Toon posts:

Particuliere CAR verzekering, tegen welk bedrag?

Pagina: 1
Acties:

• Fedde
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-10 18:37
Je kan betwisten dat de definitie van het werk zich beperkt tot bouwkundige werkzaamheden en het vervangen van je keuken (mits je niet met afvoeren etc. gaat spelen) niet onderdeel is van het werk. Het houdt ook een beetje van de periode af. Stel je Aannemer doet activiteit A, dan plaats je je keuken en daar moet de aannemer vervolgens weer activiteit B doen, dan is het wel onderdeel van. Stel je Aannemer/Bouwkundige werkzaamheden zijn klaar en dan plaats je je keuken zou ik het wel eruit durven te houden.

• cobalt60
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-10 09:57
In mijn woonplaats (niet de kleinste) zijn er 4 aangesloten bij bouwgarant. Ik heb voor deze klus 17 aannemers benaderd. 3 wilde er komen kijken waarvan er 2 pas over een jaar tijd hadden. Zie het maar eens gedaan te krijgen in deze tijd. Allemaal zaken waar je pas achter komt als je de koopovereenkomst hebt getekend en je verbouwplannen klaar zijn om uit te besteden. Naïef, ja best wel. Maar achteraf is alles duidelijker met de juiste kennis. Zou ik het de volgende keer anders doen, ja.

Ik ga maar snel die CAR afsluiten, al is het alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust...

[Voor 5% gewijzigd door cobalt60 op 31-08-2021 20:56]

• cobalt60
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-10 09:57
Fedde schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:19:
Overigens, een CAR verzekering zal ook eerst kijken of er een schuldige aan te wijzen is. Dus als je aannemer zijn werk verkeerd doet en dat door direct verwijtbare schade lijdt, zal dat op zijn aansprakelijkheid verzekering worden verhaald. CAR is echt voor algehele bouwschades of ketenschaden welke al dan niet door 1 partij aan te rekenen zijn.

Ik vind nog steeds dat je aannemer als opdrachtnemer hier een verantwoordelijkheid in heeft zichzelf en haar werkzaamheden goed te verzekeren.
Ik begrijp je mening hierin, en deel die ook. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, er is geen weg meer terug. Enige wat mij nog rest is de particuliere CAR verzekering af te sluiten.

• Dengra
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 07:28
Fedde schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:19:
Overigens, een CAR verzekering zal ook eerst kijken of er een schuldige aan te wijzen is. Dus als je aannemer zijn werk verkeerd doet en dat door direct verwijtbare schade lijdt, zal dat op zijn aansprakelijkheid verzekering worden verhaald. CAR is echt voor algehele bouwschades of ketenschaden welke al dan niet door 1 partij aan te rekenen zijn.

Ik vind nog steeds dat je aannemer als opdrachtnemer hier een verantwoordelijkheid in heeft zichzelf en haar werkzaamheden goed te verzekeren.
Dit is niet waar. Ook domme fouten met een materiële schade tot gevolg zijn gewoon gedekt voor alle bij de bouw betrokken partijen.

Je hebt uiteraard een hele rits aan uitsluitingen en in geval van opzet. Maar domme uitvoeringsfouten vallen juist onder de dekking.

@TS, je gaf eerder aan dat je zekerheid wil voor als je aannemer failliet gaat. Daar biedt die polis geen dekking voor. Materiële schade tijdens de bouw, alles waar je aannemer verantwoordelijk voor is totdat hij heeft opgeleverd.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee