[b]Mijn vraag[:/b]
Ik ben een homeserver aan het installeren. Dat is een oude HP laptop en voor mijn doen snel genoeg.
Na wat experimenteren met MX linux ben ik uiteindelijk geland bij OpenVaultMedia als systeem voor mijn docker (Dank voor de tip @Freee!! . Ik kan dan via de webinterface dingen doen en hoef minder te duiken in Linux.
Hierin is het me gelukt om docker op te zetten en ook portainer. Maar het lukt me niet om een eerdere docker die ik had geinstelleerd op MX lunix te installeren. Zal vast iets heel simpels zijn dat ik fout doe, maar ik kom er niet uit.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Docker version: 20.10.8
portainer version: 2.6.3
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Het gaat dus om deze container vanaf hitgub: https://github.com/chrisc...tree/master/one-container
In portainer heb ik de compose.yml betand geknipt en geplakt. Zonder het stukje over de volumes zoals in het stukje staat:
Of te wel dit:
en de omgevingsvariabelen
En natuurlijk dan de volumes aanmaken in de UI (zoals er staat)
Maar daar doe ik niet goed volgens mij. Ik rijg in elk geval deze foutmelding:
Na het nodige zoekwerk kwam ik hier uit: https://github.com/chrisc...-pihole-unbound/issues/15
Daarin staan 2 opties om op een andere maniere een volume aan te maken.
Beiden geprobeerd. Met of zonder volume aangemaakt en dan krijg ik deze error:
In file '/data/compose/11/docker-compose.yml', volumes must be a mapping, not an array.
Ergo in elk geval moet ik iets met de volumes aanpassen. Wie help me even. Want ik zie het niet meer.
Ik ben een homeserver aan het installeren. Dat is een oude HP laptop en voor mijn doen snel genoeg.
Na wat experimenteren met MX linux ben ik uiteindelijk geland bij OpenVaultMedia als systeem voor mijn docker (Dank voor de tip @Freee!! . Ik kan dan via de webinterface dingen doen en hoef minder te duiken in Linux.
Hierin is het me gelukt om docker op te zetten en ook portainer. Maar het lukt me niet om een eerdere docker die ik had geinstelleerd op MX lunix te installeren. Zal vast iets heel simpels zijn dat ik fout doe, maar ik kom er niet uit.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Docker version: 20.10.8
portainer version: 2.6.3
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Het gaat dus om deze container vanaf hitgub: https://github.com/chrisc...tree/master/one-container
In portainer heb ik de compose.yml betand geknipt en geplakt. Zonder het stukje over de volumes zoals in het stukje staat:
Of te wel dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| version: '2' services: pihole: container_name: pihole image: cbcrowe/pihole-unbound:latest hostname: ${HOSTNAME} domainname: ${DOMAIN_NAME} ports: - 443:443/tcp - 53:53/tcp - 53:53/udp - 80:80/tcp # - 5335:5335/tcp # Uncomment to enable unbound access on local server # - 22/tcp # Uncomment to enable SSH environment: ServerIP: ${ServerIP} TZ: ${TZ} WEBPASSWORD: ${WEBPASSWORD} REV_SERVER: ${REV_SERVER} REV_SERVER_TARGET: ${REV_SERVER_TARGET} REV_SERVER_DOMAIN: ${REV_SERVER_DOMAIN} REV_SERVER_CIDR: ${REV_SERVER_CIDR} DNS1: 127.0.0.1#5335 # Hardcoded to our Unbound server DNS2: 127.0.0.1#5335 # Hardcoded to our Unbound server DNSSEC: "true" # Enable DNSSEC volumes: - etc_pihole-unbound:/etc/pihole:rw - etc_pihole_dnsmasq-unbound:/etc/dnsmasq.d:rw restart: unless-stopped |
en de omgevingsvariabelen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ServerIP=192.168.2.22 TZ=Europe/Amsterdan WEBPASSWORD=***************** REV_SERVER=true REV_SERVER_DOMAIN=local REV_SERVER_TARGET=***.***.*.** REV_SERVER_CIDR=192.168.0.0/16 HOSTNAME=piholedoc DOMAIN_NAME=piholedoc.local |
En natuurlijk dan de volumes aanmaken in de UI (zoals er staat)
Maar daar doe ik niet goed volgens mij. Ik rijg in elk geval deze foutmelding:
Na het nodige zoekwerk kwam ik hier uit: https://github.com/chrisc...-pihole-unbound/issues/15
Daarin staan 2 opties om op een andere maniere een volume aan te maken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| volumes: - ./etc_pihole-unbound:/etc/pihole:rw - ./etc_pihole_dnsmasq-unbound:/etc/dnsmasq.d:rw Or: volumes: - $PWD/etc_pihole-unbound:/etc/pihole:rw - $PWD/etc_pihole_dnsmasq-unbound:/etc/dnsmasq.d:rw4 |
Beiden geprobeerd. Met of zonder volume aangemaakt en dan krijg ik deze error:
In file '/data/compose/11/docker-compose.yml', volumes must be a mapping, not an array.
Ergo in elk geval moet ik iets met de volumes aanpassen. Wie help me even. Want ik zie het niet meer.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......