Toon posts:

Oude deurknop welk metaal?

Pagina: 1
Acties:

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Ik gok op messing.

[Voor 91% gewijzigd door marowi op 09-09-2021 22:01]

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

• MacFeek
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 26-10 06:19
Is het geen tin?

Met een beetje zilverpoets weer helemaal blinkend te krijgen! Niet weggooien dus!

===

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:41

servies

Veni Vidi Servici

Ik ben er vrijwel zeker van dat het messing is. Is een veelgebruikte legering voor dit soort doeleinden in die tijd.

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 20:21
99,9% messing
Tin is te zacht.
Brons verkleurt anders.
Rvs is grijs, niet goudachtig.

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:47
Messing idd. Word glanzend als je het met Commandant 4 of Brasto oppoetst

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Kupauw
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:48
Messing inderdaad, ik zie wel graag het eindresultaat van het poetsen ;)

• Part
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:01

Part

Helemaal niets.....

Ik zou de patina er oplaten. Dat is veel mooier.
Het glimmende is er toch binnen de kortste keren af en dan ziet het er de eerste jaren er lang niet zo mooi meer uit.

• pietje63
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Zelf bij een jaren 30 woning ook messing deurbeslag. Van een raampje in de voordeur was het tramklinkje defect. De nieuwe tramklink glanst. Is één dag leuk, maar past eigenlijk niet bij het oude huis. Zoals @Ramon 73 en @Part ook zeggen, ik zou het niet (te erg) oppoetsen.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:47
Dat is niet gepoetst.

(en bij nader inzien óók geen messing.)

[Voor 51% gewijzigd door warhamstr op 19-09-2021 10:55]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee