Toon posts:

Oude deurknop welk metaal?

Pagina: 1
Acties:

• stino99
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 24-09 10:36
Goedenavond,

Enige tijd geleden heb ik mijn voordeur geschilderd. Hiervoor heb ik de deurknop verwijderd. In eerste instantie dacht ik dat het gewoon roestvrij staal was omdat onder de verf een kleur zit die er op lijkt.

Echter de deurknop zelf lijkt een donkerder metaal te zijn. Misschien brons? De deurknop lijkt niet magnetisch te zijn en aangezien het huis uit 1915 komt en de orginele voordeur er nog in lijkt te zitten zal de deurknop ook uit die tijd komen. Enig idee wat het kan zijn? Ik overweeg het te polijsten maar daarvoor is het goed om te weten wat voor metaal het is.

[Voor 16% gewijzigd door stino99 op 09-09-2021 22:00]

• stino99
stino99 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:58:
Goedenavond,

Enige tijd geleden heb ik mijn voordeur geschilderd. Hiervoor heb ik de deurknop verwijderd. In eerste instantie dacht ik dat het gewoon roestvrij staal was omdat onder de verf een kleur zit die er op lijkt.

Echter de deurknop zelf lijkt een donkerder metaal te zijn. Misschien brons? De deurknop lijkt niet magnetisch te zijn en aangezien het huis uit 1915 komt en de orginele voordeur er nog in lijkt te zitten zal de deurknop ook uit die tijd komen. Enig idee wat het kan zijn? Ik overweeg het te polijsten maar daarvoor is het goed om te weten wat voor metaal het is.

[Afbeelding][Afbeelding]

• stino99
Ah beide suggesties zou ik helemaal niet opkomen. Ik was mij er helemaal niet van bewust dat die metalen voor deurbeslag gebruikt werden.

• stino99

Dank jullie voor de hulp.
Met een dremel heb ik er een roterend staalborsteltje overheen gehaald om de verf te verwijderen. Vervolgens nog even gepolijst en dan krijg je een beetje silverachtige glimmende kleur. Best aardig maar stiekem hoop ik dat over een jaartje de deurknop mooi egaal donker is. Blij met het resultaat iedergeval sinds de verf eraf is en dit nu mooi past bij mijn nieuw geverfde voordeur.

• stino99
Kupauw schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:17:
Messing inderdaad, ik zie wel graag het eindresultaat van het poetsen ;)
Bij deze :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee