Toon posts:

Nieuwe vloer: 10dB norm - hoe & wat

Pagina: 1
Acties:

• Aviv1
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 07-10 12:00
Hallo,

Ik ga eerdaags verhuizen naar een nieuwbouwappartement. Daar wil ik een houten vloer gaan laten neerleggen. Die kun je ofwel verlijmen ofwel zwevend leggen.

Ongeacht legwijze moet zo'n vloer voldoen aan een geluidsnorm van 10dB. De dempende werking zit dan in de ondervloer. Echter,

- een patroonvloer (bijv. visgraat) wordt het best verlijmd omdat de plankjes anders kunnen gaan schuiven.
- met een plankenvloer maakt de legwijze niet veel uit.

Geen ondervloer betekent dat de dempende werking in de lijm moet zitten i.c.m. de dekvloer vanuit de bouw. Hoe zeker weet ik als consument dat dit gaat voldoen?

Met PVC-click is er geen probleem omdat de dempende laag al in de plank zit. Met PVC dry-back a.k.a. verlijmen, loop je praktisch gezien direct op de ondervloer gezien de PVC stroken + lijm slechts 2-3mm dik zijn. Er is dan nauwelijks demping en dus zal dit niet mogelijk zijn in een appartement. (Zover ik begrijp).

Ook maakt het niet veel uit of je op de begane grond zit. Daar lijkt geen onderscheid in te worden gemaakt, lijkt het. Zoals blijkt in deze uitzending van de Rijdende Rechter.

Ik ben benieuwd of anderen al met dit bijltje hebben gehakt en wellicht hun ervaring kunnen delen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee