Toon posts:

Verhuurder eist volledige vervanging keukenfrontjes

Pagina: 1
Acties:

• MadBrute
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 24-10 21:13
Graag wat input voor de situatie waarin ik verkeer.

Eind vorige maand mijn huurhuis verlaten voor een koopwoning. Met de klusjesman van de huurbaas twee inspecties ingepland om de staat van de woning op te nemen en evt. schade te laten herstellen door ons.

Tijdens de eerste inspectie werd een deukje in een frontje en een kleine beschadiging aan een ander frontje opgemerkt. De keuken is nieuw geplaatst en ongeveer 3 jaar oud. De schades zijn beide kleiner dan een halve centimeter en vallen niet op. Hierover werd gemeld dat we het maar moesten wegwerken met plamuur (ook al argumenteerden wij dat het hierdoor onmogelijk mooier zou worden). Tijdens de eindinspectie heeft de klusjesman het nog iets verder bewerkt met de plamuur en werd de rest van de woning in orde bevonden. Er is verder niets op papier/mail gezet over de gedane verbeteringen nav de inspecties.

Nu, een maand later, krijg ik een geïrriteerde mail van de huisbaas. Er is ca. 600 euro van de borg ingehouden en ons wordt geacht de keukenfrontjes beiden te vervangen. Ook wordt gemeld dat de oplossing met plamuur 'niet gewenst' was. Daarnaast een factuur voor een nieuwe bakplaat a 30 euro, ook al is dit niet tijdens de inspecties ter sprake gekomen.

Ik heb de keukenboer gebeld die de keuken destijds heeft gezet en verrassing.. vervanging van de frontjes incl. montage komt uit op ongeveer 560 euro! Voor twee minimale beschadigingen waarvan het maar de vraag is of het schade of slijtage/normaal gebruik is. Daarnaast vind ik zelf dat dit gemeld had moeten worden tijdens de eerste inspectie, dan hadden we zelf evt. een betere/goedkope oplossing kunnen verzinnen.

Wat zouden jullie hier doen? Ik heb contact opgenomen met het Juridisch Loket en die geven me grote kans van slagen als ik het zou aanvechten, op basis van het feit dat het niet ter sprake is gekomen tijdens de inspecties.

• MadBrute
Correct, geen rapport o.i.d opgesteld en niets getekend. Zijn wel foto's gemaakt van de twee deukjes (door beide partijen).

• MadBrute
corporalnl schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:12:
Was je alleen of heb je ook een getuige? Heb je de mogelijkheid om de klusjesman rechtstreeks te benaderen en zijn kant van het verhaal aan te horen? ( en die dan evt als getuige te gebruiken )
Ik was met mijn vriendin. De klusjesman wordt betaald door de huisbaas dus ik acht de kans niet groot dat hij zal meewerken aan mijn zaak --mocht het zover komen.

• MadBrute
Señor Sjon schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:18:
Heb je ook geen meterstanden? Verklaring inleveren sleutels? Helemaal niks getekend?
Niets van dat. Huur via de mail opgezegd en sleuteloverdracht zelf moeten regelen met nieuwe bewoners.

edit: huur was ook inclusief GWE dus afrekening van die zaken was ook niet nodig.

[Voor 12% gewijzigd door MadBrute op 31-08-2021 16:24]

• MadBrute
ybos schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

metadata foto's.
Dus dat bewijs is er wel.

Neemt niet weg dat de behandeling schandalig is...
Ik ben niet van plan te gaan beweren dat de schade niet door mij is veroorzaakt. Ik heb er met de klusjesman naar gekeken en er zijn inderdaad foto's gemaakt.

Ik ben meer benieuwd of een huisbaas ook na de eindinspectie nog recht heeft om niet besproken schade te verhalen, ook al kan bewezen worden dat die schade mij toegerekend kan worden. Als zou blijken van wel, dan zou ik daarna de discussie moeten voeren of er wel of niet sprake is van normaal gebruik/slijtage. Maar die laatste discussie zou ik dus het liefst voor willen zijn omdat de 1e kwestie een simpel ja/nee antwoord heeft en de 2e niet.

• MadBrute
DeKever schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:26:
Heb je de huurbaas kunnen bereiken met dit verhaal? Of lees ik erover heen.

Als je het verhaal over de klusjesman vertelt, aangeeft dat je niks gehoord hebt en aangeeft dat je snapt dat het lelijk is (geworden) dan is er misschien wel iets mogelijk.

Ik kan me wel voorstellen dat je eerst je juridische positie onderzoekt, maar ik denk altijd dat dit toch een negatieve invloed op het proces kan hebben of heeft.

Wat wil je zeggen: u hebt geen rapport gemaakt dus hoef ik niks te betalen kom op met de borg?

Ik ben bang dat dit een snelle oplossing niet dichterbij brengt.
Dat laatste klinkt inderdaad overdreven, maar dat leek wel exact het punt te zijn waarop het Juridisch Loket zei: je huisbaas maakt geen schijn van kans in een evt zaak. Schade moet gemeld worden tijdens de inspectie en daar worden ook de verwachtingen duidelijk gemaakt voor wat een goede oplevering is.

• MadBrute
Bedankt iedereen voor de input!

Hierbij foto's van de schade. Heb deze gemaakt nadat de klusjesman er nog met plamuur overheen was gegaan.

• MadBrute
Rofdof schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:50:
[...]

Dat zijn forse beschadigingen. Dat herstel je niet zomaar. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Bedankt voor je objectieve mening! Linkerfoto was het uiterste punt van de bar waar een doorloop naar de woonkamer van ca. 80cm was. 3 jaar elke dag meerdere keren heen en weer lopen en dan gaat het wel eens mis.

De andere is waarschijnlijk gekomen door een blik/potje wat uit de koelkast op het frontje is gevallen (frontje behoort tot het vriesgedeelte van de inbouwkoelkast).

• MadBrute
LordSinclair schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:48:
En daarnaast, de huurbaas heeft het toch laten repareren door zijn klusjesman met plamuur? En daarna vindt die zijn oplossing niet mooi?
Ik vermoed dat de klusjesman deze oplossing op eigen initiatief heeft bedacht. In de communicatie met de huisbaas stelt hij (de huisbaas) ook dat het niet reëel is dat dit een juiste oplossing van de schade zou zijn geweest (maw ik had redelijkerwijs kunnen verwachten dat de huisbaas totale vervanging zou eisen).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee