Toon posts:

CV installatie waterdruk probleempje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RonaldPK
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 11-10 12:53
Hallo lezers,

November 2020 hebben we een nieuwe VC ketel laten installeren. Er is eigenlijk vanaf het begin een probleem met de waterdruk.
De installateur is al diverse malen terug geweest en heeft ook aanpassingen gedaan (ander expansievat, bypass gemaakt), maar het probleem is nog niet verholpen.
Aangezien ik het idee heb dat hij het ook niet meer weet ga ik zelf op onderzoek uit. Wellicht kan iemand ons helpen.

Situatie (zie ook afbeelding voor tekening van de installatie):
We hebben 1 CV ketel waarmee we 2 ruimtes apart willen verwarmen (woonhuis en werkruimte).
CV ketel: Nefit Trendline HRC30 CW6 II
Er zijn 2 kleppen geïnstalleerd die beide een eigen aan/uit thermostaat hebben.
Woonhuis: radiatoren + vloerverwarming
Werkruimte: radiatoren

Het probleem is dat de (digitaal) afgelezen waterdruk op de ketel enorm varieert.
Sinds deze week zakt de waterdruk weer regelmatig onder 1.0 bar waardoor bedrijfscode H07 wordt geactiveerd (De gemeten cv-waterdruk is te laag. Het vermogen voor zowel cv-bedrijf als voor warmwaterbedrijf wordt beperkt).
Bij de vloerverwarming zit een analoge drukmeter. Deze is wel stabiel 1.8 bar.
Als ik warm water vraag, dan zakt de druk eerst nog verder, waarna deze oploopt tot 1.6-1.8 bar.
Als ik via een thermostaat het cv-circuit laat lopen, dan loopt de druk meteen op tot zo'n 1.8 bar. ls de vraag weer uit gaat en klep dicht, dan lijkt de ketel wat langer op druk te blijven.

Is er iemand die ons kan helpen? Indien niet alles duidelijk is dan vul ik graag aan.

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee