoals een Duitse kennis recent deed opmerken, Nederland dient te beseffen dat het in de kern niet anders is dan waar men met vingers naar wijst in Polen of Hongarije.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-05 22:00

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:01:
[...]
Of zoals een Duitse kennis recent deed opmerken, Nederland dient te beseffen dat het in de kern niet anders is dan waar men met vingers naar wijst in Polen of Hongarije.
Alleen jammer dat dat besef nooit gaat komen zonder zelfreflectie.

Zo langzamerhand begin ik te denken dat als je het coronavirus zelf premier van Nederland zou maken er beter beleid uit zou komen. Heeft Willem-Alexander niet nog een leuk huisdier dat als stand-in premier kan dienen?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Virtuozzo schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:01:
Net op BNR een reportage over onze oosterburen: dreigend code zwart, Merkel met dringende oproepen, relatief lage vaccinatiegraad, reeds ingevoerde 2G, de roep om een vaccinatieplicht en het sturen op IC-capaciteit in plaats van besmettingen.

Ze lopen een paar weken op ons achter en ze polderen wat minder. Verder is er weinig verschil, hooguit daadkrachtiger met het invoeren van 2G en straks waarschijnlijk een vaccinatieplicht.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat is ook een manier om uit te halen naar andere gebruikers: projecteren met pek en veren.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:57
Ik vind het trouwens mooi dat op twitter al een paar dagen de hashtags #Thierryisgevaccineerd en #Willemengelisgevaccineerd als een lopend vuurtje rond gaan.

Alsof heel Nederland heeft gezegd: Weet je wat we moeten doen met fakenews? Gewoon terugsturen naar de afzender. _O-

Moreel heb ik er wel wat op en aanmerkingen op, maar ik zou liegen als ik er niet van genoot dat ze een koekje van eigen deeg krijgen 8)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Volgens Nieuwenhuis gebeurt het toch dat zorgverzekeraars op lokaal niveau een patiëntenstop invoeren. "En dat is vreemd. We hebben als sector onderling afspraken gemaakt en met de minister, zoals vastgelegd in het kader passende inhaalzorg van eerder dit jaar. De crux was dat geld geen rol mag spelen als het gaat om de aanpak van inhaalzorg."
https://nos.nl/artikel/24...-ziekenhuiszorg-overnemen

Ja, dat zou ik ook zeggen als private aanbieder van zorg die nu niet vergoed worden uit publieke middelen. Kom maar zorgverzekeraar/overheid/belastingbetaler even onze tarieven betalen. :z

Gelukkig is het nog niet zover dat Corona als excuus gebruikt zal gaan worden voor deze complete afbraak van ons zorgstelsel, maar blijkbaar word er nu al aan die stoelpoten gezaagd. Weer een crisis die benut moet worden voor eigen gewin. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Waarom verspillen al die Kamerleden hun beperkte interrupties aan die FvD laaf?
Gebruik ze om het zinvolle kritische debat met andere serieuze politici aan te gaan... :X

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
martwoutnl schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:45:
Nieuwe beleid regering: burgers moeten zelf voorkomen dat ze besmet raken. Zie https://www.telegraaf.nl/...-dat-je-niet-besmet-raakt Ze stellen erin dat je zelf afstand moet bewaren of mondkap dragen wanneer handig, steun komt niet meer terug en testen GGD wordt afgeschaald. Testen dan via zelftest of via huisarts. En monitoring willen ze b.v. via rioolonderzoek.
Dat "eigen-verantwoordelijkheid" is een mooie opmaat naar "eigen schuld dat je bemet bent geraakt, red jezelf maar". Hoe reëel is dit te verwachten in een maatschappij die grotendeels open wordt gegooid en waarin het individu amper ruimte heeft de eigen omgeving te beheersen (met mensen die inmiddels weer op kantoor worden verwacht)? Sadopopulism at its finest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Vanavond om 19:10 uur staat er een debat gepland over de bemoeienis van het ministerie met de inhoud van de OMT adviezen.

De minister heeft een aantal sets aan Kamervragen beantwoord die daarmee samenhangen, waaronder vragen over geluidsopnames van de vergaderingen die zijn gewist:

https://www.rijksoverheid...le-ondersteuning-covid-19

https://www.rijksoverheid...e-toch-blijken-te-bestaan

In de woorden van de minister: 'Omdat het hier om geluidsopnamen gaat die alleen voor gebruik door het secretariaat zijn ter ondersteuning van de verslaglegging, archiveert het RIVM deze opnamen niet.'

Onderstaande Kamerbrief heeft ook raakvlakken met het debat vanavond (zie o.a. p. 3 over chatberichten):

https://www.rijksoverheid...n-zaken-corona-wob-aanpak
Pagina: 1 2 3 4

Let op:
Let op: we hebben het hier over de politieke kant van Corona. De echte inhoudelijke discussie over vaccins, toegangsbewijzen etc kan ik de daarvoor bestemde topics.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee