Toon posts:

Elektraaansluiting: 1x25 A or 3x25 A?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mfkne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:40
Hoi,

ik ben een beetje aan het voorbereiden voor het laten plaatsen van zonnepanelen.Blijkbaar is er een 3 fase aansluiting (3x25 A) voor nodig.

Ik heb dus op de website van Liander gekeken en op basis van mijn meternummer wordt mij getoond dat ik een 1x25 A aansluiting heb. Ik heb verder gekeken, en op het stroomcontract en de -facturen staat altijd "Liander 3x25 A", en in de meterkast heb ik een brede hoofdschakelaar (zo eentje die 4-breed is, niet een 2-brede), en dat duidt volgens mij ook op een 3-fase aansluiting.

Enig idee wat er aan de hand is? Ik heb aan de elektra niet laten veranderen sinds ik het huis heb gekocht, dus het zou best kunnen dat het huis ooit een 1 fase aansluiting had en deze later is verzwaard naar 3 fase maar dit bij Liander (of wie toen netbeheerder was) niet goed is verwerkt.

Beste antwoord (via mfkne op 03-09-2021 00:23)

• jordje
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-10 12:39
Het is bijna niet te lezen, maar zo te zien staat er op de meter 'L1' en niet 'L1 L2 L3'. Dat betekent 1 fase door de meter. Je kast is al wel geschikt voor 3 fasen, te zien aan de 4-polige hoofdschakelaar.
Wat er bij de hoofdzekering zit is me niet duidelijk. Is dat oranje ding een automaat?

Liander vermeldt op de facturen waarschijnlijk '3x25A' omdat dat ook hetzelfde tarief is als voor 1x25A of 1x35A.

[Voor 34% gewijzigd door jordje op 02-09-2021 21:32]

Alle reacties

• mfkne
Alsjeblieft, zo ziet die eruit.

• mfkne
Ja, inderdaad, er staat alleen L1 op. Gek dat op de factuur dan staat dat het 3x25 A is, maar de prijs is dezelfde. Ga ik dus een afspraak maken voor verzwaren naar 3 fases.

Dankjewel!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee