Toon posts:

Wespennet onder dakpannen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• exorbitex
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15-10 11:05
Er zit een wespennest onder mijn dakpannen. Heeft er iemand tips en ervaring met het weg krijgen van deze (op kleine afstand van kinderkamer) nuttige beestjes? Liefst zo diervriendelijk voor de rest van de flora en fauna om het huis.

Op een filmpje zag ik iemand voorbij komen met gewoon water+afwasmiddel in een plantenspuit. Daar ik niet makkelijk onder de pannen kan komen zonder ze ter verstoren is dit niet haalbaar.

Het is een plek waar ik bij kan komen als ik op een ladder ga staan. Goed inpakken dus en de vluchtweg goed aanschouwen. Ook in de avond of ochtend aanpakken als de beestjes nog niet super actief zijn.

Alle reacties

• exorbitex
Excuus, ze zitten op kleine afstand van kinderkamer, post aangepast.

Trap erbij betekent op 2 treden staan en er dus vrij makkelijk weer vanaf.

Sop ga ik dus niet voor.

Vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die het zelf hebben gedaan. Kan ik altijd nog beslissen of ik het doe of niet.

[Voor 6% gewijzigd door exorbitex op 07-09-2021 14:39]

• exorbitex
Bedankt voor alle reacties. Vooral het bellen van een expert houd ik mijn achterhoofd, niets doen ook.

Nog geen actie ondernomen. Met koude weer waren de wespen minder actief. Wel een spuitbusje gehaald bij Kruidvat om binnenkort mogelijk een heldendaad te verrichten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee