Toon posts:

Wespennet onder dakpannen

Pagina: 1
Acties:

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:59
heb je er last van? Anders gewoon laten zitten.

Zelf zou ik, in deze tijd van het jaar, een verdelger/expert er bij halen. Ze zijn vrij actief en je wil niet met 200 kwaaie wespen achter je aan een trap af gaan

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• MeTooPV
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:19
Die nesten zijn vaak niet zo groot. Mijn methode was gewoon met een insecten spuitbus. En dan niet te kinderachtig spuiten. Bij een volle laag vallen ze zelfs uit de lucht. Ben er mentaal op voorbereid dat je toch gestoken kan worden, dan geen gekke bewegingen maken.
Reken erop dat er wespen terug kunnen komen van een tocht terwijl je bezig bent.
Na het spuiten kan je met een schroevendraaier het nest zelf weghalen.

Meerder keren gedaan op een niet al te stijl dak (moest op het dak werkzaamheden uitvoeren en dat ging niet goed samen met de wespen). Iets makkelijker dan vanaf een ladder.

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Als je genoeg gif spuit is weghalen van het nest in principe niet nodig als het niet in de weg zit. Als het nest vol gif zit dan kan dat nog net helpen om de laatste terugkerende wespen aan te pakken. Het is niet zo dat ze later een oud nest gaan hergebruiken. Die beginnen gewoon een stukje verderop een nieuw nest.

[Voor 22% gewijzigd door Bigs op 07-09-2021 15:06]

• thunder7
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:27

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Hor voor het raam van de kinderkamer? Helpt ook tegen muggen!

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:59
RedHat schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:29:
[...]

Ik heb ook een keer een nest gehad en had er zelf geen last van. Blijkbaar laten ze hun eigen korte omgeving met rust op zoek naar lekkernijen.

Je buren een paar huizen verderop hebben er misschien wel last van. Ik zou dat wel even nagaan.
Ze hebben nu ook nog wel genoeg te eten, je krijgt pas last als het fruit e.d. opraakt in de natuur

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• BadpunK
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:39

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Als je gaat spuiten doe het dan na 20:00 uur. Dan zitten de wespen in het nest en is er weinig tot geen verkeer meer. (Behalve na het spuiten dan ;))

Zo heb ik door de jaren heen al enkele nesten verwijderd.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als je er geen direct last van hebt, gewoon laten zitten. Ze sterven toch al bijna. Als je bang bent dat ze heel veel overlast gaan veroorzaken omdat ze geen suiker meer hebben (van fruit) dan zet je zelf wat lekker zoets neer in een hoekje in de tuin.

Zoals je zelf al zegt, het zijn nuttige beesten dus zolang je er niet heel veel last van hebt, laat ze lekker met rust!

• Streamz
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15-10 14:06
Niet laten zitten, weg laten halen. Wespen vreten je hout kapot voor hun nest.

Gewoon iemand inhuren die het nest verwijdert. En niet zelf aan de slag gaan.

• akatar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-10 00:11
Gewoon wespenpoeder in belgie bestellen, mag hier niet meer verkocht worden.
dan ben je er zo vanaf.

• mvrhrln
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 00:25
MeTooPV schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:45:
Die nesten zijn vaak niet zo groot. Mijn methode was gewoon met een insecten spuitbus. En dan niet te kinderachtig spuiten. Bij een volle laag vallen ze zelfs uit de lucht. Ben er mentaal op voorbereid dat je toch gestoken kan worden, dan geen gekke bewegingen maken.
Reken erop dat er wespen terug kunnen komen van een tocht terwijl je bezig bent.
Na het spuiten kan je met een schroevendraaier het nest zelf weghalen.

Meerder keren gedaan op een niet al te stijl dak (moest op het dak werkzaamheden uitvoeren en dat ging niet goed samen met de wespen). Iets makkelijker dan vanaf een ladder.
Feit dat je het meerdere keren moet doen, lijkt mij dan dat je het dus niet echt goed doet, en beter iemand kan bellen die weet wat ie doet. (wel opletten voor de oplichters vandaag de dag).

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 14-10 20:41
Erwin schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:47:
Mocht je er zelf aan beginnen graag filmen :).
bij een klein nest valt het nog mee. Ook wel eens met zo'n busje gedaan.

Ik ben an sich vrij immuum geworden voor dat gif.
Als klein kind ooit een steen tegen zo'n nest gegooid (en dat was niet slim).

• Coffeemonster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15-10 18:24

Coffeemonster

div.message { margin: 150cm }

Tip: Als je het wespennest na verdelging redelijk ongeschonden kunt weghalen, dan kun je daar wellicht een imker in de buurt blij mee maken. Ik heb bij een verbouwing een oud wespennest boven het plafond van de slaapkamer tussen de balken aangetroffen, en heb via een natuurvereniging een imker benaderd, die het nest graag kwam ophalen. Hij vertelde dat hij dat nest kon gebruiken bij voorlichtingsbijeenkomsten en zo.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee